Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Har funnet en religion da: https://www.facebook.com/lord.albert.the.trout/?fref=ts 

Lord Albert the Trout. "Albert loves you and wants you to spend eternity with him in the Holy River. But you must believe in him. If you don't, he will send you to drown for eternity in the Dirty Pond of Death." Står alt om det i The Holy Bubble. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

51 minutter siden, Wednesday skrev:

Hahaha, åh. Den har jeg også hørt, alle har da en tro! Ehm, nei... Er også folk som har skullet be for meg. Det er gøy når de vil gjøre det fordi jeg ikke er kristen, men når de sier de skal be for meg fordi noe kjipt har skjedd f.eks, da er det ikke annet enn irriterende. Argh. 

 

(Vet jeg har vært veldig på med religionskritikk den siste tida :P Jeg blåser jo altså i at folk går rundt og tror på ulike ting, det er bare et problem når det går utover andre. Som når man blander religion og politikk, får lover og regler basert på religion, eller når man skal tvinges til religionsutøvelse i skolen). 

Jeg har veldig mange venner som sier de er konservativt kristen. De har ved flere anledninger sagt at de skal be for meg når jeg har vært veldig syk. Jeg er selv ikke troende, og har egentlig veldig store problemer med kristendommen. Men at mine venner forteller meg at de ber for meg så jeg skal bli bedre syntes jeg er en hyggelig gest fra dem. 

Når fremmede gjør det samme så blir jeg litt redd :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Hahaha, åh. Den har jeg også hørt, alle har da en tro! Ehm, nei... Er også folk som har skullet be for meg. Det er gøy når de vil gjøre det fordi jeg ikke er kristen, men når de sier de skal be for meg fordi noe kjipt har skjedd f.eks, da er det ikke annet enn irriterende. Argh. 

 

(Vet jeg har vært veldig på med religionskritikk den siste tida :P Jeg blåser jo altså i at folk går rundt og tror på ulike ting, det er bare et problem når det går utover andre. Som når man blander religion og politikk, får lover og regler basert på religion, eller når man skal tvinges til religionsutøvelse i skolen). 

Har du også merket hvor enormt mange pårober kristne det har blitt i det siste? Statskirken får vel medlemsboom nå :aww: Ikke måte på hvordan vi skal ta vare på våre kristne verdier :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Og det er jo egentlig helt tullete! :hug: 

Ja!! Og jeg VET det jo egentlig selv, men inni meg så sier tankene noe annet :Aww:

3 timer siden, Fillerya skrev:

@Perfect Image :console: Sånn har jeg det nå også! De ringte fra bhg i går og sa at dattern har feber. Hun er hyper og har ikke feber når jeg måler hjemme. Jeg sier hun skal holdes hjemme for å ta det rolig i dag. Hun er spinnvill og finner seg kniver for å lage mat selv, kaktuser og alle alendergavene før jeg for sukk for meg. Rydder jeg bort den ene tingen har hun dratt utover fire andre ting. Føler at jeg er på skjult kamera. Plutselig kler hun på seg og skal i bhg. Vi drar i bhg og så hyler hun når vi kommer dit for hun vil være med oss hjem likevel. Der står jeg som en dust. Har dårlig samvittighet for ungen og barnehagen og lillebror som må dras med rundt.

Tror du også trenger en klem!! Isa er vel litt over to år? Jeg husker det der veldig veldig godt fra når Jaran (Soph er jo også aktiv og ehm kreativ.....)  var født og man føler seg virkelig aldri tilstrekkelig.... Jeg gjør ikke det enda, men det går seg etterhvert til ihvertfall :lol: Her ble det bedre når begge startet i barnehage, frem til deg kan jeg bare sende deg en virtuel klem og si stay strong! Det er en heftig overgang fra en til to barn altså. Sophia har enda litt alenebarn syndrom og drømmer vel enda om tiden der det var bare henne :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perfect Image skrev:

Har du også merket hvor enormt mange pårober kristne det har blitt i det siste? Statskirken får vel medlemsboom nå :aww: Ikke måte på hvordan vi skal ta vare på våre kristne verdier :lol:

Haha, JA! :lol: Det er ikke måte på hvor kristent Norge er. Forventer fulle kirker på julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

