Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg satset faktisk på den ærligste i kommunen. Han er faktisk en av de dyreste, men fortsatt hører jeg på jobb at jeg kommer billigere ut enn de fleste. Han er av typen som sier "ned den kan vi utsette til neste år, trenger ikke fikse den enda". Bla fortalte han at han hadde utsatt ett par år med å skifte tenna mine framme tiltross for at de var så stygge, for han ville at det skulle komme under Helfo så jeg slapp bruke mer enn egenandelen. Han hadde bare notert i journalen at han skulle følge med o.l. 

Går heller til en slik tannlege enn til en som er billig. :P Bare syns han ser ut til å nærme seg pensjonsalder. Da kommer jeg til å gråte en skvett når jeg må begynne lete ny  :cry: 

Problemet mitt er at jeg ikke har vært hos tannlegen siden skoletannlegen som er 1 t unna, så jeg har null peiling på tannleger oppi her, så vi får bare sjanse å håpe at det går bra :teehe: Og "alle" jeg kjenner her som jeg har spurt bruker forskjellige tannleger, så null hjelp å få der :Laugh: Jeg har googla tannlegen da, og det kom ikke opp noe negativt, så han er sikkert ikke så fæl :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

19 minutter siden, Stine skrev:

Problemet mitt er at jeg ikke har vært hos tannlegen siden skoletannlegen som er 1 t unna, så jeg har null peiling på tannleger oppi her, så vi får bare sjanse å håpe at det går bra :teehe: Og "alle" jeg kjenner her som jeg har spurt bruker forskjellige tannleger, så null hjelp å få der :Laugh: Jeg har googla tannlegen da, og det kom ikke opp noe negativt, så han er sikkert ikke så fæl :Laugh:

*host* det var vel sånn jeg kom over han her også (Takket være @2ne faktisk) Så våre første timer kom på 10000,- Det er sykt å droppe tannlege i 10 år.

Blir sikkert bra :D Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Godt det ikke bare er meg :D 

Felles skjebne.. osv :D

25 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg satset faktisk på den ærligste i kommunen. Han er faktisk en av de dyreste, men fortsatt hører jeg på jobb at jeg kommer billigere ut enn de fleste. Han er av typen som sier "ned den kan vi utsette til neste år, trenger ikke fikse den enda". Bla fortalte han at han hadde utsatt ett par år med å skifte tenna mine framme tiltross for at de var så stygge, for han ville at det skulle komme under Helfo så jeg slapp bruke mer enn egenandelen. Han hadde bare notert i journalen at han skulle følge med o.l. 

Går heller til en slik tannlege enn til en som er billig. :P Bare syns han ser ut til å nærme seg pensjonsalder. Da kommer jeg til å gråte en skvett når jeg må begynne lete ny  :cry: 

Jeg har også en slik tannlege... ikke noe poeng å gjøre ting bare for å gjøre noe. 

Har jeg levert fra meg en sånn YM-plan - bare å begynne på neste... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg havna i en diskusjon på FB om kristne juletradisjoner og greier, og sa at jeg syntes de kristne kunne gå på julegudstjeneste og la oss andre gjøre som vi ville. En dame sa at alle trodde da på gud, bare på forskjellige guder. Eh nei, sa jeg, jeg tror ikke på noen gud. Er du hedning du da kanskje?! ropte hun med store bokstaver, og la til at hun skulle be for meg. Resten av diskusjonen, som egentlig var interessant, foregikk med denne damen på ignore. Det er mulig hun sto og ropte om evig fortapelse uten at jeg hørte henne. :lol:

 

Men kristendommen har jo bare stjålet alt sammen og gitt det litt ny innpakning. Selv jomfru Maria og Jesus har de stjålet fra eldre religioner. 

 

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg jobbet på dyreklinikk før, og der var slike oppfølgingstimer inkludert i det en betalte for første møte. 

 

Jeg har heller aldri betalt for oppfølgingstimer, enten det var snakk om fjerne sting eller fortsette med et medikament. 

 

Meksikansk tomatsuppe og et lite rundstykke var godt til frokost i dag. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg har ikke lagt merke til at du har vært kritisk i det hele tatt - kanskje jeg bare har vært enig *ler*. 
Jeg for min del har skikkelig problemer med å skjønne at folk - enten det er kristne, muslimer eller andre religiøse tilhørigheter - forholder seg til noe som er skrevet for en haug med år siden og som åpenbart ikke er oppdatert ihht den utviklingen som har skjedd opp gjennom årene... Det er for meg helt ufattelig.... 

