Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

I dag skal jeg til frisøren :banana:

Så nå har jeg 6 timer på å bestemme meg for om jeg skal ha lugg eller ikke...

• Like 1
Skrevet

Noen her som har Ruterbillet appen og kjøper mnd kort på den?

Reisekortet mitt har gått ut og jeg vurderer å prøve appen, men er litt usikker.

har ikke ruter, men NSB månedskort app på mobil, det fungerer fint. Det er samme opplegg, og de har samme "dagens bilde" som på ruterappen. 

Har vanlig ruter app om jeg trenger ned i sentrum og kjøper en billett innenfor sone 1. Den fungerer fint, veldig praktisk . 

Skrevet

har ikke ruter, men NSB månedskort app på mobil, det fungerer fint. Det er samme opplegg, og de har samme "dagens bilde" som på ruterappen. 

Har vanlig ruter app om jeg trenger ned i sentrum og kjøper en billett innenfor sone 1. Den fungerer fint, veldig praktisk . 

Takk for svar

Bestemte meg for å prøve en mnd så får vi se. Virker veldig greit. Vet du om den varsler når mnd kort går ut? Det hadde vært fint, fort gjort å glemme i en hektisk hverdag.

Skrevet

Det er utrolig kjedelig å være hjemme med sykt barn. 

Hitill har vi spikret en hestesko på en planke og malt den rød. Den skal være julepynt. Og så har vi lest litt, lekt med spiderman i badekaret,  spilt litt minecraft,  lagd speilegg og sett på film. 

Now What.  Utendørsaktiviteter utgår  og han vil ikke bygge lego . Får vente til han kjeder seg så mye at han finner på noe av seg selv. 

Skrevet

Har sittet i hele natt med en oppgave som skulle leveres i dag, og fikk det likevel ikke til. Og nå har innleveringa blitt utsatt til mandag for det er visst mange som sliter. Hurra! :D Da har jeg håp om å overleve semesteret likevel :aww: 

• Like 7
Skrevet

Har vært hos tannlegen for å ta avstøpninger til ny midlertidig tann, fått henvisning til annen tannlege/kirurg som skal sette inn implantatet - og fått masse info om hvordan prosessen med dette foregår. Det kommer til å ta lang tid ja, for først må rota trekkes, så skal det gro i ca 3 mnd (evt KAN de sette inn implantat samtidig - men det måtte de vurdere i hvert tilfelle), så skal implantatet gro i 3 mnd før de kan sette på tann i det igjen. Gosj... 

Skrevet

Takk for svar

Bestemte meg for å prøve en mnd så får vi se. Virker veldig greit. Vet du om den varsler når mnd kort går ut? Det hadde vært fint, fort gjort å glemme i en hektisk hverdag.

det ser du jo hver dag du åpner appen, det står hvor mange dager det er igjen. I tillegg kommer det på mail 

Skrevet

I dag skal jeg til frisøren :banana:

Så nå har jeg 6 timer på å bestemme meg for om jeg skal ha lugg eller ikke...

Jeg stemmer for lugg! Lugg om sommeren blir bare svett, lugg om høsten blir bare blåst stygg når du går ut døra. Lugg om vinteren holder seg fin, og er pent med lue til :)  jeg klipper nesten alltid lugg på vinteren og lar den gro sommer og høst. 

• Like 2
Skrevet

Jeg stemmer for lugg! Lugg om sommeren blir bare svett, lugg om høsten blir bare blåst stygg når du går ut døra. Lugg om vinteren holder seg fin, og er pent med lue til :)  jeg klipper nesten alltid lugg på vinteren og lar den gro sommer og høst. 

Men luelugg er ikke noe fint når man har tatt av lua. Den blir så flat, liksom.... Jeg heller mot lugg nå, til tross for potensiell luelugg, det er fint om vinteren, for da blir man liksom heller ikke så blek... :P

Skrevet

Men luelugg er ikke noe fint når man har tatt av lua. Den blir så flat, liksom.... Jeg heller mot lugg nå, til tross for potensiell luelugg, det er fint om vinteren, for da blir man liksom heller ikke så blek... :P

En god hårspray så slipper du luelugg :)  

