Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Ååå dette tenkte jeg på igår når jeg hentet Jaran i bhg med feber. Hadde dårlig samvittighet fordi jeg ikke så på morgen av at han var i dårlig form og ikke bare trøtt, hadde dårlig samvittighet fordi jeg måtte dra fra jobb, dårlig samvittighet fordi jeg dermed gikk glipp av timen idag, men hadde jeg sett han var dårlig hadde jeg hatt enormt dårlig samvittighet fordi jeg måtte ha ringt jobb og sagt at jeg ikke kommer. Føler seriøst at jeg bare er i en ball av dårlig samvittighet om dagen fra den ene enden til den andre, og griner nesten av tanken på det. Kjenner jeg har så mye innvendig stress pga det her!

 

Jeg er litt mann jeg og takk gud for det!

Jeg kan jo også få dårlig samvittighet og alt det der , men jeg er god på å skru den av hvis jeg ikke får gjort noe med det.  

Sist jeg var hjemme med sykt barn kostet det sjappa en god del penger siden ingen tenkte på å bestille dører og vi gikk dermed tomme for bestselgerne . Det blir fort mye tapt salg siden jeg stort sett må bestille en semitrailer med dører i uka . 

Men jeg var hjemme med sykt barn,  da driter jeg i jobb :P Da er det ikke mitt ansvar at jobben min blir gjort da gitt . Jeg er strengt tatt en vanlig ansatt.  

Den enkle tankegangen sparer meg for mye stress... 

Ikke har jeg hatt veldig dårlig samvittighet de få gangene barnehagen har ringt heller . Unger blir bråsyke,  og man kan ikke bli hjemme hver gang ungen er trøtt. 

Hvis JEG er syk derimot,  da føler jeg meg som en skulker hver gang jeg ringer inn.  Jeg kan ha 40 i feber og allikevel føle på at jeg egentlig kunne klart å jobbe. Jeg blir sendt hjem oftere enn jeg holder meg hjemme :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

41 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg elsker pinlige mamma-historier!!

Hadde besøk av min nye flamme på pikerommet, mine foreldre hadde ikke hilst på vedkommende enda og min mor har dessverre nudist tendenser. Skulle følge flammen ned og ut døren, vi har en L-formet trapp med høy vegg slik at man ikke ser hva som er "rundt hjørnet". Flammen går først, stopper opp så jeg krasjer inn i han. Der står min mor i bunnen av trappen i BARE trusa og rumpen opp. Uten tskjorte, uten bukse, uten bh, ingenting. Hun trodde det bare var familiemedlemmer i huset og holdt på med noe vasking eller noe.

Jeg er per i dag ikke fan av at foreldre går rundt naken i huset, det var det pinligste øyeblikket av mitt da 16 år lange liv. Jeg får aldri den episoden ut av hodet mitt og det gjør forøvrig sikkert ikke xn min heller.

:lol: Mødre uten klær er alltid artig. Tror jeg har nevnt det før her, men foreldra mine var altså hippier, og min oppvekst var sterkt preget av det. Så når jeg som niåring finner min mor, beruset på ouzo, danse toppløs med en haug med greske kelnere i full offentlighet på Rhodos, så var det null stress. Eller da mutter'n på Kreta våknet midt på natta og oppdaget en firfisle på veggen, og løp ut i hagen til hotellet i nettoen og skreik om hjelp :P 

26 minutter siden, Siri skrev:

:lol::lol::lol: 

OMG :lol:. Jeg tror ikke jeg har noen slike pinlige øyeblikk der andre har vært involvert, men jeg glemmer aldri da mamma spurte meg en gang: "Synes du sex er godt"??? Hva svarer man da liksom? Ja, nei, eller oppskrytt??? :lol:  

 

Har en haug med slike historier. F.eks. da min søster som 17-åring hadde tatt nattbussen med sin første kjæreste, og kost seg i det bakerste setet. Kjæresten hinta om dette til mutter'n, hvorpå mutter'n sier til søster: "du må jo ha på deg skjørt når sånt skjer, mye mer praktisk."
Eller da søster satt og spiste mat, og ante fred og ingen fare. Mutter'n kommer bort, ser tankefull ut og sier: "Jeg tror du ble laget på det bordet, hvis jeg ikke husker feil."

