Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Ang flyktningene som strømmer oppover Europa. Hvor er det de egentlig skal? Hvorfor er Tyskland et land som blir nevnt som mål hele tiden? De aller fleste landene i europa er jo fredelige, og antar det er det som er målet for flyktningene- fred. Er det slik at de ulike landene kommer til, nekter flyktningene å være der og jager dem videre til neste land? Er det ikke plass? Har ikke helt fått det med meg hva som er problemet..

Pga dublinavtalen må asylsøkere være i det europeiske landet de først er registrert i. F.eks Italia og Hellas har motatt store mengder flyktninger, og hadde i utgangspunktet ikke kapasitet til noen eller økonomi. Havner man der blir det en hard og begredelig fremtid for mange. I tyskland er de i det minste sikret mat og et sted å bo.

Derfor har det også vært en greier med folk som har fått innvilget asyl i norge, og så oppdager man senere at de egentlig skulle vært et annet sted i henhold til dublin avtalen, da sendes de dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag på spesialen i går:) orket ikke dra i dag og, er de samme hundene. 1000 bilder å sortere og redigere... grugleder meg til den jobben. Sniff har løpetid, så Casper er sånn passe irriterende... måtte opp tidlig i dag for å flytte bilen, og har ligget på sofaen siden da..

Jo også fpr jeg kanskje komme på intervju :) det er ikke i oslo, men er bare 4 mnd vikariat, så da kan jeg søke i mellomtiden og få mer på cv.

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga dublinavtalen må asylsøkere være i det europeiske landet de først er registrert i. F.eks Italia og Hellas har motatt store mengder flyktninger, og hadde i utgangspunktet ikke kapasitet til noen eller økonomi. Havner man der blir det en hard og begredelig fremtid for mange. I tyskland er de i det minste sikret mat og et sted å bo.

Derfor har det også vært en greier med folk som har fått innvilget asyl i norge, og så oppdager man senere at de egentlig skulle vært et annet sted i henhold til dublin avtalen, da sendes de dit.

Må ikke sendes tilbake, landet avgjør selv. Hvis noen kommer hit via Hellas, og oppgit at de kom via Hellas, så kan de fint få opphold her, men får de nei så sendes de tilbake til Hellas. Det som har vært i media er at folk har kommet hit, uten å oppgi at de har vært innom et annet europeisk land før, fått opphold på det grunnlaget, og når da sannheten kommer frem så kan de bli sendt ut.

Er det Angela Merkel har gjort i Tyskland, gått åpent ut og sagt at flykninger blir ikke sendt tilbake til Hellas/Italia osv i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm - enkel, knallgod, sjokoladekake som kan gjøres, eller er naturlig, glutenfri, som inneholder ekte sjokolade ikke "bare" kakaopulver og kaffe?

Skal ha med på foreldremøte.

Tenker du type melløse eller bare med glutenfritt mel? Har du tilgang på mandelmel/fiberhusk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du type melløse eller bare med glutenfritt mel? Har du tilgang på mandelmel/fiberhusk?

Funker somregel greit å bytte ut hvetemel med glutenfritt. Fiberhusk har jeg, men syns ikke det er noe godt i kaker, blir så vassent. Funderer på ondskapsfull sjokoladekake som @Krutsi laget, men den blir kanske noe overkill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker somregel greit å bytte ut hvetemel med glutenfritt. Fiberhusk har jeg, men syns ikke det er noe godt i kaker, blir så vassent. Funderer på ondskapsfull sjokoladekake som @Krutsi laget, men den blir kanske noe overkill?

Hvis du synes fiberhusk gjør kakene kjipe (forstår den, forsåvidt) så kan du bytte ut deler av melken med rømme/crème fraiche/surmelk/størrelse (smørmelk er nesten umulig å få tak i i Norge om du ikke kjerner eget smør, men du kan hive en ts hvit eddik eller hvitvinseddik i 2 dl melk for å få litt samme funksjonen), og hvis du føler glutenfrie kaker blir for "tette" kan du skille eggene og piske hvitere myke for seg selv og bare vende dem i resten av røren etterhvert.

Edit: jeg liker kraftige, mørke sjokoladekaker med syrlig topping, men de er gode uten topping og, da. Superhjelpsomt. Jeg kan gjerne grave frem noen enkle oppskrifter om du vil det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes fiberhusk gjør kakene kjipe (forstår den, forsåvidt) så kan du bytte ut deler av melken med rømme/crème fraiche/surmelk/størrelse (smørmelk er nesten umulig å få tak i i Norge om du ikke kjerner eget smør, men du kan hive en ts hvit eddik eller hvitvinseddik i 2 dl melk for å få litt samme funksjonen), og hvis du føler glutenfrie kaker blir for "tette" kan du skille eggene og piske hvitere myke for seg selv og bare vende dem i resten av røren etterhvert.

