Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

I dag skal jeg til frisøren :banana:

Så nå har jeg 6 timer på å bestemme meg for om jeg skal ha lugg eller ikke...

• Like 1
Skrevet

Noen her som har Ruterbillet appen og kjøper mnd kort på den?

Reisekortet mitt har gått ut og jeg vurderer å prøve appen, men er litt usikker.

har ikke ruter, men NSB månedskort app på mobil, det fungerer fint. Det er samme opplegg, og de har samme "dagens bilde" som på ruterappen. 

Har vanlig ruter app om jeg trenger ned i sentrum og kjøper en billett innenfor sone 1. Den fungerer fint, veldig praktisk . 

Skrevet

har ikke ruter, men NSB månedskort app på mobil, det fungerer fint. Det er samme opplegg, og de har samme "dagens bilde" som på ruterappen. 

Har vanlig ruter app om jeg trenger ned i sentrum og kjøper en billett innenfor sone 1. Den fungerer fint, veldig praktisk . 

Takk for svar

Bestemte meg for å prøve en mnd så får vi se. Virker veldig greit. Vet du om den varsler når mnd kort går ut? Det hadde vært fint, fort gjort å glemme i en hektisk hverdag.

Skrevet

Det er utrolig kjedelig å være hjemme med sykt barn. 

Hitill har vi spikret en hestesko på en planke og malt den rød. Den skal være julepynt. Og så har vi lest litt, lekt med spiderman i badekaret,  spilt litt minecraft,  lagd speilegg og sett på film. 

Now What.  Utendørsaktiviteter utgår  og han vil ikke bygge lego . Får vente til han kjeder seg så mye at han finner på noe av seg selv. 

Skrevet

Har sittet i hele natt med en oppgave som skulle leveres i dag, og fikk det likevel ikke til. Og nå har innleveringa blitt utsatt til mandag for det er visst mange som sliter. Hurra! :D Da har jeg håp om å overleve semesteret likevel :aww: 

• Like 7
Skrevet

Har vært hos tannlegen for å ta avstøpninger til ny midlertidig tann, fått henvisning til annen tannlege/kirurg som skal sette inn implantatet - og fått masse info om hvordan prosessen med dette foregår. Det kommer til å ta lang tid ja, for først må rota trekkes, så skal det gro i ca 3 mnd (evt KAN de sette inn implantat samtidig - men det måtte de vurdere i hvert tilfelle), så skal implantatet gro i 3 mnd før de kan sette på tann i det igjen. Gosj... 

Skrevet

Takk for svar

Bestemte meg for å prøve en mnd så får vi se. Virker veldig greit. Vet du om den varsler når mnd kort går ut? Det hadde vært fint, fort gjort å glemme i en hektisk hverdag.

det ser du jo hver dag du åpner appen, det står hvor mange dager det er igjen. I tillegg kommer det på mail 

Skrevet

I dag skal jeg til frisøren :banana:

Så nå har jeg 6 timer på å bestemme meg for om jeg skal ha lugg eller ikke...

Jeg stemmer for lugg! Lugg om sommeren blir bare svett, lugg om høsten blir bare blåst stygg når du går ut døra. Lugg om vinteren holder seg fin, og er pent med lue til :)  jeg klipper nesten alltid lugg på vinteren og lar den gro sommer og høst. 

• Like 2
Skrevet

Jeg stemmer for lugg! Lugg om sommeren blir bare svett, lugg om høsten blir bare blåst stygg når du går ut døra. Lugg om vinteren holder seg fin, og er pent med lue til :)  jeg klipper nesten alltid lugg på vinteren og lar den gro sommer og høst. 

Men luelugg er ikke noe fint når man har tatt av lua. Den blir så flat, liksom.... Jeg heller mot lugg nå, til tross for potensiell luelugg, det er fint om vinteren, for da blir man liksom heller ikke så blek... :P

Skrevet

Men luelugg er ikke noe fint når man har tatt av lua. Den blir så flat, liksom.... Jeg heller mot lugg nå, til tross for potensiell luelugg, det er fint om vinteren, for da blir man liksom heller ikke så blek... :P

En god hårspray så slipper du luelugg :)  

