Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Recommended Posts

Neei :( har venta sååå lenge nå! Har ikke funnet den noen andre steder, og gidder ikke bestille bare for å teste størrelser :aww:

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Jeg har er par størrelse igjen og tar med mine seler også. Så prøve får vi til :)
  • Like 1
  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Åh, nå er jeg lei av å ha vondt. Kroppen verker og verker. Føler meg som en døende dame på 80 år, til tross for at jeg bare er 21. Hvorfor kan jeg ikke være frisk? :(

Guest Christine

I dag skjemtes jeg av meg selv på tur. Skulle korte inn båndene til hundene siden det kom hund i mot, og så klarte jeg selvfølgelig å miste båndet til tervfrøkna. Hun løp bort i hundre og h*lvete, men bråsnudde idet hun var en meter i fra.. Jeg beklaget meg ovenfor eieren og sa det var sløvt av meg, men han lo bare heldigvis og sa at siden det var ei så søt tispe så gjorde vi bare dagen til hannhunden hans bedre :P

Edit: Fjernet spørsmål. Tenke sjæl er oppskrytt..

Nå kjenner jeg på meg at jeg ikke klarer så mye mer syke hunder og at natten har vært slitsom. Skriver mer imorgen. Skal sove litt og til veterinær med lanien min :wub:

@HP :lol:

Postet bilde

Quebec baby!

Hehe, føler meg desto mer nerd som ikke engang bruker de vanlige flyplasskodene (IATA, type OSL=Gardermoen, TOS=Tromsø), men bruker ICAO-koder – og skjønner systemet :P

ENVA=Trondheim, BIKF=Keflavik (Island), ULLI=St. Petersburg :cool:

:ustol:

Forresten, jeg kjenner noen som jobber på flyplassen på Kangerlussuaq! Lo litt da han fortalte at han skulle dit :D

Forresten forresten tror jeg at jeg må finne på nytt brukernavn, notifikasjoner funker jo ikke. Tenke litt og prøve å dra frem noe kreativitet kanskje.

Damir fikk en frossen pølse med v&h til frokost. Det var ikke barebare å spise, men såå godt! Slev overalt :lol: Godt han er så fornuftig at han skjønner at sånt skal spises i BiaBeden

• Like 1

Nå kjenner jeg på meg at jeg ikke klarer så mye mer syke hunder og at natten har vært slitsom. Skriver mer imorgen. Skal sove litt og til veterinær med lanien min :wub:

:hug: :hug:

Får poden tidligere hjem enn planlagt igjen, så da utgår treningen. Han skal få slippe å prøve å roe ned en puli som hyler og er frustrert fordi huskyen trener. Vi bør strengt tatt trene litt på det der hjemme først før vi utsetter folk for det :P

Supertrøtt, men klarte å stå opp 05! Det gjorde ikke Nico, så sambo får lufte henne.

Forsov meg til første kl.08-forelesning.... gidder ikke komme halvveis i timen heller, så nå aner jeg ingenting om faget siden vi har et teknisk fossil som foreleser.

Jaja, neste fag på mandag kl.08, gir meg selv ny mulighet da, men forventningene til at jeg klarer det er ikke tilstede.

Jeg er suuuper B-menneske med høyest kreativitet-/ mitivasjons- / effektivitet- kurve sent på kvelden / midt på natten. A4 livet passer ikke for alle...

• Like 1

Lani levert på dyreklinikken og der jobber venninna mi så jeg får full rapport hele dagen.

Hun fikk et krampe anfall inatt med skumming osv. Fortsatt slapp og blek. Men nå blir hun passet på av alle der.. Så får jeg prøve å gjøre noe fornuftig i huset :blink:

Krible krible krible... Det kribler i magen allerede.. Robert og jeg skal på agility-stevne i Fredrikstad i morgen og søndag... Jeg kjenner allerede nervene... Kjære vene..

Vi kjører til Fredrikstad i kveld og skal bo i lille campingvognen! Det blir gøy :)

• Like 4

Lani levert på dyreklinikken og der jobber venninna mi så jeg får full rapport hele dagen.

