Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Pixie skrev:

Argh. Levering med DPD, klokka åtte i dag tidlig står det utkjøring. Tok lovlig lang tid fra Rudshøgda og hit tenkte jeg, det er ca 45 min å kjøre. Nå rett før seks ble den oppdatert med at pakken kom tilbake til Rudshøgda klokka tre etter "an unsuccessful attempt at delivery". WTF?? Her har det vært folk hele dagen bortsett de smårundene jeg har gått med Uno rundt i nabolaget, og jeg har ikke sett noen Postnord-bil mens vi var ute. De har å komme med hundematen i morgen :vegg:

Velkommen i klubben for oss som elsker PDP og levering av PostNord :lol:. Du vil antakelig ikke høre min førjulshistorie? Jeg bor vel nærmere Rudhøgda enn deg - men de brukte vel ca 14 dager på å få levert varene :lol: 

1 time siden, Krutsi skrev:

De har kanskje skjønt at man skal si nei til sånt :lol: 

Jepp, det har de :D 

Sitat

Var det ikke @Pippin&Symra som klaget på A4-livet sitt? Jeg har vet om verv til deg :lol: 

:lol: 

Har vi vært på Bokrustad og trent rally-LP :D. Vi gikk sånn klasse 3-bane, vi, helt uten å kunne noe som helst - men bikkjene kunne følge armbevegelsene mine - og gjorde da sånn ca det skiltene sa vi skulle gjøre *ler*. Jeg innså også at Yasmine  er et litt større talent enn Willy - hun FØLGER JO MED, hun, på hva jeg ber henne om, Willy mener litt mer om hva og hvordan ting skal gjøres :lol:. Også innså jeg jo at jeg er så inne helsikkes kørka... her kjøper jeg godbiter og leker i dyre dommer - også innser jeg jo at den ultimate belønningen for Yasmine er å få bite seg fast i ankelen min og ha drakamp.... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

2 minutter siden, Siri skrev:

Har vi vært på Bokrustad og trent rally-LP :D. Vi gikk sånn klasse 3-bane, vi, helt uten å kunne noe som helst - men bikkjene kunne følge armbevegelsene mine - og gjorde da sånn ca det skiltene sa vi skulle gjøre *ler*. Jeg innså også at Yasmine  er et litt større talent enn Willy - hun FØLGER JO MED, hun, på hva jeg ber henne om, Willy mener litt mer om hva og hvordan ting skal gjøres :lol:. Også innså jeg jo at jeg er så inne helsikkes kørka... her kjøper jeg godbiter og leker i dyre dommer - også innser jeg jo at den ultimate belønningen for Yasmine er å få bite seg fast i ankelen min og ha drakamp.... 

Billig, men ukomfortabel leke :P ev veldig dyr og smertefull leke, alt etter hvor hardt hun drar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Billig, men ukomfortabel leke :P ev veldig dyr og smertefull leke, alt etter hvor hardt hun drar 

Hahahhahahaa... tidvis også farlig :lol:. Hun biter hardt, og røsker sånn akkurat passe hardt til at jeg IKKE får dratt med meg beina. Hun har en bukse på samvittigheten... utstillingsbuksa mi :aww:. Hun mener nemlig at det er helt innafor å belønne seg selv på den måten i utstillingsringen også... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 minutter siden, Siri skrev:

 Også innså jeg jo at jeg er så inne helsikkes kørka... her kjøper jeg godbiter og leker i dyre dommer - også innser jeg jo at den ultimate belønningen for Yasmine er å få bite seg fast i ankelen min og ha drakamp.... 

Ved eventuell konkurranse må du huske at det ikke er lov å ha med leke i ringen :lol: Vanskelig å ta av seg ankelen sikkert :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette :) Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Ved eventuell konkurranse må du huske at det ikke er lov å ha med leke i ringen :lol: Vanskelig å ta av seg ankelen sikkert :D 

Det slo meg at vi sikkert hadde fått både gult og rødt kort i LP-ringen ja :lol:. Derfor holder vi oss til andre aktiviteter der de ikke er så nazi på slikt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Hvem tror du har hovedansvaret for det praktiske ved NKK Trondheim liksom? :P Men du slipper dommerstrulet og påmeldingene da!

