Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Christine skrev:

@Caroline Det eneste ifht utstillingen her oppe er at det kanskje ikke er garantert å ha den på travbanen. Den er nemlig solgt til boligformål, men jeg aner ikke når prosessen starter. Nkk har jo vært på Stjørdal et år, og på sørsiden av byen et annet, og så lenge man har bil så kommer man jo seg ut av sentrum, om det så er en halvtimes kjøring, 20 min eller 5 min :) 

Men da må de jo bestemme seg hvor den nye "leangen" skal være, og det har de jo ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

13 minutter siden, Raksha skrev:

Det er bare sånn det er her: Når jeg tenker at "nuh får det være nok sofing og opp med seg, fikse noe fornuftig" så kommer det enten en katt eller et barn som bare måååå ha fangtid. :aww: Og hvem er man vel til å nekte barnet fangtid? 

 

Eller katten. :lol: 

 

Jeg møtte også Musikeren på fest og dro ham med opp på rommet hans - første gang jeg har vært så frempå :lol: Han er storebroren til en kamerat på folkehøgskolen, så vi møttes da på en fest som kameraten hadde. Etter at vi hadde vært borte en stund (og lagt oss til å SOVE, ærlig talt, klokka var strengt tatt 04:30), kom broren opp med en annen kamerat og lurte på hvorfor Musikeren hadde lagt seg - "Du pleier jo å være med og feste til alle har DRATT kom igjen daaaa bli med og feste mer!" :fish::lol: Han ble ikke med på mer fest, heldigvis for ham :aww::lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvor er spesialen da? 

Det er nettopp det som ikke er klart enda. De pleier som regel å ha det på en eller annen campingplass, men det er forsåvidt greit å ikke campe sammen med utstillerne, altså. I år er den på Storsand camping. Jeg har som sagt planer om å kjøre, så litt avstand er ikke noe problem.

1 minutt siden, Christine skrev:

@Caroline Det eneste ifht utstillingen her oppe er at det kanskje ikke er garantert å ha den på travbanen. Den er nemlig solgt til boligformål, men jeg aner ikke når prosessen starter. Nkk har jo vært på Stjørdal et år, og på sørsiden av byen et annet, og så lenge man har bil så kommer man jo seg ut av sentrum, om det så er en halvtimes kjøring, 20 min eller 5 min :) 

Ja, jeg har vært på utstillingen på andre steder enn Leangen, vet jeg. Var den ikke på skiarenaen et år også? Det blir jo ett eller annet sted i området, så bare det ikke begynner å bli 2-3 timers kjøring er det vel greit. 

7 minutter siden, Stine skrev:

De har egen del i et parkeringshus med egen inngang/heis til hotellet :)

Så bra :) Jeg skal dobbeltsjekke med arrangøren om de har funnet ut hvor det skal være. Den har nemlig vært på flere forskjellige plasser oppigjennom årene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyelysning på NKK-utstillinger, hvordan går man frem? Bare stiller seg i kø med hundene, skriver seg på liste eller melder ifra om ønske før utstillingen? Må man bestille rekvisisjon på forhånd, typ røntgen? Aldri øyelyst før, så vet ingenting om prosedyren :) 

Vente med å øyelyse Keo iallefall, øyedråper og agility går vell kanskje ikke like greit :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Caroline skrev:

Det er nettopp det som ikke er klart enda. De pleier som regel å ha det på en eller annen campingplass, men det er forsåvidt greit å ikke campe sammen med utstillerne, altså. I år er den på Storsand camping. Jeg har som sagt planer om å kjøre, så litt avstand er ikke noe problem.

Ja, jeg har vært på utstillingen på andre steder enn Leangen, vet jeg. Var den ikke på skiarenaen et år også? Det blir jo ett eller annet sted i området, så bare det ikke begynner å bli 2-3 timers kjøring er det vel greit. 

Så bra :) Jeg skal dobbeltsjekke med arrangøren om de har funnet ut hvor det skal være. Den har nemlig vært på flere forskjellige plasser oppigjennom årene.