Også husker jeg med gru alle gangene man måtte være med på gudtjeneste på skolen. Ikke at det gjorde meg noe, men det var jo så dørgende kjedelig, og alle disse kristne sangene som var totalt meningsløse liksom, med et språk og ordbruk som var så "atti ti'n" at man knapt skjønte hva ma

Ja, det er fryktelig rart. Også bare kontant avvise vitenskap fordi det ikke stemmer med skriften :lol: Gah... Og ja, husker godt de evinnelige gudstjenestene sjøl ja... Husker at vi måtte delta i nattverd og si setningene som bekjenner ens tro. Det er faktisk veldig drøyt. De driver med skolegudstjenester ennå, og det har jeg skikkelig problemer med :P Ungene mine skal ikke på sånt før de er store nok til å si selv hva de vil. 

 

Mamma er livredd for at ungene ikke skal få nok jul eller no... Hun kom med en masse julepynt (jeg har litt her, og skal ha litt mer, men jeg liker å bestemme slikt sjøl). Jeg sa at de tingene der kommer de til å krangle om og ødelegge. Neeeida, sier ho... Hvorfor kan ikke folk bare tro meg når jeg sier slikt? Jeg kjenner ungene mine jeg. Nå er det altså to pynteting som er knust, og én som er demontert til det ugjenkjennelige. Også er det én som de krangler over så busta fyker (slitsomt for alle). De to siste tingene er bare noen myke nisser som knapt lager lyd når man slenger dem i gulvet engang, så de får stå i fred... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

*host* det var vel sånn jeg kom over han her også (Takket være @2ne faktisk) Så våre første timer kom på 10000,- Det er sykt å droppe tannlege i 10 år.

Blir sikkert bra :D Lykke til! 

Kun 2 hull :) Fiksa det største nå og tar det andre på mandag, kom bare på 1100 idag og! :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@mokken @Malinka mirakelmann? Han der som var på Knarvik før? Magne Brakstad eller noe? Det er ei på Os som bruker hans metoder også. 

 

@Siri Kondolerer!

Ja, han. Eller, Rune Åbø som tok over da Magne Brakstad pensjonerte seg, og holdt til i Knarvik frem til nå nylig. Tror han flyttet kontoret til Sotra? Har vært hos han før, og det hjelper, men det er vondt da. Jeg pleier å kjenne litt på panikken før han starter :lol: 

@Siri Kondolerer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer @Siri

Hatt møte med veileder - sukk... jobben kjennes litt uoverkommelig akkurat nå. Men men enten må jeg gi meg eller så må jeg bite tenna sammen å gjøre det... jaja

Sløver i sofaen og vurderer en kopp kaffe før jeg skal handle litt julegaver, vaske leiligheten og ta tak i rettebunkene...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

Kondolerer :( 

 

3 minutter siden, Kokospaniel skrev:

@Siri Kondolerer!

Tusen takk dere - vi var ikke så veldig nære da, og han var jo en gammel mann, men det er litt rart å vite siden han var min store helt da jeg var liten. Han var politmann og hadde tjenestehund, deltok i NM og greier med hundene sine. Jeg husker jeg var utrolig imponert over hundene når de søkte opp diverse småting og var så lydige :)

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Ja, det er fryktelig rart. Også bare kontant avvise vitenskap fordi det ikke stemmer med skriften :lol: Gah... Og ja, husker godt de evinnelige gudstjenestene sjøl ja... Husker at vi måtte delta i nattverd og si setningene som bekjenner ens tro. Det er faktisk veldig drøyt. De driver med skolegudstjenester ennå, og det har jeg skikkelig problemer med :P Ungene mine skal ikke på sånt før de er store nok til å si selv hva de vil. 

Jeg tror aldri jeg reflekterte stort over hva vi faktisk sa - det var bare ubetydelige regler som man sa i kirka - og etterpå var de glemt igjen. Jeg lot meg åpenbart ikke påvirke særlig av denne inndoktrineringen *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg jobbet på dyreklinikk før, og der var slike oppfølgingstimer inkludert i det en betalte for første møte. 

