Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

23 timer siden, Stine skrev:

Æsj, kvalm nå og :( Seriøst jeg flyr i flint hvis jeg ikke er bedre på søndag! Da skal jeg på julemarked på Bygdøy og shopping på Majorstua med svigermor :D Vi skal ta buss og greier, aldri gjort det i by'n jeg, hu var lei seg for at vi ikke skulle ta t-bane eller trikk og, siden jeg aldri har tatt det før :teehe: Har jeg nevnt at jeg har verdens beste svigermor? :D

Du er søt! 

22 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Sist jeg fikk en sånn telefon ropte jeg: This is fraud, you should be ashamed of yourself! :lol:

 

DET er du og!

 

Akkurat nå har jeg gjort meg ferdig med helgevask av huset. Nå moter jeg meg opp for å komme meg ut på tur med hundene, tror bare jeg må sitte stille litt til først!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mud skrev:

Når jeg bodde på Tøyen var det så mye grell,  blinkende julepynt at jeg bare tunet ut synsinntrykkene,  her er nabolaget litt "hvitere" og da stikker det seg veldig ut :P Jeg er ikke særlig glad I mye julepynt,  jeg synes alt annet en hvite lys er schtøgt.  

Når hele huset blinker i diverse farger  får jeg nesten synsforstyrrelser.  

Helt enig! Jeg elsker farger, for all del, men ikke som julelys. Sånne som blinker i blått, rosa og gult har ingenting med jul å gjøre. Kan leve med rødt og grønt, for det er julefarger, men alle aldre... *grøss*

5 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: 

Så har du meg da! Jeg ELSKER farger, jo mer grellete jo bedre. Ikke sånn typisk nordisk med "alt skal være samme farge og stil". Gi verden litt farge, lys og ep-anfall. Jo bedre er julen :cowboy: :blissysmile:

Det er sikkert pga jeg ikke pynter noe særlig selv, men jeg elsker at alle andre gjør det! 

Du skulle sett kontoret mitt, du. Klarte ikke å bestemme meg for farge, så jeg ahr en svart vegg, en sjokkrosa vegg, en blålilla vegg og en grønn vegg. Taket er lilla :D 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

*host* det var vel sånn jeg kom over han her også (Takket være @2ne faktisk) Så våre første timer kom på 10000,- Det er sykt å droppe tannlege i 10 år.

Blir sikkert bra :D Lykke til! 

Jeg drøyde 15 år med å gå til tannlegen, og ble dømt til "ikke å kunne ta vare på meg selv", så HELFO betaler moroa :P 

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Falt ned trappa utenfor idag, med sønnen min.. Bare 5 trinn, men har vanvittig vondt i halebeinet! :(

Åh, stakars deg *klemmepå* Jeg gjorde det i fjor (uten unge), og det er j***ig vondt, og dessverre så er det vondt en god stund etterpå. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Ååå sånt gjør meg så irritert. Har et par erfaringer med dem også, der det står "forsøkt levert"  AS IF, jeg har vært hjemme HELE dagen og har 7 bikkjer ute som forteller meg om det er noen som setter er for innenfor vår tomtegrense, hadde definitivt fått med meg om de hadde vært her :P !!

Hhaha, ja sant? Det er ikke så vanskelig å få med seg om noen kommer innom når man har hunder liksom :lol: 

1 time siden, Stine skrev:

Jeg har faktisk bare gode erfaringer med Postnord, selv om det sitter langt inne å innrømme siden jeg ikke liker konseptet! Og vi er vanskelige å finne frem til, C må guide dem over mobilen hver gang de skal hit, altså de 2 gangene de har vært her :P

De aller fleste finner greit fram hit faktisk, så de kan ikke skylde på det heller synes jeg (alle veger fører til Godset mitt :aww:). 

