Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

36 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg ga opp, kjøpte meg yoghurtnøtter og dro hjem, finner noe ræl i skapet :lol: 

Jeg digger deg. :lol: 

Vi har fått vårt første kjærestepar i klassen! Gudameg så søte de er :lol::heart: Satt og holdt hverandre i hendene mens de hadde arbeidstid her i stad, med hendene oppå pulten, så jeg bare måtte kommentere det, og så roper en fra andre siden av klasserommet "DE DRIVER OG SKAL BLI KJÆÆRESTER!" 

Da ropte en annen fra andre siden: "De ER kjærester, de har vært det siden søndag!"
"Ååååå! Så det var DET du mente da du sa "FØLG MED'A"!"

Mens kjæresteparet sitter og ser en blanding av stolte og ekstremt flaue ut. Jenta rødmet mer enn noen hittil har gjort i mitt klasserom. :lol:  

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

11 timer siden, Snoffe skrev:

:hug: Det er lov å ikke fortelle alt, ikke alt skal man dele til alle tider :) 

Kose deg med minnene om fine X'en :) 

Og det er en ting som er sikkert, og det er at det du har fortalt om X'en (og Foenix) har gjort til at jeg har forelsket meg i rasen :wub: 

Jeg leser alt dere skriver, men synes det er vanskelig å like noe i denne sammenhengen. Men jeg ville bare si at den siste setningen her er et kjempefint kompliment. Det er så mange som har så mye drit å si om rasen, så da er det hyggelig at noen kan se hvorfor vi "gidder" å ha den også.

1 time siden, Siri skrev:

Har jeg svart "Bullshit" i telefonen og lagt på røret :lol:. For første gang i mitt liv.... De er jammen meg optimistiske disse svindlerne... Ringe fra "Microsoft" på en elendig linje, snakke så gebrokkent engelsk at de knapt nok forstår det selv... Det er ikke et sikkerstikk om man skal svindle folk liksom :lol:

Minner meg om da jeg var koordinator for en stor internasjonal likestillingskonferanse i den forrige jobben min, og det kom inn 15-20 påmeldinger fra Nigeria, og flere telefoner om dagen fra en mann som trengte at jeg skrev et brev som bekreftet at alle disse var viktige key note-speakers på konferansen vår. Ja jøss, selvfølgelig skal jeg gjøre det, vi som arrangerer konferanser om likestillingsarbeid håper vi kan få bidra til økt prostitusjon i landet. Sjekk i hvert fall hva slags arrangør du forsøker å lure, om det er noen som har noe mellom øra eller ei...

De kan selvfølgelig ha hatt andre intensjoner, men neppe deltagelse hos oss...

Gratulerer med dagen, @Synnikken

Stor klem til @Cloudberry, det er så vond situasjon.

Jeg har meldt avbud til dagens korøvelse. Jeg kom meg gjennom tre julekonserter i helga med bare ett tåreanfall når en sang ble for trist (heldigvis noen andre som sang da, og jeg satt litt utenfor syne), fordi jeg så slutten for X'en da. Ikke pokker om jeg klarer å synge i dag. Men jeg skal klare en dusj, jeg føler meg marinert i svette, snørr og tårer. Også skal jeg be mamma om noen oppskrifter så jeg kan kose meg med julebakst i helga. Alle oppskriftene er i ei bok som ligger i en av ørten esker som må pakkes opp. Da er mamma raskere. For da vet jeg at det blir riktig oppskrift, og ikke en vilkårlig matprat-sak som kanskje mangler en hemmelig ingrediens. Og i morgen skal jeg ta meg en tur til Hamar, handle ferdig julegaver, handle bakevarer, kanskje gå på kafé, og bli litt kjent med byen - jeg har bare vært der på utstilling :P 

I morges våkna jeg i en hot sandwich, med Foenix som liten skje og Glam som stor skje. Hun lå med hodet på armen min, og holdt rundt den andre armen min med framlabbene sine. Glam lå med hodet på puta bak meg og en labb på skuldra mi. Og jeg hadde pels i kjeften :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Minner meg om da jeg var koordinator for en stor internasjonal likestillingskonferanse i den forrige jobben min, og det kom inn 15-20 påmeldinger fra Nigeria, og flere telefoner om dagen fra en mann som trengte at jeg skrev et brev som bekreftet at alle disse var viktige key note-speakers på konferansen vår. Ja jøss, selvfølgelig skal jeg gjøre det, vi som arrangerer konferanser om likestillingsarbeid håper vi kan få bidra til økt prostitusjon i landet. Sjekk i hvert fall hva slags arrangør du forsøker å lure, om det er noen som har noe mellom øra eller ei...

