Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Monikawt skrev: Har faktisk brukt skin care fra veterinærserien til Royal canin

Aha, hadde en runde med den på Laffen i sommer pga litt uggenheter i huden, men han spiser jo omtrent hva som helst, den andre er litt mer sær. Mtp at det "bare" er 16 % fett vet jeg ikke helt om det er løsningen på opp-i-vekt her altså, men kan jo prøve en sekk en gang og se, skader iaf ikke :)

Nei, jeg forventet absolutt ikke at Aron skulle gå opp i vekt på dette fôret heller, for som du sier så er det jo "bare" 16% fett. Men han har fått fri tilgang (som han også fikk på 4800 i 4måneder) helt til Taipa kom hit i desember, deretter har han fått måltider, men fortsatt så mye han har ønsket å spise. Og han har faktisk klart å gå opp i vekt, selv om det har vært jakt! Vi tilleggsfôrer med kjøtt på jaktdagene, men det utgjør ikke så veldig mye.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

6 minutter siden, Raksha skrev:

Prøver å overbevise meg om at dersom jeg rengjør kattedo og rydder frem kjøkkenbenken før jeg lager meg kveldsmat så slipper jeg å gjøre det i morgen og det kommer morgendagens Raksha til å takke meg for... Bare det at nåtidens Raksha er trøtt og sliten og ikke har lyst til å løfte en finger. :aww: 

Jeg satt akkurat og tenkte på at morgendagens Siri ville være kjempeglad i dagens Siri dersom hun tok oppvasken nå... men dagens Siri har egentlig mest lyst til å legge seg nå.. :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tøfflus skrev:

Oppskrift :shocked: Nope, ikke dyrt i det hele tatt. Knoken kostet 40,-/kg, ertene 5,50 + fire gulrøtter, litt purre og en liten sellerirot, 10-20,- kanskje maks. Og det ble vel ca "bare" 5 liter for jeg liker at den er litt sånn tjukkesen. Og fy fasan så god den ble :D 

Blir ikke påvirka av sonen, neida. Gjett hva jeg skal lage i morgen :drool:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Jeg satt akkurat og tenkte på at morgendagens Siri ville være kjempeglad i dagens Siri dersom hun tok oppvasken nå... men dagens Siri har egentlig mest lyst til å legge seg nå.. :aww: 

De er ganske krevende disse morgendagens-versjonene altså *sukk* 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sbtlita skrev:

Holder på å lage noe til hun som har Iben sin bestemor. Må bare øve først... masse tydeligvis :D

 

703fcd9a58da513f4fcef8f2f3891542.jpg

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Du er flink! Ser at det er Pamela :) Og nå håper jeg det skal forestille Pamela :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

SÅ koselig MMS som dukka opp på telefonen min i kveld. Fra søstra mi. Bilde av nedtellingsapp'en hennes med to små babyføtter på, og "Det er nå 40 dager til babyen kommer." Jeg vet søs, jeg vet, det blir såå stas!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg er medlem i myndeklubben. Sender de ta ut faktura som også inkluderer nkk medlemskap? Eller vil de to komme hver for seg? 

Har ikke vært medlem i noe sånt på 8 år :P 

Det er NKK som sender ut faktura, siden de har samlet oversikt over alle dine medlemskap - NKKs grunnkontingent betales kun en gang, selv om du skulle være medlem av 17 andre klubber. Så du får én faktura på absolutt alt. Det betales samlet til NKK, som overfører til raseklubben det de skal ha. Jeg har for eksempel tidvis vært medlem av opptil fire klubber. Hvis du er medlem av flere klubber, men oppdager at du ikke lenker ønsker å være medlem av Indre Ytre Hopp og Løp etter at du fikk giroen, så går du inn på Min Side og redigerer medlemskapene der. Eventuelt ringer NKK for å avslutte et medlemskap og få ny faktura. Men det er himla smidig å bruke Min Side.

22 minutter siden, Siri skrev:

Har du ikke en sekretær som gjør sånne jobber for deg? Jeg sitter med alt sånt hos oss, jeg... på den annen side har vi vel neppe så mye å skrive om som det dere har :lol: 

Jeg er for tiden min egen høyre hånd, som jo er dritkjipt med tanke på at jeg er keivhendt. Det gir dårlig avlastning, så da er det like greit at jeg og venstrehånda gjør jobben selv.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sbtlita skrev: Holder på å lage noe til hun som har Iben sin bestemor. Må bare øve først... masse tydeligvis [emoji3]

 

703fcd9a58da513f4fcef8f2f3891542.jpg

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Du er flink! Ser at det er Pamela [emoji4] Og nå håper jeg det skal forestille Pamela [emoji38]

