Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

5 timer siden, Klematis skrev:

Noen som tilfeldigvis har erfaring med Toril Malmer på Asker dyreklinikk?

Prøver å finne en kiropraktor nærmere, og ble anbefalt to av atferdskonsulenten.

Nå har vi prøvd hun som er lengst unna et halv år, så nå tenkte jeg på å bytte...

Vi brukte Torill Malmer da lille basenji fikk en nakkeskade med nerver i klem og masse smerter som rimadyl etc ikke hjalp på, kan heller ikke få fullrost henne nok (bortsett fra at hun freaket meg helt ut, da hun for det første diagnostiserte bikkja delvis bare med å kjenne på pulsen, og for det andre pratet om "nyrene i hodet".. sistnevnte er visst akupunktur sjargong, men jeg ble veldig satt ut av det!) Uansett, hun fikset lille basenji!

4 timer siden, Ane skrev:

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Man har vel ikke rett til noe, men jeg hadde enten tatt med hundene, eller blitt hjemme og heller tatt bråket etterpå..

Sitter med snørr og feber, så ingen jobbing idag. Her blåser det ekkelt, det kommer noen kast som er ganske heftige. Jeg er veldig betenkt på å ta med hundene ut i skogen, dette er en vind som luker ut de gamle trærne og brekker greiner av døde trær, fort gjort å få noe i skolten. Så vi bør nok holde oss i hagen, men sånt skjønner ikke små skogsbisker noe av.. hagen er til lek og trening den, gjelds overhodet ikke som tur!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb :D:D!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

• Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser visst litt på Østlandet også enkelte steder... Hele toppen av hengeren med sidestykker og presenning blåste rett av, heldigvis ingen biler i nærheten og det blåste rett sidelengs og inn på jordet. Trodde virkelig vi hadde stroppa alt godt nok :shocked:

Plukke opp litt sushi og hente dyra mine, se om vi får til litt agilitytrening i kveld :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ane skrev:

Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette :) Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk :)

Tenkte gi deg en stemme, men når jeg trykker får jeg opp feilmelding om at linken/siden ikke eksisterer. Prøvde å fjerne m. helt i starten av linken, men fikk samme feilmelding. Kunne du sendt ny link som ikke er mobilversjon? Kanskje jeg får stemt da :) 

14 timer siden, Ozzy skrev:

Smilte godt av denne.  Fantastisk plassering :lol:  

FB_IMG_1454020766051.thumb.jpg.398313514

Jeg ler, for jeg har tydeligvis fått med meg greia, men jeg skjønner ikke helt jeg. Er det fordi man synes synd på seg selv og kan unne seg en sjokolade? Ikke blir jeg hissig/svinger i humøret, ikke blir jeg godtesyk. Jeg er i såfall et kjedelig kvinnemenneske.. 

24 minutter siden, HeleneFS skrev:

@Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb :D:D!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen :lol: Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, HeleneFS skrev:

Grattis - kommer man seg på intervju så får man jobben bruker jeg å si :D Hvilken jobb?

Venter på at klokka skal bli gå hjem. Vil komme meg ut en runde med jentene før vi blåser på sjøen..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ane skrev: Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette [emoji4] Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk [emoji4]

Tenkte gi deg en stemme, men når jeg trykker får jeg opp feilmelding om at linken/siden ikke eksisterer. Prøvde å fjerne m. helt i starten av linken, men fikk samme feilmelding. Kunne du sendt ny link som ikke er mobilversjon? Kanskje jeg får stemt da [emoji4] 

14 timer siden, Ozzy skrev: Smilte godt av denne.  Fantastisk plassering[emoji38] 

FB_IMG_1454020766051.thumb.jpg.3983135141ff890f404af2df88f07dc6.jpg

Jeg ler, for jeg har tydeligvis fått med meg greia, men jeg skjønner ikke helt jeg. Er det fordi man synes synd på seg selv og kan unne seg en sjokolade? Ikke blir jeg hissig/svinger i humøret, ikke blir jeg godtesyk. Jeg er i såfall et kjedelig kvinnemenneske.. 

24 minutter siden, HeleneFS skrev: @Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb [emoji3][emoji3]!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen[emoji38]Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen [emoji14] 

Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen :(

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tutle skrev:

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen :lol: Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen :P 

Uff, godt du ikke gikk forgjeves ja! Jeg må innrømme at jeg bestemte meg for å droppe timene i går ettermiddag, så jeg merket ikke at meldingen kom lovlig sent, hehe :P .

