Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Guest Klematis

Hehe. Nå har jeg lekt snekker.

Grunnen til at hundene mine er adskilt når jeg ikke er hjemme, er fordi Timmy ikke får ha godsakene sine i fred inni huset sitt, fordi det er ei som absolutt må inn der og stjele tingene hans. Eller fordi hun bare skal prøve å trykke hele kroppen sin inn der mens han også er der inne. Han har jo fint lite å stille opp med fysisk selvfølgelig, så han freser som en vill tiger, men det bryr hun seg jo ikke så mye om akkurat da.

Jeg kan jo fint slå ned på det når jeg er hjemme, men hva som foregår når jeg ikke er hjemme, har jeg ikke fullt så god kontroll på, så etter å ha grublet på hvordan løse dette en stund, kom jeg på at jeg slår en list fra kommoden og langs siden av huset hans i høyde slik at Timmy kommer seg inn og ut, men hun ikke kommer seg inn dit.

Da synes jeg at jeg var veldig smart.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usedvanlig uinteressert i fotball, og stusset over dagens hovedoppslag i adresseavisa:

1dce461b-a405-4119-94bc-2d19d7c9d159.jpg

Jaggu har gubben gjort meg miljøskada, jeg hadde ikke noen problemer med å skjønne det der. Karakter ni på spillerbørsen til en som serverte ekstra gode innlegg til andre spillere. Tenker han blir stolt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når du tror livet umulig kan bli mer komplisert så tikker det inn sms fra den biologiske faren du ikke har hatt kontakt med på over 20 år...

 

Nå spiser jeg sjokolade for å avreagere og skal straks gå til angrep på en palle med brus for å tenke på noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når du tror livet umulig kan bli mer komplisert så tikker det inn sms fra den biologiske faren du ikke har hatt kontakt med på over 20 år...

 

Nå spiser jeg sjokolade for å avreagere og skal straks gå til angrep på en palle med brus for å tenke på noe annet...

::hug:

Endret av Raksha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når du tror livet umulig kan bli mer komplisert så tikker det inn sms fra den biologiske faren du ikke har hatt kontakt med på over 20 år...

 

Nå spiser jeg sjokolade for å avreagere og skal straks gå til angrep på en palle med brus for å tenke på noe annet...

I alle dager!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tanker om hvordan det er å kjøre fra Østlandet til Trondheim (og tilbake) i slutten av denne uka? Bør man hive på vinterdekk? 

Jeg ville sagt vinterdekk. Er ikke meldt snø, men blir minusgrader om natta her i området hvertfall. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er fotballsjargong. Og i Språkspalten på FB fikk jeg en horde mannfolk etter meg som syntes at jeg var veldig uvitende som ikke skjønte innholdet i den overskriften. "Det der burde inngå i allmennkunskapen til et normalt oppegående menneske", skrev en av dem.

Jeg er totalt uinteressert i fotball, men forstod det like vel... jeg er altså et normalt oppegående menneske. Jeg er LITT usikker på om det er positivt i denne sammenhengen :lol:

Har jeg vært og handlet gulvteppe på Bohus, men det passet ikke i fargen på stua mi, så da må jeg få returnert det i morgen... søren også. Også har jeg tenkte meg på hundetrening!!! Det er vel snart et år siden sist? Kanskje? Bortsett fra de to utstillingstreningene vi har vært på da. Nå er middagen inntatt - tre knekkebrød med Ridderost og en gulrot. Nå skal jeg ta litt trollkrem til dessert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når du tror livet umulig kan bli mer komplisert så tikker det inn sms fra den biologiske faren du ikke har hatt kontakt med på over 20 år...

 

Nå spiser jeg sjokolade for å avreagere og skal straks gå til angrep på en palle med brus for å tenke på noe annet...

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tanker om hvordan det er å kjøre fra Østlandet til Trondheim (og tilbake) i slutten av denne uka? Bør man hive på vinterdekk? 

Jeg pleier å gjøre det når jeg skal kjøre til Østlandet så sent på høsten, det kan fort bli glatt i høyden. Særlig hvis du skal over Dovre.

