Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Sammenligner ikke deg med ham altså, du prøver iallefall :-) Hadde ikke reagert slik hadde jeg sett at han faktisk prøvde å få ungene til å bruke energi på en positiv måte. 

Lurer på om svarene jeg har fått her hadde vært annerledes om jeg hadde skrevet om naboen med to unghunder av brukstype med stort aktivitetsbehov som bare såvidt fikk tisseturer og dermed sto og bjeffa hele dagen?

Synes du det er sammenlignbart?

Ok, la oss si det er det - da kan man klage til forskjellige instanser, og konsekvensen kan da bli at hundeeieren må flytte eller gi fra seg hundene. Ingen vil be en forelder kvitte seg med ungene eller flytte fordi de er aktive og bråker..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Jeg har showmaster kobbel til mine, og bare etter noen få turer røyk kroken, og da ble de til og med brukt bare til "gå pent turer"... Så jeg har erfaring med at det bare er søppel :lol:

Skjønner at det blir spennender :o

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er sammenlignbart?

Ok, la oss si det er det - da kan man klage til forskjellige instanser, og konsekvensen kan da bli at hundeeieren må flytte eller gi fra seg hundene. Ingen vil be en forelder kvitte seg med ungene eller flytte fordi de er aktive og bråker..

?? Konsekvensen bør vel uansett bli at man tilpasser seg det ungen eller hunden har behov for, og prøver å tilrettelegge? Har ungen mye energi kan man som forelder prøve å engasjere ungen i fysisk aktivitet, har hunden mye energi kan man som hundeeier gjøre det samme. Er det virkelig så urimelig av meg å forvente at en far som er hjemme med barna hele dagen kan ta dem med ut og spille litt fotball på løkka rett nedi her?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Konsekvensen bør vel uansett bli at man tilpasser seg det ungen eller hunden har behov for, og prøver å tilrettelegge? Har ungen mye energi kan man som forelder prøve å engasjere ungen i fysisk aktivitet, har hunden mye energi kan man som hundeeier gjøre det samme. Er det virkelig så urimelig av meg å forvente at en far som er hjemme med barna hele dagen kan ta dem med ut og spille litt fotball på løkka rett nedi her?

Hva du mener er rimelig spiller dessverre ingen rolle i en konflikt mellom dere to, med mindre du faktisk kan vise til omsorgssvikt. Foreldre står fritt til å bestemme hvordan de vil oppdra sine barn, så lenge barna får den oppfølgingen de skal ha. Man kan selvfølgelig mene det man vil, irritere seg grønn over bråket, men han vil hverken bli kastet ut eller fratatt ungene på grunn av at de bråker. Det er realiteten, så igjen - dere har to valg, lydisolere taket eller flytte, dersom det er uholdbart for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte visst plutselig peanøtt- og sjokoladecookies. Var småfysen og kunne ikke forsvare å spise peanøttsmør med sjokolade. 

Men da pakker jeg to kasser, også kommer jeg over for melk og cookies som belønning, okay?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du mener er rimelig spiller dessverre ingen rolle i en konflikt mellom dere to, med mindre du faktisk kan vise til omsorgssvikt. Foreldre står fritt til å bestemme hvordan de vil oppdra sine barn, så lenge barna får den oppfølgingen de skal ha. Man kan selvfølgelig mene det man vil, irritere seg grønn over bråket, men han vil hverken bli kastet ut eller fratatt ungene på grunn av at de bråker. Det er realiteten, så igjen - dere har to valg, lydisolere taket eller flytte, dersom det er uholdbart for dere.

Jøss, virka som jeg har tråkka på noen såre tær her. Da vet jeg det, det er greit å rante om de fleste ting men ikke unger som bråker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, virka som jeg har tråkka på noen såre tær her. Da vet jeg det, det er greit å rante om de fleste ting men ikke unger som bråker.

Jeg har ikke unger :) Jeg bare kommer med fakta, ingen blir kastet ut av en leilighet fordi ungene bråker så lenge det ellers er på stell. Det er realiteten dere må forholde dere til, enkelt og greit, og er det uholdbart så må dere vurdere hva dere kan gjøre for å bedre situasjonen. Snakke med ham hjelper jo tydeligvis ikke, så da må dere vurdere andre tiltak. Du har jo nevnt dette før også, så det er tydeligvis et problem for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuuuuuuuffa! Fikk dekselet til telefonen i dag, så er det feil! :cry: Dumme meg så ikke at det er forskjell på z3 og z3+ - så da passer det ikke i forhold til ladekabel hvertfall... Mulig det er flere ting som ikke passer. Og jeg kan ikke skru opp hele greia hver gang jeg skal lade telefonen.. 

Noen som er flinkere til å søke på ebay ol. enn meg og klarer å finne spesifikt til xperia z3 + ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... bryr meg kanskje litt om hva som skjer i twd likevel :(  

Men tror ikke ting er som det så ut...  har iallefall et håp om det. 