Hun fikk et krampe anfall inatt med skumming osv. Fortsatt slapp og blek. Men nå blir hun passet på av alle der.. Så får jeg prøve å gjøre noe fornuftig i huset :blink:

Æsj, Anette :hug: Krysser fingrene for Lani og deg i dag!

Åh, nå er jeg lei av å ha vondt. Kroppen verker og verker. Føler meg som en døende dame på 80 år, til tross for at jeg bare er 21. Hvorfor kan jeg ikke være frisk? :(

:hug: jeg vet hvordan du har det. Er bare noen år eldre enn deg :hug:

Neei :( har venta sååå lenge nå! Har ikke funnet den noen andre steder, og gidder ikke bestille bare for å teste størrelser :aww:

Du skal ikke til Trondheim noe da? Troll hundefor har butikk der, og de er forhandlere av de selene. :)

Usj, krysser fingre for dere :hug:

Åh, så fælt, si fra om jeg kan gjøre noe, okay? :hug:

Det er noen i nabolaget som har kalt hunden sin Pick ettersom det var det den het på stamtavla. Her om dagen møtte jeg dem i skogen for første gang, "****! **** kom her! Piiiikk!". Tenkte mitt, jeg, men skjønte jo raskt hva som var greia når det kom løpende en pomeranian uten eier. Vi ble stående å prate litt, Pick var importert og hun vurderte å døpe han Dick i stede. Det var ikke stort mye bedre :lol:

• Like 6

Det er alltid like gøy å dra på apoteket og kjøpe kladder. Apotekeren virker alltid tro jeg er litt små gærn og flau på mine vegne over at jeg spør etter det med normal stemme. De skal pakke det inn osv sånn at ingen ser hva jeg har kjøpt enda posene har egne håndtak.

Altså jeg forstår at sengeveting er følsomt tema for mange, men det er jo evt jeg som skal være flau, ikke de på apoteket :lol:

Her blunker de ikke engang.

Jeg angrer på at jeg kjøpte fitbit.... :aww:

Hvorfor det? Jeg er veldig glad i min :)

*Poff!*

Hva gikk jeg glipp av nå?

:hug: håper det går bra med henne.

----------------------

I dag skal Alaskavalpene få smake kjøtt for første gang. Det er alltid moro :)

Du skal ikke til Trondheim noe da? Troll hundefor har butikk der, og de er forhandlere av de selene. :)

What? :o Hadde jeg visst det kunne jeg kjøpt for leenge siden.. Nå har jeg flytta til telemark :P *sjekke om troll har butikk i nærheten*

@AnetteN :hug: håper det går bra med henne!

• Like 1

I natt har jeg faktisk kastet opp for første gang i livet på grunn av noe som kom ut av en hund :x (altså, jeg har kastet opp før, men ikke av den grunnen :fear: )
Våknet av den umiskjennelige lyden av hund som skal til å spy, så slengte synderen (Ganzie) ned på gulvet, og hører *splatt* og deretter brer det seg en usansynlig odør på hele soverommet.
Så da var det bare å hente papir, vann og klor og tørke opp.
Men fytti hel....! Det var med stor sansynlighet ikke kattedritt eller bikkjedritt hun hadde spist, for å si det slik :x
Jeg spydde, bikkja spydde, junior våkna og Ganzie var veldig billig :gaah:
Og siden junior mente at det var morgen (klokka var jo nesten to, må vite :ike: ) så fikk vi ikke sove igjen før i femtida. (og våken kl 08 :yawn: )

Nå orker jeg ikke mer, så nå kjøper jeg plastmunnkurv til Ganzie :twisted:

• Like 1

Akkurat nå venter jeg egentlig bare på at folket skal dra på hytta. Er et par timer igjen til de drar så da tenker jeg å lese litt morgan kane i mellomtiden. Jeg må virkelig grave fram mine egne bøker fra flyttelasset snart :P

Guest Christine

Haha, tervfrøkna mi er litt søt med sine meninger om ting :P Tok en liten treningsøkt på stua siden hun skal være alene etterpå. Planen var annenhver økt med hundene, og den hunden som ikke trente fikk stå i grind i mellomtiden. Når jeg følte meg ferdig med terven skulle hun i grinda, men det hadde hun nemlig ingen planer om.. Hun ble stående midt på gulvet å se dumt på meg, og tok jeg et steg mot henne rygget hun et steg. (Så flott at økta dreide seg om rygging!) Løsningen ble å kommandere fot og gå fot inn i grinda, da gikk det greit, så lenge hun fikk jobbe litt til :lol:

Nuh setter jeg straks snuten mot mannekengoppvisning for hundeutstyr. Blir spennende å se hvor mange som kommer(er på martna så er sikkert en god del), samt å se hvordan hundene oppfører seg på scenen :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har en valp på 3 måneder, har trent litt på hjemme alene trening. Treningen så langt har vart i 20 min til 1 time. Han virker trygg og selvstendig, finnes ikke redd eller usikker ellers. Han fotfølger meg ikke til badet eller soverommet, kun for å finne på sprell og å utforske rommet. Jeg kan lukke dørene uten at han bryr seg, han er på stuen og leker med lekene sine eller biter i ledninger jeg ikke får sikret på stuen   Han har en hel avsperret og valpesikret gang når han er alene hjemme. Han bruker gangen om dagene også, leker og herjer der men det blir noe annet når stuen stenges av.  Jeg ser (med mine uprofesjonelle øyne) ingen tegn på stress, panikk eller separasjonsangst når han forlates helt alene.  Hva tenker dere om dette; Det første kvarteret så hopper han opp på døren (hopper på døren når vi skal gå tur også, må læres vekk) og syter høylytt etter meg, men ikke bjeffing og han virker ikke redd. Han kan så vandre litt mens han syter og klynker og synes synd på seg selv. Men det er som om at han er på utgikk etter noe å leke med, noe å ødelegge og å utforske og ikke panikk og frykt-vandring. Akkurat slik han gjør hele dagen mens jeg er hjemme også, alltid på utgikk etter pøbelstreker å finne på. Ene gangen gnagde han på foten på kommoden i ca 2 minutter før han gikk lei. Det fremsto ikke som panikk-gnaging eller noe, bare helt vanlig "skal bite og ødelegge alt jeg ser fordi jeg er en valp"-adferd, for det å bite på kommoden forsøker å han å gjøre ellers også. Etter 10-15 min med hopping på døren, syting og vandring så legger han seg ned ved døren og ligger der og venter til jeg kommer hjem. Etter det første kvarteret så kan det komme et bittelite klynk her og der en sjelden gang mens han ligger der, men ikke høylytt syting som i starten og ellers ingen lyder. Han ser og høres rolig ut.  Er dette et godt tegn på at han er klar for 3 timer alene? 1 time vs 3 timer, er det egentlig noe forskjell nå når han roer seg ned innen et kvarter hver gang han er alene?  
    • Jeg hadde en hund som var allergisk mot midd, og han fikk V&M og ris ved siden av så han ikke skulle bli så hard i magen.  Synes i dag at RAW funker bedre enn V&H. De blir ikke så harde i magen av det   Vet om noen som bruker kokt/stekt søtpotet som godbit. 
    • Støv og lagermidd er vanskelig. Veldig mange dyrleger og dyrebutikker selger allergifor, men lagermidd er noe som oppstår i alt tørrfor (og tørre godbiter). Jeg anbefaler vom og hundemat, samt ting som agurk og gulrot som godbiter. Her må man prøve seg frem til man finner noe hunden liker godt nok til å bruke som belønning. Man må også se på hvordan livet til hunden er. Hvis den sover på soverommet, så er det kjempeviktig å få den tilvendt å sove et annet sted, for det er den verste plassen en allergihund kan oppholde seg. Avhengig av hvor alvorlig allergien er, så må man kanskje ta en del grep rundt hundekurv, sofabruk, støvsuging og husarbeid. Dersom det er proteinkilder hunden reagerer på i tillegg, så er det bare utprøving/utelukking som funger for å finne ut nøyaktig hva som er problemet, sånn at man kan unngå det. Allergi hos hund er kjipt og kan være vanskelig å håndtere, men det er viktig å gjøre det man kan.  
    • Hun skulle ikke bruke det lengre når jeg sa hvor dårlig Frolic var. 😊
    • Det er iallefall støv allergi og midd også tror jeg.  Og mye annet. Husker ikke alt som sto på arket.   
  • Nylig opprettede emner

• Create New...