Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Vært i begravelsen til svigerfar, det var tøft:icon_cry: 
Nå er jeg og junior hjemme en liten tur for å sove bittelitt, så drar vi tilbake til minnestund med slekta. Litt imponert over lillegutt, han holdt ut to timer i kirka. (Men så har jeg gjødd han med (sukkerfri) kjeks og fruktgodteri:aww:)

Jeg har spist pølser med sprett, nom nom:ahappy: 
@Raksha lager vårruller med sprett, jeg lager pølser og karbonader med sprett. De lever farlig, disse sprettene våre:P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Tannlegen min har visst flytta. Det var litt krise. ?

Og så skulle eg egentlig inn på sonen for å spør smarte mennesker kvar eg får kjøpt... Eitelleranna som eg har gløymt. ? Var sikkert kjempeviktig.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har minst tre slike lysbrytere i andre etasje som jeg ikke aner hva gjør... jeg slår dem stadig av og på, men ingenting skjer... :aww:  

Det ville ikke overraske meg om jeg finner mer i huset jeg ikke skjønner :D

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har oppdaget at slike brytere skrur av og på strømmen i støpsler. Skjønner ikke greia med det, men gidder ikke å betale elektriker for å endre det heller. 

Hmm, men når jeg ikke finner stikkontakt i nærheten av lysbryteren da?

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Vært i begravelsen til svigerfar, det var tøft:icon_cry: 

:console:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg har minst tre slike lysbrytere i andre etasje som jeg ikke aner hva gjør... jeg slår dem stadig av og på, men ingenting skjer... :aww:  

Det ville ikke overraske meg om jeg finner mer i huset jeg ikke skjønner :D

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har oppdaget at slike brytere skrur av og på strømmen i støpsler. Skjønner ikke greia med det, men gidder ikke å betale elektriker for å endre det heller. 

Hmm, men når jeg ikke finner stikkontakt i nærheten av lysbryteren da?

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Vært i begravelsen til svigerfar, det var tøft:icon_cry: 

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg en litt tøff dag kjenner jeg, en slik dag hvor alt går i mot meg, også ender man bare opp i sofaen og koper og syns mer synd på seg selv. Konsant på randen til å gråte. Det er lenge siden jeg hadde en slik dag sist, jeg håper det blir lenge til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mud skrev:

Toddy er helt enig selvfølgelig,  og det er matmor også :aww: 

Og :hug: 

Dronninga var fin henne :) 

Tommy var forøvrig sånn passelig dottete han også med andre hunder. En eneste gang har maten hans vært så viktig for han at han knurra da en annen hund stakk hodet i matskåla hans, og da endte han opp med å bli sydd :P Men jeg har et bilde av han der katta spiser av matskåla hans samtidig med han, så jeg tror det er en husky-ting. Eller kanskje det er en brun husky-ting? Det er snille gutter i hvert fall. De trenger at vi beskytter de fra ufine hunder :ahappy: 

Åh, nå kom jeg på, stakkars Gubbelille, jeg var slem mot han jeg. Han ble jo født i 1991, så jeg var ung og dum og trodde hunder kunne ordne opp sjøl og sånt, så han fikk aldri noen myk introduksjon med noen andre hunder han, snarere tvert i mot, han ble kasta inn i alle situasjoner egentlig. Så når vi skulle på besøk hos oppdretteren jeg kjente (ikke hans oppdretter), så stappa jeg han bare inn i løpegården sammen med alle bikkjene hennes. Der var det ei noe amorøs dalmatiner-tispe som syns han var sabla kjekk, så hun gikk all in for å sjarmere stakkaren, som syns hun var så skummel at han rygga inn i et hjørne og ble sittende der som en statue :lol: Jeg lo av han da og *kremt* 

Men han gikk overens med alt og alle da. Tror jeg bare har hatt Nora som har vært like omgjengelig med andre hunder, jeg. Fineste Gubbelillen :heart: 

Dronninga var veldig fin hun :heart: I år ville hun vært 12 år. Det er rart å tenke på. Det tror jeg har vært det såreste av alt, at jeg ikke fikk ha henne så lenge som jeg burde. 