NKK sentralt trodde jeg gjorde ting selv :P 

men da ble det plutselig en telefonsamtale i morgen om hvor beklagende jeg er for at jeg ikke kan hjelpe, og bruker babykortet :lol: 

30 minutter siden, SFX skrev:

Jeg innvilget meg en time til å oppdatere hjemmesiden, og når jeg skal lagre og publisere kan det se ut som om hele webeditoren hang seg. Jaja, finne noe mat og begynne på nytt i morgen... Jeg er skrubbsulten og angrer på at jeg ikke forsøkte meg på butikktur likevel. Jeg har ikke brød eller knekkebrød, men jeg har heller ikke pålegg, så det er jo greit. Jeg har fire rødløk, en agurk, en boks pepperkakedeig og fire bananer. 

Jeg skulle handlet mat i går samtidig som jeg var i et møte, men så ble møtet avlyst, og da gadd jeg ikke dra ut. Dustemage.

Det hjelper deg kanskje ikke nå, men et tips fra egenlært erfaring er å ha halvstekte rundstykker i fryseren.. For når man klarer å gå på en smell, så har man under minste det :P kjøp en boks med jordbærsyltetøy de har i fryseren også, så har du et herremåltid ;) 

ellers kan du jo fikse deg bananlapper hvis du har resten av ingrediensene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ane skrev:

Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette :) Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Men blir ikke sånne konkurranser temmelig meningsløse hvis det skal fiskes etter likes på forumer? Den som har flest venner på de største forumene vinner?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ane skrev: Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette [emoji4] Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk [emoji4]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Men blir ikke sånne konkurranser temmelig meningsløse hvis det skal fiskes etter likes på forumer? Den som har flest venner på de største forumene vinner?

Meningsløse? Det er vel ikke så stor mening bak en slik konkurranse i utgangspunktet. De oppfordrer selv å dele rundt osv. Og ja, de med flest likes vinner, uansett hvordan de er hentet.

Ingen tvang å hjelpe, men tenkte det var verdt å prøve :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ane skrev:

Meningsløse? Det er vel ikke så stor mening bak en slik konkurranse i utgangspunktet. De oppfordrer selv å dele rundt osv. Og ja, de med flest likes vinner, uansett hvordan de er hentet.

Ingen tvang å hjelpe, men tenkte det var verdt å prøve :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Jeg tenkte at poenget med en fotokonkurranse var at man skulle stemme på det bildet man likte best uansett hvem som hadde tatt det. Men ok, jeg har sikkert misforstått.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ane skrev: Meningsløse? Det er vel ikke så stor mening bak en slik konkurranse i utgangspunktet. De oppfordrer selv å dele rundt osv. Og ja, de med flest likes vinner, uansett hvordan de er hentet.

Ingen tvang å hjelpe, men tenkte det var verdt å prøve [emoji4]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Jeg tenkte at poenget med en fotokonkurranse var at man skulle stemme på det bildet man likte best uansett hvem som hadde tatt det. Men ok, jeg har sikkert misforstått.

De som har konkurransen skriver man bare må dele, osv for å få flest likes, men tagging var ikke lov. De oppfordrer selvsagt til deling for at de skal få reklame for siden sin :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maysofie skrev:

Øyelysning på NKK-utstillinger, hvordan går man frem? Bare stiller seg i kø med hundene, skriver seg på liste eller melder ifra om ønske før utstillingen? Må man bestille rekvisisjon på forhånd, typ røntgen? Aldri øyelyst før, så vet ingenting om prosedyren :) 

Vente med å øyelyse Keo iallefall, øyedråper og agility går vell kanskje ikke like greit :lol: 

Ta med hund og stamtavle, og still deg i kø (hvis det er kø). 

Vi var kjempeheldig på d4a når vi øyesten Lykke og kom rett inn. Vi gikk ganske sent på dagen :)

 

9 t til helg. Hadde gledet meg til skogstur og ag trening i morgen men mtp værmeldingen så spørs det om ikke det utgår. Håper de tar feil igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krutsi skrev:

Det hjelper deg kanskje ikke nå, men et tips fra egenlært erfaring er å ha halvstekte rundstykker i fryseren.. For når man klarer å gå på en smell, så har man under minste det :P kjøp en boks med jordbærsyltetøy de har i fryseren også, så har du et herremåltid ;) 

ellers kan du jo fikse deg bananlapper hvis du har resten av ingrediensene? 

