Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

1 time siden, Pixie skrev:

:hug:

 

1 time siden, Malinka skrev:

:hug: 

Tusen takk! Jeg har dytta innpå litt for mye sjokolade, og har fått ut frustrasjon gjennom en av mine favorittsysler - skrive på en av romanene jeg har liggende. En dag håper jeg at jeg kan skrive noe som blir utgitt, så vi kan vel kalle det "arbeidstrening"? Jadda, det høres fint ut :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Takk dere! Jeg holder ikke pusten for jeg ser jo hvilken vei dette går :( Jeg pleier jo å si en regel til valpekjøperen at overbitt vil rette seg pga treg underkjeve men underbitt må de kontakte meg med engang, for det er som regel døfødt... Men dette er jo en annen rase, annen utvikling og lett underbitt er jo tillatt, men jeg håper så veldig det ihvertfall utvikler seg til saksebitt, jeg kan til og med leve med omvendt saksebitt enn underbitt :lol:

Jeg har ikke hatt pc på en uke pga barn som sølte brus på den, og fikk ny idag av forsikringen. SÅ happy :D 

 

Kan jeg få se bilde av bittet? :) Shensi hadde underbitt som valp, men det gikk seg faktisk til. Nå hadde hun fantastisk dårlig tannstilling generelt da, så var ikke direkte flotte tenner på henne. 
Første lundisvalpen min hadde mye underbitt som valp, gikk seg endel til, men hadde litt underbitt hele livet :) 317217_10150432758251293_1202230692_n.jp
Sånn ble det! :) 

Men var ikke særlig pent tannsett på henne altså :lol: :
10393812_10152530432976293_9209486724362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoo! Eg og vil ha potetgull. ?

Kjevebetennelse har derimot gjort det klin umulig å ete noko som helst, så eg droppa potetgull og kjøpte smoothie. Enda opp med å lage popcorn i staden, ikkje nødvendigvis det luraste eg har gjort, for eg kan ikkje tygge og får ikkje pussa godt nok sidan eg ikkje kan gape. ? Jaja, den som lever lærer etc. ?

Har ikkje merka så mykje til Tor her, litt vind men ikkje abnorme mengder. Tykkjer det er litt koselig med knakande hus og skulle ønske strømmen gikk litt lengre. Merkelig kor vanskelig det er å legge fra seg alle tasteting og skjermar. Fake strømbrudd i morgon kanskje. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Blir så oppgitt over meg selv! Kjæresten var på besøk i kveld, og da han skulle dra fulgte jeg han ut. Vel inne ser jeg at han har glemt av luen sin, så jeg heiv på meg sko og løp ut for å rekke å gi den til han før han kjørte. I hastverket glemte jeg helt at det er blankis utenfor, så skle i trappa, fløy litt og landet langflat på klissblaut is. Knærne mine er skjøre med slitasjeskader fra før av, og det var selvfølgelig de som tok den værste støyten. Dunker fælt og har allerede fått fin farge, så jeg gleder meg virkelig til å stå opp i morgen :aww: 

Jeg rakk å gi han lua da, men han lurte på hvorfor jeg ofret helsa for en lue :aww: Det lurer jeg også på, men noe i meg er som en logrende og lydig Golden Retriever(like blond ihvertfall) som bare må gjøre noe bra for andre, bare denne gangen med halen mellom bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonden har hørt tankene mine om potetgull, hadde visst en åpnet pose i bilen som ble med inn av en eller annen grunn :D

 

Tor er her og leker med strømmen,  men ellers behandler han oss relativt pent. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Line skrev:

Det er ingen som forventer at den protesten fører til noe, men Norge har scoret direkte etter et motstandermål flere ganger i mesterskapet. Da er det greit at det påpekes at de ble fratatt muligheten synes jeg.