Det skal forestille Pamela ja, så det er jo bra du så det ? Skal finpusse det veldig og tegne det med noe bedre enn en penn :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Raksha skrev:

De er ganske krevende disse morgendagens-versjonene altså *sukk* 

De ER det... også blir de så sure også, så jeg tok til fornuft og vasket opp :D. NÅ kommer morgendagens Siri til å elske meg :) 

11 minutter siden, SFX skrev:

Jeg er for tiden min egen høyre hånd, som jo er dritkjipt med tanke på at jeg er keivhendt. Det gir dårlig avlastning, så da er det like greit at jeg og venstrehånda gjør jobben selv.

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Polfarer skrev:

:hug:

 

Om du skulle føle for enda flere 2'nd opinions er jeg i daglig kontakt med veterinær som er adferdsspesialist og som jobber med en av Europas beste på ortopedi. Hun er knalldyktig på bevegelsesanalyse og sånt selv også :) Bare å sende en PM så kan jeg snakke med hun om det skulle være av interesse ;)

 

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

 

PM sendt!

10 timer siden, Alvira skrev:

 :hug:Du kan bo hos meg og Emilie om du trenger Linn! 

Dere er fantastiske begge to <3

10 timer siden, Snøfrost skrev:

Håper hunden får den hjelpen den trenger.
Hvilken hund er det? Har visst ikke fått med meg det jeg...

Phoebe - Engelsk mastiff på snart 2år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

De ER det... også blir de så sure også, så jeg tok til fornuft og vasket opp :D. NÅ kommer morgendagens Siri til å elske meg :) 

Skikkelig! Haha jeg og tok til fornuft, så kattedoen er ren og "pen" (og luktfri) og kjøkkenet er sortert i det minste, var ikke plass til alt i maskina siden jeg er alt og putter alt inni, men det er hvertfall sortert litt. :ahappy: Morgendagens Raksha har bare med å være fornøyd. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Monikawt skrev:

 

Nei, jeg forventet absolutt ikke at Aron skulle gå opp i vekt på dette fôret heller, for som du sier så er det jo "bare" 16% fett. Men han har fått fri tilgang (som han også fikk på 4800 i 4måneder) helt til Taipa kom hit i desember, deretter har han fått måltider, men fortsatt så mye han har ønsket å spise. Og han har faktisk klart å gå opp i vekt, selv om det har vært jakt! Vi tilleggsfôrer med kjøtt på jaktdagene, men det utgjør ikke så veldig mye.

 

Jeg forer også på 4800, og V&H, og han får så mye han vil ha, tilbyr han 1-3 ganger om dagen. Ikke har han noe særlig matforsvar heller, de andre må gjerne spise av skålen hans så konkurranse gjelder heller ikke. Men kanskje greia er at om smakeligheten er større på et fòr med lavere fett % så spiser de mer og derved legger på seg? Har ikke tenkt på det før, kanskje gi det et forsøk, når sekken med 4800 og 4300 er tom, om han fremdeles er like skranglis :) 

33 minutter siden, Caroline skrev:

Blir ikke påvirka av sonen, neida. Gjett hva jeg skal lage i morgen :drool:

Gled deg, nammmmmm :D Her ble det ekstra porsjoner til middag og to 2,5 liters melke kartonger fylt for frysing til senere middagsgleder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Raksha skrev:

Flink sønn! :wub: 

 

Prøver å overbevise meg om at dersom jeg rengjør kattedo og rydder frem kjøkkenbenken før jeg lager meg kveldsmat så slipper jeg å gjøre det i morgen og det kommer morgendagens Raksha til å takke meg for... Bare det at nåtidens Raksha er trøtt og sliten og ikke har lyst til å løfte en finger. :aww: 

Nå kom dagens Heidi på at hun burde tatt kattedoen hun også. Morgendagens Heidi blir veldig sur på dagens Heidi hvis Timo tisser ved siden av doen fordi sanda ikke er skiftet på noen dager.

Jaja, vi beveger oss opp i andre etasje i alle fall, så får vi se hva vi orker.

Sitter ellers her og drømmer om å renovere badet. Dere som har gjort det: hva har dere betalt? Jeg har et relativt lite bad som skal totalrenoveres, med varmekabler og hele pakka. Vil ha flis, men veldig enkel og nøktern stil (hater jålete bad). Tror ikke jeg får råd nå til sommeren, men kanskje neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå kom dagens Heidi på at hun burde tatt kattedoen hun også. Morgendagens Heidi blir veldig sur på dagens Heidi hvis Timo tisser ved siden av doen fordi sanda ikke er skiftet på noen dager.