Nå vet jeg ikke åssen det er med parkering, men stav hotell skal vel ha fine turmuligheter i nærheten.. Ellers så har du sandmoen som ligger rett før Trondheim, men det er ikke noe wow da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Nå vet jeg ikke åssen det er med parkering, men stav hotell skal vel ha fine turmuligheter i nærheten.. Ellers så har du sandmoen som ligger rett før Trondheim, men det er ikke noe wow da :lol: 

Nei, jeg har bodd rett ved Sandmoen, det er ikke så aktuelt kjenner jeg, med mindre det har forandret seg veldig på de 10 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg skal booke overnatting i Trondheim 1. juli-helgen 2017. Skal dømme spesial ene dagen, men NKK er motsatt dag, så da er det jo fint å ha mulighet for å stille også. Snakket med arrangør om det, og de vil da gjerne at jeg finner overnatting selv, siden jeg tenker å ha hundene med. De kan sove i bilen ettersom jeg tenker å kjøre, men da må parkeringen være i tilknytning til plassen så man helst kan se bilen, ellers må de kunne være med inn (helst begge deler). Tips? Har nesten bare sovet i campinghytter der oppe, og det er ikke uaktuelt nå heller altså. Er ikke så fin på det at jeg på død og liv må bo på hotell :P 

Scandic både Bakklandet og Solsiden er rett ved eller i samme bygg som P-hus, og Scandichotellene er jo greie mtp hunder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Scandic både Bakklandet og Solsiden er rett ved eller i samme bygg som P-hus, og Scandichotellene er jo greie mtp hunder.

 

Jeg liker Solsiden. Mange fine minner derfra :ahappy: Nå ble det grådig vanskelig her, altså. Jeg tror jeg må høre med arrangøren jeg, om de har noen formening om hvilken retning utstillinga havner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Jeg liker Solsiden. Mange fine minner derfra :ahappy: Nå ble det grådig vanskelig her, altså. Jeg tror jeg må høre med arrangøren jeg, om de har noen formening om hvilken retning utstillinga havner.

Det tar forøvrig bare 5 minutter å gå fra Clarion til Solsiden også - og enda 5 minutter bort til den på Bakklandet :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det tar forøvrig bare 5 minutter å gå fra Clarion til Solsiden også - og enda 5 minutter bort til den på Bakklandet :D 

Det blir jo helt rart å være turist i Trondheim. Jeg har jo bodd der, så det er derfor jeg ikke er kjent med hoteller og slikt. Etter jeg flytta derfra har jeg bare bodd på campingplasser, med unntak av i fjor, men jeg skal ikke på Lerkendal igjen, altså. Helt, helt feil stadion. Det var ikke jeg som booket det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Menneh, det er jo morsomt å flørte i et forhold -

Ojda, manglet et svært viktig ord. Ingen ANDRE ENN kjærestemannen skal jeg date og flirte med. :D 

 

 

Nå har jeg kommet meg på jobb. Ca 6timer til så skal jeg hjem til kjærestemannen og senga. Hundene har lagt seg når jeg kommer hjem, så de får jeg kose på i morgen. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 time siden, Caroline skrev:

Det er nettopp det som ikke er klart enda. De pleier som regel å ha det på en eller annen campingplass, men det er forsåvidt greit å ikke campe sammen med utstillerne, altså. I år er den på Storsand camping. Jeg har som sagt planer om å kjøre, så litt avstand er ikke noe problem.

Ja, jeg har vært på utstillingen på andre steder enn Leangen, vet jeg. Var den ikke på skiarenaen et år også? Det blir jo ett eller annet sted i området, så bare det ikke begynner å bli 2-3 timers kjøring er det vel greit. 

Så bra :) Jeg skal dobbeltsjekke med arrangøren om de har funnet ut hvor det skal være. Den har nemlig vært på flere forskjellige plasser oppigjennom årene.

Var på skiarenaen i 2007 ja :) Og meget tvilsomt at det blir 2-3 timers kjøring fra Trondheim, så du berger nok i sentrum ja. 

@Krutsi Jeg vet, men litt typisk at de "plutselig" bestemmer seg også er de i full gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på skiarenaen i 2008 også, for da stilte jeg X'en. Maken til drittplass! Det kom så mange klager at jeg kan ikke tro NKK legger en utstilling der med mindre det er gjort noe med området. Det var jo kuperte ringer og så høyt gress at halvparten av miniatyrene forsvant - den nederste halvdelen. Ikke var det nok plass, ikke var det nok parkering, ikke var det nok vann. Da må da Støren være et bedre sted, om det er stort nok.

I dag bestemte jeg meg for at hundene og jeg skulle klatre til toppen av en kolle som er bak huset vårt. Alt av stier er jo borte nå i snøen, men jeg så aldri noen stier der når det var bart heller, så her var det bare å gå på lykke og fromme. Tidvis var det så bratt at jeg måtte krabbe på hender og knær, og det var flere ganger jeg holdt meg fast i en kvist og ba en stille bønn om at det var en seig kvist som tålte litt, og ikke en sprø eller løs sak som ville sende meg bakover. Men, det gikk til slutt, vi kom oss opp - bare for å innse at det jeg trodde var toppen bare var et lite platå før en ny stigning. Og det orket jeg ikke teste ut nå, så da ble det å forsøke seg på nedturen. En kommer seg jo som regel alltid ned, spørsmålet er hvordan.