Edit: jeg liker kraftige, mørke sjokoladekaker med syrlig topping, men de er gode uten topping og, da. Superhjelpsomt. Jeg kan gjerne grave frem noen enkle oppskrifter om du vil det. :P

Kraftig mørk med mye smak høres egentlig helt supert ut. Topping kan vi droppe om jeg ikke får til. :lol: Folk skal ha kaffe til, så litt kraftig er bare fint. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg snart! :D

Skal på navnefest på søndag, ei venninne har en liten datter. Men hva i all verden skal hun få i gave? Hun har vel alt hun trenger av standard klær og leker, og ting som sølvskje og brevpresse gir man vel ikke i 2015... Moren er relativt opptatt av barns utvikling og økologisk mat. Idéer? :D

Var ei venninne som gav album og barneservise (type IKEA kvalitet) moren ble veldig glad for det! Ellers selger de en body på Cubus der du kan skrive på navn, vekt, lengde og dato ved fødsel :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig mørk med mye smak høres egentlig helt supert ut. Topping kan vi droppe om jeg ikke får til. :lol: Folk skal ha kaffe til, så litt kraftig er bare fint. :D

300 gr smør

8 egg

300 gr sukker

120 gr glutenfritt mel

250 gr mørk sjokolade

(matchende glasur for sjokoladeoverdose):

100g smør

2ss kaffe (kan byttes med vann, likør, melk, whatever)

400 gr mørk sjokolade

100 gr melis

Smelt smør sammen med kaffe/væske, tilsett sjokolade og rør til sjokoladen er smeltet, rør inn melis til det er en jevn masse, smør på kake)

Smelt smøret i en kjele, ta det av varmen og smelt sjokoladen oppi, rør til det er jevnt og blankt. Pisk egg og sukker til lys og tjukk eggedosis, rør inn sjokoladesmøret (det må ikke være for varmt når du rører det i, for da blir eggene stekt), og vend inn melet til slutt. Passer til en langpanne, eller en litt stor springform for en litt høyere kake. 200 grader i 20-25 minutter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 gr smør

8 egg

300 gr sukker

120 gr glutenfritt mel

250 gr mørk sjokolade

(matchende glasur for sjokoladeoverdose):

100g smør

2ss kaffe (kan byttes med vann, likør, melk, whatever)

400 gr mørk sjokolade

100 gr melis

Smelt smør sammen med kaffe/væske, tilsett sjokolade og rør til sjokoladen er smeltet, rør inn melis til det er en jevn masse, smør på kake)

Smelt smøret i en kjele, ta det av varmen og smelt sjokoladen oppi, rør til det er jevnt og blankt. Pisk egg og sukker til lys og tjukk eggedosis, rør inn sjokoladesmøret (det må ikke være for varmt når du rører det i, for da blir eggene stekt), og vend inn melet til slutt. Passer til en langpanne, eller en litt stor springform for en litt høyere kake. 200 grader i 20-25 minutter.

Oi! :lol: Den skal testes :D Vet ikke om jeg spandere så dyr kake på foreldremøte, men *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har gjort det aller meste av det jeg burde gjøre før jeg tar helg. Det blir en travel helg i miljøets og politikkens tegn, men jeg har i alle fall ingen andre planer i dag og kveld enn å være sammen med vofsene mine. Vofsene gleder seg til etter valget, da blir det mer fokus på dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jakke jeg pleier å bruke på vår og høst. Jeg har trench coat, men den er jo for lang og mye jakke nå. Vinterjakka er for varm og jeg pleier ikke bruke regnjakka som hverdagsjakke. Pleier jeg gå uten jakke helt til det blir så kaldt at jeg må ha på vinterjakka? Jeg tror jeg gjør det på våren nemlig, at jeg bruker vinterjakka til det plutselig er så varmt at man ikke lenger trenger jakke. Kanskje jeg må kjøpe ny jakke :aww:

Jeh har bergans skalljakke som er vind- og vanntett.. Heter den luster tro? Og så kler jeg bare på meg mer under etterhvert det blir kjøligere :)

Helg snart! :D

Skal på navnefest på søndag, ei venninne har en liten datter. Men hva i all verden skal hun få i gave? Hun har vel alt hun trenger av standard klær og leker, og ting som sølvskje og brevpresse gir man vel ikke i 2015... Moren er relativt opptatt av barns utvikling og økologisk mat. Idéer? :D

Stikk innom Jens hoff og kjøp rørospledd.. Beste gaven jeg har fått og alle har vært fornøyd med de jeg har gitt :)

Funker somregel greit å bytte ut hvetemel med glutenfritt. Fiberhusk har jeg, men syns ikke det er noe godt i kaker, blir så vassent. Funderer på ondskapsfull sjokoladekake som @Krutsi laget, men den blir kanske noe overkill? 

Den passer jo til alt! Unntatt slankekurer kanskje :lol::P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den passer jo til alt! Unntatt slankekurer kanskje :lol::P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Slankekurer (andre enn min egen) er ikke mitt problem. :lol: Men vet ikkeom jeg får tak i sånne søte små sjokoladebiter som du hadde. Funker hvit kokesjokolade og vanlig melkesjokolade tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Turb - har hørt flere som har vært fornøyde med Brit, og jeg har brukt det tidligere en gang (men da før Care-serien kom). Håper Decoy kommer til å unke bra på det. :)

Noen som har tips til billige men bra oppvaskmaskiner? Vår døde i går nemlig, bare 8 år og 4 mnd gammel. :( Første store tingen vi kjøpte til huset (viktig å prioritere!), og den kommer til å bli dypt savnet til vi finner en erstatter. Surt å bruke penger på, men ... Vi har så upraktisk vask for håndoppvask i tillegg, vi har bare en nemlig. Fatter ikke hva vi tenkte på da vi fiksa kjøkkenet. Vel, vi tenkte vel ikke. Var jo bare barna jo. :aww:

Oooh 4 minutter til helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...