Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

En liten tur der jeg følte på at jeg skulle hatt broddene på og så snømåking. Lady løp rundt og rundt og prøvde å fange snøen, så til slutt fikk hun gå inn slik at jeg fikk fullføre jobben :lol: Så nå slapper vi av i sofaen, dette ble mye løping og hopping for en gammel dame. Lady altså, den andre gamle damen klarte nesten ikke å gå oppreist etter måkingen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å ha kylling på pizzaen, men den var så blodig med masse dritt inni så det orket vi ikke! "Flaks" vi hadde en kalkunfilet i kjøleskapet (må tydeligvis ha noe annet på nyttårsaften :P ) så spent på den pizzaen med masse kalkun, bbq saus, mais, tomat og mozarella :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy er snål.  

Han får ikke hilse på hunder på tur, men han vil gjerne.  Når vi møter kjentfolk/hunder  må han sitte pent før han får hilse.  

Så nå har han begynt å sette seg ned ved siden av meg når vi møter hunder, for så å bykste to bykst fremover og så rygge sittende bakover når jeg går videre.  Samtidig som han piper og småuler.   

Han ser skikkelig ikke lur ut :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fine tur i nysnø-skogen, som vi hadde gledet oss til, ble ikke så hyggelig allikevel den. Hadde akkurat sluppet Laffen og Mocca og de sprang lykkelige rundtomkring og etter hverandre, da en dame med hund i bånd dukket frem fra intet. Vi skvatt alle sammen, Mocca sa brorfff, jeg kalte og de kom med en gang. Rakk å koble Mocca, på vei til å koble Laffen, så kom ”skyllebøtten”……

Damen: hvis du ikke har kontroll på hundene dine burde du ikke ha dem løs

Jeg: beklager hvis vi skremte deg, jeg har kontroll, men vi så deg ikke, både jeg og hundene skvatt og jeg rakk ikke å kalle dem inn fort nok.

Damen: og siden de er så aggressive bør du i hvert fall ikke ha de løs.

Jeg: de er ikke aggressive, de er akkurat blitt sluppet, da er de litt sånn hurramegrundt, og de jager hverandre. Igjen, jeg beklager hvis de skremte deg.

Damen: en hund som kommer mot og knurrer er aggressiv.

Jeg: nei, de kom ikke mot deg og knurret, de løp etter hverandre. De er ikke aggressive, de er greie hunder, men vi alle skvatt da dere plutselig var der. Jeg kalte og de kom med en gang og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg fort nok og at de skremte deg.

Damen: få den bikkja vekk, ref Laffen som var flere meter unna og tittet nysgjerrig og logrende på hennes hund som oppførte seg om den mest av alt ville at eier skulle slippe den så de kunne leke.

Jeg: igjen, jeg er veldig lei meg for at vi skremte deg, det var ikke meningen (koblet Laffen også).

Damen: du ser ikke ut som du er så veldig lei deg da.

Jeg: (WTF!!! inni hodet). Jo, jeg er det, nå har jeg sagt det flere ganger. Det var ikke meningen å skremme deg og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg så jeg fikk kallet dem inn raskere.

Damen: og ikke høres du ut som du er særlig lei deg heller.

Jeg: (dobbel-WTF!!! fremdeles inni hodet) Men kjære deg, jeg sier jo at jeg er det, jeg har kallet inn hundene og koblet dem og bedt deg om unnskyldning x antall ganger, hva mer kan jeg gjøre da? Vær så snill og ta det for det det er.

Damen bare snur ryggen til og går, hun hadde bestemt seg. Mine hunder er aggressive, jeg har ikke kontroll og mine unnskyldninger er ikke verdt fem sure sild. Takk skal du ha liksom. Jeg ønsket henne en ikke god dag videre, barnslig som jeg er.

Altså, jeg skjønner at hun ble "redd" sånn med en gang da to hunder hun ikke har sett og ikke kjenner plutselig kommer brasende gjennom skogen, det kan jeg også bli, men shit happens. De var ikke aggressive, viste ikke truende adferd, de kom med en gang jeg kalte, ble koblet og sto musestille ved siden av meg uten en eneste lyd og jeg beklaget flere ganger hvis vi hadde skremt dem. Jeg blir så sur og lei meg av sånt, når man forsøker gjøre opp for seg, enda ingenting har skjedd, og bare blir møtt med sure miner og mistro. 