"Hvordan" ble at jeg ganske kjapt mistet fotfeste i snøen som sklei unna (og jeg gikk selvfølgelig ikke rett ned, vi gikk i slake og lange svinger på skrå), falt på magen og akte nedover. Til jeg traff et tre jeg tredte meg på og fikk stoppet. La oss bare si at jeg ville vært tante nå om jeg hadde vært mann... Jaja, komme seg på beina, forsøke litt til, før jeg innser at nope, det er like greit å bare sette seg på rumpa og ake ned. Det gikk ikke fort i dyp snø, men det gikk tryggere enn å gå. Men så rare fjes Foenix og Glam fikk - sånn har de aldri sett meg før :D

Jeg har ikke helt peiling på hvor vi har vært, men det var en fin tur. Nå snorker de to, ankelbruddet mitt dunker, og jeg lurer på om jeg skal på butikken eller om det kan vente til i morgen. Kontorarbeid venter også, men der har jeg allerede lagt inn noen timer i dag.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Det var på skiarenaen i 2008 også, for da stilte jeg Foenix. Maken til drittplass! Det kom så mange klager at jeg kan ikke tro NKK legger en utstilling der med mindre det er gjort noe med området. Det var jo kuperte ringer og så høyt gress at halvparten av miniatyrene forsvant - den nederste halvdelen. Ikke var det nok plass, ikke var det nok parkering, ikke var det nok vann. Da må da Støren være et bedre sted, om det er stort nok.

I dag bestemte jeg meg for at hundene og jeg skulle klatre til toppen av en kolle som er bak huset vårt. Alt av stier er jo borte nå i snøen, men jeg så aldri noen stier der når det var bart heller, så her var det bare å gå på lykke og fromme. Tidvis var det så bratt at jeg måtte krabbe på hender og knær, og det var flere ganger jeg holdt meg fast i en kvist og ba en stille bønn om at det var en seig kvist som tålte litt, og ikke en sprø eller løs sak som ville sende meg bakover. Men, det gikk til slutt, vi kom oss opp - bare for å innse at det jeg trodde var toppen bare var et lite platå før en ny stigning. Og det orket jeg ikke teste ut nå, så da ble det å forsøke seg på nedturen. En kommer seg jo som regel alltid ned, spørsmålet er hvordan.

"Hvordan" ble at jeg ganske kjapt mistet fotfeste i snøen som sklei unna (og jeg gikk selvfølgelig ikke rett ned, vi gikk i slake og lange svinger på skrå), falt på magen og akte nedover. Til jeg traff et tre jeg tredte meg på og fikk stoppet. La oss bare si at jeg ville vært tante nå om jeg hadde vært mann... Jaja, komme seg på beina, forsøke litt til, før jeg innser at nope, det er like greit å bare sette seg på rumpa og ake ned. Det gikk ikke fort i dyp snø, men det gikk tryggere enn å gå. Men så rare fjes Foenix og Glam fikk - sånn har de aldri sett meg før :D

Jeg har ikke helt peiling på hvor vi har vært, men det var en fin tur. Nå snorker de to, ankelbruddet mitt dunker, og jeg lurer på om jeg skal på butikken eller om det kan vente til i morgen. Kontorarbeid venter også, men der har jeg allerede lagt inn noen timer i dag.

:lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Levering med DPD, klokka åtte i dag tidlig står det utkjøring. Tok lovlig lang tid fra Rudshøgda og hit tenkte jeg, det er ca 45 min å kjøre. Nå rett før seks ble den oppdatert med at pakken kom tilbake til Rudshøgda klokka tre etter "an unsuccessful attempt at delivery". WTF?? Her har det vært folk hele dagen bortsett de smårundene jeg har gått med Uno rundt i nabolaget, og jeg har ikke sett noen Postnord-bil mens vi var ute. De har å komme med hundematen i morgen :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sklei på trappa og kinka ryggen, grøss for en biltur med henger. Ikke veldig godt å lempe 1 tonn ved av og på etterpå. For hånd, to kubber av gangen. 300kg igjen å lasse av, bære opp trappen og stable i morgen. Jaja, da har vi ved for en stund iallefall!