• Like 1
Skrevet

Takk for svar

Man får varsel på mobilen et døgn før billetten går ut og den fungerer bra :) Jeg sverget til kort lenge, og var skeptisk til mobilapp, men nå kunne jeg ikke tenke meg å bruke kort igjen. Det at de kan se på historikken over tidligere kjøpte billetter har også gjort at jeg har sluppet bot. Månedsbilletten hadde gått ut for typ en time siden når det var kontroll. Da så de på appen at jeg kjøper billett hver mnd og godtok at det bare var en glipp og jeg hadde glemt å kjøpe ny :)

Skrevet

Nå er jeg så møkkalei saksbehandleren min i banken, faktisk ganske så sint på vedkommende, og ikke er de på jobb så de kan hjelpe meg heller. Den dagen jeg får fast inntekt skal jeg bytte bank med en gang. Jeg forventer et minimum av kundeservice, og nå er det nok. Jeg har forsøkt å bytte før, men ingen bank ville overta lånet så lenge jeg gikk sykemeldt.

Guest Belgerpia
Skrevet

Noen her som har Ruterbillet appen og kjøper mnd kort på den?

Reisekortet mitt har gått ut og jeg vurderer å prøve appen, men er litt usikker.

Har brukt den i 2 år, funker gull - bare husk telefonen og ha nok strøm :)

Skrevet

Home sweet home. Ordnet med lesedag i morra, så da blir barnet sykt. :aww:  Det var den lesedagen :lol: 

Men men, handlet middager for resten av denne og neste uke, til den nette sum av 870 kr, inkludert opptenningsbriketter og ugudelig mye smågodt. :D syns ikke det er så hakkende gæernt jeg. Må nok handles inn mer av ferskvarer, men hovedingrediensene til middag er innkjøpt eller i frysern allerede. 

• Like 2
Skrevet

Bah. Ikke imponert over Adams matkasse denne uka. Først finner jeg ut at oppskriftsheftet mangler,  og nå oppdaget jeg at jeg mangler en ganske vesentlig ingrediens.

Skrevet

Hjemme :) Straks ut på tur med hundene, mens det enda er lyst. Kvelden er satt av til å skrive kommentarer til engelske rapporter. Jeg må slutte å ha innleveringer... I alle fall mens kollegaen min er syk, og jeg må gjøre all rettingen...

Skrevet

Bah. Ikke imponert over Adams matkasse denne uka. Først finner jeg ut at oppskriftsheftet mangler,  og nå oppdaget jeg at jeg mangler en ganske vesentlig ingrediens.

Er esken helt flatpakket? Vi trodde oppskriftene manglet sist men så hadde de sklidd ned under bunnen :)

Skrevet

Jeg er helt tom for kasser, så da får jeg ikke pakket mer.

Jeg er helt tom for poser, så da får jeg ikke kastet mer.

Det høres ut som om det er på tide å dra på Kiwi :P

Ved, er det noe som skal ligge igjen når jeg flytter ut, eller kan jeg ta med den? Eventuelt tilby kjøper å kjøpe veden for en billig penge, så jeg slipper å bære den? Det er ved i sekker.

Guest lijenta
Skrevet

Jeg er helt tom for kasser, så da får jeg ikke pakket mer.

Jeg er helt tom for poser, så da får jeg ikke kastet mer.

Det høres ut som om det er på tide å dra på Kiwi :P

Ved, er det noe som skal ligge igjen når jeg flytter ut, eller kan jeg ta med den? Eventuelt tilby kjøper å kjøpe veden for en billig penge, så jeg slipper å bære den? Det er ved i sekker.

Endel gider ikke ta den med men mener du kan ta den med eller tilby den til de neste for en pen sum

Guest Klematis
Skrevet

Timmy er veldig opprørt. Står på to bein i sofaen og knurrer på noe på verandaen. Vi var faktisk nettopp der ute, det er bare bittelitt mørkere, og han innbiller seg ting. Tipper han ser vifta som går, og lysene innenfra som gir gjenskinn, og tror at det er noe skummelt på utsiden. Godt at jeg ikke skal stole på han i forhold til om det er noen uvedkommende utenfor, da.

Bor jo tross alt mutters alene i skogen, og hadde det vært seinere på kvelden og enda mørkere, kunne det jo blitt litt ubehagelig om bikkja nistirrer ut vinduet, og knurrer som om det er noen eller noe der ute.:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...