Jeg pleier å ha det, men trodde jeg hadde spist opp posen i helga når jeg var blaaaaaakk. Men så lå det igjen to, så da ble det mat :banana:Syltetøy hadde jeg visst også bak rødløken. 

Og apropos, hva er bananlapper? Hvis det trenger melk og egg, så har jeg ikke det. 

Jeg må skrive ei dugelig handleliste, og få handlet inn en del i morgen etter korøvelsen. Jeg blåser i at jeg har kronisk verk i lommeboka, jeg må ha mat i hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Ta med hund og stamtavle, og still deg i kø (hvis det er kø). 

Vi var kjempeheldig på d4a når vi øyesten Lykke og kom rett inn. Vi gikk ganske sent på dagen :)

Aaah, ikke værre, takk! Håpe vi rekker det. Må huske papirer på ny chip da, siden den ikke er korrekt ifht stamtavla, regner jeg med :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg pleier å ha det, men trodde jeg hadde spist opp posen i helga når jeg var blaaaaaakk. Men så lå det igjen to, så da ble det mat :banana:Syltetøy hadde jeg visst også bak rødløken. 

Og apropos, hva er bananlapper? Hvis det trenger melk og egg, så har jeg ikke det. 

Jeg må skrive ei dugelig handleliste, og få handlet inn en del i morgen etter korøvelsen. Jeg blåser i at jeg har kronisk verk i lommeboka, jeg må ha mat i hus. 

Dette er de jeg bruker: http://heidis-matkrok.blogspot.no/2014/04/bananlapper-med-havregryn.html?m=1

Men det finnes mange forskjellige oppskrifter.. 

 

Ellers kan du ordne deg vaffelrøre du har på ei brusflaske og putte i fryseren, evt pannekakerøre.. En pakke eller to med risengrynsgrøt (Fjordland) funker i frysen.. Spiser du ikke opp alt, kan du lage rislapper dagen etterpå :) 

ellers er det enkelt å ha pizzasnurrer i bakhånd.. Enten lager du de, steker og fryser.. Ellers så hiver du en pizzabunn i fryseren, kjøper pizzafyll på hermetisk boks (http://www.rollut.no/prestashop/middagshermetikk/11001926-pizzafyll-boks-350g-terina-7046216002028.html) og har litt revet ost liggende i fryseren.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, maysofie skrev:

Aaah, ikke værre, takk! Håpe vi rekker det. Må huske papirer på ny chip da, siden den ikke er korrekt ifht stamtavla, regner jeg med :ahappy: 

Det er nok lurt å ha med ja :) Ingen årsak! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Krutsi skrev:

Dette er de jeg bruker: http://heidis-matkrok.blogspot.no/2014/04/bananlapper-med-havregryn.html?m=1

Men det finnes mange forskjellige oppskrifter.. 

 

Ellers kan du ordne deg vaffelrøre du har på ei brusflaske og putte i fryseren, evt pannekakerøre.. En pakke eller to med risengrynsgrøt (Fjordland) funker i frysen.. Spiser du ikke opp alt, kan du lage rislapper dagen etterpå :) 

ellers er det enkelt å ha pizzasnurrer i bakhånd.. Enten lager du de, steker og fryser.. Ellers så hiver du en pizzabunn i fryseren, kjøper pizzafyll på hermetisk boks (http://www.rollut.no/prestashop/middagshermetikk/11001926-pizzafyll-boks-350g-terina-7046216002028.html) og har litt revet ost liggende i fryseren.. 

Flere gode forslag her - jeg har på en måte ikke kommet skikkelig i stand i matskapet etter at jeg flyttet. Jeg overtok huset i beynnelsen av november, så gikk alt av fokus, penger og energi på X'en fram til hun fikk slippe 8. desember, så måtte jeg hive meg rundt og lage advent og jul, og deretter var det parring, og nå er det forberede årsmøte-tider i både hundeklubb og kor - jeg leter fremdeles etter at jeg skal få god tid så jeg kan ta bort resten av julepynten og få handlet inn ordentlig med mat, og ikke bare bakeingredienser og pinnekjøtt. Hittil har det blitt veldig "jeg har 147 kroner igjen på konto etter jul"-handling eller "jeg vil ikke handle noe særlig med mat når jeg skal være bortreist på ubestemt tid for å parre"-handling.

