Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

*ler* og ørlitegranne overkill. Men ja, jeg skulle hatt støttekontakt i sånne situasjoner. Bonden sier at jeg må se selv om jeg vil ringe legevakt eller ei. Skikkelig hjelpsom.

Legen min sier alltid at man ringer heller en gang for mye enn en gang for lite. Synes ikke nødvendigvis ambulanse er noen dårlig idé når du sitter på fortauet og gråter og spyr om hverandre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep, vet.

Sender melding til deg nestegang, så kan du ringe for meg, da kommer de vel med ambulansehelikopter og henter meg :D:lol:

Du kan lagre lege nr på hurtigtast kan du, så trykker du fort-fort før du rekker ombestemme deg og vips, inn med seg.

God bedring til Mocca! Du får si i fra om du vil møtes en dag og se om det er noen hunder som vil løpe litt (skjønner at Mocca ikke skal løpe noe altså) :)

Takk for det :) Blir nok lenge til dessverre, tør ikke gå fra Mocca og Calle skal uansett ikke løpe pga tåen han brakk uken før Mocca skadet seg. Laffen er sendt på ferie til besteløpevennen så får vi se hvor lenge de orker passe han. Men en vakker dag, helt fri for skadede hunder........ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lagre lege nr på hurtigtast kan du, så trykker du fort-fort før du rekker ombestemme deg og vips, inn med seg.

Takk for det :) Blir nok lenge til dessverre, tør ikke gå fra Mocca og Calle skal uansett ikke løpe pga tåen han brakk uken før Mocca skadet seg. Laffen er sendt på ferie til besteløpevennen så får vi se hvor lenge de orker passe han. Men en vakker dag, helt fri for skadede hunder.... :D

Sånn sett er det jo greit at de skadet seg samtidig, da! Krysser fingrene for at begge kommer seg kjapt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg er 16 uker på lørdag, så ikke fullt fire mnder enda. Jeg har igjen ca 3 kg eller noe av den tørrforsekken jeg har og etter det kommer jeg til å bytte til høyenergimat.

Han får spise omtrent så mye han vil nå egentlig, men i går spiste han mye Ca 200g vh valp, ca 6 dl rc valp og 2 laksekoteletter...

Og det er nesten synlig på ham når det har gått lenge siden sist han har spist, han vokser masse og løper som en tulling, så ikke så rart han trenger mye energi, lille dusten :wub:

@rosinbolle lager du "grøt" av vhen og blander med tørrfor? Dvs blander inn et par dl vann og rører det ut, da er det ofte enklere å få dem til å spise alt som en masse.

Jeg hadde iallefall byttet til et for med større kuler, fordi de itty bitty små kulene han fikk :P Valpis hadde også spist seg ihjel.

Valpis får litt provit kjøtt, eller litt ziwipeak, også litt fish4dogs også enten kingsmoore valp large, eller clauder valp.

.. har jeg vanvittig vondt i beinet og tror jeg skal innså jeg må på en legevakt snart... men først ha tlf om lani, så kan jeg dra på ahus med benet :aww: skal ialleafll ikke trene hund noe mer idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min var ikke så veldig flink til å slå tilbake forkjølelsesbasselusker likevel. Våkna med piggtråd i hode og hals i dag, og fant ut at jeg bare skulle bli hjemme. Stakkars de to andre samfunnsfaglærerne som skal arrangere skolevalg alene. Jeg var på konsert med Joan Armatrading i går, og selv om jeg begynte å bli dårlig og var fryktelig sliten, så var konserten en fabelaktig opplevelse.

Da jeg våknet i morges hadde jeg drømt om et sjømonster som tassa i land nedi Hundhammerfjæra. Det sa at det hadde lyst til å begynne på skolen, og var særlig interessert i å lære religionshistorie. Da skjønte jeg at jeg hadde feber. :lol:

Nå skal jeg snart hente Selma hjemme hos Sara, hun skal være hos oss et par dager. Da får Symra en leke- og balekamerat og Pippin noen å småkrangle med.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min var ikke så veldig flink til å slå tilbake forkjølelsesbasselusker likevel. Våkna med piggtråd i hode og hals i dag, og fant ut at jeg bare skulle bli hjemme. Stakkars de to andre samfunnsfaglærerne som skal arrangere skolevalg alene. Jeg var på konsert med Joan Armatrading i går, og selv om jeg begynte å bli dårlig og var fryktelig sliten, så var konserten en fabelaktig opplevelse.

Da jeg våknet i morges hadde jeg drømt om et sjømonster som tassa i land nedi Hundhammerfjæra. Det sa at det hadde lyst til å begynne på skolen, og var særlig interessert i å lære religionshistorie. Da skjønte jeg at jeg hadde feber. :lol:

Nå skal jeg snart helte Selma hjemme hos Sara, hun skal være hos oss et par dager. Da får Symra en leke- og balekamerat og Pippin noen å småkrangle med.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kveld i nyhuset!

