Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Stine skrev:

C har aldri klippet klør, ikke en eneste gang. Han har visst angst for å klippe feil :aww: Det er helt greit, for jeg har sånne nazi tendenser på klør og klipping :lol:

Han min hadde ikke angst mot å klippe feil.. "Litt blod er da ikke farlig" :P det kom bare litt blod fra absolutt alle kløra :P bikkja tok det dog med den største ro.. Hun hadde jo fått beskjed om å ligge i ro :lol: 

Akkurat nå, Ane skrev:

Ops dp.

Men jeg er sur. Skal på jobb 12-18, men broen mellom meg og jobb står det advarsler for på nettet om at kan stenges i etterniddag og de rder folk å dra tidlig fra jobb idag da den kan stenges. Jeg har sagt til sjefen jeg ikke vil dra over og risikere å bli der med hundene på denne siden. Hun har bedt meg bytte vakten og har selv kontaktet de to som kan, men de svarer ikke.

Hva gjør jeg? Har ingen på øyen jeg kan bo hos eller noe slikt. Hundene blir også alene. Kjæresten kan mate de og lufte, men jeg passer i tillegg en av pappas hunder. Kjæresten er veldig allergisk og ikke så vandt ned hund at jeg vil tvinge han til det.

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Blitt hjemme eller tatt med meg hundene..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

11 minutter siden, Stine skrev: C har aldri klippet klør, ikke en eneste gang. Han har visst angst for å klippe feil :aww: Det er helt greit, for jeg har sånne nazi tendenser på klør og klipping :lol:

Han min hadde ikke angst mot å klippe feil.. "Litt blod er da ikke farlig" [emoji14] det kom bare litt blod fra absolutt alle kløra [emoji14] bikkja tok det dog med den største ro.. Hun hadde jo fått beskjed om å ligge i ro[emoji38]

Akkurat nå, Ane skrev: Ops dp.

Men jeg er sur. Skal på jobb 12-18, men broen mellom meg og jobb står det advarsler for på nettet om at kan stenges i etterniddag og de rder folk å dra tidlig fra jobb idag da den kan stenges. Jeg har sagt til sjefen jeg ikke vil dra over og risikere å bli der med hundene på denne siden. Hun har bedt meg bytte vakten og har selv kontaktet de to som kan, men de svarer ikke.

Hva gjør jeg? Har ingen på øyen jeg kan bo hos eller noe slikt. Hundene blir også alene. Kjæresten kan mate de og lufte, men jeg passer i tillegg en av pappas hunder. Kjæresten er veldig allergisk og ikke så vandt ned hund at jeg vil tvinge han til det.

Hva har man "rett" på? Hva hadde dere gjort?

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Blitt hjemme eller tatt med meg hundene..

Da må to av de ligge i lite bur i 6t. Og en løs(dvs det går ikke) Og kommer oss heller ikke hjem etterpå.. Jeg kan jo ikke bare drite i vakten heller.. Dritt vær!

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Krutsi skrev:

Han min er nesten der at han liker ikke flere hunder enn 1.. Har vel klippet klør en gang i sitt liv, og det var siste gang han fikk lov også :lol: men han stiller opp og hjelper meg med det som trengs.. 

Du vil jo ikke leke med meg fordi du er så redd for bakterier hele tiden :lol: 

men vi kan kose oss sammen i sommer vi :P 

Jammen slutt å ha omgangssyken og sånne gufne ting hele tida, så skal vi leke sammen :lol: Men til sommeren blir det kjekt ja, da kan vi la bikkjedyra trimme seg selv mens vi vagger rundt og er slitne søvnløse mammaer :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor prøver å yppe seg her også. Pøsregn og vind. Så da stakk jeg til køys og langt under dyne og ullteppe. Bonden snorker på sofaen.

Har gjort litt fornuftig, dvs å sette på en klesvask og en tørketrommel.