Hvis det ikke fører til noe, skjønner jeg i hvert fall ikke vitsen :P 

1 time siden, Ozzy skrev:

Hu dommeren i idol ingen veit hvem er irriterer meg så sinnsykt. Nesten jeg ikke orker å se på, hver gang hun åpner munnen sin blir jeg irritert. :lol:   

Jeg liker henne jeg :P 

--

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal lære seg å like noe man ikke liker, bare fordi det er forventa at man liker det. Jeg drikker hverken kaffe eller vin, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal gulpe meg gjennom kopper og glass med det for å lære meg å like det. Man må ikke drikke det. Man kan fint leve et helt liv uten å drikke kaffe og vin. Gruppepress for voksne, liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ozzy skrev:

Hu dommeren i idol ingen veit hvem er irriterer meg så sinnsykt. Nesten jeg ikke orker å se på, hver gang hun åpner munnen sin blir jeg irritert. :lol:   

Jeg digger dama ! Hun vet jo faktisk hva hun snakker om og har konstruktive tilbakemeldinger :) Det er egentlig helt merkelig at " ingen " vet hvem hun er , hun er strengt tatt en av de som har hatt mest internasjonal suksess her i landet... Og hun er sannsynligvis Norges beste låtskriver og sanger. 

De fleste vet hvem Ask Embla er da. Men det er faktisk en god  grunn til at resten av juryen har såpass respekt for henne :) 

Det minner meg faktisk om at jeg alltid er "Bitch" bare fordi jeg gjør jobben min , i mens gutta er "Bestemte". Damer skal fortsatt helst ikke mene så mye og om de gjør det skal de strø masse sukker på det...  Jeg synes overhodet ikke Ina er noe krassere enn de andre dommerne . Vinnie er vel den "snille " i år , de to andre gutta er krassere enn Ina synes jeg. 

Hilsen overraskende engasjert Idol-seer :lol: 

@2ne  jeg er enig med sønnen din jeg :lol: 

I kveld skal vi se spellemannsprisen sammen. A vil ja frossenpizza sier han , han vet ikke helt hva det er :lol: 

Han heier på Marcus og Martinus fordi de er barn og det er kult,  men han liker musikken til Karpe bedre. 

Jeg får nyte disse få årene som er igjen før han er på vift hver fredag og lørdag. 

 

@SFX :hug:  hvis det er noen trøst så surrer jeg mrd ukedager med en gang det er ferie e.l. Jeg må dobbeltsjekke kalendere hver dag. Men jeg er sånn av natur da. 

I dag får vi besøk av Morfaren til A. Og det blir enda en dag med hundepark for hundene :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 15 minutter skal jeg bli hentet av en taxi og kjørt til jobb. Fordi jeg bor på et teit sted, hvor det ikke går buss tidlig nok til at jeg rekker jobb de få lørdagene jeg jobber... Jeg bruker jo opp halve lønna som jeg tjener i dag, på å komme meg dit :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christine skrev:

Blir så oppgitt over meg selv! Kjæresten var på besøk i kveld, og da han skulle dra fulgte jeg han ut. Vel inne ser jeg at han har glemt av luen sin, så jeg heiv på meg sko og løp ut for å rekke å gi den til han før han kjørte. I hastverket glemte jeg helt at det er blankis utenfor, så skle i trappa, fløy litt og landet langflat på klissblaut is. Knærne mine er skjøre med slitasjeskader fra før av, og det var selvfølgelig de som tok den værste støyten. Dunker fælt og har allerede fått fin farge, så jeg gleder meg virkelig til å stå opp i morgen :aww: 

Jeg rakk å gi han lua da, men han lurte på hvorfor jeg ofret helsa for en lue :aww: Det lurer jeg også på, men noe i meg er som en logrende og lydig Golden Retriever(like blond ihvertfall) som bare må gjøre noe bra for andre, bare denne gangen med halen mellom bena. 

Slemt å le, men det er så typisk deg, og den beskrivelsen med golden retrieveren var spot on! Alltid like glad, impulsiv og positiv. Derfor vi er så glad i deg vettu :wub::D Håper det går bra med knærne dine!

Helgevask på programmet. Etterpå. I løpet av dagen. Kanskje. :P

Får besøk av Ziva til uka da, herregud som jeg gleder meg! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

For en utrolig hyggelig telefonsamtale jeg nettopp hadde.

