Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Akkurat nå har vi sett The Rocky Horror picture show. Har besøk av ei venninne som ikke sett den før ( :shocked: ) så da måtte jeg sette den på da. :aww:

• Like 2
  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Harly og jeg har debutert i agility 3 i  dag,  feilfritt, 1. plass og cert!  

Posted Images

Skrevet

Næmmen da, du har da vel ingen som svarer heller du sikkert så det hadde vel vært helt trygt å sluppet den i flokken? :lol: :lol:

Hilsen hun som husker dachsen sin så veldig godt :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tipper jeg har ca 8 som svarer på en terrier i trynet :D (denne har kverket en annen gjennom netting, faktisk, så vi prøver ikke... Selv ikke med støverene som er fred på jord og alle er venner....)

Skrevet

Oh må sjekkes!

Edit: bare en seson av hver av dem :( aner du om det kommer nye episoder?

Eller Homeland (ikke morsom men spennende og paranoid), selv ser jeg Warehouse 13 (den er morsom den!) om dagen. Har sett den før da, men den er så koselig synes jeg!

Idag har hundene vært med gubben på jakt i 4 timer, jeg måtte jobbe. Så ikke en eneste fugl, og ikke ble bikkjene spesielt slitne heller.. mye energi i en kelpiekropp tydeligvis.

Skrevet

Eller Homeland (ikke morsom men spennende og paranoid), selv ser jeg Warehouse 13 (den er morsom den!) om dagen. Har sett den før da, men den er så koselig synes jeg!

Idag har hundene vært med gubben på jakt i 4 timer, jeg måtte jobbe. Så ikke en eneste fugl, og ikke ble bikkjene spesielt slitne heller.. mye energi i en kelpiekropp tydeligvis.

Homeland har jeg egentlig aldri sett. Kanskje jeg må sjekke den? Men det er vel ikke verdensundergangpostapokalyptisk og sånt? Warehouse 13 er kul, ser den med ugjevne mellomrom, jeg orker ikke helt å se den sammenhengende kjenner jeg, men innimellom er det veldig festlig. :D

• Like 1
Skrevet

Homeland har jeg egentlig aldri sett. Kanskje jeg må sjekke den? Men det er vel ikke verdensundergangpostapokalyptisk og sånt?

Nei, men du kan iblant få følelsen av det :aww: Eller egentlig ikke, men den er bra!

Åh, gleder meg til å starte på Fear the Walking Dead nå, må bare få samboeren hjem fra skogen (HV-øvelse that is) :D :D :D

• Like 1
Skrevet

Nei, men du kan iblant få følelsen av det :aww: Eller egentlig ikke, men den er bra!

Åh, gleder meg til å starte på Fear the Walking Dead nå, må bare få samboeren hjem fra skogen (HV-øvelse that is) :D :D :D

Haha såpass.

Nettopp sett episode to, med kinesiske undertekstereller noe sånt :lol: Uflix (lovlig - tror jeg? betalingsgreie). Sjekket HBO nordic såvidt, men syns ikke det var noen serier der som frista utenom den, så da gadd jeg ikke enda .

Skrevet

Haha såpass.

Nettopp sett episode to, med kinesiske undertekstereller noe sånt :lol: Uflix (lovlig - tror jeg? betalingsgreie). Sjekket HBO nordic såvidt, men syns ikke det var noen serier der som frista utenom den, så da gadd jeg ikke enda .

Hm, trodde homeland lå på netflix? Eller viaplay? Eh, husker ikke lengre :lol:

Skrevet

Hm, trodde homeland lå på netflix? Eller viaplay? Eh, husker ikke lengre :lol:

Jo Homeland ligger på netflix, fear the walking dead vi så på uflix. :)

Gaah - edit. Netflix - homeland ligger på netflix!

Finne imigran og se om den kverker ulmemigrenen og satse på at dagen i morgen blir mer produktiv og riktig vatret. :aww:

• Like 1
Skrevet

Funker forsåvidt der og da, men syns ikke det holdt håret fint lenge nok det heller. :)

Min meg på det litt senere, så skal jeg gi deg noen tips som funker fjell for meg :) har bare ikke tid nå :lol:

Tipper jeg har ca 8 som svarer på en terrier i trynet :D (denne har kverket en annen gjennom netting, faktisk, så vi prøver ikke... Selv ikke med støverene som er fred på jord og alle er venner....)

:lol: jeg lurer litt på hva som foregår mentalt når han dreper noen igjennom nettingen :P

Skrevet

Det ble født 8 valper hos oppdretter i går kveld. 6 sorte tisper, 1 sort hann og 1 rød tispe. Flaks for meg! Som kun skulle ha valp om det kom en rød tispe :D

Så da kommer en Leela hjem hit om 8 uker om alt går som planlagt :D

• Like 16
Skrevet

Akkurat nå har vi sett The Rocky Horror picture show. Har besøk av ei venninne som ikke sett den før ( :shocked: ) så da måtte jeg sette den på da. :aww:

:o:o

Damen har jo store kulturelle mangler! Godt du tok ansvar!

