Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

5 timer siden, Klematis skrev:

Noen som tilfeldigvis har erfaring med Toril Malmer på Asker dyreklinikk?

Prøver å finne en kiropraktor nærmere, og ble anbefalt to av atferdskonsulenten.

Nå har vi prøvd hun som er lengst unna et halv år, så nå tenkte jeg på å bytte...

Vi brukte Torill Malmer da lille basenji fikk en nakkeskade med nerver i klem og masse smerter som rimadyl etc ikke hjalp på, kan heller ikke få fullrost henne nok (bortsett fra at hun freaket meg helt ut, da hun for det første diagnostiserte bikkja delvis bare med å kjenne på pulsen, og for det andre pratet om "nyrene i hodet".. sistnevnte er visst akupunktur sjargong, men jeg ble veldig satt ut av det!) Uansett, hun fikset lille basenji!

 

4 timer siden, Ane skrev:

 

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Man har vel ikke rett til noe, men jeg hadde enten tatt med hundene, eller blitt hjemme og heller tatt bråket etterpå..

Sitter med snørr og feber, så ingen jobbing idag. Her blåser det ekkelt, det kommer noen kast som er ganske heftige. Jeg er veldig betenkt på å ta med hundene ut i skogen, dette er en vind som luker ut de gamle trærne og brekker greiner av døde trær, fort gjort å få noe i skolten. Så vi bør nok holde oss i hagen, men sånt skjønner ikke små skogsbisker noe av.. hagen er til lek og trening den, gjelds overhodet ikke som tur!

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb :D:D!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser visst litt på Østlandet også enkelte steder... Hele toppen av hengeren med sidestykker og presenning blåste rett av, heldigvis ingen biler i nærheten og det blåste rett sidelengs og inn på jordet. Trodde virkelig vi hadde stroppa alt godt nok :shocked:

Plukke opp litt sushi og hente dyra mine, se om vi får til litt agilitytrening i kveld :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ane skrev:

Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette :) Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk :)

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Tenkte gi deg en stemme, men når jeg trykker får jeg opp feilmelding om at linken/siden ikke eksisterer. Prøvde å fjerne m. helt i starten av linken, men fikk samme feilmelding. Kunne du sendt ny link som ikke er mobilversjon? Kanskje jeg får stemt da :) 

14 timer siden, Ozzy skrev:

Smilte godt av denne.  Fantastisk plassering :lol:  

FB_IMG_1454020766051.thumb.jpg.398313514

Jeg ler, for jeg har tydeligvis fått med meg greia, men jeg skjønner ikke helt jeg. Er det fordi man synes synd på seg selv og kan unne seg en sjokolade? Ikke blir jeg hissig/svinger i humøret, ikke blir jeg godtesyk. Jeg er i såfall et kjedelig kvinnemenneske.. 

24 minutter siden, HeleneFS skrev:

@Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb :D:D!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen :lol: Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, HeleneFS skrev:

@Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb :D:D!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

Grattis - kommer man seg på intervju så får man jobben bruker jeg å si :D Hvilken jobb?

Venter på at klokka skal bli gå hjem. Vil komme meg ut en runde med jentene før vi blåser på sjøen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ane skrev: Er det noen som vil hjelpe oss? Jeg teenger mange likes på et bilde på denne linken.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Bildet dere må like er dette her så dere lettere finner det rette [emoji4] Tusen takk for hjelp!!

11c715j.jpg

Blir fantastisk glad om dere hadde tatt dere tre minutt og hjulpet meg! Har ikke så god råd etter samlivsbrudd og dette hadde vi virkelig trengt etter mye opp og ned det siste året. Takk [emoji4]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Tenkte gi deg en stemme, men når jeg trykker får jeg opp feilmelding om at linken/siden ikke eksisterer. Prøvde å fjerne m. helt i starten av linken, men fikk samme feilmelding. Kunne du sendt ny link som ikke er mobilversjon? Kanskje jeg får stemt da [emoji4] 

14 timer siden, Ozzy skrev: Smilte godt av denne.  Fantastisk plassering[emoji38] 

FB_IMG_1454020766051.thumb.jpg.3983135141ff890f404af2df88f07dc6.jpg

Jeg ler, for jeg har tydeligvis fått med meg greia, men jeg skjønner ikke helt jeg. Er det fordi man synes synd på seg selv og kan unne seg en sjokolade? Ikke blir jeg hissig/svinger i humøret, ikke blir jeg godtesyk. Jeg er i såfall et kjedelig kvinnemenneske.. 