Det var min lillebror, som overtok gården vi vokste opp på,etter at jeg og søs sa den fra oss i fjor.

De har ei lita hytte på gården, et gammelt lafta eldhus, som er nyoppusset etter at foreldrene mine har bodd der midlertidig mens de har pusset opp sitt nye hus et års tid.

Nå står det tomt, og de har prøvd å leie det ut ei stund.

Men, det er vanskelig å få leid det ut, og de synes det er litt slitsomt å ha fremmede så nære.

Så han hadde et tilbud til meg, som mer enn èn gang har hinta om at jeg er veldig interessert, hadde det ikke vært for prisen..

Joda, jeg skulle få ha huset som hytte alt jeg orker, og det eneste jeg trenger å betale er strøm, også var det fint om jeg kunne tenkt meg å male kjøkkenet i hovedhuset. Gratis ved og internet følger med.

Jeg ramla nesten ut av senga i begeistring.

Det er et evig kaos hver gang jeg er på gården, for halve slekta er allergiske for hund. Timmiansen må bo på badet, og Biz må bo i snikkarbua.  Stort sett er jeg bare der på korte dagsturer, og hundene blir igjen hjemme. 

NÅ har jeg mitt eget hus hvor jeg kan sove, styre og ordne alt jeg orker med hundene mine, og mitt skjønne tantebarn er i hovedhuset og kan besøke tanta si alt han orker.

Det er både BC, sauer og okser på gården, så de lurte på om de kunne spørre meg om dyrepass iblandt.

Selvfølgelig kan de det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal lære seg å like noe man ikke liker, bare fordi det er forventa at man liker det. Jeg drikker hverken kaffe eller vin, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal gulpe meg gjennom kopper og glass med det for å lære meg å like det. Man må ikke drikke det. Man kan fint leve et helt liv uten å drikke kaffe og vin. Gruppepress for voksne, liksom.. 

Jeg skjønner heller ikke det der. Nå liker jeg et par typer vin da, men ser ikke helt at det er en så nødvendig greie, ser ikke helt det praktiske i det. Nå drikker jeg uhyre sjeldent uansett da, skal jeg først drikke kalorier så velger jeg heller brus stort sett. :P Samme gjelder kaffe. Prøvde å lære meg å like det da jeg gikk nattevakt, men det smakte urk og jeg ble ikke mer våken av det så da ble det med forsøket. Jeg kom meg igjennom to eller tre kopper før jeg innså at det ikke var verdt det. :P Får bare leve med den samme "morsomme" kommentaren hver gang jeg er i selskap og takker nei til kaffe "blir ikke voksen du da? hehe". 

Akkurat nå sitter jeg i sofaen og harker. Drittlei hoste kjenner jeg! Har endel som burde gjøres i helga, men tror jeg skal spre det godt utover både dagen i dag og i morgen. Blir fort sliten når formen er så laber. Tor var ikke noe snill med oss da, har velta søppelskuret vårt så vi må få noen til å komme med traktor for å få det opp. Godt vi bor midt blant en haug med bønder. :) 

Det viktigste i dag blir å få vasket soverommet skikkelig, og satt opp nysenga. :ahappy:  Gleder meg nesten til å legge meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har hekta av porten på det nye gjerdet mitt. Såpass at det ikke er mulig å få den på igjen uten å ty til verktøy. Det snåle er at det skjedde før Tor kom! Jaja, samboern og vaktmesteren får samarbeide litt om den der, tror jeg. 

Nå skal jeg ut og morgenture vofsen min. Med brodder. Jeg sklei rundt som en tulling bare de 10 meterne rundt hjørnet da jeg slapp ham ut for å tisse i morges!