Var på jobb til 23 i går kveld, så da kan jeg vel unne meg en liten formiddag i sengen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aslan skrev:

Jammen slutt å ha omgangssyken og sånne gufne ting hele tida, så skal vi leke sammen :lol: Men til sommeren blir det kjekt ja, da kan vi la bikkjedyra trimme seg selv mens vi vagger rundt og er slitne søvnløse mammaer :teehe: 

Finner vi et inngjerdet område og finner oss gode stoler, kan vi sove dupp også :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Stine skrev:

C har aldri klippet klør, ikke en eneste gang. Han har visst angst for å klippe feil :aww: Det er helt greit, for jeg har sånne nazi tendenser på klør og klipping :lol:

Her er vi to stk som har angst for å klippe klør.  Upraktisk :lol: 

Sambo er første hundemannen jeg har vært sammen med, og det ER litt upraktisk altså. Han er ikke like hundegal som meg , men han har meninger og sånt :o 

Han har et helt annet hundehold enn meg , det eneste vi er enige om er at man ikke slår dyr etc. Ellers er vi uenige i sånn ca alt.  Han er langt mer avslappet enn meg , jeg slipper feks aldri Nico løs hvis hun kan finne på å boffe på folk , han ser ikke problemet . 

Jeg er nazi på båndtvang,  han holder pulien i bånd der det åpenbart er risiko og har henne ellers løs. 

Han plages ikke nevneverdig av bjeffing,  jeg rabler etter andre bjeff . And so on.  

Vi har hver vår hund for å si det sånn :lol: 

Begge hundene er på en måte mitt "ansvar" i det daglige,  men er vi ute med hundene sammen er pulien hans ansvar og huskien min. Og jeg prøver hardt å ikke blande meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått startlistene til stevnet i morgen, Keo skal gå etter halvsøstra si som han er så veldig glad i. Alle gulinger som han selv er fantastisk morsomme, spesielt om de ser ut som Athena. Forberedt på å måtte jobbe en hel del kontakt iallefall :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Mud skrev:

Her er vi to stk som har angst for å klippe klør.  Upraktisk :lol: 

Sambo er første hundemannen jeg har vært sammen med, og det ER litt upraktisk altså. Han er ikke like hundegal som meg , men han har meninger og sånt :o 

Han har et helt annet hundehold enn meg , det eneste vi er enige om er at man ikke slår dyr etc. Ellers er vi uenige i sånn ca alt.  Han er langt mer avslappet enn meg , jeg slipper feks aldri Nico løs hvis hun kan finne på å boffe på folk , han ser ikke problemet . 

Jeg er nazi på båndtvang,  han holder pulien i bånd der det åpenbart er risiko og har henne ellers løs. 

Han plages ikke nevneverdig av bjeffing,  jeg rabler etter andre bjeff . And so on.  

Vi har hver vår hund for å si det sånn :lol: 

Begge hundene er på en måte mitt "ansvar" i det daglige,  men er vi ute med hundene sammen er pulien hans ansvar og huskien min. Og jeg prøver hardt å ikke blande meg... 

:lol: På papiret eier vi 1.5 hund hver, men jeg har hovedansvaret for alle 3. Kudos til deg som prøver å ikke blande deg ihvertfall! Det har jeg store problemer med, men jeg jobber med meg selv, prøver å roe kontrollfreaken inni meg litt :aww: For selv om jeg har "lært" han opp så hender det at han går egne veier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

:lol: På papiret eier vi 1.5 hund hver, men jeg har hovedansvaret for alle 3. Kudos til deg som prøver å ikke blande deg ihvertfall! Det har jeg store problemer med, men jeg jobber med meg selv, prøver å roe kontrollfreaken inni meg litt :aww: For selv om jeg har "lært" han opp så hender det at han går egne veier :P

Må jo det :P 

Hvis ikke risikerer jeg jo at han begynner å blande seg inn i huskien ! :o Han har tross alt mest erfaring med pulier. 