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev:

Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen :(

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens :D

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente :P 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil :)

FB_IMG_1444972849580.jpg

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev: Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen [emoji20]

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens [emoji3]

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente [emoji14] 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil [emoji4]

FB_IMG_1444972849580.thumb.jpg.b09823804083375b912c0fa6d49ddb7d.jpg

Bare å dele for min skyld! :) Tror jeg har likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev: Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen [emoji20]

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens [emoji3]

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente [emoji14] 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil [emoji4]

FB_IMG_1444972849580.thumb.jpg.b09823804083375b912c0fa6d49ddb7d.jpg

Bare å dele for min skyld! :) Tror jeg har likt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TonjeM skrev:

Sitter med snørr og feber, så ingen jobbing idag. Her blåser det ekkelt, det kommer noen kast som er ganske heftige. Jeg er veldig betenkt på å ta med hundene ut i skogen, dette er en vind som luker ut de gamle trærne og brekker greiner av døde trær, fort gjort å få noe i skolten. Så vi bør nok holde oss i hagen, men sånt skjønner ikke små skogsbisker noe av.. hagen er til lek og trening den, gjelds overhodet ikke som tur!

Jeg sitter og håper nesten på at noen av trærne på nabotomta blåser overende - de skygger for sola når den er framme :aww:. Ulempen er at det er litt uvisst hvilken vei de detter, så er jeg riktig heldig knuser de uthuset mitt - og der inni står campingvogna... Såå ehhhhh..

Og ellers har vi vel en egen tråd med slike "LIK BILDET MITT"-ønsker :). Jeg liker konsekvent ikke bilder i slike kampanjer da det som det er sagt før jo er de som er best til å sanke stemmer som vinner, ikke nødvendigvis det beste bildet. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag på jobb og nå er pulten ryddet for alt av papir og annet dill som må gjøres og jeg kan ta helg ganske snart med god samvittighet :) Pga uværet utgår det med tur, så det blir en rolig fredag, godt av og til det også. 

Dessuten har samboern henta den nye senga vår, så jeg gleder meg til å få testa den i kveld! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag på jobb og nå er pulten ryddet for alt av papir og annet dill som må gjøres og jeg kan ta helg ganske snart med god samvittighet :) Pga uværet utgår det med tur, så det blir en rolig fredag, godt av og til det også. 

Dessuten har samboern henta den nye senga vår, så jeg gleder meg til å få testa den i kveld! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Gå till läkaren och lämna lite blod. :)
Jag har gått och haft ont i kroppen och varit konstant slö väldigt länge. Det visade sig att jag tydligen har d-vitaminbrist vilket förklarade både det ena och det andra.

Det er ikke SÅ lenge siden jeg hadde full sjekk, og da fant de ingenting annet enn utmerkede blodverdier. Det var i høst en gang, mener jeg. 

Nå har jeg rydda på kjøkkenet, så det er plass til å legge rotet i stua der...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart gubben skal hjelpe sin bror å flytte akkurat i kveld, kjempestas å kjøre flyttelass og bære møbler i regn og vind på glatta.

Kjempegøy å være ute med valpen da, han vet ikke om det er mest gøy med vinden eller ekkelt med regnet så han veksler mellom å springe tulling ute og klemme seg inntil øra og pipe :ahappy: Går vi inn vil han ut igjen, går vi ut vil han inn igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops... ikke ofte de går ut med væradvarsler her. Får vi nytt tak på forsikringen om det blåser av? :o Rusker godt allerede og dette er bare starten. 

http://tolga.kommune.no/19166.Varsel-Ekstremvaret-Tor.html (Vi bor pr def. på fjellet.)

Hvis jeg ikke gir livstegn fra meg på et par dager så er det bare mobil og nett som har blåst bort :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Haha hun finner meg aldri :P 

Sorry Mac, ut på tur i drittvær skal vi uansett! :ermm:

20160129_085619.jpg

Hahaha! Det der kunne vært Lykke! :lol:

5 timer siden, Ane skrev:

Ops dp.

