Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Teserere skrev:

Lurer på hvilke opslagsverk de veterinærene brukte? Xylitol er giftig allerede ved 0.1g/kg, dvs 0,9g for din hund, og 10 tyggis tilsvarer ca 3g xylitol!

Her tok de meg heldigvis på alvor med en gang og vi var velkommen inn asap. Aïda lå i grenseland for lav blodglukose og fikk glukosedrypp i tilfelle gjennom natten. Nedre referanseverdi er forresten 4,4.

Takk :) 

Veterinær nr 2, som vi var til dagen etter tok oss veldig seriøst altså. Tok oss inn med en gang og var helt med på å ta blodprøver etc :) Men hun som hadde vakt var vanvittig lite imponert over vår bekymring. Først kranglet vi med henne på tlf i en evighet, så ringte vi til to andre klinikker som sa at vi skulle komme dit tvert om vi hadde mulighet (et stykke unna og uten bil), men til slutt fikk vi krevd å komme inn på den her i byen. Når vi kom inn sto jeg praktisk talt å kranglet meg til blodprøver:blink: Hun sa at vi ikke trengte dra til veterinær morgenen etter, men det første jeg gjorde kl 09 var å ringe vår faste vet naturligvis.

Ah, 4,4 ja! Takk :) 

Og jeg prøvde å forklare det for veterinæren når vi var der, at jeg hadde regna meg fram til at han hadde fått i seg for høy dose, men hun nekta å høre på meg:huh: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

18 minutter siden, Sanne skrev:

Veterinær nr 2, som vi var til dagen etter tok oss veldig seriøst altså. Tok oss inn med en gang og var helt med på å ta blodprøver etc :) Men hun som hadde vakt var vanvittig lite imponert over vår bekymring. Først kranglet vi med henne på tlf i en evighet, så ringte vi til to andre klinikker som sa at vi skulle komme dit tvert om vi hadde mulighet (et stykke unna og uten bil), men til slutt fikk vi krevd å komme inn på den her i byen. Når vi kom inn sto jeg praktisk talt å kranglet meg til blodprøver:blink: Hun sa at vi ikke trengte dra til veterinær morgenen etter, men det første jeg gjorde kl 09 var å ringe vår faste vet naturligvis.

Ah, 4,4 ja! Takk :) 

Og jeg prøvde å forklare det for veterinæren når vi var der, at jeg hadde regna meg fram til at han hadde fått i seg for høy dose, men hun nekta å høre på meg:huh: 
 

Nesten så jeg ville sendt en klage på den veterinæren om det hadde vært meg! Godt de andre hørte på dere :) 

6 minutter siden, mokken skrev:

....har jeg sjekket dopinglisten og sendt mail om vetrinærattest. Blir ikke stevne på Lykke neste helg uansett hvor kvikk og morsom hun føler seg :P

Hva har skjedd? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Teserere skrev:

Hva har skjedd? 

Oppdaget et sår på foten hennes i går kveld etter tur. Så ut som hun har skrelt av både litt pels og hud. Fikk renset og lagt på bandasje men i løpet av natten har det hovnet opp. 

Kom raskt til hos vet. Ingen tegn til brudd men hun hadde feber og var varm i foten. Hun fikk en sprøyte med loxicom og skal gå på onisor tabletter 4-7 dager.

Også skal hun begrense all aktivitet med ca 50 %. Like før jeg spurte vet om hun ville passe Lykke en ukes tid, for Lykke er ikke skadet nemlig.... :lol:

20160111_172323.thumb.jpg.fef83e0c6a5e02

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg i bilen og lurer på om middagen min inne overlever. Brøyte bilen kom og jeg vil gjerne ha bort snø. 3 bikkjer er inne alene.

Rekker nok ikke trening i dag da timen jeg vil på begynner om en time og jeg har ikke spist siden frokost. Siden jeg normalt forbrenner 800-1000 kcal på den timen så bør jeg være "klar" for å trene. Jaja, får ta sirkel i morgen tidlig :) 

Også har jeg brukt 4000kr på undersøkelse i dag bare for at veterinær skal si at hundene er friske. Hurra :P den undersøkelsen tok 2 timer isteden for 1 da det kom inn akutt tilfelle. Også lurte damen på om hudene mine alltid var så enkle og hyggelige. :lol: skinnet  bedrar sa jeg da. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg i bilen og lurer på om middagen min inne overlever.

*klipp*

Også har jeg brukt 4000kr på undersøkelse i dag bare for at veterinær skal si at hundene er friske. Hurra :P 

Nå igjen? :lol:

Håper middagen overlevde!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

Det får man vite mot slutten av måneden :frantics:

Synes virkelig du kan si B når du først har sagt A :aww:  (neida, ikke nysgjerrig :whistle: )

 

Jeg fikk en mystisk hentelapp i posten i dag, for jeg hadde da ikke bestilt noe? Ikke kjente jeg til avsender heller. Så viser det seg at jeg har vunnet en Polarbrød maskot etter å ha deltatt i deres konkurranse hvor man skulle navngi reinsdyret. Si hei til Poltur (Polar tur) :D
Han er 1 av 150 reinsdyr som har blitt sendt ut til delakterne, hvilket navn de kommer til å bruke aner jeg ikke. Men mitt eksemplar får jo hete Poltur i alle fall :teehe:

12508771_10153352980087108_3708211685397

 

 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe klikket...