Jeg tror Glen havnet under den andre fyren, og at det er ham de spiser. Vi fikk ikke se helt tydelig at det var hans tarmer, og jeg synes det så mer ut som han skrev i panikk enn i smerte... men kan jo hende han er død da... alt kan skje, og det liker jeg. Er litt bekymret for Rick nå da, men ham dreper de vel ikke... enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med melk! Jeg har spist to rett fra ovnen, og da var jeg egentlig ferdig. Bare to dusin igjen.

To kasser er pakket ferdig, så da flyr jeg over - skal jeg ta med kefiren i kjøleskapet, eller kjøpe noe annet på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuuuuuuuffa! Fikk dekselet til telefonen i dag, så er det feil! :cry: Dumme meg så ikke at det er forskjell på z3 og z3+ - så da passer det ikke i forhold til ladekabel hvertfall... Mulig det er flere ting som ikke passer. Og jeg kan ikke skru opp hele greia hver gang jeg skal lade telefonen.. 

Noen som er flinkere til å søke på ebay ol. enn meg og klarer å finne spesifikt til xperia z3 + ? 

 

http://www.ebay.com/itm/Luxury-Motomo-Metal-Aluminum-Brushed-Hard-Skin-Case-Cover-For-Sony-Xperia-Phones-/141779983995?var=&hash=item2102bede7b:m:mx7TbsXZU1rX30HkZAZSnyQ

http://www.ebay.com/itm/CaseMe-Magnetic-Wallet-Card-Leather-Case-Cover-Stand-For-Samsung-iPhone-LG-Sony-/361407550223?var=&hash=item542591930f:m:mrPjb992jbLLkY2CcplraBg

Funker linkene? Søk på xperia z3 plus, da fikk jeg opp mye :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, virka som jeg har tråkka på noen såre tær her. Da vet jeg det, det er greit å rante om de fleste ting men ikke unger som bråker.

Neida, Line er ikke sår i det hele tatt, ei tar hun far eller barn i forsvar. Det hun skriver er helt riktig. Faren kan være helt på trynet, eller han kan ha helt legitime årsaker (f.eks at han ikke klarer å aktivisere barna sine mer konstruktivt av fysiske eller psykiske årsaker), det er egentlig ikke så relevant. For å få bukt med problemet ditt, så må du selv verne deg fra lyden enten ved å isolere eller flytte. Urettferdig er det kanskje, jeg vet ikke nok om situasjonen til å si noe om det, men til slutt er det de to alternativene du har. Du kan forsøke å snakke med faren, evt ta med deg ungene ut og aktivisere dem selv da, men får du nei så er du like langt.

 

Finnes det en øvre aldersgrense på eksistensielle kriser?

Death. :ahappy:

 

Ang The Walking Dead så må man klare å svelge zombiene, ellers vil man synes serien er stappteit uansett hvor bra den egentlig er. Det er litt som sci-fi. Takler du robot-aliens med den mest crazy stemmen ever? Nei? Du kommer ikke til å like Dr. Who, selv om serien er dødsbra om man ser forbi det litt teite. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis, jeg glemte å skrive hensiktsmessig aktivisering. Sånn som ikke ødelegger inventar og naboforhold. Hadde ungene fått være ute og sykle eller sparke ball, noe som gjorde dem litt slitne, hadde de kanskje vært bittelitt roligere inne. Istedenfor å hele dagen aktivisere seg selv gjennom å rive ned huset uten å bli slitne av det. 

Hadde du lagt bittelitt godvilje til hadde du skjønt det. Istedenfor å være nedlatende.

Åh, beklager, jeg er ikke så god på den der "næmmen, stakkar, det er skikkelig synd på deg"-greia. 

Jeg antar at en 6åring går på skolen, og en 4åring i barnehagen, det er normalen, om det ikke gjelder for naboen din, så beklager jeg, da svarte jeg på feil premisser. Men om de er normale 4 og 6åringer, så er de størsteparten av dagen i "aktivitet". Gjerne styrt aktivitet. Da er det bare når de er hjemme de har såkalt fritid, der de kan leke fritt og gjøre det de vil. Nå har det blitt en greie med at unger skal ha minst mulig av frilek, fordi det er som du har lagt merke til sånn passe støyende, og barnestøy er bare sååå slitsomt, så de har gjerne flust av aktiviteter de skal være med på, som fotball, svømming, turn, klatring osv osv. Når de ikke er i barnehage/skole/aktivitet, har mor og far noen fantastiske greier som kalles Ipad eller nettbrett, som underholder barn på minst mulig bråkete måte. Ikke først og fremst for naboenes del, mor og far liker ikke barn som støyer de heller. Så blir de tenåringer, og da er hele interessen deres på Ipad, nettbrett eller lignende, men da liker vi det ikke lenger, for da er de late drog som burde bevege seg mer. Da burde de gjøre ting som støyer litt. Må bare elske ironien i det, egentlig :) 