De kan selvfølgelig ha hatt andre intensjoner, men neppe deltagelse hos oss...

Men han skal ha for forsøket da :lol:. Det var jo litt mer oppfinnsomt enn mange av de andre forsøkene jeg har hørt om :D

5 minutter siden, SFX skrev:

Og i morgen skal jeg ta meg en tur til Hamar, handle ferdig julegaver, handle bakevarer, kanskje gå på kafé, og bli litt kjent med byen - jeg har bare vært der på utstilling :P 

Jeg føler meg fortsatt som en fremmed i den byen selv om jeg har bodd i nærheten i over 3 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Krutsi skrev:

Du, jeg har en fin gravidgenser (og evt sort bukse) hvis du trenger å låne.. 

Oh! Men det er nok kjole-dresskode, og fant faktisk noe halvræl i skapet som funker. Sommerkjoler går i desember også, tenk :aww: 

46 minutter siden, Wednesday skrev:

Ngggghhhhhhhhhhhhhhhh :gaah: 

29 minutter siden, Tekopp skrev:

Yoghurtnøtter høres bedre ut en dyr kjole man bare får brukt en gang eller to.

For meg funker det dårlig å bare hive på meg noe i skapet, med mindre det er akseptabelt å stille i strikkajakke og turbukse :D 

 

Ja, ikke sant! Yoghurtnøtter er jo nesten alltid bra :teehe: Hehe, det er forsåvidt sant. Jeg hadde heldigvis et par kjoler som jeg tenkte kunne funke, og det gjorde de heldigvis, så da sparte jeg de pengene og, vinn vinn :D 

11 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg digger deg. :lol: 

Vi har fått vårt første kjærestepar i klassen! Gudameg så søte de er :lol::heart: Satt og holdt hverandre i hendene mens de hadde arbeidstid her i stad, med hendene oppå pulten, så jeg bare måtte kommentere det, og så roper en fra andre siden av klasserommet "DE DRIVER OG SKAL BLI KJÆÆRESTER!" 

Da ropte en annen fra andre siden: "De ER kjærester, de har vært det siden søndag!"
"Ååååå! Så det var DET du mente da du sa "FØLG MED'A"!"

Mens kjæresteparet sitter og ser en blanding av stolte og ekstremt flaue ut. Jenta rødmet mer enn noen hittil har gjort i mitt klasserom. :lol:  

Hihi :lol: 

Ååååh nå tok det meg et par minutter å huske at du er lærer på ungdomsskole og ikke har starta på studiene enda, jeg fikk det der virkelig IKKE til å stemme med høyskolestudenter :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Jeg føler meg fortsatt som en fremmed i den byen selv om jeg har bodd i nærheten i over 3 år :D

Jeg har gjort min internettresearch, og kan det stemme at CC-senteret har best butikkutvalg? Jeg ønsker meg Jula, CO, Søstrene Grene, en bokhandel, en matbutikk, og et par butikker som selger det jeg ikke vet at jeg skal gi til min søsters svigerfamilie... Pol og dyrebutikk er bonus. Jo, og noen som selger "rosa pakke", for det er det min niese på 3.5 ønsker seg til jul... Og gratis parkering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cloudberry skrev:

:hug: @SFX

Her sitter jeg og ser på lille biskefjolla mi. Vi skulle ut på tur, og siden hun er blitt en skrøpelig gammel dame får hun på seg dekken alltid når vi skal ut. Men mens jeg kler på hyler hun til og løfter ene forbeinet opp. Jeg snakker med henne og etterhvert får jeg kjenne på, og da er det borte igjen. Vi prøver igjen, men da hyler hun enda verre, deiser på rompa og sitter der og skuler med beinet opp. Jeg skulle kjenne etter, men lot være da hun knurra. Et par sekunder etter er hun like fin igjen. Mitt første innfall var å fyke til veterinæren, men så slo det ned i meg; hva om jeg står der alene og får beskjed om at nå er det på tide? Så jeg torte ikke.. Gikk inn og ringte samboeren, som mente helt sikkert at det bare var krampe. Så nå har jeg slått meg til ro med det, enn så lenge. Blir ikke tur nå iallefall, hun ligger på puta si og sturer. 

Hun fikk ny kortisonsprøyte igår, da veide hun 2kg mindre enn i mai. Når utgangspunktet er bare 8kg er det ganske vesentlig nedgang. Hun har nesten ingen muskler igjen i bakparten og er blitt veldig tynn generelt. Ikke rart hun får kramper i forbeina. Dette går nedover, fort. Vi har vært enige om at hvis det skulle bli en ting til, skulle hun få slippe. Nå lurer jeg på om vi kommer til å ende opp som slike som lar det gå altfor langt.. Lille biskemor :(

Åååh den prosessen der er så vondt. :(:hug: 

------------

 

Nå ligger det to par ører og to sett med hjerte, nyrer og lunger til tørk i stekeovnen. :aww: Greit at kaniner er små, da får man plass til alt det på ett brett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Siri skrev:

Men han skal ha for forsøket da :lol:. Det var jo litt mer oppfinnsomt enn mange av de andre forsøkene jeg har hørt om :D

Jeg føler meg fortsatt som en fremmed i den byen selv om jeg har bodd i nærheten i over 3 år :D

Hæ, har du bodd på godset i 3 år?
Wow, hvor ble den tiden av ....? Tiden går fort, den løper litt fra meg noen ganger.

Er det mulig å jogge med hundene løpende på plass uten at en har kobbel etc i veien? Noen lure løsninger? Han ene trekker så innmari at jeg tror ikke jeg klarer å ha han løpende foran meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

Den som fant på at sykehusklærne skulle være hvite forventet sikkert at det var voksne, ansvarlige mennesker som ikledde seg dem :aww:

:lol::lol::lol: 

Sikkert.. Denne voksne ansvarlige damen har gul flekk på rævva/låret :aww: 

8 minutter siden, Aslan skrev:

Oh! Men det er nok kjole-dresskode, og fant faktisk noe halvræl i skapet som funker. Sommerkjoler går i desember også, tenk :aww: 

Ngggghhhhhhhhhhhhhhhh :gaah: 

Ja, ikke sant! Yoghurtnøtter er jo nesten alltid bra :teehe: Hehe, det er forsåvidt sant. Jeg hadde heldigvis et par kjoler som jeg tenkte kunne funke, og det gjorde de heldigvis, så da sparte jeg de pengene og, vinn vinn :D 

Hihi :lol: 

Ååååh nå tok det meg et par minutter å huske at du er lærer på ungdomsskole og ikke har starta på studiene enda, jeg fikk det der virkelig IKKE til å stemme med høyskolestudenter :teehe: 

Jeg har dressjakke som muligens passer også.. Skjørt også, hvis jeg ikke husker helt feil :P ellers har jeg bluse også.. 

Kjøpte meg mer fine klær da jeg var gravid enn til vanlig :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Den som fant på at sykehusklærne skulle være hvite forventet sikkert at det var voksne, ansvarlige mennesker som ikledde seg dem :aww:

Neida, det er for at vi skal se hvor møkkete de er, så de må skifte :D Og så sier vi: lortpank!! 

 

Straks presentasjoner, og etterpå er dagen ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Skjønner godt at folk reagerer på at dissa utlendinga hamstrer luksusvarer som kneipbrød jeg ass.. 

--

AN kommer jeg fra Årnes, nytt apotek, nye gleder eller noe sånt, for duden bak kassa spurte om jeg ikke skulle ha stomi-utstyr, og det overrasket meg, for det er langt mellom apotekene som har stomi-utstyr i større grad. Men joda, de har masse de, for de leverer til hjemmetjenesten.. Så det er altså to apotek på lille Årnes som leverer stomi-utstyr. 