@Wachita : Gratulerer :D

Det er fredag.

Sitter på jobb med radio på full guffe.

Skrevet

Det ble født 8 valper hos oppdretter i går kveld. 6 sorte tisper, 1 sort hann og 1 rød tispe. Flaks for meg! Som kun skulle ha valp om det kom en rød tispe :D

Så da kommer en Leela hjem hit om 8 uker om alt går som planlagt :D

Hurra!
Skrevet

Nå lurer jeg litt på lønnsordningene her på jobb.. Jeg begynte den 1. Og fikk lønn i dag.. I mitt hodet skulle jeg da kun ha lønn for disse to ukene jeg faktisk har jobbet..

Og jeg har fått mer enn jeg antok jeg skulle få for hele Mnd.. Jeg har kanskje bedre mnd-lønn enn jeg trodde? :lol:

• Like 2
Skrevet

*sukk* Jeg skjønner at jeg begynner å bli gammel. Jeg gikk inn på en facebookgruppe som handler om politikk i nærområdet - det er første tegn, ikke sant? Hvor jeg leser en appell for å få idrettshall på Auli, fordi det vil minske utslippene av CO2, med et regnestykke om hvor mye CO2 nyere europeiske biler slipper ut, lengden fra Aulit til nærmeste hall på Årnes, gange x antall turer fordi at ungdommen skal benytte seg av den hallen. Og jeg har lyst til å skrive "det går tog og buss fra Auli til Årnes".. Eller enda verre - "da jeg var ung, sykla vi eller tok kollektivtrafikk til sånt som vi ville delta på". Det er en skikkelig varseltrekant som blinker "du er gammel du, 2ne, du er gammel du!".

Det verste er at det siste er sant. Da jeg var ung, tok jeg f.eks toget fra Kløfta til Nordby for å bade i Nordbytjernet, de gangene jeg ble kjørt, var det fordi at mamma og pappa også skulle til Nordbytjernet, og det var ikke alltid jeg satt på med de om de skulle dit heller, for samme hvor kule mine foreldre egentlig er, så var de ikke så kule at jeg hadde lyst til å henge sammen med dem i den perioden av mitt liv :P Vi sykla også fra Kløfta til Gjerdrum for å bade i Lysdammen (kollektivtilbudet mellom Kløfta og Gjerdrum var ikke-eksisterende da jeg var ung). Det er vel en 8-9 km, om jeg ikke husker helt feil. Og det skulle jammen meg mye til for at mamma eller pappa gadd å kjøre oss, altså. Det var kanskje en gang hvert jubelår, så vi spurte så å si aldri om å bli kjørt, vi.

Jeg skal ikke si at jeg ikke har synda sjøl, særlig yngstebarnet har blitt kjørt mye hit og dit, men seriøst.. Er ikke dagens ungdom utrolig bortskjemte på det, sånn generelt? Og må man ikke være uhorvelig gammel for å tenke på sånt?

Skrevet

*sukk* Jeg skjønner at jeg begynner å bli gammel. Jeg gikk inn på en facebookgruppe som handler om politikk i nærområdet - det er første tegn, ikke sant? Hvor jeg leser en appell for å få idrettshall på Auli, fordi det vil minske utslippene av CO2, med et regnestykke om hvor mye CO2 nyere europeiske biler slipper ut, lengden fra Aulit til nærmeste hall på Årnes, gange x antall turer fordi at ungdommen skal benytte seg av den hallen. Og jeg har lyst til å skrive "det går tog og buss fra Auli til Årnes".. Eller enda verre - "da jeg var ung, sykla vi eller tok kollektivtrafikk til sånt som vi ville delta på". Det er en skikkelig varseltrekant som blinker "du er gammel du, 2ne, du er gammel du!". 

Det verste er at det siste er sant. Da jeg var ung, tok jeg f.eks toget fra Kløfta til Nordby for å bade i Nordbytjernet, de gangene jeg ble kjørt, var det fordi at mamma og pappa også skulle til Nordbytjernet, og det var ikke alltid jeg satt på med de om de skulle dit heller, for samme hvor kule mine foreldre egentlig er, så var de ikke så kule at jeg hadde lyst til å henge sammen med dem i den perioden av mitt liv :P Vi sykla også fra Kløfta til Gjerdrum for å bade i Lysdammen (kollektivtilbudet mellom Kløfta og Gjerdrum var ikke-eksisterende da jeg var ung). Det er vel en 8-9 km, om jeg ikke husker helt feil. Og det skulle jammen meg mye til for at mamma eller pappa gadd å kjøre oss, altså. Det var kanskje en gang hvert jubelår, så vi spurte så å si aldri om å bli kjørt, vi.

Jeg skal ikke si at jeg ikke har synda sjøl, særlig yngstebarnet har blitt kjørt mye hit og dit, men seriøst.. Er ikke dagens ungdom utrolig bortskjemte på det, sånn generelt? Og må man ikke være uhorvelig gammel for å tenke på sånt? 