• Like 1
Skrevet

Takk for svar

Man får varsel på mobilen et døgn før billetten går ut og den fungerer bra :) Jeg sverget til kort lenge, og var skeptisk til mobilapp, men nå kunne jeg ikke tenke meg å bruke kort igjen. Det at de kan se på historikken over tidligere kjøpte billetter har også gjort at jeg har sluppet bot. Månedsbilletten hadde gått ut for typ en time siden når det var kontroll. Da så de på appen at jeg kjøper billett hver mnd og godtok at det bare var en glipp og jeg hadde glemt å kjøpe ny :)

Skrevet

Nå er jeg så møkkalei saksbehandleren min i banken, faktisk ganske så sint på vedkommende, og ikke er de på jobb så de kan hjelpe meg heller. Den dagen jeg får fast inntekt skal jeg bytte bank med en gang. Jeg forventer et minimum av kundeservice, og nå er det nok. Jeg har forsøkt å bytte før, men ingen bank ville overta lånet så lenge jeg gikk sykemeldt.

Guest Belgerpia
Skrevet

Noen her som har Ruterbillet appen og kjøper mnd kort på den?

Reisekortet mitt har gått ut og jeg vurderer å prøve appen, men er litt usikker.

Har brukt den i 2 år, funker gull - bare husk telefonen og ha nok strøm :)

Skrevet

Home sweet home. Ordnet med lesedag i morra, så da blir barnet sykt. :aww:  Det var den lesedagen :lol: 

Men men, handlet middager for resten av denne og neste uke, til den nette sum av 870 kr, inkludert opptenningsbriketter og ugudelig mye smågodt. :D syns ikke det er så hakkende gæernt jeg. Må nok handles inn mer av ferskvarer, men hovedingrediensene til middag er innkjøpt eller i frysern allerede. 

• Like 2
Skrevet

Bah. Ikke imponert over Adams matkasse denne uka. Først finner jeg ut at oppskriftsheftet mangler,  og nå oppdaget jeg at jeg mangler en ganske vesentlig ingrediens.

Skrevet

Hjemme :) Straks ut på tur med hundene, mens det enda er lyst. Kvelden er satt av til å skrive kommentarer til engelske rapporter. Jeg må slutte å ha innleveringer... I alle fall mens kollegaen min er syk, og jeg må gjøre all rettingen...

Skrevet

Bah. Ikke imponert over Adams matkasse denne uka. Først finner jeg ut at oppskriftsheftet mangler,  og nå oppdaget jeg at jeg mangler en ganske vesentlig ingrediens.

Er esken helt flatpakket? Vi trodde oppskriftene manglet sist men så hadde de sklidd ned under bunnen :)

Skrevet

Jeg er helt tom for kasser, så da får jeg ikke pakket mer.

Jeg er helt tom for poser, så da får jeg ikke kastet mer.

Det høres ut som om det er på tide å dra på Kiwi :P

Ved, er det noe som skal ligge igjen når jeg flytter ut, eller kan jeg ta med den? Eventuelt tilby kjøper å kjøpe veden for en billig penge, så jeg slipper å bære den? Det er ved i sekker.

Guest lijenta
Skrevet

Jeg er helt tom for kasser, så da får jeg ikke pakket mer.

Jeg er helt tom for poser, så da får jeg ikke kastet mer.

Det høres ut som om det er på tide å dra på Kiwi :P

Ved, er det noe som skal ligge igjen når jeg flytter ut, eller kan jeg ta med den? Eventuelt tilby kjøper å kjøpe veden for en billig penge, så jeg slipper å bære den? Det er ved i sekker.

Endel gider ikke ta den med men mener du kan ta den med eller tilby den til de neste for en pen sum

Guest Klematis
Skrevet

Timmy er veldig opprørt. Står på to bein i sofaen og knurrer på noe på verandaen. Vi var faktisk nettopp der ute, det er bare bittelitt mørkere, og han innbiller seg ting. Tipper han ser vifta som går, og lysene innenfra som gir gjenskinn, og tror at det er noe skummelt på utsiden. Godt at jeg ikke skal stole på han i forhold til om det er noen uvedkommende utenfor, da.

Bor jo tross alt mutters alene i skogen, og hadde det vært seinere på kvelden og enda mørkere, kunne det jo blitt litt ubehagelig om bikkja nistirrer ut vinduet, og knurrer som om det er noen eller noe der ute.:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...