Og det er åpenbart rift om oss, for de på Jessheim nevnte ikke noe om at det var stomi-leverandører på Årnes, og han på bandasjisten på Årnes nevnte ikke noe om at apoteket 150 meter unna også hadde stomi-utstyr, sånn til tross for at de ikke hadde inne det jeg skulle ha da jeg var der. 

Vel, det er godt å føle seg ønsket :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er jeg ikke imponert over Agria i X'ens sykdomsforløp. Jeg har fått direkteoppgjør hos veterinær, og har verdens beste veterinærkontor som gjør det de kan for å hjelpe meg - seriøst, Din Veterinær på Kløfta er enestående. Betaling for avlivning og kremasjon kan jeg ta neste gang jeg er innom, og de har gjort mest mulig papirarbeid for meg. De er rett og slett medmennesker. Jeg har ikke alltid vært vant til det hos andre veterinærer - mitt første minne om en avlivning var en veterinær som slepte hunden av bordet og oppi en søppelsekk, slo knute på den, ga sekken til pappa og forklarte veien til krematoriet, og hvor mye han skulle ha betalt. Mens Din Veterinær hele tiden har gitt meg den tiden og hjelpen jeg trenger, gråt med meg da vi fant svulstene, og er mennesker som genuint forstår hvor mye hundene mine betyr for meg.

Men apotekuttak må jeg jo ta direkte med Agria, og 24. november sendte jeg inn siste kvittering for smertestillende. I dag får jeg utbetalt pengene. Er ikke det innmari lenge, når det er snakk om ny resept og ny kvittering på en sak som allerede er åpnet hos dem med journal fra veterinær, hvor det allerede er utbetalt for tidligere resepter/kvitteringer? Ikke at det er det jeg har tenkt mest på i denne tiden, men samtidig har jeg jo tenkt at jeg har forsikring for å hjelpe økonomien, og smertestillende til nesten en tusenlapp i måneden er jo en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har gjort min internettresearch, og kan det stemme at CC-senteret har best butikkutvalg? Jeg ønsker meg Jula, CO, Søstrene Grene, en bokhandel, en matbutikk, og et par butikker som selger det jeg ikke vet at jeg skal gi til min søsters svigerfamilie... Pol og dyrebutikk er bonus. Jo, og noen som selger "rosa pakke", for det er det min niese på 3.5 ønsker seg til jul... Og gratis parkering!

CC Stadion skal jo være det største kjøpesenteret og har både CO, bokhandel og matbutikk - samt masse klesbutikker og spisesteder. Det er egen JULA-butikk når du kommer inn mot Hamar fra E6 (kjører av mot Vikingskipet - ligger rett ved lyskrysset). Polet befinner seg på gamle CC, som ligger FØR du kommer til CC Stadion (i samme bygg som XXL). Dyrebutikk ligger på den andre siden av rundkjøringen når du kjører inn til XXL og Polet - det er en bra dyrebutikk med stort utvalg. Det er også dyrebutikk på CC Stadion. Rosa pakke er jeg dog usikker på *ler*. Men der er vel noen lekebutikker, bokhandlere etc på CC Stadion også :). Og det er gratis parkering alle stedene :). Og på gamle CC selger de nystekte smultringer.. :aww:

55 minutter siden, MonicaT skrev:

Hæ, har du bodd på godset i 3 år?
Wow, hvor ble den tiden av ....? Tiden går fort, den løper litt fra meg noen ganger.

Jepp - og det er svært skremmende... herregud som tiden flyr. 

52 minutter siden, Krutsi skrev:

Sikkert.. Denne voksne ansvarlige damen har gul flekk på rævva/låret :aww: 

:D :teehe:

20 minutter siden, Line skrev:

Neida, det er for at vi skal se hvor møkkete de er, så de må skifte :D Og så sier vi: lortpank!! 