Samboeren har installert datan sin og Aron har gått å lagt seg i buret. Sofaen var visst ikke bra nok her :aww: i morgen er første dag i nyjobben! :frantics::banana:

Så spennende med så mye nytt på en gang! Jeg bor nok i det huset jeg skal bo i resten av livet og har den jobben jeg skal ha til jeg blir pensjonist. Litt kjedelig det da, selv om jeg elsker begge deler. :P

Etter alt scampisnakket, sånn for de som ikke har fått det med seg (trodde alle hadde det!) - http://www.framtiden.no/gronne-tips/mat/derfor-bor-du-droppe-scampi.html Står ikke så mye her, men er bare å søke på scampi på fremtiden i våre hender, eller på google, egentlig. Moralisering over, nå er det lallings!

Det der er gammelt nytt. Nyere nytt er at scampi fra Fiskemannen ikke er miljøødeleggende. Det har jeg fått bekreftet fra Naturvernforbundet. Selges bl.a. på Meny.

Jeg måtte slutte med å bare fôre på V&H for hundene ble kjempesultne veldig fort - og fikk de mer pr måltid, la de på seg veldig :)

Samme her. Symra merka nesten ikke at hun hadde fått mat, den lille klumpen forsvant bare ned halsen og hun var like sulten! Her i huset går det på tørrfor + kjøtt, lever og denslags som tillegg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier alltid at man ringer heller en gang for mye enn en gang for lite. Synes ikke nødvendigvis ambulanse er noen dårlig idé når du sitter på fortauet og gråter og spyr om hverandre.

Joa, sant nok. Hadde vært skikkelig stilig å bli lagt inn i går. Svigermor ble lagt inn kvelden før med lungebetennelse og vann på lungene. :aww: Går heldigvis bedre med henne, så vi skal inn og besøke henne når vi henter lille. Regner nemlig med at jeg ikke er smittsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben reiste på jakt i går og jeg (og lille) er hjemme alene uten hunder. Kan ikke huske sist jeg var hjemme uten at noen hundene var hjemme. En merker at en har gått fra fire til to hunder på kort tid.
Kjenner det verker litt ekstra i brystet når jeg tenker på Amigo, som elsket å jakte. Men han jakter så mye han vil på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å gå opp til en topp etter jobb i dag, men det er sol og varmt og da er det såå tungt! Dette er første gang i historien at jeg ønsker høsten hjertelig velkommen! Jeg trenger frisk og skarp luft så jeg slipper å svette ihjel oppover bakkene her :P

En pasient til nå så kan jeg dra hjem. Helgevasken skal gjøres unna så jeg bare kan kose meg med helg i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben reiste på jakt i går og jeg (og lille) er hjemme alene uten hunder. Kan ikke huske sist jeg var hjemme uten at noen hundene var hjemme. En merker at en har gått fra fire til to hunder på kort tid.

Kjenner det verker litt ekstra i brystet når jeg tenker på Amigo, som elsket å jakte. Men han jakter så mye han vil på den andre siden.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at fløte med utløpsdato 22/7- i åpnet boks - fint kunne brukes også nå for et par dager siden :). Jeg tror vi hadde spart mye mat om vi var mer bevisste på å ikke bare kaste mat med bakgrunn i datomerkingen :). Bare sånn til opplysning altså :aww:.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at fløte med utløpsdato 22/7- i åpnet boks - fint kunne brukes også nå for et par dager siden :). Jeg tror vi hadde spart mye mat om vi var mer bevisste på å ikke bare kaste mat med bakgrunn i datomerkingen :). Bare sånn til opplysning altså :aww:.

Jeg mener til og med at matvarer burde merkes med at de fint kan brukes mye lenger enn man tror. Det kunne stått noe sånt som at man selv må vurdere ved å lukte og evt. smake. Omtrent en tredel av all mat kastes.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at fløte med utløpsdato 22/7- i åpnet boks - fint kunne brukes også nå for et par dager siden :). Jeg tror vi hadde spart mye mat om vi var mer bevisste på å ikke bare kaste mat med bakgrunn i datomerkingen :). Bare sånn til opplysning altså :aww:.

Jeg får helt vondt av hvor mye brukbar mat vi må kaste på jobb (daglivarebutikk) bare fordi utløpsdatoen påstår det er uspiselig...

Nå har jeg og ziva vært en tur i fjæra. Først litt børsting for å minimere røytingen og så fikk hun bade og leke med pinne etterpå. :) Tenker vi tar en lengre tur i kveld.

Hva er det man gir for å få hunder opp i pels fortest mulig? B-vitaminer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, akkurat slike ting kunne jeg fint få slippe :lol:

Men strengt tatt; hadde jeg vært flinkere til å si nei, så hadde det jo vært noe problem heller :lol:

Ja, det er noe med det. Man kan bare si nei, men det er innimellom veldig vanskelig det og :P

Veldig faktisk :aww:.

