Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Du tar kontakt med hver enkelt publikasjon og hører. :aww:  Det er superpraktisk, faktisk...

Nå er ikke jeg journalist da, og selv om jeg har hatt journalistiske fag tror jeg neppe jeg stiller langt fremme i køen der. Har ikke kamera engang! Edit: Så jeg er frilans på andre områder som innebærer tekstskriving!

-------------------------------------

Før i år har da bikkja fått påvist allergi, hatt ørten besøk til dyrlege med ørebetennelser og ymse fremmedlegemer i magen (les: tau). Det var ikke nok tenkte'n og bestemte seg for å kaste opp blod. Var jo tross alt èn hel uke siden han var hos veterinæren sist!

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Ok! Får bare vente og se om det skjer igjen da :) 

Jeg ville bestilt en legetime og fått henvisning til ultralyd.. Hvis det er gallestein kan det PLUTSELIG bli VELDIG vondt, og jeg synes da det var greit å "være i systemet med en diagnose" slik at en operasjon kunne bli utført raskt. 

 

Ehm. Beklager om jeg kanskje krisemaksimerte litt. Det var ikke meningen å høres så dramatisk ut som det antakelig kunne se ut som :P Men det kan være greit å utelukke, for gallestein er ikke digg :P

Endret av Annegru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du kjører fra Oppdal, så er du på E6 da :P

Jamen som 2ne sa, så kjører man bare et stykke på E6 før man tar av og kjører litt ymse veger - og kommer inn på E6 igjen mye lenger sør (sånn ca ved Ringebu - man kommer over fra Venabygdsfjellet :)). 

Nå skal jeg finne meg middag på Kiwi. Når jeg flytter, må jeg lære meg å planlegge og handle inn stort ofte, da har jeg IKKE bare 3 km til nærmeste matbutikk.

Sånn sett er det ganske greit å bo langt unna folk - man MÅ liksom planlegge innkjøpene sine, og det er gjerne sånt man sparer penger på også :D. 

hmm ok.. Da vet jeg jo hvorfor, selv om det er ulogisk å hoppe over et tall :P

Jeg bor i vegnummer 100... vi er 3 husstander langs vegen vår :lol:

Endret av Siri
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legen klemte og trykka her og der, burde man ikke kjent det da? 

Vet ikke egentlig? Husker ikke. Kommer vel an på hvor steinen er. Men får du gulaktig eller hvitaktig avføring så er det ikke så mye å lure på.  Men, er ikke sikkert det kommer tilbake da. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det der du studerer? Var på Ansa Vet fagseminar i helga der. :)  Men mener vel kanskje å huske at det var Polen du studererte I?  Wroclaw? :)

Wroclaw ja ;)  

Var det gøy? :)  Hadde egentlig lyst å dra i år også, men synes det blir litt mye av de samme temaene og personene som foreleser år etter år :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestilt en legetime og fått henvisning til ultralyd.. Hvis det er gallestein kan det PLUTSELIG bli VELDIG vondt, og jeg synes da det var greit å "være i systemet med en diagnose" slik at en operasjon kunne bli utført raskt. 

 

Ehm. Beklager om jeg kanskje krisemaksimerte litt. Det var ikke meningen å høres så dramatisk ut som det antakelig kunne se ut som :P Men det kan være greit å utelukke, for gallestein er ikke digg :P

:lol: Skjønner at det ikke er noe å trakte etter! :lol: 

Vet ikke egentlig? Husker ikke. Kommer vel an på hvor steinen er. Men får du gulaktig eller hvitaktig avføring så er det ikke så mye å lure på.  Men, er ikke sikkert det kommer tilbake da. :)

 

 

Satser egentlig på at det bare var noe muskulært jeg. Får bare se an! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg journalist da, og selv om jeg har hatt journalistiske fag tror jeg neppe jeg stiller langt fremme i køen der. Har ikke kamera engang! Edit: Så jeg er frilans på andre områder som innebærer tekstskriving!

-------------------------------------

Før i år har da bikkja fått påvist allergi, hatt ørten besøk til dyrlege med ørebetennelser og ymse fremmedlegemer i magen (les: tau). Det var ikke nok tenkte'n og bestemte seg for å kaste opp blod. Var jo tross alt èn hel uke siden han var hos veterinæren sist!

Ikke vær så sikker på det, jeg har nemlig klokkertro på at Nasjonens Øye tar i mot dine innlegg med stor entusiasme!

 

(Også til det siste, stakkars voffen! (og minst lommeboken din)). Forhåpentligvis bare sår hals eller en annen bagatell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en skikkelig luftig tur i dag, nesten litt for luftig etter min smak :o
Jeg ble "advart" mot at det var veldig smalt og bratt med tanke på hundene, men tenkte at de sikkert overdrev :P
Det var faktisk værre enn det ser ut som på filmen..

Men på toppen ble vi belønnet med en flott utsikt :)

12108848_10153581303215225_487838601634920151013_143536.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett er det ganske greit å bo langt unna folk - man MÅ liksom planlegge innkjøpene sine, og det er gjerne sånt man sparer penger på også :D. 

Jeg bor i vegnummer 100... vi er 3 husstander langs vegen vår :lol:

Også gleder jeg meg til en normalisert økonomi, som muliggjør storhandling - framfor nå som jeg får utbetalt litt annen hver uke og må velge om jeg skal ha det eller det. Det føles enklere å storhandle om en får en stor pott på en gang.