1 time siden, SFX skrev:

Ja, det er jo koselig å bli invitert - jeg har også invitert pappa hit, så han ikke skal måtte sitte alene i jula, men han nølte, og jeg sliter litt med det - av en eller annen grunn er det verre at han sitter alene i jula enn meg :P Jeg får høre en gang til, for han er også av typen "vil ikke være til bry". Det største bryet er at jeg må få skrudd sammen gjestesenga, men det er jo greit å ha et påskudd til å få den fingeren ut av den rumpa også.

Hahaha, jeg skjønner godt den problemstillingen egentlig... men kanskje han faktisk er sånn som også egentlig hadde gledet seg til å feire hjemme alene? Og egentlig har mest lyst til å si nei, men så kvir han seg for å si det også? 

1 time siden, SFX skrev:

Willy?

F@ck... HAN er nok den skyldige her kanskje... selvsagt har han antakelig vært i kontakt med de som leverte... antakelig sa han fra i KLARTEKST at de bare kunne hute seg avgårde fra hans gårdsplass... :aww: 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg skulle ha noe levert fra PostNord i sommer, men visste det ikke (hadde bestilt noe, ventet at det kom på en post-i-butikk som normalt, det var bare en genser). Jeg som er sykemeldt er MYE hjemme, og ingen banket på den døra uten at hundene hørte det. I høst en gang kom det regning fra PostNord for oppbevaring av uavhentet pakke! Fordi de ikke har fått utlevert den, og oppbevarte pakken, så skulle jeg dekke lagerleie. Da fant jeg fram strengestemmen, altså.

Og før EDS-spesialen bestilte jeg utstyr på Staples' nettside, og fikk det levert for å slippe en Oslotur. Jeg bestilte så mye at det ble gratis porto, og det er fine greier. Så jeg får hentemelding om tre pakker på nærmeste post-i-butikk, og henter dette. Når jeg pakker opp etter et par dager, innser jeg at det mangler tre ting. Jeg drar tilbake til butikken for å sjekke, og ringer Staples når butikken ikke finner noe. Det viser seg da at akkurat de tre tingene var på et annet lager, og ble derfor sendt ut med PostNord. Og når jeg ringer PostNord forteller de meg at pakken er utlevert. Nei, jeg er faktisk helt sikker på at den pakken ikke er utlevert, svarer jeg. Vi dobbeltsjekker adresse, og sjåføren skal ha vært på min adresse. Heldigvis har de jo også signatur, og det er et eller annet utenlandskklingende navn, langt fra mitt navn - jeg har til og med særnorsk bokstav i mitt etternavn... Det er åtte bokstaver til sammen i mitt for- og etternavn, og denne signaturen hadde minst 30, hørtes det ut som. Men sjåføren har gitt helt ****, og levert ut til første og beste. Ja, det kunne være vanskelig å finne riktig rekke på feltet, på grunn av dårlig nummerering. Men da gir du ikke ut pakka til hvem som helst annen... Og hvorfor signerer vi, hvis sjåfør ikke sjekker ID eller sammenligner bestillingen? Så enden på visa ble at jeg måtte kjøre til Staples i Oslo for å hente ut varer som PostNord betalte, siden det var for nærme spesialen til at jeg turte å satse på postgang.

Og det er mine erfaringer med PostNord.

Åååååå... jeg kjenner blodtrykket stige til faretruende høyder bare av å lese det der :lol:. Og nå har jeg allerede forfattet en mindre hyggelig e-post til dem - inni hodet mitt i hvert fall :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, laikamor skrev:

Sitter og lurer for meg selv her, siden jeg har lite erfaringer med å ut på byn: hva er "vanlige" priser egentlig? F.eks for en shot med jæger, eller et glass Malibu og sprite? :P Har jo null peiling!

På bøgde hotellet her tar vi 90 kr for en shot med jäger også er vi vel oppe i 110 kr for sprit og brus hvis jeg ikke husker helt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært nesten 2 timer på tur med håp om å fange lille rotten i stå possisjon... den står ikke i ro. Selv når jeg prøvde knyte den fast midt i skogen :lol: 

12322965_10156309704440072_6239133306199

 

12339179_10156309704700072_3039742749681

 

Dette er vel det nærmeste jeg kom. Også kan hun gjerne begynne miste tenner snart slik at underkjeven utvikler seg litt :P 

 

12365975_10156309705165072_6575575279479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg har på mange måter lyst til å gjøre noe fint for dem, fordi de har vært så gode med meg og X'en i denne perioden. Er det teit å ta med en boks hjemmelagde pepperkaker (eller noe annet jeg rekker å bake av de syv-ti slagene jeg baker) når jeg likevel skal innom på mandag?