Å, dæffer ja :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg endelig kommet hjem, fått blåst ut litt dyp irritasjon i skogen sammen med de firbeinte. Å sitte nesten 6t med noen som slafser(sinnsvakt høylytt!) tyggis rett ved seg når man prøver og konsentrere seg om matematikk er mental tortur. Jeg kan ikke fordra slike lyder, da vedkomne i tillegg fikk beskjed av andre å klappe at kjeften uten resultat toppet det nesten begeret mitt for tålmodighet. En ting er å ikke være klar over at man slafser, en annen ting er å ignorere beskjeder om at det er veldig forstyrrende.

Sov typ halvannen time i natt, det kan også ha noe med saken å gjøre.

MEN, nå er jeg ferdig med alle årets store prøver, nå er det bare et par biologi og naturforvaltningsoppgaver igjen, og historieprosjektet, selvsagt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Siri skrev:

CC Stadion skal jo være det største kjøpesenteret og har både CO, bokhandel og matbutikk - samt masse klesbutikker og spisesteder. Det er egen JULA-butikk når du kommer inn mot Hamar fra E6 (kjører av mot Vikingskipet - ligger rett ved lyskrysset). Polet befinner seg på gamle CC, som ligger FØR du kommer til CC Stadion (i samme bygg som XXL). Dyrebutikk ligger på den andre siden av rundkjøringen når du kjører inn til XXL og Polet - det er en bra dyrebutikk med stort utvalg. Det er også dyrebutikk på CC Stadion. Rosa pakke er jeg dog usikker på *ler*. Men der er vel noen lekebutikker, bokhandlere etc på CC Stadion også :). Og det er gratis parkering alle stedene :). Og på gamle CC selger de nystekte smultringer.. :aww:

Dette høres lovende ut! Jeg liker å ha de viktige butikkene i nærheten, så bra at du nevner XXL, den er også et must. Emilie er mest opptatt av gavepapiret, men jeg aner ikke hvor jeg finner rosa julepapir... Hun er fremdeles der at det å få pakke er morsomt, og hun blir så oppriktig "næææh!" med sparklende øyne når hun åpner opp. Sist jeg var innom, var hun dypt fascinert over fleecejakka mi, hvor raseklubbens logo er på brystet, og hun satt og strøk på hunden og syntes det var stas. Så hun får en grå collegegenser med samme logo, så hun kan bli indoktrinert med en gang :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kvalm nå og :( Seriøst jeg flyr i flint hvis jeg ikke er bedre på søndag! Da skal jeg på julemarked på Bygdøy og shopping på Majorstua med svigermor :D Vi skal ta buss og greier, aldri gjort det i by'n jeg, hu var lei seg for at vi ikke skulle ta t-bane eller trikk og, siden jeg aldri har tatt det før :teehe: Har jeg nevnt at jeg har verdens beste svigermor? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

For øvrig er jeg ikke imponert over Agria i X'ens sykdomsforløp. Jeg har fått direkteoppgjør hos veterinær, og har verdens beste veterinærkontor som gjør det de kan for å hjelpe meg - seriøst, Din Veterinær på Kløfta er enestående. Betaling for avlivning og kremasjon kan jeg ta neste gang jeg er innom, og de har gjort mest mulig papirarbeid for meg. De er rett og slett medmennesker. Jeg har ikke alltid vært vant til det hos andre veterinærer - mitt første minne om en avlivning var en veterinær som slepte hunden av bordet og oppi en søppelsekk, slo knute på den, ga sekken til pappa og forklarte veien til krematoriet, og hvor mye han skulle ha betalt. Mens Din Veterinær hele tiden har gitt meg den tiden og hjelpen jeg trenger, gråt med meg da vi fant svulstene, og er mennesker som genuint forstår hvor mye hundene mine betyr for meg.

Men apotekuttak må jeg jo ta direkte med Agria, og 24. november sendte jeg inn siste kvittering for smertestillende. I dag får jeg utbetalt pengene. Er ikke det innmari lenge, når det er snakk om ny resept og ny kvittering på en sak som allerede er åpnet hos dem med journal fra veterinær, hvor det allerede er utbetalt for tidligere resepter/kvitteringer? Ikke at det er det jeg har tenkt mest på i denne tiden, men samtidig har jeg jo tenkt at jeg har forsikring for å hjelpe økonomien, og smertestillende til nesten en tusenlapp i måneden er jo en del...