Hun var forøvrig ikke like snill som Gubbelille og Nora, snarere tvert i mot. Hun er vel den mest purkete bikkja jeg har hatt. Det er helt sikkert derfor hun og jeg hørte sammen :ahappy::lol: 

--

AN har jeg snakket med ei som driver og studerer krefttypen jeg har hatt (det er sikkert dritmorsomt :P ), og hun var så hyggelig at jeg fikk lyst til å klemme henne! Hun skulle undersøke muligheten for å få sjekket ut ting hos urolog, om jeg kan få noe annet enn disse "glasstavene" (de ække av glass, og det ække staver) som kanskje kan være litt mer behagelige å bruke til å strekke ut ting igjen, sende rekvisisjon til fysioterapi fordi hoftene mine stivner (det er visst normalt for de som har fått den strålebehandlinga jeg har fått, hadde hun oppdaget.. Og jeg som trodde det var revmatismen som utarta seg :o ), samt undersøke om jeg får gå på de medisinene jeg har gått på før for revmatisme, for det syns hun var litt interessant selv. Dvs at hun fikser og ordner ting for meg som jeg hadde tenkt å ta med fastlegen når jeg en gang gadd å dra dit igjen! Fine doktordamen :ahappy: 

--

@Ganzie :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, SFX skrev:

Det ville ikke overraske meg om jeg finner mer i huset jeg ikke skjønner :D

Hmm, men når jeg ikke finner stikkontakt i nærheten av lysbryteren da?

Nei, det hadde vært for enkelt... Har funnet stikkontakter med tilhørende bryter både i tak og på motsatt side av rommet her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en pinlig opplevelse med lysbrytere når jeg var på konferanse en gang. Jeg og en kollega delte rom og fant ikke lysbryteren til taklampa. Vi trykket på alt og det ble jo ikke lys... Min "blonde" kollega satt i senga og sa:  HEy jeg har funnet den, det blir lysere, mens hun trykker på en lysbryter og nattbordslampa hennes lyser opp bak henne... :D 

Spurte en annen kollega om hun hadde funnet bryteren og kunne hjelpe oss. Hun går inn og trykker på bryteren rett innenfor døra og taklampa lyser... To blondiner på samme rom var tydeligvis ikke helt ideellt... :D:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Noen ganger når Vigdis var yngre så spilte vi av melodien til vekkerklokka til C av og til bare for å se reaksjonen til Vigdis, hun skuffet aldri :lol: Det var litt gøy, kanskje vi skal prøve det igjen snart :aww:

 

Jeg har en av de vanlige Iphone-lydene som vekkeklokka. Gjett om hundene blir forvirra hvis den høres på tv eller andre steder. :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2016, 13.41.27, Line skrev:

Ikke det dummeste det da :P Men jeg har forresten nevnt deg for fagleder, med tanke på vikarjobbing etterhvert. Hvis du kan sy også, så er det ikke sikkert at du slipper unna noen gang hehe

Oi, så spennende:) Kan ikke sy desverre, hehe. Er det ungdomsskole du jobber på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wachita skrev:

Har jeg en litt tøff dag kjenner jeg, en slik dag hvor alt går i mot meg, også ender man bare opp i sofaen og koper og syns mer synd på seg selv. Konsant på randen til å gråte. Det er lenge siden jeg hadde en slik dag sist, jeg håper det blir lenge til neste gang. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ganzie skrev:

Vært i begravelsen til svigerfar, det var tøft:icon_cry: 
Nå er jeg og junior hjemme en liten tur for å sove bittelitt, så drar vi tilbake til minnestund med slekta. Litt imponert over lillegutt, han holdt ut to timer i kirka. (Men så har jeg gjødd han med (sukkerfri) kjeks og fruktgodteri:aww:)

Jeg har spist pølser med sprett, nom nom:ahappy: 
@Raksha lager vårruller med sprett, jeg lager pølser og karbonader med sprett. De lever farlig, disse sprettene våre:P

 

:hug: 