Etterpå har vi planer om å ta en del ærend og helgevasken. Mamma og pappa inviterte seg selv på ettermiddagskaffe, og det er jo en fin anledning til å ta vasken på lørdag heller enn søndag :) Får kjøpe noe å bite i også, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betty skrev:

Jeg skjønner heller ikke det der. Nå liker jeg et par typer vin da, men ser ikke helt at det er en så nødvendig greie, ser ikke helt det praktiske i det. Nå drikker jeg uhyre sjeldent uansett da, skal jeg først drikke kalorier så velger jeg heller brus stort sett. :P Samme gjelder kaffe. Prøvde å lære meg å like det da jeg gikk nattevakt, men det smakte urk og jeg ble ikke mer våken av det så da ble det med forsøket. Jeg kom meg igjennom to eller tre kopper før jeg innså at det ikke var verdt det. :P Får bare leve med den samme "morsomme" kommentaren hver gang jeg er i selskap og takker nei til kaffe "blir ikke voksen du da? hehe". 

Jeg drikker ytterst sjeldent alkohol, og heller ikke kaffe, så jeg kan hverken ha det moro, kose meg eller blir voksen jeg. Nå trenger jeg ikke alkohol for å ha det moro, jeg ser ikke helt kosen i å drikke noe jeg ikke liker, og det å være voksen er skikkelig oppskrytt, så det er helt greit for meg egentlig :lol: 

2 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå sitter jeg i sofaen og harker. Drittlei hoste kjenner jeg! Har endel som burde gjøres i helga, men tror jeg skal spre det godt utover både dagen i dag og i morgen. Blir fort sliten når formen er så laber. Tor var ikke noe snill med oss da, har velta søppelskuret vårt så vi må få noen til å komme med traktor for å få det opp. Godt vi bor midt blant en haug med bønder. :) 

Det viktigste i dag blir å få vasket soverommet skikkelig, og satt opp nysenga. :ahappy:  Gleder meg nesten til å legge meg allerede!

God bedring :) 

--

Nordmennene har trukket tilbake protesten de. Just saying :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whut? Samme post som i går dukket opp... teite maskin

Var hos venninne å så håndballen i går, på veien hjem ble vi stoppet i rutinemessig alkokontoll og måtte blåse. Kjempesøt politimann og Pigg bara WOWOWOWOWOW jeg...eheheheeheee.... vi bjeffer ikke på politiet... Politimannen synes ikke det var så ille, hadde hørt mye verre enn det der sa han :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne @Betty Vin er billig :D!  Hilsen Student!

Jeg drakk ikke øl heller på den tiden og da blir du med en gang en "vanskelig" person i besøk og på feks firmafester. Det syntes jeg var litt ubehagelig. Ser poenget deres da, at man skal drite i hva andre tenker.

Jeg prøver akkurat nå å lære meg å like Oliven, det smaker høgg, men fordi jeg ønsker å kunne spise og drikke alt tvinger jeg meg igjennom det. Jeg har også en sånn følelse av at livet mitt blir rikere om jeg ikke ekskluderer noe :) . (Også vokste jeg opp med to ekstremt kresne søsken, så jeg er besatt av å ikke være som de. Hjemme hos oss laget pappa to middager hver dag, en for oss vanlige og en for de kresne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg å drikke vin som student, og likte det ganske godt. Men etter noen år snudde det liksom, og gidder ikke å gjøre det om igjen. Øl er jo så mye bedre og vel så (om ikke mer) variert :aww: vi har allerede bestemt oss for at i bryllupet vårt skal øl være tilbudet på drikke, helst hjemmebrygget, da samboer og bestekompisen hans skal brygge. Får se om vi ender med å tilby vin også :teehe: Men alkohol er ikke noe jeg savner overhodet nå som jeg er gravid (og det er faktisk noe mange spør meg om), vann er godt, melk er godt, juice er godt og brus er godt. Jeg kunne gjerne drikke vann eller brus istedetfor alkohol før jeg ble gravid og jeg, selv om jeg snart er tredve, har "orntli" jobb og er voksen :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal lære seg å like noe man ikke liker, bare fordi det er forventa at man liker det. Jeg drikker hverken kaffe eller vin, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal gulpe meg gjennom kopper og glass med det for å lære meg å like det. Man må ikke drikke det. Man kan fint leve et helt liv uten å drikke kaffe og vin. Gruppepress for voksne, liksom.. 