 

Normalt er det vel kun ved inngrep man får en gratis oppfølgningstime? Ved sånne ting som nå, så trodde jeg veterinæren tok det over telefon. Sånn som med prøvesvar etc.

Merker det er frustrerende å ikke få svar på et så enkelt spørsmål, som virkelig burde blitt besvart på veterinærtimen vi hadde. Det krever 2 sekunder av veterinærens tid å svare ja eller nei. Kanskje få en ny resept hvis svaret er ja. 

Mye av problemet er at den klinikken er så ****** treig. Ikke bare på å svare på telefon eller mail, det kan ta 1 uke å få svar på noe via telefon og 2 uker via e-mail, men når man er inne på klinikken også. 
En gang var jeg der i 2 timer for noe som normalt hadde tatt 15 min. De tar deg inn på rommet, veterinæren kommer innom, også plutselig forsvinner h*n i 1 time, hvor du sitter med fingen i ræva og venter.
Forrige time, hvor jeg hadde med urinprøve, og veterinæren tok en blodprøve, så var h*n vekke i over 1 time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

 

Jeg tror aldri jeg reflekterte stort over hva vi faktisk sa - det var bare ubetydelige regler som man sa i kirka - og etterpå var de glemt igjen. Jeg lot meg åpenbart ikke påvirke særlig av denne inndoktrineringen *ler*. 

Åpenbart ikke jeg heller :P Men for meg er det en prinsippsak. Religionsutøvelse og forkynnelse har ingenting i skolen å gjøre :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er helt greit med skolegudstjeneste. Synes også man bør ta med barna i moskeer rundt ramadan eller id og til synagogen i påsken osv... tror den enkleste måten å skape religiøse fanatikere på er å gjøre religion til noe mystisk og litt forbudt. Desto mer åpenhet og kjedsomhet, desto mindre sjanse for at folk fanatisk trekkes mot det!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Turb skrev:

Jeg synes faktisk det er helt greit med skolegudstjeneste. Synes også man bør ta med barna i moskeer rundt ramadan eller id og til synagogen i påsken osv... tror den enkleste måten å skape religiøse fanatikere på er å gjøre religion til noe mystisk og litt forbudt. Desto mer åpenhet og kjedsomhet, desto mindre sjanse for at folk fanatisk trekkes mot det!

Interessant. Har du kilder som sier at det er det som fører til religiøs fanatisme?

(Jeg er forresten for at man skal undervise om religion, selvsagt. Men det er noe annet enn utøvelse av religion). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wednesday skrev:

Mamma er livredd for at ungene ikke skal få nok jul eller no... Hun kom med en masse julepynt (jeg har litt her, og skal ha litt mer, men jeg liker å bestemme slikt sjøl). Jeg sa at de tingene der kommer de til å krangle om og ødelegge. Neeeida, sier ho... Hvorfor kan ikke folk bare tro meg når jeg sier slikt? Jeg kjenner ungene mine jeg. Nå er det altså to pynteting som er knust, og én som er demontert til det ugjenkjennelige. Også er det én som de krangler over så busta fyker (slitsomt for alle). De to siste tingene er bare noen myke nisser som knapt lager lyd når man slenger dem i gulvet engang, så de får stå i fred... 

Kjempegøy :shifty: Bestemor vet alltid best! Hehe, bare la de ødelegge det mens mammaen din er der :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Polfarer skrev:

Bytt veterinær!!

Det er ett eller annet som har blitt en greie med smådyrsveterinærer tror jeg emoji14.png Har aldri opplevd det samme med stordyr og hest. Min faste veterinær stikker til og med innom bare for å sjekke om hun er forbi en stall hvor det er syk hest som hun har behandlet. Ringer og hører hvordan det går etter en stund gjør hun også! Det er ekstra service det :) Ikke å svare på enkle spørsmål over telefon...

Planen er å bytte, men jeg skulle gjerne hatt ja eller nei på medisinene først. Hvis ikke må jeg jo allikevel betale for en ny veterinærtime for å få et ja eller nei svar hos en annen veterinær.
Altså, jeg går heller til en ny veterinær og betaler de for en ny time enn å bestille en "oppfølgningstime" hos min nåværende veterinær, hvis det kommer til det. Men lever fortsatt i håpet om at jeg skal få et svar hos nåværende veterinær. 

