Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

26 timer etter han har spist brownies, daaaaaa spyr dyret. :aww: Han er i det minste veldig flink å si ifra når kveldsmaten ikke ville bli værende i magen da. Så slapp søl inne. 
Etter en kort telefon til dyrelegevakta så ble Rocky avlevert hos min søster med beskjed om å stikke innom dyrelegen å få kvalmestillende/Zoolac/etc i morgen om han fortsetter å spy. 
Hater å levere vekk dyr som ikke er 100%, men fikk beskjed om at det går så bra så av vakta. 
Håper han lærte at sjokolade er noe dritt for hunder. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Lurer på hva slags gentest de har tatt på moren, som kan garantere at hun ikke bærer på noen genetiske feil.. Og fargen kaffelatte kalles dårlig brun på puddel.. :rolleyes: 

--

AN har pappaen min og jeg kjørt guttebarnet hjem igjen, han syns 5 dager med sosiale familiesammenkomster holdt tydeligvis :lol: Han kommer igjen til nyttårsfeiring da :ahappy: Så nå skal jeg se ferdig HP og de vises stein og spise meg kvalm på godteri :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far The Regifter gav oss glass som rommet 5,5 dl vin... 

Min mann forstod ikke helt hva jeg mente når jeg sa at det fortsatt er en del igjen i kartongen når det begynner å surkle. Så han demonterte pappen og fordelte 50/50 på det som var igjen. 

Klokka 20.30 begynte vi på et helt fullt glass. Og han fortsatt litt igjen. 

Helg er helg, eller....? :P

 

20151227_201050_LLS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara kommer på frokostbesøk i morgen. Ettersom Sara er a-menneske så må jeg vel stå opp i vanlig tid da. I den tida det er vanlig at mennesker står opp altså. Hilsen Heidi, som elsker å ligge å lese helt til jeg får sjokk av å se på klokka. :P

(Men jeg står hjertens gjerne opp for å spise frokost sammen Sara altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Line skrev:

Det var liksom ikke måte på hvor friske og allergivennlige disse var :lol: 

De er jo alltid det, disse doodlene. Lurer på hvorfor jeg holder meg til renrasa puddel, egentlig. Det er jo både enklere og mer lønnsomt å avle kjøtere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis vært dagen for fluffybakverk i går. Sjokoladekaka var så luftig og myk (og knallgod) at å skjære den pent opp hadde vært helt kul umulig. Og kakemennene mine, som jeg riktignok bakte ut nuh, er bare luft :o:lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffa!

Skulle lage waldorfsalat til morgendagens julelunsj med familien, også var druene LODNE. Yuk! De skal da tåle ei uke i kjøleskap, det har jeg hatt før. Puke...

Jaja, får utvide handlelisten i morgen, må uansett handle inn andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siljus skrev:

Etter snart 1 år i leiligheten, har bilde nr 2 og 3 blitt hengt opp! Det ble ikke så ille, om jeg får si det :P

Høres kjent ut! Tar litt tid å bo det inn som de sier :) Har planlagt lerreter i snart 2 år nå, men vi har flyttet igjen så nå tror jeg ikke at den opprinnelige planen blir så bra. 

Mannfolket gav opp operasjon tømme vinglasset. Tømte resten oppi mitt glass. Gudhjelpes :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Ang Firkløver og juleservise. Christiania glasmagasin hadde 40% på Porsgrund nisseservise før jul. Det var langt rimeligere enn de prisene der

Men det på firkløver var så mye finere :aww: Nå får jeg masse greier til 100 kr, så skal være fornøyd med det :D 

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er på prompern! :shocked:

Casper å:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter ei herlig uke hos mamma :wub:  Brukte 12 timer på å kjøre nedover, møkkaføre.. 