Ja, ungdommen har blitt sånn.. Det kjøres over en lav sko..

Jeg ble kjørt mye, men det var pga min egen sikkerhet.. Mamma likte nemlig ikke at vi drev å syklet langs rv3 :P

Skrevet

Dagens barn og ungdom kjøres overalt, sånn generelt sett. :P Leste denne artikkelen i går, syns det var litt interessant: http://www.idunn.no/tfs/2009/02/art03

Særlig dette: «Barns liv har blitt karakterisert som «øyifisert» (insularisation) (Zeiher 2001). I et funksjonelt og differensiert landskap, som den moderne byen er, kan hjemmet, skolen, barnehagen, idrettsplassen og musikkskolen betraktes som øyer innenfor et område som er tilpasset voksnes behov hvor barn må krysse, men ikke oppholde seg. Etter Zeihers mening påtvinger vi voksne barna en form for «øyhopping» i et voksenstrukturert samfunn.

(...)

Erfaringer fra Tyskland viser at fordi barn kjøres med bil til de fleste av sine aktiviteter, altså mellom disse øyene, får de et dårlig utviklet bilde av det stedet eller byen de bor i (Preiss 1989). Fra vinduet i baksetet av bilen observerer barna landskapet som glir raskt forbi. De utvikler ingen stedsfølelse og gjenkjenner ikke sammenhenger i byen, fordi det er bilvegene og gatenes omgivelser de hele tiden summarisk presenteres for. De lærer ikke å ta seg fram ved egen hjelp.»

Selv ble jeg aldri kjørt til fritidsaktiviteter eller steder jeg ville dra til, men jeg bodde relativt nært alt jeg holdt på med (og hvis ikke tok jeg bussen). Det eneste var at jeg en sjelden gang ble kjørt til jakttrening langt uti skogen. Jeg har ikke fylt 25 ennå, så tror ikke man trenger å være utgammal for å syns at barn og ungdom burde kjøres mindre og sykle/gå/ta kollektivt mer. :aww:

• Like 4
Skrevet

Sikkert sent ute og kanskje ikke akkurat hva du var på leting etter men Wolfram Alpha :)

Litt sent ute, ja, og den har jeg allerede :D Men takk for tips :)

Rebusløp gikk bra, vi kom ikke på siste plass (det var målet, ingen vil ha dobørstetroféet...)!

Men jeg er sliten i dag. Huffameg. Men det er bare å stålsette seg.

Først jobbe, så jogge med bikkjer, så terpe litt på slalominnganger før morgendagens AG-stevne i Maridalen! Og så: Taco og cola! :D

• Like 2
Skrevet

Nå lurer jeg litt på lønnsordningene her på jobb.. Jeg begynte den 1. Og fikk lønn i dag.. I mitt hodet skulle jeg da kun ha lønn for disse to ukene jeg faktisk har jobbet..

Og jeg har fått mer enn jeg antok jeg skulle få for hele Mnd.. Jeg har kanskje bedre mnd-lønn enn jeg trodde? :lol:

Samme ordning som her vil jeg tro, hvor du får utbetalt lønn for hele denne måneden den 12.

Fredager er så fine! Særlig høstmorninger med sol på vei og tåke som ligger i dalene mellom fjellene. Og frisk luft! Sånn at man gleder seg litt til å kjenne på den følelsen med skjerf rundt halsen, fingervotter og litt snufsing med nesa.

• Like 1
Skrevet

Samme ordning som her vil jeg tro, hvor du får utbetalt lønn for hele denne måneden den 12. 

Fredager er så fine! Særlig høstmorninger med sol på vei og tåke som ligger i dalene mellom fjellene. Og frisk luft! Sånn at man gleder seg litt til å kjenne på den følelsen med skjerf rundt halsen, fingervotter og litt snufsing med nesa. 

Helt sikkert, men det er jo litt bakvendt fra det jeg er vant med :lol:

Jaja.. Får jo lønn om ikke annet :P

Skrevet

Ble vekket av sjefen som ringte å lurte på om jeg kunne jobbe i dag. :) Det kan jeg jo, så nå venter jeg egentlig bare på at klokka blir mange nok til å dra. Greit å ha tid til å slappe av litt først da - fredag er den mest hektiske dagen i uka.

Skrevet

Er vel ikke gammal vel... :aww:.

"Jeg husker den gang jeg var ung..." :lol:. Men seriøst - jeg har også reagert på at unger blir kjørt hit og dit og over alt egentlig. I hine hårde dager syklet vi til stranda hjemmefra (det var i hvert fall 15 km - om ikke lenger), og vi syklet til stallen (som var kanskje 10 km), vi syklet til trening, syklet til musikkøvelse, jogget til trening, gikk til skolen (ja, ok - det var ikke så langt, da)... Det var tider det :lol:.

Gleder meg veldig til en helg helt uten noen avtaler eller planlagte aktiviteter! Det skal bli så deilig, for nå har det gått i ett mange helger på rad - og jeg kjenner at det ikke er helt greit lenger :aww:.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...