Jeg trodde det var normalt, når man har en kronisk syk hund, og som man er inne hos veterinæren med til alle tider, i tillegg har en del andre dyr som man også er innom de med, at man i det minste skulle få svar på sånne enkle ting over telefon.
Også blir de sure og kaller det ekstra service. 

2 timer siden, Aslan skrev:

Lokale veterinæren her (smådyr) tar ikke engang betalt for å stikke innom en lørdag kveld for å hente canikur, trengte kun å betale for tablettene, og jeg måtte ikke betale mer enn den billigste utsalgsprisen hun fant på nett :P Utover det har jeg bare brukt henne til vaksine. Men heldigvis er ikke alle sånn nei! :)

Så jeg er ikke helt gnien og urimelig som mener at man i det minste burde få lov til å få svar på noe sånt over e-mail eller telefon. 
En gang sendte jeg en mail og spurte om noe vedrørende leddgikten til Minion, og spurte om prøvesvar etc, men da ble de jo nesten sure på meg og begynte å dra opp "ekstra-service som eierne ikke skal forvente av oss". 
Jeg ble SUR og mildt sagt sjokka.

54 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg har heller aldri betalt for oppfølgingstimer, enten det var snakk om fjerne sting eller fortsette med et medikament. 

Fjerne sting tror jeg er inkludert de fleste plasser, men fortsette med medikament er tydeligvis ikke det. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Tror du også trenger en klem!! Isa er vel litt over to år? Jeg husker det der veldig veldig godt fra når Jaran (Soph er jo også aktiv og ehm kreativ.....)  var født og man føler seg virkelig aldri tilstrekkelig.... Jeg gjør ikke det enda, men det går seg etterhvert til ihvertfall :lol: Her ble det bedre når begge startet i barnehage, frem til deg kan jeg bare sende deg en virtuel klem og si stay strong! Det er en heftig overgang fra en til to barn altså. Sophia har enda litt alenebarn syndrom og drømmer vel enda om tiden der det var bare henne :aww: 

Takk! Ja jeg er helt overveldet over overgangen fra ett til to barn! Hun er 2,5 år nå og jeg ser det er lys langt der borte i tunellen.. Jeg klarer å ta det med mer fatning enn Isa heldigvis :P 

Akkurat nå har jeg kjempelyst til å lage sarah bernard, men jeg vet ikke om jeg liker det for kransekake er ikke min favoritt, men sjokoladekrem og sjokoladetrekk er jo godt :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Falt ned trappa utenfor idag, med sønnen min.. Bare 5 trinn, men har vanvittig vondt i halebeinet! :(

Auda! God bedring! 

 

Kondolerer @Siri

 

Jeg har ikke så mye til overs for gudstjenester og slikt i skolen, men jeg synes fint de kan ta en tur innom kirken og eventuelle andre religiøse bygg i sin grunnopplæring i skolen. Fordi om jeg ikke tror, gjør mange andre og det er overhodet ikke skadelig å få et innblikk. 

Forøvrig har jeg en bibel selv, gitt til min tipp tipp tipp (ennå flere tipp kanskje?) oldefar når han ble konfirmert i 1789 :)  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Interessant. Har du kilder som sier at det er det som fører til religiøs fanatisme?

(Jeg er forresten for at man skal undervise om religion, selvsagt. Men det er noe annet enn utøvelse av religion). 

Nope, absolutt ingen. Men alt som er forbudt er jo litt ekstra gøy ;) Jeg tror ikke barn blir indoktrinert av å synge julesanger i kirka, like lite som de blir det når de går i en moske. Når jeg gikk på skolen så kunne de som hadde livssyn velge om de ville være med i kirka eller ikke. 

Personlig tror jeg ikke fanatisk ateisme gagner samfunnet noe mer enn fanatisk religiøsitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Turb skrev:

 

Personlig tror jeg ikke fanatisk ateisme gagner samfunnet noe mer enn fanatisk religiøsitet...

Ingen ting som er fanatisk eller ekstremistisk gagner samfunnet, verken ene eller andre veien. Men religion bør være religion og politikk bør være politikk. Sukk om det hadde vært så enkelt :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...