Jeg fikk forøvrig noen fine bøker slengt i hånda fra mutter'n som 14-åring, bøker med tittelen "elskovens kunst" osv., med beskjed om å øve, og evt finne meg en øvingspartner. Men sånt takler man helt fint når man har tråkka barnsbeina rundt på nudiststrender :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sissi skrev:

Høres ut som vår 9 uker gammel gutt ;) Husk at alt order seg til slutt. Det tar litt tid før rutiner og kommunikasjon med valpen er der den skal.  Verden er ny og spennende og valpen tar imot alt med åpne armer  :)  Og uhell inne vil nok skje med gjevne mellomrom en  god stund fremover, det betyr ikke at man mislykkes  i renslighetstreningen ;) 

Han er flink som bare det med meg, klart han surrer litt og prøver seg innimellom men han gjør alltid det han skal til slutt. Så får han masse ros og vi går inn igjen, blid valp uten uhell inne. Jeg tror gubben og valpen fint kan få like god kommunikasjon om han gidder å løfte blikket fra skjermen litt oftere. Han skal få 100% positiv hverdagslydighet av meg og han skal lese den, såpass forventer jeg når det var han som ville ha hund.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cloudberry skrev:

Tusen takk alle. Sonen :heart: Godt å ventilere litt til folk som forstår. Samboeren synes jeg overreagerer. Jeg synes det er litt surrealistisk å i det ene øyeblikket lure på om man maler fanden på veggen og i det neste være redd for at man ikke ser hvor ille hun faktisk har det.. Det er sjitvanskelig synes jeg :hmm: 

Det er vanskelig, og det er vondt. Man vil jo så gjerne prøve alt, og når man går sammen med dem daglig så er det mye vanskeligere å se at de blir reduserte. Jeg har vært der selv, og skal ikke si at jeg ikke er der igjen senere. Men jeg tenkte etter at jeg lot C slippe at hadde latt det gå for langt.. Så nå prøver jeg å tenke at dersom hunden ikke har glede av tur lenger, men stort sett sturer hjemme så er det nok, selv om den har det tilsynelatende greit. Om hunden ikke lenger viser glede, er det da greit? :console: 

 

....Sitter jeg og skriver svada... Også kalt eksamensinnlevering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lene_S skrev:

Har en haug med slike historier. F.eks. da min søster som 17-åring hadde tatt nattbussen med sin første kjæreste, og kost seg i det bakerste setet. Kjæresten hinta om dette til mutter'n, hvorpå mutter'n sier til søster: "du må jo ha på deg skjørt når sånt skjer, mye mer praktisk."
Eller da søster satt og spiste mat, og ante fred og ingen fare. Mutter'n kommer bort, ser tankefull ut og sier: "Jeg tror du ble laget på det bordet, hvis jeg ikke husker feil."

Jeg fikk forøvrig noen fine bøker slengt i hånda fra mutter'n som 14-åring, bøker med tittelen "elskovens kunst" osv., med beskjed om å øve, og evt finne meg en øvingspartner. Men sånt takler man helt fint når man har tråkka barnsbeina rundt på nudiststrender :D 

:lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Perfect Image :console: Sånn har jeg det nå også! De ringte fra bhg i går og sa at dattern har feber. Hun er hyper og har ikke feber når jeg måler hjemme. Jeg sier hun skal holdes hjemme for å ta det rolig i dag. Hun er spinnvill og finner seg kniver for å lage mat selv, kaktuser og alle alendergavene før jeg for sukk for meg. Rydder jeg bort den ene tingen har hun dratt utover fire andre ting. Føler at jeg er på skjult kamera. Plutselig kler hun på seg og skal i bhg. Vi drar i bhg og så hyler hun når vi kommer dit for hun vil være med oss hjem likevel. Der står jeg som en dust. Har dårlig samvittighet for ungen og barnehagen og lillebror som må dras med rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Holder på å sovne, og har gjort det siden klokka 17.

