Gå til innhold
Hundesonen.no

Labb


lykkelig
 Share

Recommended Posts

Jevnt over er eukanuba og vom&hundemat et mye bedre fôralternativ enn labb. Noen hunder fungerer bra på labb, men jeg ville heller fortsatt med det du fôrer med nå fremfor å bytte til labb :) mer kjøtt og næring, noe som er både naturlig og sunt for hundene.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste foret malamutene reagerte på, begge to, ille reaksjon, og de har fått mye rart oppigjennom av butikkfor å andre dårlige for. Noen fungerer greit på det, men jeg er ekstremt skeptisk til det foret. Og sånn på papiret så er det jo heller ikke et veldig godt for. Det er en grunn til at det er billig og det er fordi det er mye fyllstoff og lite kjøtt, og om jeg ikke husker helt feil så har de hatt litt problemer med mugg eller noe slikt i foret, som jo også kan være grunnen til at mange har hatt dårlige reaksjoner på det.

Om jeg skulle ha foret på for fra FK så hadde jeg isåfall kjøpt appetitt, det er en del bedre på innhold, men så lenge du forer på vom i tillegg så er det vell ingen stor krise uansett hvilket tørrfor du bruker da det uansett vil bli mer kjøtt totalt sett en de fleste vanlige og normalt gode tørrfor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gitt Labb om jeg fikk det gratis engang. For meg stiller det likt med de fôrene man får kjøpt på rimi osv. Bare dritt. I mitt hode blir det litt som å spise på McDonalds hver dag. Uten at jeg har så veldig mye å underbygge påstanden med her og nå.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at Labb er billig er vel fordi det lages i Norge. Er positiv til kortreist mat. Det er nesten like mye "dritt" i alle tørrfôr.

Eh, nei? Det er jo bare å ta en kikk på innholdsfortegnelsen til diverse tørrfôr og se selv, forsåvidt, men det er sånn en rar ting å påstå? Jobber du for Labb eller noe? Er hundetørrfôr den eneste tingen i verden som blir billigere av å produseres i Norge og være "kortreist"?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at Labb er billig er vel fordi det lages i Norge. Er positiv til kortreist mat. Det er nesten like mye "dritt" i alle tørrfôr.

Felleskjøpet spesialiserer seg på fôr til produksjonsdyr og hest. Det sier seg selv at de store merkene som forsker daglig på å forbedre og optimalisere fôr til hund har mye mer å gå på hva gjelder forskning og fremstilling av bra mat til akkurat den arten. FK har ikke forsket frem LABB, de lager det fordi de "kan" og fordi de tjener penger på det... Se dessuten på innholdet av karbohydrater i det fôret - billig å produsere og ikke spesielt bra for hund.

Vom&hundemat er også kortreist mat. Med mye bedre kvalitet! Bare så det er sagt.

Jeg ville heller ikke brukt LABB om jeg så fikk det gratis. Svigers sin hund holdt på å dø av alle byllene hun fikk som en allergisk reaksjon på det fôret - hun spiste vanlig vis ProPlan eller Royal Canin.

- Maria

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at Labb er billig er vel fordi det lages i Norge. Er positiv til kortreist mat. Det er nesten like mye "dritt" i alle tørrfôr.

Nei, grunnen til at det er billig er fordi det er store mengder korn og fyllstoffer i det. Hunder trenger kjøtt, ikke korn.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, grunnen til at det er billig er fordi det er store mengder korn og fyllstoffer i det. Hunder trenger kjøtt, ikke korn.

Ja, også tenker jeg som så at; ting som produseres i Norge er da vitterlig sjeldent spesielt billig. Vi har så få som ennå driver med produksjon i Norge, at det ofte ikke går an å produsere varer med konkurransedyktige priser. Om det er en god ting eller ei er forøvrig en annen diskusjon ;)

- Maria

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på 13kg Orijen i Canada (hvor det blir produsert): 500kr. (http://www.homesalive.ca/dog/food/orijen-adult-dog-food.html)

Etter at frakt til Norge, fortolling, avgifter og profitt til de ulike leddene sekken må igjennom før den når ut til kunde er prisen 949kr i butikk.

Pris på 15kg Labb i Norge: 419kr. Shipper vi det over til Canada og legger til avgifter for frakt og profitt til leddene de må igjennom skal vi ikke se vekk ifra at prisen hadde kommet opp i nærmere tusenlappen det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett til trådstarter som spurte om erfaringer rundt Labb: jeg bruker Labb sammen med v&h. Også perioder med bare Labb. Er kjempefornøyd. Før brukte jeg apetitt og var også fornøyd. Ble så nysgjerrig på Labb siden jeg hadde hørt så mye negativt om det, så jeg måtte prøve det ut og merket ingen forskjell på hunden. Bæsjen var like fast og fin. RC er vel det tørrfôret som har gitt min hund mest avføring,men det er sikkert et bra tørrfôr det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett til trådstarter som spurte om erfaringer rundt Labb: jeg bruker Labb sammen med v&h. Også perioder med bare Labb. Er kjempefornøyd. Før brukte jeg apetitt og var også fornøyd. Ble så nysgjerrig på Labb siden jeg hadde hørt så mye negativt om det, så jeg måtte prøve det ut og merket ingen forskjell på hunden. Bæsjen var like fast og fin. RC er vel det tørrfôret som har gitt min hund mest avføring,men det er sikkert et bra tørrfôr det også.

Fortell gjerne om appetitt. Vurderer å prøve det nye, uten korn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...