Vi taslet videre og begge skrangleverkene ble sluppet igjen og fortsatte jakten på hverandre og koste seg storveies. Jeg var ikke i fullt så godt humør, jeg burde virkelig lære avreagering av skrangleverkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tøfflus skrev:

Vår fine tur i nysnø-skogen, som vi hadde gledet oss til, ble ikke så hyggelig allikevel den. Hadde akkurat sluppet Laffen og Mocca og de sprang lykkelige rundtomkring og etter hverandre, da en dame med hund i bånd dukket frem fra intet. Vi skvatt alle sammen, Mocca sa brorfff, jeg kalte og de kom med en gang. Rakk å koble Mocca, på vei til å koble Laffen, så kom ”skyllebøtten”……

Damen: hvis du ikke har kontroll på hundene dine burde du ikke ha dem løs

Jeg: beklager hvis vi skremte deg, jeg har kontroll, men vi så deg ikke, både jeg og hundene skvatt og jeg rakk ikke å kalle dem inn fort nok.

Damen: og siden de er så aggressive bør du i hvert fall ikke ha de løs.

Jeg: de er ikke aggressive, de er akkurat blitt sluppet, da er de litt sånn hurramegrundt, og de jager hverandre. Igjen, jeg beklager hvis de skremte deg.

Damen: en hund som kommer mot og knurrer er aggressiv.

Jeg: nei, de kom ikke mot deg og knurret, de løp etter hverandre. De er ikke aggressive, de er greie hunder, men vi alle skvatt da dere plutselig var der. Jeg kalte og de kom med en gang og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg fort nok og at de skremte deg.

Damen: få den bikkja vekk, ref Laffen som var flere meter unna og tittet nysgjerrig og logrende på hennes hund som oppførte seg om den mest av alt ville at eier skulle slippe den så de kunne leke.

Jeg: igjen, jeg er veldig lei meg for at vi skremte deg, det var ikke meningen (koblet Laffen også).

Damen: du ser ikke ut som du er så veldig lei deg da.

Jeg: (WTF!!! inni hodet). Jo, jeg er det, nå har jeg sagt det flere ganger. Det var ikke meningen å skremme deg og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg så jeg fikk kallet dem inn raskere.

Damen: og ikke høres du ut som du er særlig lei deg heller.

Jeg: (dobbel-WTF!!! fremdeles inni hodet) Men kjære deg, jeg sier jo at jeg er det, jeg har kallet inn hundene og koblet dem og bedt deg om unnskyldning x antall ganger, hva mer kan jeg gjøre da? Vær så snill og ta det for det det er.

Damen bare snur ryggen til og går, hun hadde bestemt seg. Mine hunder er aggressive, jeg har ikke kontroll og mine unnskyldninger er ikke verdt fem sure sild. Takk skal du ha liksom. Jeg ønsket henne en ikke god dag videre, barnslig som jeg er.

Altså, jeg skjønner at hun ble "redd" sånn med en gang da to hunder hun ikke har sett og ikke kjenner plutselig kommer brasende gjennom skogen, det kan jeg også bli, men shit happens. De var ikke aggressive, viste ikke truende adferd, de kom med en gang jeg kalte, ble koblet og sto musestille ved siden av meg uten en eneste lyd og jeg beklaget flere ganger hvis vi hadde skremt dem. Jeg blir så sur og lei meg av sånt, når man forsøker gjøre opp for seg, enda ingenting har skjedd, og bare blir møtt med sure miner og mistro. 

Vi taslet videre og begge skrangleverkene ble sluppet igjen og fortsatte jakten på hverandre og koste seg storveies. Jeg var ikke i fullt så godt humør, jeg burde virkelig lære avreagering av skrangleverkene mine.