Jeg synes ikke det er teit :) jeg kjøpte blomst og gav hjemmelaget kort til min dyrlege når de hjalp meg. For min del ble vet en times tid ut over normal åpningstid for å sjekke grundig at alt var bra etter et fall. Hadde egentlig fått beskjed om at ble det lenger enn ordinær åpningstid så måtte vi på vet.vakten. de ble så glad for det at bilde av kortet ligger på hjemmesiden deres :) så jeg synes absolutt ikke det er teit :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

:hug: 

Jeg har heldigvis ikke så mye fast utstyr som er personlig for hver hund - jeg hadde heller ikke kommet så langt at jeg hadde skaffet en tredje av de tingene Glam ikke har, fordi jeg ventet på at han var utvokst. Og mine har ikke hundesenger, de ligger i min seng og min sofa :o Men det er så veldig, veldig tomt, for hun hadde jo sin plass på gulvet, og sin posisjon i sofaen, og ja... 

@Taz- jeg var innom veterinær flere ganger med X'en mens hun var syk, og den ene gangen diskuterte vi forlengelse av antibiotika, diskuterte smertestillende fordi hun kastet opp og spiste dårlig, byttet til et annet merke uten kvalme som bieffekt, jeg fikk ny resept på ny smertestillende, og vi pratet en halvtimes tid om X'en (og om veterinærens syke katt, og en annen veterinær kom innom, og vi gråt litt sammen over de gode firbeinte vennene vi har mistet og må miste). Det var riktignok i et tomt venteværelse, men de tok ikke ei krone for det som faktisk var medisinsk konsultasjon og ny resept. Jeg synes de har veldig god service, og kjører fortsatt en time ned til dem selv om det er MANGE andre veterinærer som er nærmere. Jeg trenger den medmenneskeligheten de viser. Det du ber om er ikke ekstraservice, i mine øyne, det er normal service.
Jeg har på mange måter lyst til å gjøre noe fint for dem, fordi de har vært så gode med meg og X'en i denne perioden. Er det teit å ta med en boks hjemmelagde pepperkaker (eller noe annet jeg rekker å bake av de syv-ti slagene jeg baker) når jeg likevel skal innom på mandag?

:console:
Man reiser gjerne litt lenger for en veterinær/et veterinærkontor man liker og hvor man føler de har litt medmenneskelighet, og det ikke bare blir sånn rullebåndfølelse, hvor de bare er ute etter å tjene mest mulig penger per pasient.
I begynnelsen så trodde jeg nåværende veterinærkontor var sånt, men så tok jeg visst veldig veldig feil. Det har vært så mange sånne ting nå, at jeg orker ikke mer. 
Så da begynner søken etter nytt veterinærkontor, og ikke minst ny veterinær. :hmm:

Men det er greit å vite at jeg ikke er helt bak mål, jeg begynte et øyeblikk å lure på om jeg var totalt urimelig, og at jeg forventet ting man ikke burde forvente. Det er en kjip følelse, og føle at man bare maser og er teit, og man vet at veterinæren begynner å bli lei og irritert på deg, fordi de vil jo ha deg inn på ny time, også er jeg så teit at jeg setter spørsmål ved det.

Jeg tror de fleste veterinærkontor setter pris på en omtanke for å vise at man setter pris på de. :ahappy: Om det så er hjemmelaget eller innkjøpt, de blir nok veldig glade for det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Spania? Skal du bli sånn Sydennordmann?