Nå har jeg endelig fått laget de kanelbollene jeg skyldte meg selv etter å ha svidd de jeg laget på lørdag. I dag blir det veldig sen middag, eller ikke noen middag. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usedvanlig uinteressert i fotball, og stusset over dagens hovedoppslag i adresseavisa:

1dce461b-a405-4119-94bc-2d19d7c9d159.jpg

Jeg viste overskriften til min over middels interesserte samboer, han spiller selv, er fotballdommer på fritiden og ser på alt som kan sees på av fotball. Han forsto den ikke og hadde aldri hørt om uttrykket "kelner"....

Er så kaldt på skolen. Sitter inne med jakke på og skjelver og har stive fingre. På tide å få på noe varme her kanskje? De som bestemmer det er tydeligvis ikke enige. 

Vi har det også grusomt kaldt på skolen, har prøvd å få de til å skru opp i 3 år! Vi har t.o.m hatt underskriftskampanje uten at det hjalp.

Audi er innom en tur. Hun ser ikke så ravgæli ut den der :ahappy: 

12063695_10153240998566985_6164188580370

Hun ser bra ut! Masse pels jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få skifta dekk på bilen, frosne søledammer i dag, og fikk den tvilsomme gleden av å skrape av bilen for første gang i dag morges. 

Egentlig føler jeg at jeg burde gjøre det selv, men er det ikke bra å bidra til den norske økonomien også? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har det også grusomt kaldt på skolen, har prøvd å få de til å skru opp i 3 år! Vi har t.o.m hatt underskriftskampanje uten at det hjalp.

Så ufattelig teit! Pengesparing da eller? Sliter med å skrive jo, fordi fingrene er så kalde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man ha med seg noe mer en HD/AD skjemaene,når man skal røntge hund?

Må man ha med stamtavla el.noe?

När jag röntgade min päls ville vet se på registreringsbeviset också. Om det är standard eller om han bara var nyfiken på min snygga hund vet jag dock inte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed på skolen at de hadde kjølig på rommene for at folk ikke skulle bli søvnige..

Men takket være at vi er noen kranglefanter av natur på den linjen -tydeligvis (det blir laget store saker om mye for hvert årskull), så fikk vi fikset varmen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe er morsom å gå på med hun! :D Når hun går i bånd er hun stort sett drittirriterende, enten går hun pent ved siden av eller litt bak (helt greit), ellers så drar hun maks ut til ene siden (uten mål eller mening), ellers så stopper hun og nekter å gå. Men uten bånd derimot, så deilig! Hun tusler pent ved siden av eller litt fora (man kan visst ikke gå foran i bånd), plager Casper, eller løper store sirkler dritfort (så fort at hun noen ganger ikke klarer svinger :P). Folk bryr hun seg ikke om, og spaserer pent og elegant forbi. Hunder må bjeffes litt på i bånd, men løs er de litt småskumle, eller luft. Syklister i bånd må gjerne og bjeffes litt på, eller iallefall rykkes i båndet etter, men løs er det som om de ikke eksisterer. Guri så deilig det er med en slik hund. Kunne aldri hatt Casper løs på domkirkeodden, han løper jo bort til hunder. Eller, han er jo løs her, men på veiene er han i bånd.

 

Oppe_og_Casper_domkirkeodden_2015-10-05_

 

 

 

Endret av Lola Pagola
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed på skolen at de hadde kjølig på rommene for at folk ikke skulle bli søvnige..

 

Men takket være at vi er noen kranglefanter av natur på den linjen -tydeligvis (det blir laget store saker om mye for hvert årskull), så fikk vi fikset varmen :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg blir nå søvnig uansett :aww: En ting er å ha det kjølig, men det er jo utetemperatur der inne jo. Tærne mine er fortsatt kalde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nå søvnig uansett :aww: En ting er å ha det kjølig, men det er jo utetemperatur der inne jo. Tærne mine er fortsatt kalde. 

Tar du med deg en gradestokk, fører logg over temperaturer i rommet og leser om det står noe i arbeidsmiljøloven om dette :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...