Angående krumkaker, så har jeg rulla de rundt håndtaket på en vanlig trestekespade (de som er helt runde), funka supert, de ble tynne så man kunne ikke fylle de. Men de funka supert som "brødpinner" ved sida av krem og bær :) 

Ooh, godt tips - jeg må mangle en eske eller syv til kjøkkenet, for jeg savner mye i skuffer og skap. Jeg brukte pølseklype for å få krumkaka ut av jernet... I skapet har jeg åtte kaffekopper og en liten asjett, og jeg vet jeg har fullt servise til 16, så det ligger sikkert mer sleiver og dingser i samme eska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor krever en veterinærklinikk en ny veterinærtime for å kunne gi svar på om en hund skal fortsette på medisinen de har skrevet ut?
Altså, hadde hunden fortsatt hatt problemer så skjønner jeg. Men hvis hunden fungerer helt fint. 

Må man virkelig betale 500-700 kr for at de skal fortelle deg om hunden din skal fortsette på en medisin? Burde ikke dette vært avklart på den timen medisinen ble skrevet ut? 700 kr hvor de ikke skal se på hunden engang, null undersøkelse.
Hadde det ikke bare vært lettere å sagt "Nei, hunden skal ikke fortsette på medisinen" eller "ja, hunden skal fortsette på medisinen" over telefon?

Har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Taz skrev:

Hvorfor krever en veterinærklinikk en ny veterinærtime for å kunne gi svar på om en hund skal fortsette på medisinen de har skrevet ut?
Altså, hadde hunden fortsatt hatt problemer så skjønner jeg. Men hvis hunden fungerer helt fint. 

Må man virkelig betale 500-700 kr for at de skal fortelle deg om hunden din skal fortsette på en medisin? Burde ikke dette vært avklart på den timen medisinen ble skrevet ut? 700 kr hvor de ikke skal se på hunden engang, null undersøkelse.
Hadde det ikke bare vært lettere å sagt "Nei, hunden skal ikke fortsette på medisinen" eller "ja, hunden skal fortsette på medisinen" over telefon?

Har jeg gått glipp av noe?

At du må finne en mindre grådig veterinærkontor :/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

At du må finne en mindre grådig veterinærkontor :/

Jeg tror jeg har kommet til det punktet hvor veterinærkontoret blir byttet ut, for dette orker jeg ikke mer. Men jeg trenger fortsatt svar på om hun skal fortsette på medisinen eller ikke før jeg bytter veterinærkontor. :P
De mener at det å gi svar på prøver, røntgen etc (eller hvorvidt en hund skal fortsette på en medisin) over mail eller telefon er en "ekstraservice" som de ikke vil at kundene forventer av dem. 
Merker jeg blir matt av hele greia.

En ting hvis de vil ha hunden inn for videre prøver, og deretter bestemme seg om de vil at hun skal fortsette på medisinen, men når vi tok urinprøver, blodprøver etc for 14 dager siden og alt så helt perfekt ut, og at veterinær da ikke kan gi meg et ja eller nei svar på medisinen uten en ny veterinærtime. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilnærmet plent umulig å melde seg ut av statskirken,  så jeg tviler på at de ser noen forskjell.  Det aner meg at de fleste som plutselig påberoper seg kristne verdier har en såpass  liten bevissthet rundt religion at de overhodet ikke vet de er medlem.  

Jeg blir småoverrasket hver gang det er kirkevalg og det viser seg at de fortsatt ikke har strøket meg ut til tross for at jeg har meldt meg ut typ 5 ganger.  Det samme har skjedd med flere venner av meg . De har vel fått litt granne påpakk i media pga det ( det er strengt tatt medlemsjuks ) , men det er vel aldri blitt anmeldt . 

Edit: og nå skal jeg komme med en liten klage på våre nye landsmenn faktisk :  HVORFOR må de pynte så inni granskauen glorete til jul! 

Når jeg bodde på Tøyen var det så mye grell,  blinkende julepynt at jeg bare tunet ut synsinntrykkene,  her er nabolaget litt "hvitere" og da stikker det seg veldig ut :P Jeg er ikke særlig glad I mye julepynt,  jeg synes alt annet en hvite lys er schtøgt.  