Det var mye enklere når de var små og søte og det var greit at de var litt uoppdragne :aww:

Jeg har vært en av to figuranter på MH en gang - og ja, det var himla slitsomt, men det gikk jo fint da :). Men kjenner jeg svenskene rett, så er det veldig vanskelig for dem å improvisere noe som helst - alt må jo være etter boka, og sier de tre figuranter så skal det være tre figuranter. Ferdig snakka, liksom :lol:

De har et annet figurantsystem enn vi har, med A-figuranter og B-figuranter, og da blir det visst veldig vanskelig når noen figuranter blir borte. Var noe styr da Leahs oppdretter skulle ha MH også husker jeg, Merete og jeg tilbød oss å komme, men norske figuranter er ikke bra nok for svenskene, vi har tross alt bare opplæring på alle momentene på en gang vi, vi går ikke to hele kurs for å bli A- eller B-figurant :P

Nope, jeg ække spesielt imponert over svenskene. De må ha fire figuranter for å gjennomføre en MH, men syns det holder med 1 dommer.. Tsk, tsk, tsk.. :P

Du må tømme hodet ditt for alt (det er vel ikke så vanskelig vel, hahahahahahha) og starte på nytt :P

Altså...jeg husker jo noe daaaa, men sier til meg selv, glem og opplev på nytt og jaggu gitt, dukker det opp "nye" ting *kose seg*

Syns jeg stadig tømmer hodet mitt jeg, men det er som en gammel kjeller full av boder, det er stadig igjen noe drit i et hjørne jeg har glemt eller oversett :lol: Men jeg har lest HP-serien hva blir det, 20 ganger eller noe? Så det er vanskelig å si til meg selv at jeg har glemt det :P

Japp, det ble et større sår enn først tenkt da opprinnelig hudlapp som var løsnet gikk hen og døde så hele greia måtte skjæres vekk. Midt på såret, der brystkassen er bredest, ble det snurpet inn til den store gullmedalje og vi var innmari spent på om det faktisk skulle holde, så stramt er det. Men enn så lenge *bank-i-bordet* holder det. Mocca er superflink, hun ligger i en valpegrind, får ikke lov bevege seg fritt rundt fordi jeg er hysterisk på at hun da hopper og spretter opp og ned av sofa og seng og ryker sting. Luftes i bånd seff, kun så lenge at hun får gjort det hun skal, deretter vil hun selv inn igjen. Hun ligger rolig og hviler, virker ikke som hun har veldig vondt, men nok til at hun skjønner at hvile og ro er best. Hun får jo ab og smertelindring seff, og hun spiser og drikker som normalt. Så her er det bare å ta den tiden det tar, bare hun blir bra igjen :wub:

Uff, hvorfor måtte det bli sånn komplikasjoner oppi det hele, liksom? Det holdt jo med det opprinnelige såret :hmm: Skjønner du er hysterisk, og det er sikkert greit å ta det veldig med ro til man veit at såret holder seg lukket og ikke det blir noe mer komplikasjoner. Så bra at hun spiser og drikker normalt, det er jo veldig viktig at hun får i seg næring nok til å heles ordentlig :)

--

AN er jeg valpevakt, men her sover alle bortsett fra meg, så jeg kan ikke akkurat si at jeg anstrenger meg veldig :P Såh, nesten som hjemme, med andre ord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo fulgte ikke helt med i går, så de stakkars Unghundene løp 25 km .

Med innlagt pause ved et fiskevann, men dog. 25 km foran sykkel er litt drøyt fpr så unge hunder synes jeg, spesielt for pulien som ikke sparer seg og holder følge med huskien.

Blir rolig dag i dag.

De hadde faktisk ikke ødelagt noe når jeg kom hjem , så de er åpenbart fortsatt slitne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo fulgte ikke helt med i går, så de stakkars Unghundene løp 25 km .

Med innlagt pause ved et fiskevann, men dog. 25 km foran sykkel er litt drøyt fpr så unge hunder synes jeg, spesielt for pulien som ikke sparer seg og holder følge med huskien.

Blir rolig dag i dag.

De hadde faktisk ikke ødelagt noe når jeg kom hjem , så de er åpenbart fortsatt slitne :P

De er ikke under året, noen av dem? Da er det ikke for langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke under året, noen av dem? Da er det ikke for langt :P

Toddy har akkurat tippet året.

Å trekke 25 km synes jeg er i lengste laget for en hund på 40 cm som holder tritt med en AH på 65 cm faktisk.

Spesielt når hun ikke er trent opp til det.

Hun får mye tur til vanlig, men å beinfly 2,5 mil er litt mer belastende enn å gå timevis løs i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy har akkurat tippet året.

Å trekke 25 km synes jeg er i lengste laget for en hund på 40 cm som holder tritt med en AH på 65 cm faktisk.

Spesielt når hun ikke er trent opp til det.

Hun får mye tur til vanlig, men å beinfly 2,5 mil er litt mer belastende enn å gå timevis løs i skogen.

Såpass tåler en hundekropp fin-fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...