Nop, men de har et institutt i barcelona som opererer slike skrullinger som meg og cavalier king charles spaniels :P (neida de operer bare mennesker :P

Fikk faktisk svar på veldig kort tid etter jeg postet her: "They believe that you are suffering from what we call the Neuro-Cranio-Vertebral Syndrome or Filum Disease with a descent of the cerebellar and syringomyelia, possibly also scoliosis." Så da blir det tur til barcelona for konsultasjon og evnt operasjon i januar håper jeg. Heller en veldig low risk operasjon enn mulig koma og død som riksen tilbyr meg..... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

Nop, men de har et institutt i barcelona som opererer slike skrullinger som meg og cavalier king charles spaniels :P (neida de operer bare mennesker :P

Fikk faktisk svar på veldig kort tid etter jeg postet her: "They believe that you are suffering from what we call the Neuro-Cranio-Vertebral Syndrome or Filum Disease with a descent of the cerebellar and syringomyelia, possibly also scoliosis." Så da blir det tur til barcelona for konsultasjon og evnt operasjon i januar håper jeg. Heller en veldig low risk operasjon enn mulig koma og død som riksen tilbyr meg..... 

Hva? :blink: Hva slags operasjon er det de anbefaler? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok tidlig helg gitt.  Sendte meg selv hjem grunnet manglende IQ.  

Jeg kom også litt senere i dag siden det var lucia-feiring i barnehagen.  

Det gikk jo ikke upåaktet hen hos alle , men det er ikke som om jeg ikke har avspasering til gode . Jepp, jeg har fleksibel arbeidstid,  men så er jeg fleksibel selv også. Så fleksibel at jeg har gitt opp å avspasere alt før jul,  jeg må få det overført . 

Nå skal jeg ligge på sofaen og vurdere hvilke filmer jeg bør se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Taz skrev:

Hva? :blink: Hva slags operasjon er det de anbefaler? :huh:

3.ventrikkelstomi - veldig mye komplikasjoner ofte, høy høy risiko og ofte fungerer ikke. Lager et hull mellom kamrene i hodet. Venninna mi lå 6 mnd i koma etter operasjonen og brukte et år på å komme seg. Man må også ta den hvert 5 ish år pga det gror igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

3.ventrikkelstomi - veldig mye komplikasjoner ofte, høy høy risiko og ofte fungerer ikke. Lager et hull mellom kamrene i hodet. Venninna mi lå 6 mnd i koma etter operasjonen og brukte et år på å komme seg. Man må også ta den hvert 5 ish år pga det gror igjen. 

Oi! Det hørtes jo ikke ut som noe man har så veldig lyst å gjøre. :blink:
Men er det sånn siste alternativ greie? Eller kan du gå uten operasjonen?

Hva slags operasjon kan de tilby i Spania? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Taz skrev:

Oi! Det hørtes jo ikke ut som noe man har så veldig lyst å gjøre. :blink:
Men er det sånn siste alternativ greie? Eller kan du gå uten operasjonen?

Hva slags operasjon kan de tilby i Spania? :)

Er vel siste alternativ greie ja.. uten operasjon går ikke - kan få ny shunt og frastøte meg den også da :P men begynner å tære litt på kroppen.

I spania tilbyr de en helt annen operasjon som norske leger mener er placebo (...), de kapper nervetråder i bunn av ryggmargen (ingen funksjon der) som gjør at ryggen slutter å være i spenn og slutter å dra hjernen nedover og ergo stopper utviklingen av sykdommen. Veldig kort forklart. Jeg kjenner nå mange som har dratt og blitt operert og de har fått et helt nytt liv og virkelig fått livet tilbake. Senest idag var jeg innom en butikk i oslo og både mannen og hun som var operert håpet jeg fikk tilbud om behandling der nede da hun følte at sin operasjon var som natt og dag. 

Men selvfølglig siden Norge har et behandlingstilbud blir INGENTING dekt.... enda ingen av tilbudene i Norge fungerer for meg... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

Er vel siste alternativ greie ja.. uten operasjon går ikke - kan få ny shunt og frastøte meg den også da :P men begynner å tære litt på kroppen.