Når hele huset blinker i diverse farger  får jeg nesten synsforstyrrelser.  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Raksha skrev:

Forresten, ser disse "syke samlere"programmene på tv innimellom, og da er det alltid bydelen eller noe sånt som stiller krav til oppryddning. Hva ville skjedd/hva skjer i norge om slike ting avdekkes? Kan kommunene gå inn og stille krav? Eller havner det under psykisk helsevern? Eller får de bare dø i hoardinen sin? I usa så stenger de jo strøm, vann og gass i slike tilfeller.

 

 

Jeg kjenner bare til ett tilfelle av skikkelig samling, og der ble huset satt til å være farlig å oppholde seg i, og personen som bodde der ble "satt bort" og fikk psykologisk hjelp imens huset ble ryddet. De fjernet 5-6 tonn med søppel også ble personen sakte reintrodusert til huset med hjelp av psykolog. Så der fikk de iallefall hjelp av psykisk helsevern :)

I det huset kunne du ikke se at det var noe utenfra, så det var når hun trengte ambulansehjelp etter ett stygt fall inne i huset at de tok tak i det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Taz skrev:

Jeg tror jeg har kommet til det punktet hvor veterinærkontoret blir byttet ut, for dette orker jeg ikke mer. Men jeg trenger fortsatt svar på om hun skal fortsette på medisinen eller ikke før jeg bytter veterinærkontor. :P
De mener at det å gi svar på prøver, røntgen etc (eller hvorvidt en hund skal fortsette på en medisin) over mail eller telefon er en "ekstraservice" som de ikke vil at kundene forventer av dem. 
Merker jeg blir matt av hele greia.

En ting hvis de vil ha hunden inn for videre prøver, og deretter bestemme seg om de vil at hun skal fortsette på medisinen, men når vi tok urinprøver, blodprøver etc for 14 dager siden og alt så helt perfekt ut, og at veterinær da ikke kan gi meg et ja eller nei svar på medisinen uten en ny veterinærtime. :icon_confused:

Jeg jobbet på dyreklinikk før, og der var slike oppfølgingstimer inkludert i det en betalte for første møte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mud skrev:

Edit: og nå skal jeg komme med en liten klage på våre nye landsmenn faktisk :  HVORFOR må de pynte så inni granskauen glorete til jul! 

Når jeg bodde på Tøyen var det så mye grell,  blinkende julepynt at jeg bare tunet ut synsinntrykkene,  her er nabolaget litt "hvitere" og da stikker det seg veldig ut :P Jeg er ikke særlig glad I mye julepynt,  jeg synes alt annet en hvite lys er schtøgt.  

Når hele huset blinker i diverse farger  får jeg nesten synsforstyrrelser.  

:lol: 

Så har du meg da! Jeg ELSKER farger, jo mer grellete jo bedre. Ikke sånn typisk nordisk med "alt skal være samme farge og stil". Gi verden litt farge, lys og ep-anfall. Jo bedre er julen :cowboy: :blissysmile:

Det er sikkert pga jeg ikke pynter noe særlig selv, men jeg elsker at alle andre gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev: Derfor jeg ikke liker Agria.. En ting er at de er innimellom vanskelige osv, men i tillegg er de fryktelige treige og hele tiden må passe på at de gir deg det du skal ha tilbake osv.. 

Sist jeg brukte gjensidige, scannet jeg bare inn kvitteringene, sendte saken over nett og fikk pengene på konto 2 dager etterpå.. 

Jeg husker jeg tenkte på å bytte før hovedforfallet, men det var da X'en ble syk, så det glapp for meg. De hadde økt prisene noe innmari på et år, og da er det ikke kundeservice jeg har betalt for, kjenner jeg. Det er ikke purring av forsikring og sjekke utbetalingene som står i fokus når hunden er syk.

2 timer siden, Fillerya skrev: @Siri og @SFX ; CC har fått ny lekebutikk, toyRus! Også må du spise lunsj på Hai! *elsk* Det du ikke finner på CC finner du på Maxi [emoji4] 

Jeg er snart bedre kjent i Hamar enn jeg er i Oslo. Jeg vet til og med hvem ordføreren der er. Jeg aner ikke hvem som styrer og steller her i oslo eller i bærum [emoji14] 

 

Vet da fankern hva jeg skal gjøre med matskåla til X'en, som står på kjøkkengulvet, men foreløpig går jeg bare rundt og over den...