Lufta gikk helt ut av meg idag! 

Da jeg var ferdig med siste eksamen i bacheloren ble jeg sykemeldt i TO uker! Helt ekstremt. Var sengeliggende. Jeg som aldri er syk! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Nei selvsagt ikke, ikke klissete i det hele tatt vøtt :D. Og hva er vel verre enn en mor som gjør datter flau? :jump:

Fint lite, om man spør datterbarnet :P 

3 timer siden, Lene_S skrev:

Igjen pfft! Sånt får hun bare tjukk hud av, trust me. Mutter'n presterte følgende da jeg var 18 år: Jeg var sammen med en gutt med lange, blonde krøller, men mutter'n hadde ikke hilst på han. Så var jeg og hun i Sverige, og hvem traff vi der? Jo, kjæresten min, som var sammen med sin gamle mor og to veldig mye eldre søstre. Dumme meg peker og forteller, og da skriker mutter'n over halve Svinesund: "Nei, har du sett for noen søte krøller!" 

Heldigvis for min del, hadde jeg allerede vokst opp med slike ting, og overlevde. Men det var vel det nærmeste jeg har vært flau siden jeg var 10 år, tror jeg, og dette er nå 22 år siden :P 

:lol: 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Lagde meg en god salat så jeg ikke skulle spise sjokolade. 

Nå har jeg spist salat, sjokolade og ostepop. 

Det er slik det føles å lykkes tror jeg...:sheldon:

Evt er det slik det føles å være lykkelig? 

1 time siden, Cloudberry skrev:

Tusen takk alle. Sonen :heart: Godt å ventilere litt til folk som forstår. Samboeren synes jeg overreagerer. Jeg synes det er litt surrealistisk å i det ene øyeblikket lure på om man maler fanden på veggen og i det neste være redd for at man ikke ser hvor ille hun faktisk har det.. Det er sjitvanskelig synes jeg :hmm: 

:hug: Det er skjitvanskelig, det :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Fint lite, om man spør datterbarnet :P 

Ante meg ja :lol: 

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Vet ikke jeg. Jeg pleier like lykkes med planene mine. Denne gikk liksom rett vest :lol: 

Selv superJeanette må feile i blant vet du :P 

Vi har gått fin tur i skogen men hundene var overraskende late i dag... ingen løping i skogen, bare pen og pyntelig promenering liksom :o. Og jeg har IKKE børstet Yasmine... har ikke børstet henne siden søndag faktisk... og jeg er ikke engang stressa pga det :|

Nå skal jeg legge meg og høre på vinden som uler utenfor... eller uler og uler... den røsker jo bare litt i tretoppene, egentlig, men det er deilig med litt vær liksom :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Malinka skrev:

Finn en rosa pappeske til å ha gaven i og pakk inn i julepapir, så kan hun ta vare på den rosa esken etterpå :D

I dag er det middag som lager seg selv i ovnen, for jeg har hodepine igjen, mer eller mindre konstant i minst en uke. Ikke like gale hele tiden, men nok til at når arbeidsdagen er slutt, så er jeg ganske slutt også. Så julevask og julepynting blir det ikke mye av, jeg orker ikke stort mer enn det jeg må når dagen er slutt. Har sjekket synet, da jeg merker en endring der, men det var bedre enn alderen burde tilsi :aww: (skjønner ikke hva optikeren mente med det) men samsynet mitt er litt på bærtur. Så jeg skal trene fokusering i helgen..... noe som vil medføre mer hodepine i en periode :aww: Men da slipper jeg briller med prismer i.