I spania tilbyr de en helt annen operasjon som norske leger mener er placebo (...), de kapper nervetråder i bunn av ryggmargen (ingen funksjon der) som gjør at ryggen slutter å være i spenn og slutter å dra hjernen nedover og ergo stopper utviklingen av sykdommen. Veldig kort forklart. Jeg kjenner nå mange som har dratt og blitt operert og de har fått et helt nytt liv og virkelig fått livet tilbake. Senest idag var jeg innom en butikk i oslo og både mannen og hun som var operert håpet jeg fikk tilbud om behandling der nede da hun følte at sin operasjon var som natt og dag. 

Men selvfølglig siden Norge har et behandlingstilbud blir INGENTING dekt.... enda ingen av tilbudene i Norge fungerer for meg... 

Jeg liker at Spania har en bra alternativ behandling, ikke at du ikke får det dekka!
Det er vel Norge i et nøtteskall? 

Håper virkelig du får positive svar fra konsultasjonen i Spania! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Taz skrev:

Jeg liker at Spania har en bra alternativ behandling, ikke at du ikke får det dekka!
Det er vel Norge i et nøtteskall? 

Håper virkelig du får positive svar fra konsultasjonen i Spania! :ahappy:

Ja, håper jeg får løst det med noe lån,familie eller noe sånt :) stoppe sakte lamhet er jo en fordel mener jeg :aww: På en mnd er jeg blitt helt stiv igjen så må få gjort noe rimelig kjapt :P 

Artikkel som belyser ting ganske greit :P Operasjonen jeg har fått i norge er siste utvalg i spania da :P http://www.smp.no/forbruker/article10998839.ece#2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Monab88 skrev:

Jeg stemmer for kronerullering for Anette! Litt er bedre enn ingenting

Bidrar gjerne med det jeg kan. Det er ikke mye, men dette MÅ da bare ordne seg!

 

Fått resultat for en gruppeinnlevering nå. Og endte da opp med en B!! for hele faget!!  Omg!!

 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

På bøgde hotellet her tar vi 90 kr for en shot med jäger også er vi vel oppe i 110 kr for sprit og brus hvis jeg ikke husker helt feil :)

Håper det ikke er særlig mye dyrere.. men er vel fare for det midt i Bergen :P Jaja, har 400kr å bruke på drikke, så får vi se om jeg blir full :P Haha. Skal prøve å kose meg uansett imorgen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anette skrev:

Er vel siste alternativ greie ja.. uten operasjon går ikke - kan få ny shunt og frastøte meg den også da :P men begynner å tære litt på kroppen.

I spania tilbyr de en helt annen operasjon som norske leger mener er placebo (...), de kapper nervetråder i bunn av ryggmargen (ingen funksjon der) som gjør at ryggen slutter å være i spenn og slutter å dra hjernen nedover og ergo stopper utviklingen av sykdommen. Veldig kort forklart. Jeg kjenner nå mange som har dratt og blitt operert og de har fått et helt nytt liv og virkelig fått livet tilbake. Senest idag var jeg innom en butikk i oslo og både mannen og hun som var operert håpet jeg fikk tilbud om behandling der nede da hun følte at sin operasjon var som natt og dag. 

Men selvfølglig siden Norge har et behandlingstilbud blir INGENTING dekt.... enda ingen av tilbudene i Norge fungerer for meg... 

Er som med stamcellebehandling mot ms det da.... 

Hvor mye koster den behandlingen du trenger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anette skrev:

Ja, håper jeg får løst det med noe lån,familie eller noe sånt :) stoppe sakte lamhet er jo en fordel mener jeg :aww: På en mnd er jeg blitt helt stiv igjen så må få gjort noe rimelig kjapt :P 

Artikkel som belyser ting ganske greit :P Operasjonen jeg har fått i norge er siste utvalg i spania da :P http://www.smp.no/forbruker/article10998839.ece#2

170 000 kr ut av egen lomme? 
Syns det å stoppe sakte lamhet høres veldig fornuftig ut! :blink: Skummelt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...