 

På papiret eier jeg begge,  men jeg har planer om å føre Nico over på han. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stine skrev:

:lol: På papiret eier vi 1.5 hund hver, men jeg har hovedansvaret for alle 3. Kudos til deg som prøver å ikke blande deg ihvertfall! Det har jeg store problemer med, men jeg jobber med meg selv, prøver å roe kontrollfreaken inni meg litt :aww: For selv om jeg har "lært" han opp så hender det at han går egne veier :P

:o Tenker'n sjæl????? 

Det var da veldig så vanskelig det skulle være å søke om bekreftelse på den danske utstillingschampionattittelen? De danske web-sidene er ikke veldig selvforklarende.... på TREDJE forsøk forstod jeg hvordan det skulle gjøres :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:o Tenker'n sjæl????? 

 

Ja, jeg feilet litt i oppdragelsen :aww: Men som regel er han flink gutt og gjør som jeg sier, han har skjønt at en blid Stine gjør hverdagen hans mye bedre!

Når Trym er den sprekeste av hundene så veit du at noe er galt :huh: Liten halvtime med bikkjene og Vigdis blør mens Tuva halter på et annet forbein, djeez alstå! Vigdis har kun skrapt opp et gammelt sår da, så null stress. Tuva snubla bare, og jeg tror hun har skjønt at hun blir degget med når hun løfter foten og ser på meg med verdens største øyer :heart:

Også må jeg bare dele denne søte videoen :wub:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stine skrev:

Ja, jeg feilet litt i oppdragelsen :aww: Men som regel er han flink gutt og gjør som jeg sier, han har skjønt at en blid Stine gjør hverdagen hans mye bedre!

Når Trym er den sprekeste av hundene så veit du at noe er galt :huh: Liten halvtime med bikkjene og Vigdis blør mens Tuva halter på et annet forbein, djeez alstå! Vigdis har kun skrapt opp et gammelt sår da, så null stress. Tuva snubla bare, og jeg tror hun har skjønt at hun blir degget med når hun løfter foten og ser på meg med verdens største øyer :heart:

Også må jeg bare dele denne søte videoen :wub:

 

Av en eller annen grunn synes bare halve videoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt medikamentregningeksamen idag. Satser på bestått. Ikke vanskelig, me. Fort gjort med noe småfeil likevel, men har en god følelse. Kommet med hjem. Kaos på bussene når skolene stenger samtidig, og det ikke er satt inn ekstra skolebusser. Ene bussjåføren ordnet det da, så det ble litt forsinkelse, men ikke så voldsomt. Godt å være hjemme hvertfall, slippe å bekymre meg for det. Skolen vår stengte nå klikka 12. 

Også håper jeg mannen kommer hjem ikke altfor sent. Han er i Gulen, en 20min ferjetur fra Mongstad ca. Ferja tror jeg ikke går, så da må de evt kjøre rundt. Bruker vanligvis 2timer hjem, men da tar det nok enda lengre tid idag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Stine skrev:

Ja, jeg feilet litt i oppdragelsen :aww: Men som regel er han flink gutt og gjør som jeg sier, han har skjønt at en blid Stine gjør hverdagen hans mye bedre!

Tabbe der altså :aww:

Litt drama her på formiddagen... eller det var jo egentlig ikke drama, det er bare moro å kalle det det.. for Yasmine fant den dævve føgger'n som jeg oppdaget allerede i går kveld... Jeg hadde tenkt meg ut for å ta et bilde av den da, men da jeg skulle det, var føggær'n borte.... og Yasmine stod og så såååå uskyldig ut.... med "noe" i kjeften :lol:

12654599_1261434773883729_71352811838006

 12592781_1261434900550383_90207648956847 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Turb skrev:

Av en eller annen grunn synes bare halve videoen?