Hahaha, ja, det er vel ratt det fineste hun kan få, søte lille.

God bedring, håper helga ikke blir så vond som du forventer. Jeg har hørt at det blir jul selv om det er møkkete og rotete. Men kan du ha vondt noe annet sted som skaper spenningshodepine?

5 timer siden, Krutsi skrev:

Bytter du selskap, kan du gjøre det når som helst på året. Det er kun oppsigelse av forsikring (i form at du ikke skal ha mer forsikring på de) at det må gjøres til hovedforfall.. 

Hos noen forsikringsselskaper får man også si opp forsikringene sine når som helst på året, men Agria er ikke så greie..

Oj, takk for info, det var jeg ikke klar over. Da skal jeg ha det som nyttårsforsett, jeg orker ikke å bale med sånt nå.

Akkurat nå kom jeg på at jeg skulle ønske meg The Flash-serien på DVD, men har glemt å føre det på lista. Og jeg innser at jeg takket nei til å feire julaften med min søster, fordi jeg ikke får ta med alle tre hundene inn dit, og jeg ikke ville at X'en skulle ligge i bilen hele kvelden. Så nå kan jeg i prinsippet feire med henne, men jeg er så veldig komfortabel med tanken om å feire alene her i huset.

Kurt Nilsen, Glam og jeg har laget krumkaker. Første gang jeg forsøkte, og den 14. og siste ble nok den beste. Men, men, med en god klatt kremfløte, syltetøy, andre småkaker og julegodt på fatet skal de nok gå ned. Røra var vedig god. Hvis størrelsen ikke teller, så teller ikke fasongen heller. Eller noe sånt noe. Til neste år skal jeg forsøke å få kjøpt sånn... krumme-krumkake-dings.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Kurt Nilsen, Glam og jeg har laget krumkaker. Første gang jeg forsøkte, og den 14. og siste ble nok den beste. Men, men, med en god klatt kremfløte, syltetøy, andre småkaker og julegodt på fatet skal de nok gå ned. Røra var vedig god. Hvis størrelsen ikke teller, så teller ikke fasongen heller. Eller noe sånt noe. Til neste år skal jeg forsøke å få kjøpt sånn... krumme-krumkake-dings.

Naboen brukte å legge krumkakene over kaffekopper, så fikk hun fine krumkakeskåler hun kunne fylle med bær og krem :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havna i en diskusjon på FB om kristne juletradisjoner og greier, og sa at jeg syntes de kristne kunne gå på julegudstjeneste og la oss andre gjøre som vi ville. En dame sa at alle trodde da på gud, bare på forskjellige guder. Eh nei, sa jeg, jeg tror ikke på noen gud. Er du hedning du da kanskje?! ropte hun med store bokstaver, og la til at hun skulle be for meg. Resten av diskusjonen, som egentlig var interessant, foregikk med denne damen på ignore. Det er mulig hun sto og ropte om evig fortapelse uten at jeg hørte henne. :lol:

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

:lol: Vet ikke jeg. Jeg pleier like lykkes med planene mine. Denne gikk liksom rett vest :lol: 

Pleier ikke du å lykkes med planene dine? :o 

49 minutter siden, Siri skrev:

Ante meg ja :lol: 

Men sånn apropos det, så var ikke jeg spesielt glad i mammaen min en gang hun løp rundt i butikken og "sang" opera heller. I gåseøyne, fordi hun er forholdsvis tonedøv :lol: 

49 minutter siden, Siri skrev:

Vi har gått fin tur i skogen men hundene var overraskende late i dag... ingen løping i skogen, bare pen og pyntelig promenering liksom :o. Og jeg har IKKE børstet Yasmine... har ikke børstet henne siden søndag faktisk... og jeg er ikke engang stressa pga det :|

Hæ? Du er gæern du, Siri! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pixie skrev:

Naboen brukte å legge krumkakene over kaffekopper, så fikk hun fine krumkakeskåler hun kunne fylle med bær og krem :) 