24 minutter siden, HeleneFS skrev: @Anehvis det er broene her så skal vinden roe seg i kveld (18 tiden mente jeg at jeg leste), så mest sannsynlig åpner den igjen ikke så lenge etter du er ferdig på jobb.

Jeg var på jobb på flyplassen i går, det var mindre gøy når hele landets aviser varslet trøbbel i flytrafikken. Ble en del telefoner og gjentakelse av informasjon, men jeg hadde en trivelig kollega med meg så vi kom oss i mål. En dame fra Askøy ringte og gren i telefonen, seriøst... jeg kan ikke endre været fordi du MÅ til Oslo!

Ble innkalt til mitt første jobbintervju i dag!!! Gleder meg!! En ordentlig ingeniørjobb [emoji3][emoji3]!! 11. februar sitter jeg sikkert skjelvende på flyet til Oslo, for det er der jobben er.

Høgskolen avlyste forelesninger etter 12 i dag, så heldigvis er jeg hjemme. Greit å slippe å gå ut i dette været!

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen[emoji38]Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen [emoji14] 

Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen :(

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens :D

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tutle skrev:

Så spennende med intervju! Morsomt at skolen ikke kunne opplyse om det før (?) for hele klassen kom for å få beskjed om at det var bare å snu og gå ut døra igjen :lol: Jeg skulle i annen forelesning da, så jeg slapp ta en forgjeves til tur skolen :P 

Uff, godt du ikke gikk forgjeves ja! Jeg må innrømme at jeg bestemte meg for å droppe timene i går ettermiddag, så jeg merket ikke at meldingen kom lovlig sent, hehe :P .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev:

Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen :(

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens :D

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente :P 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil :)

FB_IMG_1444972849580.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev: Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen [emoji20]

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens [emoji3]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente [emoji14] 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil [emoji4]

FB_IMG_1444972849580.thumb.jpg.b09823804083375b912c0fa6d49ddb7d.jpg

Bare å dele for min skyld! :) Tror jeg har likt det.

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ane skrev: Er flere som har hatt problemer med å like. Vet ikke hva som er grunnen [emoji20]

Funker det her? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1246621155365011&substory_index=0&id=200728893287581

Gå inn og lik bildet mitt av gapende Nora folkens [emoji3]

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Likt bilde ditt, og alle andre soniser jeg gjenkjente [emoji14] 

Har også med et bilde, det første eller andre bilde som ble lagt ut. Synes egentlig sånne konkurranser er litt kjipe, siden det er de som sanker flest stemmer som vinner (ikke rettet mot deg Ane, altså). Gidder ikke bruke særlig energi på å samle stemmer, men kan jo alltids skrive her, bare for kjekt. Mitt bilde ligger altså nesten helt først i kommentarfeltet. Litt teit å skrive nå etter Ane sikkert, menmen. Stem på de dere vil [emoji4]

FB_IMG_1444972849580.thumb.jpg.b09823804083375b912c0fa6d49ddb7d.jpg

Bare å dele for min skyld! :) Tror jeg har likt det.

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TonjeM skrev:

Sitter med snørr og feber, så ingen jobbing idag. Her blåser det ekkelt, det kommer noen kast som er ganske heftige. Jeg er veldig betenkt på å ta med hundene ut i skogen, dette er en vind som luker ut de gamle trærne og brekker greiner av døde trær, fort gjort å få noe i skolten. Så vi bør nok holde oss i hagen, men sånt skjønner ikke små skogsbisker noe av.. hagen er til lek og trening den, gjelds overhodet ikke som tur!

Jeg sitter og håper nesten på at noen av trærne på nabotomta blåser overende - de skygger for sola når den er framme :aww:. Ulempen er at det er litt uvisst hvilken vei de detter, så er jeg riktig heldig knuser de uthuset mitt - og der inni står campingvogna... Såå ehhhhh..