Det der er så ubehagelig. Har opplevd det noen ganger, mer eller mindre helt likt som du beskriver. Får en klump i magen hver gang det har hendt. Ikke alltid det er mulig å ha 100% kontroll på omgivelsene rundt seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Det der er så ubehagelig. Har opplevd det noen ganger, mer eller mindre helt likt som du beskriver. Får en klump i magen hver gang det har hendt. Ikke alltid det er mulig å ha 100% kontroll på omgivelsene rundt seg.

 

Ja, det er veldig ubehagelig. Har vært andre "verre" situasjoner med hopp og sprett og lyd, hvor både mine og andres er "synderen", og i de fleste tilfeller har jo eieren et snev av hundekunnskap og skjønner at det bare er et overraskende møte og i løpet av 3 sekunder er alt over. Men ikke i dag, hvor de faktisk oppførte seg helt eksemplariske, da måtte vi møte den andre versjonen.

Jaja, kunne vel ikke vente annet, dagen i dag startet jo med at vi fant en død rotte i hagen så da er det vel bare passende at det følges opp med flere ubehageligheter. BTW; hvor gjør man av døde rotter, kan man hive den i søppel-dunken? Den ligger i hagen fremdeles, hvis ikke jegeren har hentet den da, godt nedsnødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også Istid 2 :D Tydeligvis lenge siden sist, for jeg husker den ikke!

Pizza og pudding, amagaad! Mett, ubehagelig mett...... Gleder meg til hverdagen begynner igjen, selv om jeg sikkert kommer til å sitte og skjelve i et hjørne av sukkerabstinenser :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøfflus skrev:

Vår fine tur i nysnø-skogen, som vi hadde gledet oss til, ble ikke så hyggelig allikevel den. Hadde akkurat sluppet Laffen og Mocca og de sprang lykkelige rundtomkring og etter hverandre, da en dame med hund i bånd dukket frem fra intet. Vi skvatt alle sammen, Mocca sa brorfff, jeg kalte og de kom med en gang. Rakk å koble Mocca, på vei til å koble Laffen, så kom ”skyllebøtten”……

Damen: hvis du ikke har kontroll på hundene dine burde du ikke ha dem løs

Jeg: beklager hvis vi skremte deg, jeg har kontroll, men vi så deg ikke, både jeg og hundene skvatt og jeg rakk ikke å kalle dem inn fort nok.

Damen: og siden de er så aggressive bør du i hvert fall ikke ha de løs.

Jeg: de er ikke aggressive, de er akkurat blitt sluppet, da er de litt sånn hurramegrundt, og de jager hverandre. Igjen, jeg beklager hvis de skremte deg.

Damen: en hund som kommer mot og knurrer er aggressiv.

Jeg: nei, de kom ikke mot deg og knurret, de løp etter hverandre. De er ikke aggressive, de er greie hunder, men vi alle skvatt da dere plutselig var der. Jeg kalte og de kom med en gang og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg fort nok og at de skremte deg.

Damen: få den bikkja vekk, ref Laffen som var flere meter unna og tittet nysgjerrig og logrende på hennes hund som oppførte seg om den mest av alt ville at eier skulle slippe den så de kunne leke.

Jeg: igjen, jeg er veldig lei meg for at vi skremte deg, det var ikke meningen (koblet Laffen også).

Damen: du ser ikke ut som du er så veldig lei deg da.

Jeg: (WTF!!! inni hodet). Jo, jeg er det, nå har jeg sagt det flere ganger. Det var ikke meningen å skremme deg og jeg beklager igjen at jeg ikke så deg så jeg fikk kallet dem inn raskere.

Damen: og ikke høres du ut som du er særlig lei deg heller.

Jeg: (dobbel-WTF!!! fremdeles inni hodet) Men kjære deg, jeg sier jo at jeg er det, jeg har kallet inn hundene og koblet dem og bedt deg om unnskyldning x antall ganger, hva mer kan jeg gjøre da? Vær så snill og ta det for det det er.

Damen bare snur ryggen til og går, hun hadde bestemt seg. Mine hunder er aggressive, jeg har ikke kontroll og mine unnskyldninger er ikke verdt fem sure sild. Takk skal du ha liksom. Jeg ønsket henne en ikke god dag videre, barnslig som jeg er.