Ja, jeg begynte med dessertskåler som gjorde de omtrent flate som et fat, gikk over til krus som var for tykke, og endte med kaffekopper - og ny kaffekopp på toppen for å presse sidene litt nedover :P Jernet var julegave og debuterte, så jeg måtte teste litt for å finne steketiden også. Men men, det må jeg sikkert gjøre på nytt igjen neste år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg havna i en diskusjon på FB om kristne juletradisjoner og greier, og sa at jeg syntes de kristne kunne gå på julegudstjeneste og la oss andre gjøre som vi ville. En dame sa at alle trodde da på gud, bare på forskjellige guder. Eh nei, sa jeg, jeg tror ikke på noen gud. Er du hedning du da kanskje?! ropte hun med store bokstaver, og la til at hun skulle be for meg. Resten av diskusjonen, som egentlig var interessant, foregikk med denne damen på ignore. Det er mulig hun sto og ropte om evig fortapelse uten at jeg hørte henne. :lol:

 

Hahaha, åh. Den har jeg også hørt, alle har da en tro! Ehm, nei... Er også folk som har skullet be for meg. Det er gøy når de vil gjøre det fordi jeg ikke er kristen, men når de sier de skal be for meg fordi noe kjipt har skjedd f.eks, da er det ikke annet enn irriterende. Argh. 

 

(Vet jeg har vært veldig på med religionskritikk den siste tida :P Jeg blåser jo altså i at folk går rundt og tror på ulike ting, det er bare et problem når det går utover andre. Som når man blander religion og politikk, får lover og regler basert på religion, eller når man skal tvinges til religionsutøvelse i skolen). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg havna i en diskusjon på FB om kristne juletradisjoner og greier, og sa at jeg syntes de kristne kunne gå på julegudstjeneste og la oss andre gjøre som vi ville. En dame sa at alle trodde da på gud, bare på forskjellige guder. Eh nei, sa jeg, jeg tror ikke på noen gud. Er du hedning du da kanskje?! ropte hun med store bokstaver, og la til at hun skulle be for meg. Resten av diskusjonen, som egentlig var interessant, foregikk med denne damen på ignore. Det er mulig hun sto og ropte om evig fortapelse uten at jeg hørte henne. :lol:

 

Sånne folk er festlige :D Jeg husker da jorda skulle gå under, en av den gangene, dere vet, tror det var den i mai 2011. Da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne starte min egen religion, med meg selv som gud. Ble litt lei av stadige trusler om å havne der den største grillfesten av dem alle holdes. Og som den fornuftige, og late, guden jeg er, så måtte jeg har en del ansatte. Er jo grenser for hvor mye en stakkars gud skal klare å holde styr på helt alene (ser jo hvordan det går med den som er nå, liksom). Tror de gamle folkeslagene hadde rett idé, med en gud for hver en liten ting. Jeg har fortsatt ledige stillinger, om noen vil ha. Anything goes, som f.eks. min bror som er gud for dårlig utført elektrisk arbeid, og min søster som er gud (likestilling er viktig, gudinne er ikke et uttrykk jeg bruker) for dårlig musikksmak og Kalle Klovn.

(PS: Mener ikke å tråkke noen på tærne her, altså, jeg respekterer folks rett til å tro ;) )

24 minutter siden, SFX skrev:

Kurt Nilsen, Glam og jeg har laget krumkaker. Første gang jeg forsøkte, og den 14. og siste ble nok den beste. Men, men, med en god klatt kremfløte, syltetøy, andre småkaker og julegodt på fatet skal de nok gå ned. Røra var vedig god. Hvis størrelsen ikke teller, så teller ikke fasongen heller. Eller noe sånt noe. Til neste år skal jeg forsøke å få kjøpt sånn... krumme-krumkake-dings.

Jeg skal også lage krumkaker. Blir tredje gang for min del. Første gangen gikk som smurt, andre gangen, not so much. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...