Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

På tur istad:

Dame med cairn (heretter Dmc): oi har du tre hunder du da! Er du sånn hundelufter? Jeg: nei to er mine og den siste venninnen min sin. (Jeg trekker meg litt unna og venter på at hun skal gå forbi fordi jeg skal plukke opp en bæsj)
Hun blir stående og se på: ja vi kan gjerne hilse for vår del altså. ..?
Jeg: nei takk mine vil ikke hilse.
Dmc: åå? Huff da. .. (blir stående) Neinei...
Jeg: *snakker med hundene og ignorerer damen*
Dmc: jaja, (skuffet) vi får vel gå videre vi da? (Ser spørrende på meg og tusler sakte avgårde)

 

Stakkars mine som ikke får hilse liksom :fish:

vi har en sånn eldre dame med sheltie i nabolaget :teehe: Hun sier akkurat det samme :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Gata mi har ingen hus 5.. Jeg har lenge stusset over den biten, for høyeste adresse er 6, men jeg har bare klart å telt 5 hus.. Sjekket kartet, og finner heller ingen 5.. Er det ikke litt snålt å hoppet over 5? Det er liksom ingen ledige tomter her heller.. 

Eller er det en uskreven regel om at partall må være på høyre side og derfor det har blitt sånn?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gata mi har ingen hus 5.. Jeg har lenge stusset over den biten, for høyeste adresse er 6, men jeg har bare klart å telt 5 hus.. Sjekket kartet, og finner heller ingen 5.. Er det ikke litt snålt å hoppet over 5? Det er liksom ingen ledige tomter her heller.. 

Eller er det en uskreven regel om at partall må være på høyre side og derfor det har blitt sånn?

jepp

http://kartverket.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Adresser/Kommunen-som-adressemyndighet/adresseveilederen/7-Tildeling-av-adressenummer/71-Prinsipper-for-nummerering-langs-veger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull det sammen motsatt vei og la det stå litt?

Jeg skal prøve det med det neste teppet som skal i et annet kjellerrom.

Fine hjertet mitt på dagens tur, det ble balansetrening for alle tre, kan ikke bare gå tur på stiene:

12112254_10156037345370136_3886234144586

Nå skal jeg finne meg middag på Kiwi. Når jeg flytter, må jeg lære meg å planlegge og handle inn stort ofte, da har jeg IKKE bare 3 km til nærmeste matbutikk.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet meg :D Altså, tatt saksa fatt selv! Spent på hva gubben sier når han kommer hjem! Får ikke gått til frisør pga parfymeallergi, kommer meg ikke inn døra en gang. Nordisk tynt og fint hår kombinert med at jeg feller noe innmari mye hår for tida gjorde det nødvendig med et lite innhogg... Nå håper jeg bare det begynner å vokse ut noe av det som ble borte, ikke noe moro å være så tynn i luggen:icon_redface:

Det har jeg gjort en gang..... Aldri mer! :lol: :| Det ble skjevt og ikke særlig pent. Tror jeg overlater den biten til frisører heretter..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Hvorfor jeg ikke har fått diagnose? Fordi jeg har litt legeskrekk og bare går til lege hvis jeg har symptomer som jeg blir vettskremt av eller om det er helt akutt. Smertene greier jeg å leve med og døyve med Paracet, Ibux eller Voltarol innimellom når det er på det verste. Er en teit form for legeskrekk, er ikke redd for det å ta blodprøve, men livredd for svaret på blodprøvene. Har antakelig ikke hatt særlig godt av å jobbe på sykehus??? Svangerskapskontrollene var et mareritt, jeg var sikker på at de fant noe alvorlig enten med meg eller med fosterne hver gang nesten. Vel, en av ungene har autisme, men det er jo ikke mulig å oppdage i forkant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig sterke brystsmerter tidligere i dag! Så gikk til legen og fikk tatt ekg og sånn... Alt var tipp topp, så aner ikke hva smertene kom av. Bra nå! :ermm: 

Har du angst? Fordi jeg får skarpe brystsmerter som av og til stråler utover i armene mine når jeg har et angstanfall bryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du angst? Fordi jeg får skarpe brystsmerter som av og til stråler utover i armene mine når jeg har et angstanfall bryggende.