Derfor jeg ikke liker Agria.. En ting er at de er innimellom vanskelige osv, men i tillegg er de fryktelige treige og hele tiden må passe på at de gir deg det du skal ha tilbake osv.. 

Sist jeg brukte gjensidige, scannet jeg bare inn kvitteringene, sendte saken over nett og fikk pengene på konto 2 dager etterpå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri og @SFX ; CC har fått ny lekebutikk, toyRus! Også må du spise lunsj på Hai! *elsk* Det du ikke finner på CC finner du på Maxi :) 

Jeg er snart bedre kjent i Hamar enn jeg er i Oslo. Jeg vet til og med hvem ordføreren der er. Jeg aner ikke hvem som styrer og steller her i oslo eller i bærum :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Wednesday skrev:

Tror du virkelig ikke de hadde syntes det var helt greit? :P Vært hos legen da. Han trodde jeg kom til å overleve :aww: Fikk sykemelding og har levert den. Og føler meg som en unnasluntrende slask.

Det er det vi kvinner føler skjønner du, hvis vi ikke presterer 150% hver eneste dag hele året. Legge seg på sofaen med god samvittighet!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cloudberry skrev:

:hug: @SFX

Her sitter jeg og ser på lille biskefjolla mi. Vi skulle ut på tur, og siden hun er blitt en skrøpelig gammel dame får hun på seg dekken alltid når vi skal ut. Men mens jeg kler på hyler hun til og løfter ene forbeinet opp. Jeg snakker med henne og etterhvert får jeg kjenne på, og da er det borte igjen. Vi prøver igjen, men da hyler hun enda verre, deiser på rompa og sitter der og skuler med beinet opp. Jeg skulle kjenne etter, men lot være da hun knurra. Et par sekunder etter er hun like fin igjen. Mitt første innfall var å fyke til veterinæren, men så slo det ned i meg; hva om jeg står der alene og får beskjed om at nå er det på tide? Så jeg torte ikke.. Gikk inn og ringte samboeren, som mente helt sikkert at det bare var krampe. Så nå har jeg slått meg til ro med det, enn så lenge. Blir ikke tur nå iallefall, hun ligger på puta si og sturer. 

Hun fikk ny kortisonsprøyte igår, da veide hun 2kg mindre enn i mai. Når utgangspunktet er bare 8kg er det ganske vesentlig nedgang. Hun har nesten ingen muskler igjen i bakparten og er blitt veldig tynn generelt. Ikke rart hun får kramper i forbeina. Dette går nedover, fort. Vi har vært enige om at hvis det skulle bli en ting til, skulle hun få slippe. Nå lurer jeg på om vi kommer til å ende opp som slike som lar det gå altfor langt.. Lille biskemor :(

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Det er nettopp det... det føles veldig skummelt :aww: 

Har jeg svart "Bullshit" i telefonen og lagt på røret :lol:. For første gang i mitt liv.... De er jammen meg optimistiske disse svindlerne... Ringe fra "Microsoft" på en elendig linje, snakke så gebrokkent engelsk at de knapt nok forstår det selv... Det er ikke et sikkerstikk om man skal svindle folk liksom :lol:

Sist jeg fikk en sånn telefon ropte jeg: This is fraud, you should be ashamed of yourself! :lol:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skjedde ute nå? Plutselig bekkmørkt og regnet pisket mot stuevinduet mens vinden febrilsk prøvde å rive av duken på utebordet, men der står det en tung ting oppå so i beat you wind! Mohahaha! Nå lysner det igjen, merkelig...

Også blir det visst enchiladas til middag, planen var chilligryte, men den så så ***** kjedelig ut så jeg spica den opp med litt bbq saus, også har jeg ikke noe tilbehør, så da fant jeg noen maistortillaer i skuffen og skuffa gryta oppi dem og la dem med en ildfast form med ost over, måtte bruke opp den osten likevel så da ble det en vinn, vinn situasjon :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...