Jammen, de smaker godt :aww:  kjenner at karbonadeoppskrift vil jeg ha etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon i går med spørsmål om jeg kunne begynne på arbeidsutprøving på onsdag. Joda, for all del, men arbeidsutprøvingen foregår i en stall - med andre ord må jeg ha skikkelige klær. 2 dager er "litt" kort varsel på å spy opp 400 kr når jeg har 29 kr på konto ut mnd kjenner jeg. I følge reglene til NAV kan jeg ikke si nei heller, så da får jeg bare sette meg ned og drite penger da. :P

 

Jeg er også sånn som må ha det VARMT når jeg sover, vi har ca 22 grader i huset, jeg sover med vinterdyne, pysj, varmepledd, varmepute(Bjørn) og fryser likevel :sleep: Gubben er selvfølgelig stikk motsatt, hadde det vært opp til han hadde det vært stiv kuling gjennom soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Kan'ke Talli bare ringe når det blir vått på potene?

 

Den ene tingen jeg kunne lært Talli som var nyttig liksom :gaah: 

Nei krisen inne hos meg er avblåst når det viser seg stå en gravemaskin på enden til naboen med ett stort hull. Så jeg tviler litt på mine rør, men ingen som tar seg tid til å si noe.Ikke kan jeg se ut og i vinkel heller.

1 time siden, SFX skrev:

Dina og Blaze, fine dronningene! Gruppeklem, jenter?

:hug: 

I dag fikk jeg en overraskelse i posten. Ble kontaktet av en i Tyskland på FB som ville bruke en hannhund jeg er oppdretter av. Jeg sa at det var ikke så lurt for de har en felles linje som ikke bør dobles med det første pga hjerteproblematikk. Men at hun kunne nå se om hun fant noe på farssiden til denne hunden for der var ikke samme problematikken og ta kontakt med den og den. (og egentlig litt sånn generelt lei pga "oppdretteren hadde hjulpet henne" og det betyr at den oppdretteren har drit i å fortelle om denne kjente problematikken i linjene. Og avsluttet litt sånn LYKKE TIL (det jeg sier har alt for mange ganger slått tilbake negativt på seg selv, tiltros for at det jeg sier stemmer. Så jeg har generelt sluttet gi tips og råd til folk jeg ikke kjenner). I dag kom en pakke i posten med ett hjemmelaget halsbånd og en lapp med takk. Da ble jeg nesten litt flau, for jeg var vel egentlig litt "lei", avvisende og blablabla i hele den chat samtalen :icon_redface:

12512292_10156443538500072_6312308437777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

Det ville ikke overraske meg om jeg finner mer i huset jeg ikke skjønner :D

Du må nok gå på skikkelig oppdagelsesferd :D 

22 minutter siden, 2ne skrev:

Hun var forøvrig ikke like snill som Gubbelille og Nora, snarere tvert i mot. Hun er vel den mest purkete bikkja jeg har hatt. Det er helt sikkert derfor hun og jeg hørte sammen :ahappy::lol: 

Det var godt du sa det selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
8 minutter siden, Paranomia skrev:

Fikk en telefon i går med spørsmål om jeg kunne begynne på arbeidsutprøving på onsdag. Joda, for all del, men arbeidsutprøvingen foregår i en stall - med andre ord må jeg ha skikkelige klær. 2 dager er "litt" kort varsel på å spy opp 400 kr når jeg har 29 kr på konto ut mnd kjenner jeg. I følge reglene til NAV kan jeg ikke si nei heller, så da får jeg bare sette meg ned og drite penger da. :P

 

Jeg er også sånn som må ha det VARMT når jeg sover, vi har ca 22 grader i huset, jeg sover med vinterdyne, pysj, varmepledd, varmepute(Bjørn) og fryser likevel :sleep: Gubben er selvfølgelig stikk motsatt, hadde det vært opp til han hadde det vært stiv kuling gjennom soverommet. 

Men men mener at det er enten nav eller arbeidsgiver som skal skaffe utstyret du trenger ja arbeidsuifom. Nå er det mange år siden men jeg fikk da vernestøvler da jeg jobba i fjøs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

*klipp *

 

--

@Ganzie :hug: 

Tommy og Toddy har/hadde åpenbart mye til felles :lol: 

Bortsett fra D i stedenfor M og at Toddy kan komme til å late som han er tøff med andre hannhunder hvis de ypper først :P 

Fine doktordamen! Når @2ne får lyst til å klemme liksom...