7 personer i hus til enhver tid, masse kos og god mat, og mange fine gaver :) 

men det aller beste med denne jula tror jeg faktisk er at vi har vært sammen alle sammen, uten at det har vært noe som helst surmuling eller lignende. Alt har bare vært kos hele uka! Og Aron har vært helt gull. Hadde forventa litt mer surr med han med så mange folk, juletre, gaver og god mat. Han har vært så chill at mamma har kommentert det omtrent hver eneste dag "herregud så rolig han har blitt, jeg glemmer at han er her jeg!" Alle i familien husker hvordan han var da han var yngre :teehe: lillegutt har blitt voksen siste halvåret jo :wub: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hjelp. Det slo meg nettopp at vi skal være på hytta til stefar, 4 voksne, en 2åring, tre hunder og to katter... Godt hytta er stor og jeg har lav terskel for å "rydde bort" hundene mine. :o Det kan bli noget hektisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

An har jeg begynt å lure på om jeg har anlegg for å være mer b-menneske enn jeg trodde ... Jeg er nemlig våken to timer senere enn jeg pleier, for fjerde natta på rad. Trodde ikke ferie hadde den virkningen på meg lenger :P Jeg som trodde jeg var litt gammel, og her sitter jeg og bare MÅ lese et kapittel til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, blir dette greit nok? Julelunsj i morgen, hvor min søster med mann og to barn kommer. Jeg skal steke en pakke medisterkaker, lage eggerøre, skjære opp ei kald juleskinke, kjøpe reker og røkt laks, har hjemmelaget påleggssalat, mekker waldorfsalat, har ovnsbakt leverpostei og to typer syltetøy. Med noe godt brød eller rundstykker til, burde det bli snadder. Julemenn med brunost hører også til på et slikt bord, før det blir julekaker etterpå. Julebrus, kaffe, eller kakao med pisket krem som drikke.

Jeg har satt opp hundenes trimmebord som "matbord", siden jeg har litt lite spisestuebord. Jeg tror dette blir koselig, jeg liker å invitere folk til det nye huset. Som takk for maten skal de få hjelpe meg å komme videre på monteringen av en IKEA-kommode, hvor det trengs fire-fem hender på det ene punktet i bruksanvisningen. 

Jeg håper dog det kommer noen for å brøyte snø her før jeg får besøk...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig sliten. No idea om jeg har klær til imorgen, og noe idea om jeg har sko til imorgen og ene hunden er bare halvferdig men tørker nå på varmekablene :P To tisper har løpetid, og jeg har ikke lyst til å droppe hannhunden eller, siden han står for championate så hundene bør oppføre seg, sånn er det bare. Ikke finner jeg stoffburene eller, eller utstillingens bånd :lol: Har funnet tre lenker da, i det minste.... Ikke bare bare å flytte :P Burde strengt tatt drite i den utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Line skrev:

Nå med stamtavle http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68222623:aww:

 

Halvblodsprinsen straks ferdig, så blir det vel talismanene etterpå :) 

 

Hva f*** er silver labrador?! Jo, en uekte blandingslabrador. En betegnelse brukt av idioter, pardon my french. Hele den annonsen er jo så nonsense at man nesten skulle trondet var en spøk. Even more so når det faktisk er inni sørreisa. Grøss og gru.

 

Forøvrig hadde jeg en interessant samtale med tante og onkel om hunden søskenebarnet mitt sin familie har fått seg. Australian cobberdog. Aha, hva er det blanding av da, spør jeg. Nei...eh... det er jo en rase? Nei, sier jeg, det er ofte blanding av puddel, labrador, cocker spaniel etc. Nei den kom som cobber dog, er godkjent i en raseklubb sier de. Ja, en egen raseklubb som står utenfor den offisielle stamboka i verden. Er det kongepuddel den er blanding av? Nei de visste ikke, det var jo en rase. Hvor tror dere den krøllete pelsen kommer fra, sier jeg. Gud. De ble nesten sur på meg. Aldri om noen får meg til å omtale de overprisa blandingshundene som noe annet enn. 

Visste dere at man nå kan bestille seg hund på nett - røytefri og flott - "mini, medium eller large"? Og at den heter cobberdog, slm betyr venn? :D Kjempegreier. Æ spyr!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Hva f*** er silver labrador?! Jo, en uekte blandingslabrador.

Kan de ha samme "feilen" som blå dobermann? Synes de lignet litt. Men dobermann kommer i fem farger, der den siste frarådes å avle på (hvit dobermann), mens den blå er fortynnet svart med hudsykdom, mens den andre er "fawn" som er fortynnet brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...