Jeg så også bare halve på første linken. Funka på andre da @Stine

 

Jeg har "reise" blogget litt på formiddagen: https://meadowhillmountain.wordpress.com/

og prøver å mentalt fortelle meg selv at det blir digg å dra på jobb i kveld. Hjernen er ikke helt med på det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt ny laptop, og så må jeg levere den tilbake :( Lager høyfrekvent pipelyd i varierende intensitet, det er et hardware problem som ikke vil gå vekk. Gjør ikke noe egentlig, men det skal jo ikke være der, og jeg syns det er plagsomt. Tar det på angrerett fremfor å levere den inn (tar enda lengre tid, og risikerer at de sier "vi hører ikke lyden"). Så dvs. 2-3 uker til jeg får kjøpt ny pc... Grrr... Tar sjansen på å kjøpe tilsvarende igjen da, jeg digger pcen ellers. Typisk min flaks å kjøpe et defekt produkt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, laikamor skrev:

Hatt medikamentregningeksamen idag. Satser på bestått. Ikke vanskelig, me. Fort gjort med noe småfeil likevel, men har en god følelse. Kommet med hjem. Kaos på bussene når skolene stenger samtidig, og det ikke er satt inn ekstra skolebusser. Ene bussjåføren ordnet det da, så det ble litt forsinkelse, men ikke så voldsomt. Godt å være hjemme hvertfall, slippe å bekymre meg for det. Skolen vår stengte nå klikka 12. 

Også håper jeg mannen kommer hjem ikke altfor sent. Han er i Gulen, en 20min ferjetur fra Mongstad ca. Ferja tror jeg ikke går, så da må de evt kjøre rundt. Bruker vanligvis 2timer hjem, men da tar det nok enda lengre tid idag.

 

Leirvåg-Sløvåg stoppa for flere timer siden grunna uværet. Det kan være at kabelferja i Masfjorden går, men jeg ville ikke satsa på det, Bedre om han bare holder seg i ro til elendigheten har blåst videre. Kjipe saker å være aleine heime i sånn vær dog... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Leirvåg-Sløvåg stoppa for flere timer siden grunna uværet. Det kan være at kabelferja i Masfjorden går, men jeg ville ikke satsa på det, Bedre om han bare holder seg i ro til elendigheten har blåst videre. Kjipe saker å være aleine heime i sånn vær dog... 

Sløvågferja går ikke, nei. Sjekket norled.no og det står ingenting om den til Masfjordnes, så satser på den går. Men er jo enda noen timer til han er ferdig, så mulig den ikke går lengre da. Jeg aner ikke hvordan der er oppover der, går det an å kjøre rundt, uten å ta noe ferje?

Kjipt når han kommer den veien, men likevel må til Mongstad. Bilen hans står der, for de kjører arbeidsbil derfra, så han må inn å hente bilen sin. Skulle tenkt så langt i dag tidlig, så han bare kjørte privatbilen idag. Blir noen lange timer, men jeg satser bare på at strøm og internett holder seg :P Tviler, spesielt på internett, men det er lite å gjøre ellers :P

 

Edit: sjekket nå, og det går å kjøre rundt, uten ferje. Tar ca 2timer derfra og hit vi bor. Men siden han må til Mongstad så bruker han nok 4timer før han er her. Menmen 8 er jo heldigvis ikke så veldig seint :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BareLinn - på Match kan du velge å svinge hvilken vei du vil. Bifile må ha to profiler, ser det ut som, men ellers er det rett fram.

Jeg sov fra to til tolv, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger så mye søvn for tiden. Jeg har ikke tid til sånt tull, jeg har masse som må gjøres. Nå har jeg hatt så mye kontortid for diverse styrer, at i dag tror jeg at jeg må ta igjen litt husarbeid. 

Dette været er pokker ikke rekti' for januar å være, jeg skjønner ikke hva som skjer. Regn, vind, smelting og is hører til i mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Jeg sov fra to til tolv, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg trenger så mye søvn for tiden. Jeg har ikke tid til sånt tull, jeg har masse som må gjøres. Nå har jeg hatt så mye kontortid for diverse styrer, at i dag tror jeg at jeg må ta igjen litt husarbeid. 

Gå till läkaren och lämna lite blod. :)
Jag har gått och haft ont i kroppen och varit konstant slö väldigt länge. Det visade sig att jag tydligen har d-vitaminbrist vilket förklarade både det ena och det andra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...