 

@Ganzie :hug: 

 

Var nesten litt usikker på om bikkjene fortjente tur I sted. At hundekjørere får til å ta sokker på typ 16 hunder viser hvor uoppdragne mine er :aww: 

Når jeg endelig fikk sokker på nr 2 hadde nr 1 rivd av seg sine and so on...  Å gå uten er ikke et alternativ i nabolaget pga salting,  så til slutt måtte jeg kikke på en hund og kjefte hvis den prøvde å rive av seg sokken,  i mens jeg kjempet med å få sokkene på dem noe motvillige andre. Jeg kom hjem med 7 av 8 sokker og er faktisk fornøyd med det :aww: 

 

Vanligvis når jeg går tur i nabolaget hører jeg på musikk. I dag lå øretelefonene på jobb , så da måtte jeg klare meg uten. Vi går tur ca når skolen slutter når jeg jobber tidlig tydeligvis,  for vi møter alltid veldig mange skoleungdom.  Vanligvis legger jeg knapt merke til de , annet enn at jeg styrer hundene forbi , men i dag hørte jeg alle komentarene om Toddy :lol: 

Han er alt fra dritskummel til nydelig visstnok og han kunne vært med I GOT.   Og han ligner utrolig nok på en ulv :blink: Da er man bra nærsynt synes jeg...

 

Stakkars stakkars Nico. Ikke rart hun tukter Toddy litt her hjemme. Her kommer hun : sjelden rase, med sjelden type pels, og pen er hun også og all ting.

 Ingen ser henne engang . Men alle ser Toddy, selv om han strengt tatt er en bastard det går 14 av på dusinet. Bare fordi han har morske "øyenbryn" og isblå øyne :( Verden er urettferdig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Har jeg en litt tøff dag kjenner jeg, en slik dag hvor alt går i mot meg, også ender man bare opp i sofaen og koper og syns mer synd på seg selv. Konsant på randen til å gråte. Det er lenge siden jeg hadde en slik dag sist, jeg håper det blir lenge til neste gang. 

:hug: Jeg legger meg gjerne tidlig på sånne dager, så går dagen over...

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nei, det hadde vært for enkelt... Har funnet stikkontakter med tilhørende bryter både i tak og på motsatt side av rommet her :P 

Jeg fant lysbryteren til ei lampe i et annet rom - lampa henger i et rom jeg anser som å være i førsteetasje, men det har høyden til to etasjer. Lysbryteren var i et annet rom i andreetasje, mens jeg saumfarte nede.

44 minutter siden, Siri skrev:

Du må nok gå på skikkelig oppdagelsesferd :D 

Jupp, dette er et spennende og lovende hus :D Ikke fullt så happy for at jeg har akkurat null grader i påbygget, jeg må gjøre noe drastisk der ganske fort. Nå har jeg i hvert fall åpnet døra, og satt varmepumpa i rommet ved siden av på full guffe. Planen var å pusse opp der hvis Foenix er drektig, fordi det skal være hunderom. Kanskje jeg skal like godt etterisolere og pusse opp nå, og ikke vente til ultralyd... Eller i hvert fall få inn en ovn, det er jo også en start.

Juletre uten juletrepynt er stusslige saker, men nå er det høstet. Jeg orker ikke dra det ut i mørket, så det får stå til i morgen så jeg ser hvor det havner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy ble så lei seg for at han ikke fikk være med ut. Hadde han visst at det var -18, hadde han nok slutta å se så sørgmodig ut.

Godbitballen hans som har vært borte en god stund, fant jeg plutselig i dag. Den var akkurat der jeg trodde. Bizi hadde gravd den fram av snøen, så den lyste grønn og fin mot meg da jeg stakk hodet ut i hundegården. 

Jaja, da har han to. Det forsvinner nok snart en igjen, så det er greit å ha en i reserve.

Har meldt begge hundene på samme sporkurs en helg i slutten av mai.

Siden Timmy ikke skal gå for mye pga beinet, kunne ti timer en helg bli vel heftig for han.