Det er overraskende mye gruppepress i voksenlivet... jeg tror faktisk drikkepresset er vel så stort som blant ungdommen, og ja, man blir sett rart på om man ikke drikker eller spiser det ene eller andre. Nå er jo jeg litt snever i knotten, så jeg har liksom ikke latt meg påvirke særlig av at folk kikker rart på meg om jeg sier at jeg heller vil ha en cola enn en øl, eller når jeg sier at nei, jeg er ikke så himla interessert i å dra på julebord med jobben, eller nei, jeg tror ikke jeg har lyst til å bli med på fredagspils på byen... 

Jeg ble jo i ungdommen påprakket kaffe på ymse vis - og det er litt rart det der med kaffe, for det smaker EGENTLIG ikke spesielt godt, men det ER godt å drikke liksom... ehhhhh... det er sikkert litt det samme som med røyk - det SMAKER vel ikke direkte godt, det heller, men det ER sikkert godt å røyke, siden det er så mange som gjør det? Det er noe med kosen, vanen og det er jo sååå deilig med en liiiiiiten sjokladebit til kaffen :D. Jeg drikker heller ikke så ofte alkohol egentlig - og jeg liker ikke øl (dermed ser jeg heller overhodet ikke poenget med å drikke alkoholfritt øl), men jeg kan godt drikke det i godt lag liksom, men da er det jo bare for å kjenne litt på rusen og å være sosial. Vin smaker godt noen ganger - ikke alltid... men der har jeg det litt på samme måte som med kaffe - det smaker ikke direkte godt, men det er noe med settingen når jeg drikker vin som tiltaler meg (men jeg drikker helst ikke hvitvin - der har jeg noen litt dårlige assosiasjoner fra studietiden :aww:). Men jeg MÅ ikke drikke vin til maten liksom - jeg kan godt ta en cola, jeg, eller et glass vann. Jeg drikker jo fortrinnsvis for å bli utørst liksom, og det blir man jo ikke verken av kaffe eller vin, men jeg kan godt kose meg med litt rødvin i rette settingen. Bare fordi... :lol:

... bable bable bable.... 

3 timer siden, Mud skrev:

Jeg digger dama ! Hun vet jo faktisk hva hun snakker om og har konstruktive tilbakemeldinger :) Det er egentlig helt merkelig at " ingen " vet hvem hun er , hun er strengt tatt en av de som har hatt mest internasjonal suksess her i landet... Og hun er sannsynligvis Norges beste låtskriver og sanger. 

Hvilken suksess har dama hatt i utlandet? Jeg har aldri hørt om henne, jeg... og jeg antar at norske nordmenn fra Norge som gjør suksess i utlandet ville blitt godt omtalt i norsk presse? Hvilke sanger er det hun har skrevet? 

3 timer siden, Mud skrev:

De fleste vet hvem Ask Embla er da. Men det er faktisk en god  grunn til at resten av juryen har såpass respekt for henne :) 

Hmmmm... da er ikke jeg blant "de fleste"... eller jo - jeg har hørt navnet, men aner ikke hvilken musikk de spiller, det er antakelig ikke noe som har fenget meg nevneverdig :aww:

sen oppstandelse her i huset i dag, men nå er frokost og kaffe inntatt (med en liten After Eight eller to til :aww:). Været er jo strålende, men av en eller annen grunn har jeg overhodet ikke lyst til å dra med meg hundene på tur? Kanskje vi bare skal ha aktivitetsdag hjemme... trene litt sånn rally-LP? Det kan jeg jo ingenting om, men nå har hundene gått kl 3-baner, og det er vel ikke direkte uoverkommelig å få trent inn de øvelsene liksom - og i rally trenger man ikke den helsikkes fellesdekken i hvert fall :aww:. Kanskje det blir Willys pensjonistaktivitet? Jaja... enn så lenge skal jeg bare nyte sola - kanskje ta en kopp kaffe til ute på terrassen? Det er jo nesten sol der også nå - og god temperatur ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...