Usikker på om jeg orker å dra på trening i dag, tror jeg blir alene i ridehallen. På en måte er jo det greit, kanskje knaske litt smertestillende og ta tak for å lære Lyn noe fornuftig? Hun kunne fått prøvd seg litt mer på å løpe rundt. Keo har som mål å lære seg ruta i år, burde kanskje starte snart. Vet også at hundeklassen skulle frakte agilityhindrene i dag, trolig inn i ridehallen, fare for mer bæring :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SFX skrev:

Det var på skiarenaen i 2008 også, for da stilte jeg Foenix. Maken til drittplass! Det kom så mange klager at jeg kan ikke tro NKK legger en utstilling der med mindre det er gjort noe med området. Det var jo kuperte ringer og så høyt gress at halvparten av miniatyrene forsvant - den nederste halvdelen. Ikke var det nok plass, ikke var det nok parkering, ikke var det nok vann. Da må da Støren være et bedre sted, om det er stort nok.

Støren er for liten. Ikke til selve arrangementet, fordi det er en større grusplass bak som også kunne vært benyttet. Men bruker man den plassen til arrangementet, så har man ikke nok parkeringsmuligheter. Men - der de bygger nytt travanlegg vil det jo også være stor gressflate i midten, slik det er på Leangen, så da får de vel bare flytte utstillingen på kjøpet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Pixie skrev:

Argh. Levering med DPD, klokka åtte i dag tidlig står det utkjøring. Tok lovlig lang tid fra Rudshøgda og hit tenkte jeg, det er ca 45 min å kjøre. Nå rett før seks ble den oppdatert med at pakken kom tilbake til Rudshøgda klokka tre etter "an unsuccessful attempt at delivery". WTF?? Her har det vært folk hele dagen bortsett de smårundene jeg har gått med Uno rundt i nabolaget, og jeg har ikke sett noen Postnord-bil mens vi var ute. De har å komme med hundematen i morgen :vegg:

Hva? Problem med Postnord? Det har vi vel ikke hørt om før her inne :D

15 minutter siden, Line skrev:

Støren er for liten. Ikke til selve arrangementet, fordi det er en større grusplass bak som også kunne vært benyttet. Men bruker man den plassen til arrangementet, så har man ikke nok parkeringsmuligheter. Men - der de bygger nytt travanlegg vil det jo også være stor gressflate i midten, slik det er på Leangen, så da får de vel bare flytte utstillingen på kjøpet :D

Bare det ikke er slik at begge stedene er byggeplasser da... Jaja, ikke mitt problem, jeg skal neppe dra - vi har aldri hatt tradisjon for å gjøre det bra på de utstillingene, og det er alltid for varmt eller for vått. Juliutstillinger suger svett balle.

Jeg forsøkte å kjøre på butikken, men når det er vanskelig å komme i gang på flat plass på isen, da gidder jeg ikke teste om jeg kommer opp etterpå. Jeg får spise på det jeg har i huset, jeg sulter neppe i hjel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

D*ven, så forbanna man kan bli når man har sagt en ting hundre ganger, og man fortsatt blir fotfulgt hvor enn man snur seg.

Jeg pleier å samle alt jeg har av tålamod, men med lavt blodsukker, så sprakk det for meg gitt, bikkja ble jagd inn i stua, og jeg skreik av full hals GÅ VEKK FOR FA*N!!!

Dårlig samvittighet meldte seg selvfølgelig med èn gang, men jammen så funka det gitt.

Herregud, det var deilig å få litt fred med sin egen intimsone, her.

Og nå har jeg fått i meg litt mat, så da skal vi se om jeg greier å finne frem tålmodigheten igjen.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

D*ven, så forbanna man kan bli når man har sagt en ting hundre ganger, og man fortsatt blir fotfulgt hvor enn man snur seg.

Jeg pleier å samle alt jeg har av tålamod, men med lavt blodsukker, så sprakk det for meg gitt, bikkja ble jagd inn i stua, og jeg skreik av full hals GÅ VEKK FOR FA*N!!!

Dårlig samvittighet meldte seg selvfølgelig med èn gang, men jammen så funka det gitt.

Herregud, det var deilig å få litt fred med sin egen intimsone, her.

Og nå har jeg fått i meg litt mat, så da skal vi se om jeg greier å finne frem tålmodigheten igjen.

 

 

 

 

Du har min fulle forståelse :ahappy: Selv sto jeg klokka 05:20 utendørs i dag tidlig og ba valpen se til å bæsje for svarte, etter en halvtime med tulling og leking i snøen. Om det var min frustrasjon som gjorde utslaget anes ikke, 5 min etterpå var vi inne igjen :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Morsomt, Phoenix har jeg jo møtt flere ganger, og dømt i rallyringen. Velkommen tilbake!
    • Får prøve meg på å bli sonis igjen. Var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅), og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker. Han er etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...