Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Tror jeg neppe hun har og er kanskje bedre at første bad kommer når man er litt rolig selv, enn når de har rullet seg i gjørme eller bæsj og man er litt stresset :P

(PS Piggs første bad kom etter at han hadde tatt sklitakling på en gjørmedam - han overlevde det også, selv om han var i tvil et øyeblikk)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

"Ikke utsett å kjøpe det du ønsker deg" sto det i horoskopet i den lokale blekka jeg skummet gjennom mens jeg satt på kafeen og ventet på at butikken skulle åpne. Så da har jeg kjøpt stor ekstern harddisk og bestilt nytt objektiv. Horoskoper skal man ta på alvor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke utsett å kjøpe det du ønsker deg" sto det i horoskopet i den lokale blekka jeg skummet gjennom mens jeg satt på kafeen og ventet på at butikken skulle åpne. Så da har jeg kjøpt stor ekstern harddisk og bestilt nytt objektiv. Horoskoper skal man ta på alvor. :)

Helt til man innser at det var et gammelt blad og horoskopet gjaldt for 6 mnd siden (eller 3 år) :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, har lest ut boka jeg kjøpte i ferien nå, Fredrik Backman sin En mann med navn Ove, bare at jeg kjøpte den i London, så min heter A man called Ove. Herregud så fin, anbefales! Har ledd og grått meg gjennom den boka, den er både fæl og søt og alt :wub: Den handler om en gammel enkemann i Sverige som virker som kongen av bitterhet og surhet og alt, men gjennom boka som handler om hvordan han "ble som han ble" og man blir virkelig kjent med innsiden av hodet hans :wub:

Fiiiineste boka, det :)

Lurer jeg på om jeg kanskje bare skal avslutte for dagen snart, ta en kjapp shoppingrunde på CC og så dra hjem og ta med hundene ut på en siste tur før EDS.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg spist lunsj, og som hver fredag jeg er her ble det vaffel til "dessert". Føles som en bra dag det her, flere jobber å søke på som jeg faktisk VIL ha, og så ble jeg oppringt av barneskolen vi bor ganske nærme om at de ville ha meg inn som vikar på tirsdag. :D Skal sånn egentlig på samling med skolen da, men er heldigvis ikke obligatorisk oppmøte. Starter samlingsstudiet bra ser jeg, glimter med mitt fravær både mandag og tirsdag pga jobb (på to forskjellige plasser). Har ikke råd til å si nei, så da så. :aww:

Kjenner jeg gleder meg til helg! Skal fyke ned på senteret rett etter jobb for å finne meg noen nye vanntette joggesko, samt sjekke ut Brit Care hundefôr, et par av typene der som ser aktuelle ut. Ikke rukket å finstudere innholdet men. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jakke jeg pleier å bruke på vår og høst. Jeg har trench coat, men den er jo for lang og mye jakke nå. Vinterjakka er for varm og jeg pleier ikke bruke regnjakka som hverdagsjakke. Pleier jeg gå uten jakke helt til det blir så kaldt at jeg må ha på vinterjakka? Jeg tror jeg gjør det på våren nemlig, at jeg bruker vinterjakka til det plutselig er så varmt at man ikke lenger trenger jakke. Kanskje jeg må kjøpe ny jakke :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kassebassen blitt gått gjennom av kyndige hender og øyne. Stram og vondt i nakken og bekkenet, så fått løst opp litt der og fått litt hjemmelekse. Men hun kunne kjenne på hele hunden at han har hatt en bra periode lenge nå. :ahappy: Så da håper vi at det bare skulle småjusteringer og hjemmelekse til for å få han tilbake dit igjen. Nå ligger alle tre og gumler på hver sin bucadog tyggelapp. Kasko hadde selvbetjening i pakken mens jeg fora hester (han var så flink hos vet, og sauene er stort sett hentet hjem, så han fikk være løs tunhund et øyeblikk.