Jeg har fortsatt to hundesenger i stua og på soverommet... Klarer ikke helt venne meg til en hund..

Matskål gikk greit men halsbåndet henger i gangen. Her om dagen tok jeg en liten skau i dekken og seler og sendte litt med venninna mi som har samme størrelse hund. Valpis vipsen vil aldri passe inn i de.

Det er ikke alltid enkelt :hmm:

.. Skal jeg dra til legen :yawn:

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev: At du må finne en mindre grådig veterinærkontor :/

Jeg tror jeg har kommet til det punktet hvor veterinærkontoret blir byttet ut, for dette orker jeg ikke mer. Men jeg trenger fortsatt svar på om hun skal fortsette på medisinen eller ikke før jeg bytter veterinærkontor. [emoji14]

De mener at det å gi svar på prøver, røntgen etc (eller hvorvidt en hund skal fortsette på en medisin) over mail eller telefon er en "ekstraservice" som de ikke vil at kundene forventer av dem. 

Merker jeg blir matt av hele greia.

En ting hvis de vil ha hunden inn for videre prøver, og deretter bestemme seg om de vil at hun skal fortsette på medisinen, men når vi tok urinprøver, blodprøver etc for 14 dager siden og alt så helt perfekt ut, og at veterinær da ikke kan gi meg et ja eller nei svar på medisinen uten en ny veterinærtime. :icon_confused:

Bytt veterinær!!

Det er ett eller annet som har blitt en greie med smådyrsveterinærer tror jeg [emoji14] Har aldri opplevd det samme med stordyr og hest. Min faste veterinær stikker til og med innom bare for å sjekke om hun er forbi en stall hvor det er syk hest som hun har behandlet. Ringer og hører hvordan det går etter en stund gjør hun også! Det er ekstra service det :) Ikke å svare på enkle spørsmål over telefon...

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Polfarer skrev:

 

Bytt veterinær!!

Det er ett eller annet som har blitt en greie med smådyrsveterinærer tror jeg emoji14.png Har aldri opplevd det samme med stordyr og hest. Min faste veterinær stikker til og med innom bare for å sjekke om hun er forbi en stall hvor det er syk hest som hun har behandlet. Ringer og hører hvordan det går etter en stund gjør hun også! Det er ekstra service det :) Ikke å svare på enkle spørsmål over telefon...

 

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

 

Lokale veterinæren her (smådyr) tar ikke engang betalt for å stikke innom en lørdag kveld for å hente canikur, trengte kun å betale for tablettene, og jeg måtte ikke betale mer enn den billigste utsalgsprisen hun fant på nett :P Utover det har jeg bare brukt henne til vaksine. Men heldigvis er ikke alle sånn nei! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Akkurat nå kom jeg på at jeg skulle ønske meg The Flash-serien på DVD, men har glemt å føre det på lista. Og jeg innser at jeg takket nei til å feire julaften med min søster, fordi jeg ikke får ta med alle tre hundene inn dit, og jeg ikke ville at X'en skulle ligge i bilen hele kvelden. Så nå kan jeg i prinsippet feire med henne, men jeg er så veldig komfortabel med tanken om å feire alene her i huset.

Akkurat sånn er det her også... dvs jeg skal jo feire her hjemme i år - alene - og jeg gleder meg veldig til det, og det er litt sånn at jeg håper ingen plutselig kommer til å tenke at de skal invitere meg hjem på julaften for det er jo en veldig koselig tanke og derfor sitter det langt inne å avslå en slik invitasjon :)

8 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg havna i en diskusjon på FB om kristne juletradisjoner og greier, og sa at jeg syntes de kristne kunne gå på julegudstjeneste og la oss andre gjøre som vi ville. En dame sa at alle trodde da på gud, bare på forskjellige guder. Eh nei, sa jeg, jeg tror ikke på noen gud. Er du hedning du da kanskje?! ropte hun med store bokstaver, og la til at hun skulle be for meg. Resten av diskusjonen, som egentlig var interessant, foregikk med denne damen på ignore. Det er mulig hun sto og ropte om evig fortapelse uten at jeg hørte henne. :lol:

:lol: 

8 timer siden, Wednesday skrev:

(Vet jeg har vært veldig på med religionskritikk den siste tida :P Jeg blåser jo altså i at folk går rundt og tror på ulike ting, det er bare et problem når det går utover andre. Som når man blander religion og politikk, får lover og regler basert på religion, eller når man skal tvinges til religionsutøvelse i skolen). 