Men @mokken denne gangen håpte jeg på at det skulle bli resutlatet da :P De har vært på DCM screening :P Utrolig hyggelig veterinær og fant ut at hun var øyenlyser også. Mye hyggeligere enn hun dere på Jessheim som oppfører seg som en dust rett og slett. 

Kan lese om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver jeg å f5'er skisporet.no siden jeg synes det er på tide at de prepper borti her :aww: Det ser ikke lovende ut...

Fytti jeg er mol i armer og lår! Kommer til å se ut som en evneveik tulling når jeg vasker gulv inatt :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Noe klikket...

Men @mokken denne gangen håpte jeg på at det skulle bli resutlatet da :P De har vært på DCM screening :P Utrolig hyggelig veterinær og fant ut at hun var øyenlyser også. Mye hyggeligere enn hun dere på Jessheim som oppfører seg som en dust rett og slett. 

Kan lese om det her.

 Leste den nettopp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Næsj, bare denge den litt så ligger den stille :D 

:lol: 

52 minutter siden, Snoffe skrev:

Middagen i dag var sykt nedsig :/ ikke godt, smakte toro tomatsuppe :(  

:| Og hva er galt med Toro tomatsuppe om jeg tør spørre???? :o *bare nevner at jeg spiste Toro tomatsuppe til middag i dag... :aww: *

Har vi vært på en aldeles deilig sparktur - akkurat passe med snø, sparken fløt oppå og Willy var trekkWilly... og jammen var ikke prinsessen så verst, hun heller! Hun løp framme sammen med Willy og trakk faktisk litt også!! Hun var såpass flink at jeg til og med begynte å be henne om å løpe på kanten av veien - og det var helt greit :). Jeg tror nesten hun LIKTE å løpe litt, jeg :) 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere drevne mentaltestfolk.

Jeg har fått spørsmål om å melde Lykke på KORAD/mt ? ). Jeg har ingen erfaring med det.  Jeg synes hun er skrekkelig umoden ift alder og hun skal ikke brukes i avl. Så da lurer jeg, er det egentlig noe vits? Hun har gått mh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mokken skrev:

Dere drevne mentaltestfolk.

Jeg har fått spørsmål om å melde Lykke på KORAD/mt ? ). Jeg har ingen erfaring med det.  Jeg synes hun er skrekkelig umoden ift alder og hun skal ikke brukes i avl. Så da lurer jeg, er det egentlig noe vits? Hun har gått mh. 

Det er kun fram til 01.01.2017 hun er "berettiget". Tittelen får hun kun hvis hun også tar eksteriør. Tittelen kan ikke registreres i Norge. Det blir mer for å se om hun har utviklet seg siden MH mentalt. Interessant for en oppdretter for å se kullet/linjene, og om hunden skal avles på som dokumentasjon på svake/sterke sider.  (også er det litt artig å gå, men du har jo ikke akkurat en "svipp tur" over grensen for å ta den :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Det er kun fram til 01.01.2017 hun er "berettiget". Tittelen får hun kun hvis hun også tar eksteriør. Tittelen kan ikke registreres i Norge. Det blir mer for å se om hun har utviklet seg siden MH mentalt. Interessant for en oppdretter for å se kullet/linjene, og om hunden skal avles på som dokumentasjon på svake/sterke sider.  (også er det litt artig å gå, men du har jo ikke akkurat en "svipp tur" over grensen for å ta den :P )

Ja H sa at 4 år var øvrig aldersgrense og det er derfor jeg er litt usikker. For det er jo ingen garanti for at hun modner en hel del i hodet i løpet av et halvt års tid. Det var snakk om sommer/høst antageligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Ja H sa at 4 år var øvrig aldersgrense og det er derfor jeg er litt usikker. For det er jo ingen garanti for at hun modner en hel del i hodet i løpet av et halvt års tid. Det var snakk om sommer/høst antageligvis. 

I værste fall så kommer du tilbake uten Korad. Er ikke noe mer problematisk enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

I værste fall så kommer du tilbake uten Korad. Er ikke noe mer problematisk enn det. 

Men hvor mye mer "heftig" enn en mh er den? 20 timer i bil for å "hilse på" har jeg ikke helt motivasjon for :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lijenta skrev:

hehe spinatvafler var faktisk godt men trenger kjøtt elelr laks eller til da

Jah.. Jeg syns kanskje man kan ditche spinatvafler jeg :lol: Spinatvafler? Why? Det skal ikke være spinat i vafler! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mokken skrev:

Men hvor mye mer "heftig" enn en mh er den? 20 timer i bil for å "hilse på" har jeg ikke helt motivasjon for :P 

Nja, mer trusler er det. Så det er mer press. Men "mye heftigere" vil jeg ikke si. Men det du skal vite er at de "må" kampe litt og løpe til fremmede for å prøve leke. Om de ikke får 50 poeng på første delen med bitepølse så stryker de uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...