Sånt blir morgendagens Rakshaer også skrekkelig sinna for. :aww: Vi har heldigvis løst mye med kattedører og en dokasse til. Skulle ønske jeg kunne trikset for å få katter til å kun gå på do ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Dagens Line glemte at hun skulle føre karakterer i kveld. Jaja, må jo ha noe å gjøre i morgen også...

Dagens Heidi er faktisk skikkelig fornøyd med jobbinnsatsen i dag, så hvis morgendagens Heidi klager så slår jeg henne rett ned!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tricolor skrev:

Når er fristen for å melde seg ut? Eller, går det an å være medlem uten å få Hundesport? Leser lite i dem, hunden som er registrert på meg er borte, begge hundene mine er registrert på forrige eier fordi det ikke betyr noe for oss å få de omregistrert. Så jeg ser ingen hensikt i å være medlem i NKK.

Vet ikke om det må gjøres før årsskiftet eller om det fortsatt kan gjøres nå. Ville vel bare sjekket på min side. Evnt sendt en mail til nkk. 

 

 

Alt suppesnakket gjorde at jeg laget hjemmelaget fiskesuppe til middag. Det var godt det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SFX skrev:

Det er NKK som sender ut faktura, siden de har samlet oversikt over alle dine medlemskap - NKKs grunnkontingent betales kun en gang, selv om du skulle være medlem av 17 andre klubber. Så du får én faktura på absolutt alt. Det betales samlet til NKK, som overfører til raseklubben det de skal ha. Jeg har for eksempel tidvis vært medlem av opptil fire klubber. Hvis du er medlem av flere klubber, men oppdager at du ikke lenker ønsker å være medlem av Indre Ytre Hopp og Løp etter at du fikk giroen, så går du inn på Min Side og redigerer medlemskapene der. Eventuelt ringer NKK for å avslutte et medlemskap og få ny faktura. Men det er himla smidig å bruke Min Side.

Jeg er for tiden min egen høyre hånd, som jo er dritkjipt med tanke på at jeg er keivhendt. Det gir dårlig avlastning, så da er det like greit at jeg og venstrehånda gjør jobben selv.

Nå har jeg slettet medlemsskapet i den lokale hundeklubben. Betyr det at jeg har strøket meg helt som medlem? Finner ikke noen plass å melde meg helt ut iallefall?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Sånt blir morgendagens Rakshaer også skrekkelig sinna for. :aww: Vi har heldigvis løst mye med kattedører og en dokasse til. Skulle ønske jeg kunne trikset for å få katter til å kun gå på do ute. 

 

Flytte dokassen ut? Alltid fungert bra og bare ta den bort eller sette den på utsiden til de fatter poenget.  Guttene her har ikke hatt noen uhell inne ( 4 og 7 år)  Truls åpner vinduene selv han, så burde heller hatt katteluke  da:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sissi skrev:

Flytte dokassen ut? Alltid fungert bra og bare ta den bort eller sette den på utsiden til de fatter poenget.  Guttene her har ikke hatt noen uhell inne ( 4 og 7 år)  Truls åpner vinduene selv han, så burde heller hatt katteluke  da:P 

Vi prøvde det, riktignok uten å ha katteluker, men det var ikke spesielt vellykket. Spesielt hun kommer gjerne inn for å gå på do :aww: 

Truls er kul da :wub: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Vi prøvde det, riktignok uten å ha katteluker, men det var ikke spesielt vellykket. Spesielt hun kommer gjerne inn for å gå på do :aww: 

 

Ja da er det ikke lett ,om de gjør fra seg inne selv om kattedoen ikke er der... da blir det fort valgt andre plasser som ikke er like ønskelig,og det kan være vanskelig og vende dem av med.  Da må det nok bare være kattedo på deg fremover! :P  Jeg vendte jo gutta her av med en gang dem var store nok til og gå ut alene.. så litt lettere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sissi skrev:

Ja da er det ikke lett ,om de gjør fra seg inne selv om kattedoen ikke er der... da blir det fort valgt andre plasser som ikke er like ønskelig,og det kan være vanskelig og vende dem av med.  Da må det nok bare være kattedo på deg fremover! :P  Jeg vendte jo gutta her av med en gang dem var store nok til og gå ut alene.. så litt lettere da.

Ja, feilen her er nok at jentene var rene innekatter til de var rundt året siden jeg ikke fikk kastrert dem før det. Milomann var og innekatt en stund av diverse årsaker... Hmm - moralen er at neste kattunge skal kastreres på dagen gammel nok, og så ut med seg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...