Jeg har ikke lagt merke til at du har vært kritisk i det hele tatt - kanskje jeg bare har vært enig *ler*. 
Jeg for min del har skikkelig problemer med å skjønne at folk - enten det er kristne, muslimer eller andre religiøse tilhørigheter - forholder seg til noe som er skrevet for en haug med år siden og som åpenbart ikke er oppdatert ihht den utviklingen som har skjedd opp gjennom årene... Det er for meg helt ufattelig.... 

Også husker jeg med gru alle gangene man måtte være med på gudtjeneste på skolen. Ikke at det gjorde meg noe, men det var jo så dørgende kjedelig, og alle disse kristne sangene som var totalt meningsløse liksom, med et språk og ordbruk som var så "atti ti'n" at man knapt skjønte hva man sang :aww:

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Så har du meg da! Jeg ELSKER farger, jo mer grellete jo bedre. Ikke sånn typisk nordisk med "alt skal være samme farge og stil". Gi verden litt farge, lys og ep-anfall. Jo bedre er julen :cowboy: :blissysmile:

Det er sikkert pga jeg ikke pynter noe særlig selv, men jeg elsker at alle andre gjør det! 

Hhahahaa, jeg digger også alt lys og stæsj og sånt hos andre... at jeg knapt nok pynter hjemme kommer mer av at jeg ikke aner hvordan jeg pynter, egentlig :aww:. Men jeg har lys på busken min i hagen da... det er jo noe... også har jeg adventsstjerner i vinduene mine selvsagt. 

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Det er ett eller annet som har blitt en greie med smådyrsveterinærer tror jeg emoji14.png Har aldri opplevd det samme med stordyr og hest. Min faste veterinær stikker til og med innom bare for å sjekke om hun er forbi en stall hvor det er syk hest som hun har behandlet. Ringer og hører hvordan det går etter en stund gjør hun også! Det er ekstra service det :) Ikke å svare på enkle spørsmål over telefon...

Det gjorde veterinæren jeg brukte der jeg bodde før også - veldig bra service der den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anette skrev:

Jeg har fortsatt to hundesenger i stua og på soverommet... Klarer ikke helt venne meg til en hund..

Matskål gikk greit men halsbåndet henger i gangen. Her om dagen tok jeg en liten skau i dekken og seler og sendte litt med venninna mi som har samme størrelse hund. Valpis vipsen vil aldri passe inn i de.

Det er ikke alltid enkelt :hmm:

 

 

 

Alt her har gått bra, Murphy har liksom bare "overtatt" buret, dekken, matskålen og sover liksom i samme seng som Talli (det gjor jo Blaze også). Men selen... selen sleit meg med. For de som ikke kjenner til selen til Blaze så var den ganske "karakteristisk" og gammelmodig. En ordentlig gammel skinnsele som hun har hatt siden hun var 1 år gammel. 

Den lå vel i gangen i 14 dager, oppå benken der. Den har kommet seg på kroken bak døren nå, men skjønner ikke helt hvorfor den henger der heller.... 

9 minutter siden, Siri skrev:

 

Hhahahaa, jeg digger også alt lys og stæsj og sånt hos andre... at jeg knapt nok pynter hjemme kommer mer av at jeg ikke aner hvordan jeg pynter, egentlig :aww:. Men jeg har lys på busken min i hagen da... det er jo noe... også har jeg adventsstjerner i vinduene mine selvsagt. 

 

Godt det ikke bare er meg :D 

 

...lurer jeg på hva jeg skal finne på i dag :o Jeg er planløs... Tror vi skal gå en lang tur jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Hahaha, ja, det er vel ratt det fineste hun kan få, søte lille.

God bedring, håper helga ikke blir så vond som du forventer. Jeg har hørt at det blir jul selv om det er møkkete og rotete. Men kan du ha vondt noe annet sted som skaper spenningshodepine?