Men jeg er sur. Skal på jobb 12-18, men broen mellom meg og jobb står det advarsler for på nettet om at kan stenges i etterniddag og de rder folk å dra tidlig fra jobb idag da den kan stenges. Jeg har sagt til sjefen jeg ikke vil dra over og risikere å bli der med hundene på denne siden. Hun har bedt meg bytte vakten og har selv kontaktet de to som kan, men de svarer ikke.

Hva gjør jeg? Har ingen på øyen jeg kan bo hos eller noe slikt. Hundene blir også alene. Kjæresten kan mate de og lufte, men jeg passer i tillegg en av pappas hunder. Kjæresten er veldig allergisk og ikke så vandt ned hund at jeg vil tvinge han til det.

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Håper det ordner seg! Jeg hadde nok tatt de med i bilen :)

4 timer siden, maysofie skrev:

Fått startlistene til stevnet i morgen, Keo skal gå etter halvsøstra si som han er så veldig glad i. Alle gulinger som han selv er fantastisk morsomme, spesielt om de ser ut som Athena. Forberedt på å måtte jobbe en hel del kontakt iallefall :lol: 

Lykke til! :D

.......fniser jeg litt av en venninnes fb status

"Tor er foreløpig en pingle sammenlignet med Nina. You go girl! " :teehe:

Ikke så veldig ille her heller enda, men det kommer noen solide vindkuler innimellom. Hundene ble luftet i 13 tiden også får vi heller ta en innedag.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg vært ute og henta tilbake kurvstolen jeg har på verandaen, den fikk plutselig det for seg at den skulle ta seg en tur :P Den andre var lydig og ble der den skulle da. Ække lett å ha to jevngamle stoler, så det er godt den ene kan oppføre seg når den andre ikke gjør det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
    • Tatt bilder av pliktfølelse i dag. Han pleier være flink til å bli sittende/stående/liggende når jeg står oppreist, ter seg som et skolelys, men somehow har han tolket det at jeg setter meg ned på huk som: "Kom!" Forståelig nok. Et ekstra håndsignal mens jeg setter meg ned var alt som skulle til for å fikse den, men når jeg tar frem mobilen virker det som han er redd den skal fange mamsen, og han klarer ikke holde posisjonen, men haster inn for å redde turen fra den gledesdreperen der.  En real tålmodighetsprøve for begge å få lov til å ta bilder av de flotte sitt/dekk/stå han vanligvis har, da vi ikke snakker samme språk og har vidt forskjellige oppfatninger av hva den der svarte, flate greia er for noe, men vi fikk det da til etterhvert. Tjue bilder av naturskjønne omgivelser forsøplet av en lilla gummisnor, noen av dem også med hale og rumpestump på lagt i søpla, og så presenterer vi oss som om vi har litt fotoskills og hverdagslydighet sånn noenlunde på stell. Å få tatt fine bilder med langlina skjult eller litt penere dandert får være neste mål.    BTW, han har fått seg en praktisk custom klipp. Korrekt riesen frisyre drar nemlig inn sånne MENGDER med sand, en blir tullerusk. Fra å være vant med korthårede hunder på asfalt og gress i bymiljø, ble jeg virkelig smågal av all sanden de nydelige riesenbeina dro inn fra gårdsveiene her. Dessuten er flared jeans silhuett SÅ 90's. Vi gikk for en 2020 women's jeans fashion silhuett istedenfor. Praktisk. Ørene klarer jeg ikke klippe før det blir virkelig varmt, for han er så nuskesnusk kosemose søt med sånn spanielpels på dem. Litt sånn Lady og Landstrykeren hybrid look nå. Gen Z synes sikkert han ser ut som en skikkelig kjekkas hen/them/they. 
    • Dette albumet har flere låter han liker. Artisten har gitt ut flere: https://music.youtube.com/playlist?list=PLQKkIV10JKf_ZFZxjvkB-LUc00Kyiifhz&si=Hc2-qFcJVQEsqZ_G
    • Om økonomien er stram låner man bøker på biblioteket. 100% positiv hverdagslydiget (eller Hverdagslydighet fra valp til voksen som den nye versjonen heter), På talefot med hunden, eller andre gode hundebøker. Men ta en titt på fra Bølle til bestevenn-seriene, Maren bruker mye metoden der med å få hunden til å legge seg og være trygg i sengen sin.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...