Kanskje de har samme system på din vei som hos pappa? Han bor i 142, og bor 1420 meter inn i veien fra krysset, så det skal hjelpe ambulanse og andre utrykningsfartøy å finne fram. Vel, da håper jeg de sitter og teller meter, ikke hus - for de må kjøre pokker så langt om de tror de skal forbi 141 hus først... Da er dem vel ratt i neste kommune, eller den bortenfor der igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wroclaw ja ;)  

Var det gøy? :)  Hadde egentlig lyst å dra i år også, men synes det blir litt mye av de samme temaene og personene som foreleser år etter år :P 

 

Må innrømme at min egen deltagelse på det faglige var ganske tynn. Jeg sitter i hovedstyret til DNV S som representant fra Adamstua, og vi hadde styremøte omtrent hele lørdagen og reiste hjem tidlig søndag. Fikk bare med meg foredraget til Per Bye lørdag morgen. Og så var vi med på middag og fest lørdag kveld, det var veldig (litt for) ålreit! :) Men skjønner hva du mener, blir fort mye likt. Du får vurdere DNV S sitt opplegg i Kosiche til våren! :) Det tror jeg blir veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kidden sov lenge i dag og våknet med et skrik i mens jeg var på do. Før jeg rakk å reise meg hørte jeg hunder som dundret opp trappa, og før jeg rakk komme opp var han i ferd med å bli grundig trøstet av to hunder som omtrent konkurrerte om å slikke han opp. 

Bikkjer ass :wub: 

Det er SÅ verdt all jobben med de å se hvor mye glede poden har av dem . 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en skikkelig luftig tur i dag, nesten litt for luftig etter min smak :o
Jeg ble "advart" mot at det var veldig smalt og bratt med tanke på hundene, men tenkte at de sikkert overdrev :P
Det var faktisk værre enn det ser ut som på filmen..

Men på toppen ble vi belønnet med en flott utsikt

12108848_10153581303215225_487838601634920151013_143536.jpg

Åh så fint!! Fikk litt høydeskrekk av videoen, men bildene var flotte og en berner hørte definitivt hjemme der oppe, trangt eller ei!


Wednesday: KRISEMAKSIMER tvert!! Du holder på å dø!! panic.gif Hvilke smerter du skal dø i! Det føles som om innvollene dine blir dratt ut og ut av nesa kommer det gul gørr som lukter død og forråtnelse! Nei, her er det nok bare å få sørget for at barna får ett godt sted å bo, skrive testamente og si opp leiekontrakt!

Endret av Margrete
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at det er mulig å ha for god tid om morgenen. :aww: *slå ihjel tid* Hunder er luftet, jeg er dusjet, mann og barn er dyttet ut døra. Det var litt krise at ikke mamma skulle sitte i bil i dag da. Fikk ikke lov til å ta buss tenk. :( Tenk å være to år, livet er jammen ikke så lett da heller gitt. 

 

Gruer meg til dagen i dag, så da går den vel bra. Eller no. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å ha kortklippet puddel og litt kjølig soverom, er at puddelen vil sove under dyna - og vips, der hadde jeg en varmeflaske :heart: 

Winter is coming. Uten tvil. Jeg håpet vi hoppet over den i år jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen- og ja jeg har bestemt at det er en GOD MORGEN. Basta.

Prima er svært våken, og jeg jobber med saken. Vi skal gå tur, jeg skal jobbe hjemmefra, så tusle på jobb, så etterpå tusle hjem, så tusle bikkja, så tusle i seng. Men en fin dag skal det bli!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at min egen deltagelse på det faglige var ganske tynn. Jeg sitter i hovedstyret til DNV S som representant fra Adamstua, og vi hadde styremøte omtrent hele lørdagen og reiste hjem tidlig søndag. Fikk bare med meg foredraget til Per Bye lørdag morgen. Og så var vi med på middag og fest lørdag kveld, det var veldig (litt for) ålreit! :) Men skjønner hva du mener, blir fort mye likt. Du får vurdere DNV S sitt opplegg i Kosiche til våren! :) Det tror jeg blir veldig bra. :)

ahh, da møtte du vel både Benedicte og Elisabeth herfra da :) 

Ja, det skal vurderes om jeg får plassert bort bikkja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også gleder jeg meg til en normalisert økonomi, som muliggjør storhandling - framfor nå som jeg får utbetalt litt annen hver uke og må velge om jeg skal ha det eller det. Det føles enklere å storhandle om en får en stor pott på en gang.

Kanskje de har samme system på din vei som hos pappa? Han bor i 142, og bor 1420 meter inn i veien fra krysset, så det skal hjelpe ambulanse og andre utrykningsfartøy å finne fram. Vel, da håper jeg de sitter og teller meter, ikke hus - for de må kjøre pokker så langt om de tror de skal forbi 141 hus først... Da er dem vel ratt i neste kommune, eller den bortenfor der igjen :P

Ja, det er greit å kunne handle det man trenger uten å måtte velge det ene eller det andre egentlig :)

Hehhee, jepp - er nok samme nummersystem her også - jeg bor ganske nøyaktig 1000 m fra vegkrysset :) 

Winter is coming. Uten tvil. Jeg håpet vi hoppet over den i år jeg :aww: 

Beklager å måtte meddele at jeg IKKE har fått noen wibber som sier at vi skal hoppe over vinteren i år heller... :aww:

Skal jeg straks ha fagmøte hvor vi skal diskutere strategier for håndtering av masser i Åkersvika som er smittet av en sykdomsorganisme som vi ikke ønsker å spre videre rundt omkring... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...