Prøve å få i meg noe drikke, og så tusle opp og sove til mann og barn kommer hjem tror jeg. Fikk ikke tak i all medisinen i dag selvsagt :cry: Men nå må det da snart begynne å bli bra av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bøkene til Backman er helt nydelige :-)

Jeg har fått lov å dusje i fred i dag selv om det er bare meg og valpis hjemme :jump:

Med liten glipe på baderomsdøra selvsagt, men han hverken klynka eller prøvde å komme inn eller ødela noe, bare la seg til i gangen med snuta i dørglipa og venta. Ikke et pip, jeg er så imponert! Han er ikke 9 uker gammel ennå, og har bare bodd her siden søndag! det er så godt å se at han er så trygg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg snart! :D

Skal på navnefest på søndag, ei venninne har en liten datter. Men hva i all verden skal hun få i gave? Hun har vel alt hun trenger av standard klær og leker, og ting som sølvskje og brevpresse gir man vel ikke i 2015... Moren er relativt opptatt av barns utvikling og økologisk mat. Idéer? :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang flyktningene som strømmer oppover Europa. Hvor er det de egentlig skal? Hvorfor er Tyskland et land som blir nevnt som mål hele tiden? De aller fleste landene i europa er jo fredelige, og antar det er det som er målet for flyktningene- fred. Er det slik at de ulike landene kommer til, nekter flyktningene å være der og jager dem videre til neste land? Er det ikke plass? Har ikke helt fått det med meg hva som er problemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang flyktningene som strømmer oppover Europa. Hvor er det de egentlig skal? Hvorfor er Tyskland et land som blir nevnt som mål hele tiden? De aller fleste landene i europa er jo fredelige, og antar det er det som er målet for flyktningene- fred. Er det slik at de ulike landene kommer til, nekter flyktningene å være der og jager dem videre til neste land? Er det ikke plass? Har ikke helt fått det med meg hva som er problemet..

Tyskland har sagt at de ikke sender flyktninger tilbake til det første europeiske landet de kom til, noe som har ganske stor betydning for både flyktningene og de landene som "alle" kommer til først. Er vel Dublinavtalen som gjør at man kun kan søke asyl i det første europeiske landet man kom til, eller hvertfall at neste land kan sende flyktningen tilbake dit og så må de søke der. (husker ikke formelle regler og helt sånn konkret). Så er for at enkeltland ikke skal bli sittende med alle flykningene alene og derfor måtte avvise asyl rett og slett fordi de ikke har kapasitet til å ta i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang flyktningene som strømmer oppover Europa. Hvor er det de egentlig skal? Hvorfor er Tyskland et land som blir nevnt som mål hele tiden? De aller fleste landene i europa er jo fredelige, og antar det er det som er målet for flyktningene- fred. Er det slik at de ulike landene kommer til, nekter flyktningene å være der og jager dem videre til neste land? Er det ikke plass? Har ikke helt fått det med meg hva som er problemet..

Angående Tyskland så er det opplyst at de statistisk mottar og godtar flere flyktninger enn andre land.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg snart! :D Skal på navnefest på søndag, ei venninne har en liten datter. Men hva i all verden skal hun få i gave? Hun har vel alt hun trenger av standard klær og leker, og ting som sølvskje og brevpresse gir man vel ikke i 2015... Moren er relativt opptatt av barns utvikling og økologisk mat. Idéer? :D
Åå jeg har non forslag Gullkorn (sånn bok man kan skrive ned gullkorn i) "Hva vil du bli når du blir stor?" Bok man skriver litt i her og der om barnets oppvekst, stiller dem noen spørsmål osv. Klassiske bøker, du har de store bøkene, sangboka, godnattboka osv og andrr eventyrbøker. Ønsker meg disse til dåpen her, men fikk ikke så kommer til å kjøpe dem selv. Kanskje også noe frø og noe å plante i eller noe sånt som varer litt (og blir til noe spisende). Epletre (eller andre sorter) vet jeg også om folk som har fått, forutsetter hage da og at hun har planer om å bo der en stund fremover. Og ikke minst vil ha et tre i hagen :P Edit: Kom på noe mer, gode ullpledd, syntes det alltid kommer godt med.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...