Altså, jeg skjønner at hun ble "redd" sånn med en gang da to hunder hun ikke har sett og ikke kjenner plutselig kommer brasende gjennom skogen, det kan jeg også bli, men shit happens. De var ikke aggressive, viste ikke truende adferd, de kom med en gang jeg kalte, ble koblet og sto musestille ved siden av meg uten en eneste lyd og jeg beklaget flere ganger hvis vi hadde skremt dem. Jeg blir så sur og lei meg av sånt, når man forsøker gjøre opp for seg, enda ingenting har skjedd, og bare blir møtt med sure miner og mistro. 

Vi taslet videre og begge skrangleverkene ble sluppet igjen og fortsatte jakten på hverandre og koste seg storveies. Jeg var ikke i fullt så godt humør, jeg burde virkelig lære avreagering av skrangleverkene mine.

Usj sånt er så utrolig ekkelt og ubehagelig, og ødelegger både turen og resten av dagen, minst. :hug: Men hun hadde garantert funnet noe galt om du hadde hatt dine i bånd uansett, høres ut som hun hadde en mye dårligere dag enn deg og bare hadde deg å ta det ut på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tøfflusuff, sånne episoder er maks kjipt. Som huneeier blir man kriminalisert av visse menensker for å bare være til. Jeg sliter ofte med å avreagere etter slike episoder, så jeg tror det er noe jeg er nødt til å øve på. Dessverre hadde jeg ikke noen tips, men jeg ville bare si at du er ikke alene om å oppleve de bitre menneskene i denne verden. Ofte tenker jeg at det er synd på de, at de går rundt med så mye hat.

--

Hjemme fra julens siste middagsbesøk og jeg kjenner det er godt. I morgen skal jeg være påtvunget barnevakt i 9 timer for en energibombe som ikke går an å kommunisere med (snakker ikke og hører ikke etter heller), så dere kan tenke dere jeg gleder meg :|. Jeg har kjøpt billett til Leos Lekeland og satser på å tilbringe hele dagen der...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er begge hundene ferdig stæsja til morgendagen - og om snøen holder seg sånn som nå, så kan den bare få lov til å komme, for nå er den så tørr og fin og henger seg ikke fast i pelsen heller (og da slipper jeg å lufte hundene med regndress i morgen tidlig). De har til og med fått midtskillen sin... Kjøttboller ligger til tining på benken.. må kanskje legge fotoapparatet i bagen også.. og finne fram dressen (om jeg får den på meg nå da... *host*). 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg absolutt ikke a jour til i morra! Men jeg har funnet frem utstillingssekken og printet ut startnr, jeg håper C har lagt stol og tøybur i bilen, jeg har ihvertfall bedt han om det. Bikkja er ikke bada, men hu lukter ikke vondt og er ikke ekkel å ta på :P Stoppe å kjøpe vaffel på Statoil imorra så er vel alt i boks! De siste gangene det har gått bra med Tuva har jeg brukt vaffel som godbit, så da kan jeg ikke la være å bruke det, for da går det sikkert rett vest!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snoffe skrev:

Fytikatta så dyrt det er :P Sausnebb til 1200kr :P Dette kan ta tid liksom :P

 

Haha minner meg på at de ringte meg fra firkløvern her før jul. Jeg hadde nemlig svart på brukerundersøkelsen og krysset av på noe greier jeg syns var fint. Så da skulle de komme med et supertilbud til meg! Jeg hadde allerede sagt at jeg har sagt opp abonnementet pga økonomi... Joda,disneypledd og pute - til 5200 ! - skulle riktignok få 30% da, som supertilbudet. :lol: Jeg hadde seriøse problemer med å ikke begynne å le og spørre hvor iallverden jeg skulle ta de pengene fra... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

Haha minner meg på at de ringte meg fra firkløvern her før jul. Jeg hadde nemlig svart på brukerundersøkelsen og krysset av på noe greier jeg syns var fint. Så da skulle de komme med et supertilbud til meg! Jeg hadde allerede sagt at jeg har sagt opp abonnementet pga økonomi... Joda,disneypledd og pute - til 5200 ! - skulle riktignok få 30% da, som supertilbudet. :lol: Jeg hadde seriøse problemer med å ikke begynne å le og spørre hvor iallverden jeg skulle ta de pengene fra... 