Men, instruktøren var grei, og sa jeg kan ta med begge og bytte på.

Han fortjener å få være med på noe han også, og å bruke nesa er jo det beste han veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Har jeg en litt tøff dag kjenner jeg, en slik dag hvor alt går i mot meg, også ender man bare opp i sofaen og koper og syns mer synd på seg selv. Konsant på randen til å gråte. Det er lenge siden jeg hadde en slik dag sist, jeg håper det blir lenge til neste gang. 

:console: Det er lov å synes synd på seg selv av og til, så lenge det går over og man etterhvert tenker "**** heller, jeg skal vise verden jeg!" :super:

 

For en rar dag dette ble. Samboern tok med seg hundene på jobb fordi jeg skulle på kurs og middag etter jobb, men kurset ble avlyst, så nå sitter jeg her da uten mann og bikkjer. HVA finner man på sånn rett etter jobb uten å ha hunder å gå ut med? Jeg endte opp med å rense skiene mine for gammel voks og hundehår, DET burde jeg gjort tidligere... Men nå er de klare for skitur imårra! 

Håper bare skiskoene som jeg glemte i Trondheim i jula kommer i posten. De ble sendt tidlig i går, så det burde vel gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
5 timer siden, Mud skrev:

Toddy vil gjerne ha seg frabedt hentydninger om at polarhunder skal være tøffe :aww: 

Det er stigmatiserende og får han til å føle seg som et utskudd.  

Man kan godt være polarhund og allikevel være ganske lik en liten pusekatt inni seg for tenk :aww: 

Er ikke de fleste polarhunder litt pusekatter? Unntatt malamuter og grønnlandshunder? De huskyene jeg kjenner er ihvertfall myke og enkle sjeler nesten alle sammen :) Ivrin også, men han begynner å bli litt påvirka av å bo i hus med to tøffe terver :lol: Jeg kommer aldri til å få noen virkelig pusekatt, for det er visst smittsomt å være litt tøff. Men Ivrin er ganske nær pusekatt ihvertfall :)

Nå syns jeg synd på alle asylsøkerene som skal sendes ut av landet, og håper virkelig at de blir kjørt til en by i russland og ikke bare dumpa på grensa med en sykkel i hånda som var planen først. Det er 30 kuldegrader her, og 38 i Murmansk. Og en ganske lang sykkeltur i kulda til Nikkel, som er en fattig by som neppe klarer å ta seg godt av dem :( Syns bittelitt synd på meg selv om skal ut og trimme bikkjer etterpå også, men bare bittelitt. Jeg har gode klær, mat og kommer inn i varmen igjen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snusmumrikk : har ikke peil, jeg kjenner bare min egen,  de onkelen min hadde og 2 til , og de var alle litt pusekatter :P 

Spesielt onkelen min sine. Og spesielt når han pratet babyspråk til de :lol: 

Jeg kom på at han faktisk hadde en sofahusky han også.  Og den hadde samme farger som Toddy. Den lå stort sett bare i sofaen da.  Toddy kan finne på å reise seg når det kommer folk. 

 

Ja, det er tragisk med asylsøkerne.  Jeg prøvde å lese om det i sted, men orket ikke. Norge er kaldt på mer enn en måte for tiden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Er ikke de fleste polarhunder litt pusekatter? Unntatt malamuter og grønnlandshunder? De huskyene jeg kjenner er ihvertfall myke og enkle sjeler nesten alle sammen :) Ivrin også, men han begynner å bli litt påvirka av å bo i hus med to tøffe terver :lol: Jeg kommer aldri til å få noen virkelig pusekatt, for det er visst smittsomt å være litt tøff. Men Ivrin er ganske nær pusekatt ihvertfall :)

 

Hehe, syns pusekatter er langt mer voldsom. Mira er bare så snill og god. Selv dominante tisper roer seg rundt henne. Møtte ei med ei veldig dominant Samojed-tispe, eieren ble helt paff. :P Mira er veldig leken, men veldig flink til å tolke andre dyr. Så forsiktig og god med småvoffser og katter også.

 

Måtte bare svare jeg også. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...