 

Jul blir det, skal uansett vekk deler av julen. Ikke Hedmarken i år, men Haugesund faktisk. Første gang på 7-8?? (husker ikke helt) år jeg skal feire med pappa. Det blir kos :) Men hadde vært greit med litt julestemning hjemme hos meg selv også :lol: 

Hodepinen kan jo komme fra nakken også, men den har ikke endret seg i det siste, den er like stiv som vanlig :lol: Jeg tror jeg sjekket synet først fordi jeg hadde litt panikk over at øyeoperasjonen for 3 år siden var begynt å 'trekke seg tilbake'. Jeg fikk nemlig aldri skikkelig oppfølging etter den og aldri noen endelig undersøkelse, for firmaet som opererte meg gikk konk og jeg fant ut av det når jeg skulle gi beskjed om at jeg var sen til timen min og ingen svarte telefonen..... Så nå er øynene sjekket, og jeg vet hva som venter meg ang. hodepinen der, jeg var borte i det samme i starten av 20 årene. Men da svakere og jeg ga meg fort. Denne gangen skal jeg holde ut slik at jeg blir kvitt dritten. Fordelen er at man merker endring fort, så satser på at jeg klarer meg bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Stine Lykke til, det går bra! "Tannleger en betaler selv er ofte mer netthendte enn skoletannleger". Gammelt jungelord...

 

@Malinka Klarer du å trene samsynet nok til å unngå briller? Mitt er såpass på tur at jobbing uten briller utgår og gir dundrenes hodeverk. Ang vonde muskler og stressa nakke osv har vi sterkt vurdert en tur på hjørnet etter jobben din for litt oppknaiing. Være med? Julegave fra meg selv til meg selv... :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Stine Lykke til, det går bra! "Tannleger en betaler selv er ofte mer netthendte enn skoletannleger". Gammelt jungelord...

 

 

Takk! Satser på at det er en flink tannlege, gnien som jeg er så skal jeg til den billigste i kommunen :Laugh: Brukt tanntråd og munnskyllevann nå, straks pusse tenna så er jeg klar :P

Også har jeg funnet ut at jeg har for mye rosa klær.... Orker ikke å kle meg "pent" men den "peneste" joggebuksa mi er rosa, og nå har jeg på en rosa t skjorte og fleecegenser og :P Tilogmed trusa mi har rosa kant, men ellers saånn vannmelonfarge :teehe: Har på normal hvit bh da, hadde jeg brukt en sports bh hadde den vært rosa og..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Takk! Satser på at det er en flink tannlege, gnien som jeg er så skal jeg til den billigste i kommunen :Laugh: Brukt tanntråd og munnskyllevann nå, straks pusse tenna så er jeg klar :P

 

Jeg satset faktisk på den ærligste i kommunen. Han er faktisk en av de dyreste, men fortsatt hører jeg på jobb at jeg kommer billigere ut enn de fleste. Han er av typen som sier "ned den kan vi utsette til neste år, trenger ikke fikse den enda". Bla fortalte han at han hadde utsatt ett par år med å skifte tenna mine framme tiltross for at de var så stygge, for han ville at det skulle komme under Helfo så jeg slapp bruke mer enn egenandelen. Han hadde bare notert i journalen at han skulle følge med o.l. 

Går heller til en slik tannlege enn til en som er billig. :P Bare syns han ser ut til å nærme seg pensjonsalder. Da kommer jeg til å gråte en skvett når jeg må begynne lete ny  :cry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Stine Lykke til, det går bra! "Tannleger en betaler selv er ofte mer netthendte enn skoletannleger". Gammelt jungelord...

 

@Malinka Klarer du å trene samsynet nok til å unngå briller? Mitt er såpass på tur at jobbing uten briller utgår og gir dundrenes hodeverk. Ang vonde muskler og stressa nakke osv har vi sterkt vurdert en tur på hjørnet etter jobben din for litt oppknaiing. Være med? Julegave fra meg selv til meg selv... :P 

Jeg tror jeg skal klare å trene det godt nok. Jeg skal prøve i helgen og så inn på sjekk hos optikeren på tirsdag. Vil gjøre alt jeg kan for å unngå briller!
Ang. nakken så skulle jeg ha vært en tur til mirakelmannen som han kalles her på sonen, men jeg har ikke funnet tid eller ork til å organisere meg noe mer der. Får ta det på nyåret, tenker jeg. @mokken er det lett å finne frem dit han har flyttet kontoret til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...