Jeg skal begynne på handleliste med en gang, for nå har jeg nettopp fått påfyll på kontoen. Spagetti, ris, kjøttvarer i fryseren, melk og egg, pålegg, rundstykker, kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Flere gode forslag her - jeg har på en måte ikke kommet skikkelig i stand i matskapet etter at jeg flyttet. Jeg overtok huset i beynnelsen av november, så gikk alt av fokus, penger og energi på X'en fram til hun fikk slippe 8. desember, så måtte jeg hive meg rundt og lage advent og jul, og deretter var det parring, og nå er det forberede årsmøte-tider i både hundeklubb og kor - jeg leter fremdeles etter at jeg skal få god tid så jeg kan ta bort resten av julepynten og få handlet inn ordentlig med mat, og ikke bare bakeingredienser og pinnekjøtt. Hittil har det blitt veldig "jeg har 147 kroner igjen på konto etter jul"-handling eller "jeg vil ikke handle noe særlig med mat når jeg skal være bortreist på ubestemt tid for å parre"-handling.

Jeg skal begynne på handleliste med en gang, for nå har jeg nettopp fått påfyll på kontoen. Spagetti, ris, kjøttvarer i fryseren, melk og egg, pålegg, rundstykker, kylling.

Det ekke kult når det er slikt nei.. Og mat er fort gjort å glemme litt av i slike situasjoner.. Derfor jeg er nødt å ha nødlager i fryseren, for jeg tenker sjeldent at jeg behøver mat en søndagskveld :lol: 

 

------

Hundeklubber er virkelig noe for spesielle interesserte :P 

lurer på om jeg må finne meg venner uten ambisjoner jeg, og bare sulle alene i vårt eget tempo :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ane skrev:

Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette :) Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Jeg har stemt :) 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Men blir ikke sånne konkurranser temmelig meningsløse hvis det skal fiskes etter likes på forumer? Den som har flest venner på de største forumene vinner?

Vi har et helt underforum for sånne ting, så at det plutselig er et problem for soniser, skjønner jeg ikke. Opplys meg gjerne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ane skrev: Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette [emoji4] Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk [emoji4]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Jeg har stemt [emoji4] 

1 time siden, Symra&Pippin skrev: Men blir ikke sånne konkurranser temmelig meningsløse hvis det skal fiskes etter likes på forumer? Den som har flest venner på de største forumene vinner?

Vi har et helt underforum for sånne ting, så at det plutselig er et problem for soniser, skjønner jeg ikke. Opplys meg gjerne [emoji4] 

Tusen takk! Viste ikke om at vi hadde underforum for slikt! :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, BareLinn skrev:

Koselig å lese om alle som har funnet kjærligheten på nett :D

Det er desverre ikke så enkelt for oss som liker samme kjønn :P  

Åjoooda!! 
For å quote en av mine beste venner som også liker samme kjønn;
Altså - Gaysir.no er plassen. Evt også happn!

Hilsen lesbe sier hun :P

Såååå det går for dere!! :D Jeg heier på deg! 

 

Hilsen hun som også er KJEMPE singel og trenger en mann! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cattn skrev:

Åjoooda!! 
For å quote en av mine beste venner som også liker samme kjønn;
Altså - Gaysir.no er plassen. Evt også happn!

Hilsen lesbe sier hun :P

Såååå det går for dere!! :D Jeg heier på deg! 

 

Hilsen hun som også er KJEMPE singel og trenger en mann! :D

Haha, gaysir er ikke SÅ bra,lenger :P dessuten finnes det jo så få skeive hundemennesker :o

Er ikke happn en sånn worldwide app da? :P Gidder ikke avstand til Usa liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BareLinn skrev:

Haha, gaysir er ikke SÅ bra,lenger :P dessuten finnes det jo så få skeive hundemennesker :o

Er ikke happn en sånn worldwide app da? :P Gidder ikke avstand til Usa liksom :P

Hehe ok :P Det vet jeg ingenting om! :P hahaha-- 

Happn er en app som matcher deg med folk du har krysset veier med.. Ergo om man har vært i samme område så får man de opp hos seg.. Så er nok ikke USA avstander, med mindre du oppholder deg mye i USA :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...