Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, Stine skrev:

Det var bloggen din som først gjorde så jeg fikk lyst til å dra dit :D Jeg heller litt mot Gotland altså, ingen campinghytter ledige i Kuopio, og jeg gidder liksom ikke sitte inne på et hotell i flere dager med 3 bikkjer :P 

Likte øya godt. Og det er mye mer historisk å se der. Fint å gå tur var det også. Vi gikk stort sett bare fra campingplassen og mot Visby og litt i terrenget rundt der, men fint det også :) sikker på at det er flere fine steder å gå hvis man har litt mer tid, det skal vi ha neste gang.
Helt klart Gotland foran en "søppelplass" i Finland :lol:  nå  har ikke jeg vært i Koupio da. Vil til Åland jeg. Og ikke bare pga hundeutstillingen :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Casper ble igjen hos mamma i dag så jeg skulle få ryddet og vasket til fotograferingen på tirsdag. Nå kom mamma nettopp med valpen på døren, de har vært på en 2 timers tur og en lufte tur før han ble avlevert :ahappy: 

I dag satt jrg veldig pris på det, for jeg ble plutselig hinnsides sliten av alt husarbeidet. Så takk og lov at jeg spurte om Casper kunne bli igjen hos mamma da jeg dro derfra i dag tidlig. Hadde vært enda mer skutt hvis jeg hadde mått luftet han i dag. Nå fikk han en god tur istede :) 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på bursdagspresang til typen. Det er ikke før i slutten av mars, men tenkte jeg kunne benytte meg av januarsalget, så han kan få litt dyrere gave i år. Har satt av så jeg kan bruke 2000kr til han. Lurte på å kjøpe noe høytalere til tven, men har ikke peiling på slikt. Noen som vet om f.eks dette kan være noe: https://www.expert.no/lyd-og-hoyttalere/hjemmekino/samsung-htj4500-hjemmekino/p-246782/ ?

Edit: eller er noe slikt bedre kanskje? https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/hjemmekino/hoyttaler/andersson-his3.1-frontspeakerpair/169011.11390/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laikamor skrev:

Sitter og funderer på bursdagspresang til typen. Det er ikke før i slutten av mars, men tenkte jeg kunne benytte meg av januarsalget, så han kan få litt dyrere gave i år. Har satt av så jeg kan bruke 2000kr til han. Lurte på å kjøpe noe høytalere til tven, men har ikke peiling på slikt. Noen som vet om f.eks dette kan være noe: https://www.expert.no/lyd-og-hoyttalere/hjemmekino/samsung-htj4500-hjemmekino/p-246782/ ?

Jeg ville heller kjøpt lydplanke enn hjemmekinoanlegg, bedre lyd.

Eksempel:

http://www.soundgarden.no/hoyttaler/lydplanke/jbl-cinema-sb350-lydplanke-sort.html

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Hmm. Kan man bruke spray plaster på hund? Eller må fysaken gå i bånd til såret har grodd? Bandasjen holder neppe i fri flyt :P

Ja, men de spraygreiene gir en veldig dårlig barriere? Hvis ikke det har kommet nye og bedre produkter siden jeg prøvde sist :P Den fra compeed, som man smører på, er tykkere og seigere, og fungerer fint.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pringlen skrev:

Ja, men de spraygreiene gir en veldig dårlig barriere? Hvis ikke det har kommet nye og bedre produkter siden jeg prøvde sist :P Den fra compeed, som man smører på, er tykkere og seigere, og fungerer fint.

Jeg aner ikke. Såret er hverken dypt eller stort så det krever forhåpentligvis ikke så voldsomme greiene. 

Prøvde å google men er litt usikker på hvilke du mener, husker du hva det seige greiene heter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mokken skrev:

Jeg aner ikke. Såret er hverken dypt eller stort så det krever forhåpentligvis ikke så voldsomme greiene. 

Prøvde å google men er litt usikker på hvilke du mener, husker du hva det seige greiene heter? :)

http://www.onlyhuman.com/res_website.asp?page=directory&supplierCode=onlyhuman&cat1=66&cat2=247&productId=632

Denne. Men er sikkert bare å prøve om spray holder :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Den som tar seg på tak og går og dusjer på en søndagskveld slipper å stå opp ekstra tidlig på mandag, og kan drikke en kopp Pukka-te i bare nattdrakten med god samvittighet!

Sannhet med modifikasjoner. Men. forresten, hva gjør man når man tar seg på tak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pringlen skrev:

Tusen takk for hjelpen! Må uansett på apoteket en tur så da kan jeg kjøpe den med en gang :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TonjeM skrev:

Skal trekke en tann imorgen.. huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. hvordan skal man få sove i natt da? Får lese en god bok og håpe den fenger en vekk fra angsten for morgendagen.. grøss.

Lykke til :). 

Våkna kl 3 i natt - da var brøytebilen i aktivitet gitt... 

Og David Bowie er død??? :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
    • Et enkelt nettsøk ga meg flere nettbutikker som har det? Ellers så er det flere som har lignende produkter, jeg kjøpte noen veldig gode for noen år siden, men husker ikke merke nå. Var ikke K9.
    • Fortviler, fordi det er tomt for nomnoms 😨 Det perfekte snæck. Smakelighet på høyde med favoritt råfor, men i en konsistens som kan skjæres med ostehøvel, til tynne, store skiver som dekker store deler av tunga og ganen og gir maks bæng for the bucks - verdi per kalori - som belønning. Rene råvarer av dyr, ikke noe vegetabilsk tull som fillere, i verdens mest tasty snæck av en konsistens som ikke klæsser til lomma eller hendene. ..og det er TOMT. Lå to pølser igjen i hylla på K9 Hundesenter i dag. Jeg kjøpte den ene. Tomt.  You don't know what you've got till it's gone. Det der er en uerstattelig belønning. Alt annet er enten for tørt og for lav verdi, og feil form, eller for klæssete og ekkelt og uhygienisk å fare rundt hjemmefra med.   K9 Nomnoms er (var? 💔) den P E R F E K T E treningsgodbit.    Gid noen med litt kundegrunnlag kan pushe på K9 for å få de til å produsere mer av det der. Finnes faktisk ikke andre belønninger av samme kvalitet. Enten må vi nå ned på belønningsverdi, eller jeg må begynne klæsse med å ha Vom og kjøleelementer i lommene K9 Nom Noms  produsert av K9 Hundesenter - Midt-Norsk Kompetansesenter for hund.  Please, please! Noen med litt kundegrunnlag og salgsvolum, push dem for å få produsert mer av det der 🥺    
    • Jeg spurte Grok (Elon Musk's AI). Han påpeker at han ikke er veterinær, men han er en god AI med god kildekritikk, og en kan få se "tankeprosessen" bak svaret om en spør.  Her er svaret: https://grok.com/share/c2hhcmQtMg%3D%3D_29bf9e49-ab75-4059-b834-40e089591e1f Selv ville jeg spurt veterinær (eller Grok) hva h*n tenker om å prøve Vom og Hundemat Taste. 100% animalsk, kun en type dyr.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...