Jeg tror forøvrig at også far hadde foretrukket slitne unger, så kan du ikke bare tilby deg å ta de med på tur med bikkja da? Da får du sliten bikkje, naboen slitne unger, alt blir stille og alle er fornøyde ;)  

- Og nei, jeg har ikke såre tær, mine unger er voksne, vi bodde i kjellerleilighet, og vi fikk aldri klager over støyen deres. Det har vel kanskje ikke naboen din fått heller? Det er lettere å bitche om det her, ikke sant? :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der dekker bare baksiden, men takk! Fant ut via google at z3+ heter z4 mange plasser, da ble det straks mer å velge i. Av en eller annen grunn fikk jeg ikke opp de da jeg søkte på bare z3+ som kom opp som z3+/z4. Så da får jeg se om jeg får solgt det som ikke passer- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... bryr meg kanskje litt om hva som skjer i twd likevel :(  

Men tror ikke ting er som det så ut...  har iallefall et håp om det. 

Skjult innhold

Hvis Glen viser seg å leve så er det superteit. Jeg ropte nei, nei, NEI!!! til skjermen med altfor mye innlevelse i går, men snur de om på det valget de tok så mister jeg SÅ mye respekt for hele serien. Det ville vært som om Eddard plutselig kom ridende inn på Drogon, reddet dagen og var helt sånn "Hehe, han fyren som mistet hodet litt der for litt siden? Det var min long lost tvillingbror som ingen visste om. Hehe. Hehe. Kom igjen, Arya, skal vi ride om kapp? Hehe..." 
Awkward.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad. Mormor ringte, men jeg gadd ikke ta den, tenkte jeg heller kunne ringe opp igjen når Bondi Rescue var ferdig, siden jeg satt og så på det. Så da blir runden tatt da vettu... Siden jeg ikke svarte på telefonen, så måtte mamma ringe også, og sende melding og spørre hvorfor jeg ikke svarer. Jeg blir seriøst sprø!! Er det virkelig ikke lov å ikke være tilgjengelig på telefon HELE TIDA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, beklager, jeg er ikke så god på den der "næmmen, stakkar, det er skikkelig synd på deg"-greia. 

Jeg antar at en 6åring går på skolen, og en 4åring i barnehagen, det er normalen, om det ikke gjelder for naboen din, så beklager jeg, da svarte jeg på feil premisser. Men om de er normale 4 og 6åringer, så er de størsteparten av dagen i "aktivitet". Gjerne styrt aktivitet. Da er det bare når de er hjemme de har såkalt fritid, der de kan leke fritt og gjøre det de vil. Nå har det blitt en greie med at unger skal ha minst mulig av frilek, fordi det er som du har lagt merke til sånn passe støyende, og barnestøy er bare sååå slitsomt, så de har gjerne flust av aktiviteter de skal være med på, som fotball, svømming, turn, klatring osv osv. Når de ikke er i barnehage/skole/aktivitet, har mor og far noen fantastiske greier som kalles Ipad eller nettbrett, som underholder barn på minst mulig bråkete måte. Ikke først og fremst for naboenes del, mor og far liker ikke barn som støyer de heller. Så blir de tenåringer, og da er hele interessen deres på Ipad, nettbrett eller lignende, men da liker vi det ikke lenger, for da er de late drog som burde bevege seg mer. Da burde de gjøre ting som støyer litt. Må bare elske ironien i det, egentlig :) 

Jeg tror forøvrig at også far hadde foretrukket slitne unger, så kan du ikke bare tilby deg å ta de med på tur med bikkja da? Da får du sliten bikkje, naboen slitne unger, alt blir stille og alle er fornøyde ;)  

- Og nei, jeg har ikke såre tær, mine unger er voksne, vi bodde i kjellerleilighet, og vi fikk aldri klager over støyen deres. Det har vel kanskje ikke naboen din fått heller? Det er lettere å bitche om det her, ikke sant? :P  

Wow. Du vet at du kan svare på ting uten å være maks nedlatende? Ikke vet jeg hva som har gått gæernt for deg i dag, men det går an å behandle andre som voksne og svare skikkelig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å lage en sunn grønnsaksuppe med bønner, har en haug grønnsaker i kjøleskapet. Problemet er bare at jeg har mye mer lyst på havregrøt med en dært rømme på. Tror det blir sunn suppe i morgen i stedet jeg.

Ellers kjøpte jeg deksel med tastatur til Ipaden på hjemvei. Artig med duppeditter ja. Har nettopp oppdaget at tastaturet nekter å fungere før jeg har ladet det. Jeg forstår det igrunnen godt, jeg fungerer heller ikke uten lading.

 

Men jeg får fortsatt ikke tastaturet til å virke, og nå har jeg prøvd alt. Skuffa som en ørn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...