Nei, ikke sånn. Sosial angst :P Men ikke noe angstanfall-greier... Og smertene var som om jeg hadde et belte strammet hardt rundt ved ribbena. Press, altså. Gikk over etter et par timer. Veldig rart, men tipper det kanskje var muskulært. Evnt stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sånn. Sosial angst :P Men ikke noe angstanfall-greier... Og smertene var som om jeg hadde et belte strammet hardt rundt ved ribbena. Press, altså. Gikk over etter et par timer. Veldig rart, men tipper det kanskje var muskulært. Evnt stress.

Eller gallestein? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke? Gjør det vondt rundt hele da? Ryggen og rundt framme?

Gjorde det på meg, eller strålte ut i ryggen. Det blir borte like brått som det kommer, men er somregel veldig veldig vondt da. Jeg kastet somregel opp samtidig 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det på meg, eller strålte ut i ryggen. Det blir borte like brått som det kommer, men er somregel veldig veldig vondt da. Jeg kastet somregel opp samtidig 

 

Var sånn at jeg måtte gå litt rundt, og kunne ikke gå helt oppreist. Veldig vondt :P Ikke noe oppkast, men var kvalm. Så mulig da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne Hvorfor jeg ikke har fått diagnose? Fordi jeg har litt legeskrekk og bare går til lege hvis jeg har symptomer som jeg blir vettskremt av eller om det er helt akutt. Smertene greier jeg å leve med og døyve med Paracet, Ibux eller Voltarol innimellom når det er på det verste. Er en teit form for legeskrekk, er ikke redd for det å ta blodprøve, men livredd for svaret på blodprøvene. Har antakelig ikke hatt særlig godt av å jobbe på sykehus??? Svangerskapskontrollene var et mareritt, jeg var sikker på at de fant noe alvorlig enten med meg eller med fosterne hver gang nesten. Vel, en av ungene har autisme, men det er jo ikke mulig å oppdage i forkant ?

Omvendt av meg da. Jeg er ikke redd for leger og ikke redd for hva de finner, men jeg er ikke spesielt begeistret for sprøyter. Jeg gruer meg mer til blodprøver enn gastroskopi (eller andre skopier :P ), og kjeder meg i MR-maskina, sånn utover det så tror jeg at jeg er en ganske takknemlig pasient :lol: Eneste problemet jeg har med leger, er at de alltid skal være så forsiktig med hva de forteller deg. Hvis jeg spør om "i verste fall, hva da?", så vil jeg ikke høre at jeg ikke trenger å tenke på det enda, at vi ikke skal ta sorgene på forskudd eller at vi må vente å se hva de finner ut først, da vil jeg faktisk vite hva vi gjør, i verste fall. 

Men jeg har tannlegeskrekk, det er så usaklig at jeg nesten skammer meg over det, særlig nå, for tenna mine har blitt skikkelig dårlige det siste året-halvannet (sånn type de ramler ut-dårlige), og jeg veit jeg burde gå, men jeg klarer ikke engang å ta opp telefon og bestille time. Det er så irrasjonelt at det er latterlig, jeg fantes ikke redd da jeg fikk kreftdiagnose for et år siden, men å sitte i en tannlegestol, det tør jeg ikke. Så jeg forstår deg, tror jeg. Det er kjipt :( 

Men, så lenge det ikke har noe med tenner å gjøre, så syns jeg stort sett at det er bedre å vite og få behandling, enn å ikke vite. Vel, vite nok til å få behandling i hvert fall. Jeg er veldig flink til å lese og glemme symptomer, bivirkninger og sånne ting :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...