Og ellers har vi vel en egen tråd med slike "LIK BILDET MITT"-ønsker :). Jeg liker konsekvent ikke bilder i slike kampanjer da det som det er sagt før jo er de som er best til å sanke stemmer som vinner, ikke nødvendigvis det beste bildet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag på jobb og nå er pulten ryddet for alt av papir og annet dill som må gjøres og jeg kan ta helg ganske snart med god samvittighet :) Pga uværet utgår det med tur, så det blir en rolig fredag, godt av og til det også. 

Dessuten har samboern henta den nye senga vår, så jeg gleder meg til å få testa den i kveld! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag på jobb og nå er pulten ryddet for alt av papir og annet dill som må gjøres og jeg kan ta helg ganske snart med god samvittighet :) Pga uværet utgår det med tur, så det blir en rolig fredag, godt av og til det også. 

Dessuten har samboern henta den nye senga vår, så jeg gleder meg til å få testa den i kveld! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Gå till läkaren och lämna lite blod. :)
Jag har gått och haft ont i kroppen och varit konstant slö väldigt länge. Det visade sig att jag tydligen har d-vitaminbrist vilket förklarade både det ena och det andra.

Det er ikke SÅ lenge siden jeg hadde full sjekk, og da fant de ingenting annet enn utmerkede blodverdier. Det var i høst en gang, mener jeg. 

Nå har jeg rydda på kjøkkenet, så det er plass til å legge rotet i stua der...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart gubben skal hjelpe sin bror å flytte akkurat i kveld, kjempestas å kjøre flyttelass og bære møbler i regn og vind på glatta.

Kjempegøy å være ute med valpen da, han vet ikke om det er mest gøy med vinden eller ekkelt med regnet så han veksler mellom å springe tulling ute og klemme seg inntil øra og pipe :ahappy: Går vi inn vil han ut igjen, går vi ut vil han inn igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops... ikke ofte de går ut med væradvarsler her. Får vi nytt tak på forsikringen om det blåser av? :o Rusker godt allerede og dette er bare starten. 

http://tolga.kommune.no/19166.Varsel-Ekstremvaret-Tor.html (Vi bor pr def. på fjellet.)

 

Hvis jeg ikke gir livstegn fra meg på et par dager så er det bare mobil og nett som har blåst bort :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *Kat84* skrev:

Haha hun finner meg aldri :P 

Sorry Mac, ut på tur i drittvær skal vi uansett! :ermm:

20160129_085619.jpg

Hahaha! Det der kunne vært Lykke! :lol:

5 timer siden, Ane skrev:

Ops dp.

Men jeg er sur. Skal på jobb 12-18, men broen mellom meg og jobb står det advarsler for på nettet om at kan stenges i etterniddag og de rder folk å dra tidlig fra jobb idag da den kan stenges. Jeg har sagt til sjefen jeg ikke vil dra over og risikere å bli der med hundene på denne siden. Hun har bedt meg bytte vakten og har selv kontaktet de to som kan, men de svarer ikke.

Hva gjør jeg? Har ingen på øyen jeg kan bo hos eller noe slikt. Hundene blir også alene. Kjæresten kan mate de og lufte, men jeg passer i tillegg en av pappas hunder. Kjæresten er veldig allergisk og ikke så vandt ned hund at jeg vil tvinge han til det.

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Håper det ordner seg! Jeg hadde nok tatt de med i bilen :)

4 timer siden, maysofie skrev:

Fått startlistene til stevnet i morgen, Keo skal gå etter halvsøstra si som han er så veldig glad i. Alle gulinger som han selv er fantastisk morsomme, spesielt om de ser ut som Athena. Forberedt på å måtte jobbe en hel del kontakt iallefall :lol: 

Lykke til! :D

 

 

.......fniser jeg litt av en venninnes fb status

"Tor er foreløpig en pingle sammenlignet med Nina. You go girl! " :teehe:

Ikke så veldig ille her heller enda, men det kommer noen solide vindkuler innimellom. Hundene ble luftet i 13 tiden også får vi heller ta en innedag.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg vært ute og henta tilbake kurvstolen jeg har på verandaen, den fikk plutselig det for seg at den skulle ta seg en tur :P Den andre var lydig og ble der den skulle da. Ække lett å ha to jevngamle stoler, så det er godt den ene kan oppføre seg når den andre ikke gjør det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...