 

:lol: har sett flere steder på nett i dag at de holder på sånn med flere :lol: 

Jaja, dette kan bli morsomt fremover :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

:lol: har sett flere steder på nett i dag at de holder på sånn med flere :lol: 

Jaja, dette kan bli morsomt fremover :D 

:lol: Damen i telefonen virket oppriktig flau da hun sa prisen. Stakkars de som sitter og må ringe med slike priser... Veldig hyggelig dame jeg pratet med da, så ikke no stress eller mas egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Raksha skrev:

Usj sånt er så utrolig ekkelt og ubehagelig, og ødelegger både turen og resten av dagen, minst. :hug: Men hun hadde garantert funnet noe galt om du hadde hatt dine i bånd uansett, høres ut som hun hadde en mye dårligere dag enn deg og bare hadde deg å ta det ut på. 

 

 

54 minutter siden, HeleneFS skrev:

@Tøfflusuff, sånne episoder er maks kjipt. Som huneeier blir man kriminalisert av visse menensker for å bare være til. Jeg sliter ofte med å avreagere etter slike episoder, så jeg tror det er noe jeg er nødt til å øve på. Dessverre hadde jeg ikke noen tips, men jeg ville bare si at du er ikke alene om å oppleve de bitre menneskene i denne verden. Ofte tenker jeg at det er synd på de, at de går rundt med så mye hat.

 

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@Tøfflus, sånt er bare så ubehagelig. Tipper mange av oss her på sonen har truffet på eksemplarer av arten "sure og selvrettferdige hundeeiere". Jeg pleier å trøste meg med at så sure folk har det verst selv. 

Tusen takk :) Ja, satser på at hun hadde en dårligere dag enn meg sånn i utgangspunktet, men nå får jeg jo dårlig samvittighet fordi jeg ønsket henne en ikke god dag videre da..

33 minutter siden, Siri skrev:

Da er begge hundene ferdig stæsja til morgendagen 

Laffen er også ferdig stæsja; klinte inn øre behenget og "kraven" hans med litt snø, tenker det er badet sitt jeg *flir* Stappe utstillingsbånd, nr lapp og vaks.kort i en lomme imorgen, vet ikke helt hvilken enda da jeg ikke aner hva jeg skal ha på meg, så blir'e så bra atte :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Stine skrev:

Jeg føler meg absolutt ikke a jour til i morra! Men jeg har funnet frem utstillingssekken og printet ut startnr, jeg håper C har lagt stol og tøybur i bilen, jeg har ihvertfall bedt han om det. Bikkja er ikke bada, men hu lukter ikke vondt og er ikke ekkel å ta på :P Stoppe å kjøpe vaffel på Statoil imorra så er vel alt i boks! De siste gangene det har gått bra med Tuva har jeg brukt vaffel som godbit, så da kan jeg ikke la være å bruke det, for da går det sikkert rett vest!

Jeg har bare printet startnummer, vet ikke hva jeg skal ha på meg engang :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er bikkja og bilen og stellebagen og klærne klare. Da skal jeg ta en dusj, og så er det bare å huske å få med seg et par bokser julekaker imorra. De som er på Leto og har lyst på julekaker får bare komme til ring 10. Jeg må bli kvitt det jeg har med, det er bare halvparten av alt jeg har bakt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg prøver å innføre på nytt at Bizi ikke får ligge i sofaen og senga, fordi blir fulle av hår, og ser ikke ut.

MEN, så har vi da dette ufattelige sjarmerende fjeset som ser på meg mens hun skakker på hodet,med store, brune øyne, og som bare lurer på om ikke vi kan sitte litt sammen?

Såå...hvem ligger tett inntil låret mitt, og gnager på beinet sitt i sofaen nå da, tro?:icon_redface:

Det er veldig vanskelig å være kjempestreng da, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...