Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

You and me and both... :P

Så jo at det var mørke skyer i det fjerne, men det kunne aldri falt meg inn at himmelen plutselig skulle åpne seg slik :P

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Guest Gråtass
Skrevet

AN skulle jeg ønske det var like enkelt å oppdra unger som det fremstilles som. "Bare tro på deg selv, du kan bli hva du vil hvis du bare jobber for det", da burde vel ungen svare "ja, mamma!", og ikke "men jeg veit ikke hva jeg vil", eller enda verre "men jeg kan jo ingenting". 

Lurer på hvor jeg bomma hen.. 

Alt er lett i AN..
Skrevet

Ferdig på første valpekurskveld i øs pøs regn! Twiggy ville bare ha pølser hun, så tror ikke hun enset at det regnet en gang :P

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Så jo at det var mørke skyer i det fjerne, men det kunne aldri falt meg inn at himmelen plutselig skulle åpne seg slik :P

Samme tenkte jeg. Var på vei rundt Ladehammeren når det begynte, og når jeg var oppe ved Ladetorget var jeg så våt at da kunne jeg like gjerne fortsette :lol:

Skrevet

Fonen min (Iphone) døde helt plutselig mens jeg snakket i den. Etter å ha prøvd gjenoppliving i noen minutter la jeg den bort og tenkte med gru og økonomisk smerte at jeg måtte kjøpe ny i morgen. Plutselig kom det et meldingspling. Den våknet fra døden! Hva i all verden var det som skjedde?

Telefoner gjør sånt. Min slår av lyden når den føler for det, så jeg slipper å høre at jeg får melding eller innkommende samtaler. Eller den låser seg/fryser, så jeg må slå den av og på.

Det er ikke en iPhone, men det er nok sykdommer som går på tvers av rasene.

Jeg hadde tenkt til å bake kake til i morgen, men så ble det halvannen times telefonmøte i stedet. Jaja, jeg har sikkert ikke godt av kake likevel.

• Like 1
Skrevet

Spiser man det avkjølt eller varmt eller begge deler? Spent, for tror det er noe jeg kan fort bli hektet på :lol:

Avkjølt eller romtemperatur. Grov sennep og hummus er en fantastisk kombo på brødskiva. Kjempegodt på potetlompe med salat som wraps :)
Skrevet

Lurer på hvordan været blir neste uke jeg, med spesialutstilling ute. Hvis det virkelig blir hølregn så vet jeg ikke om jeg gidder... men likevel har jeg jo sagt til blant annet en god gammel venninne at jeg kommer til oslo i helga, så kommer til å ta turen ditover uansett. Nei, blir vel til at jeg drar, uvær eller ei. Har jo egentlig lovt at jeg skal ta bilder til bladet og nå.

Finnes det noen lure løsninger for transport av bur? Vet ikke hvordan det blir med parkering der, og siden jeg skal ta bilder kan jeg ikke drive å ha Casper i ene hånda. Men buret er så innmari tungt, så hvis det er snakk om å gå et stykke blir det bare slitsomt. Ikea hadde vel noen nette små traller før, men synes ikke jeg har sett dem på lenge... sånn på to hjul og et lite brett.

edit: sånn!
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30129959/

Skrevet

@Lola Pagola

Jeg kjøpte en sånn trallesak før d4a I fjor, helt super til bur og stol!

Skal finne link, et øyeblikk :)

Edit:

Denne har vi, elsker at den er sammenleggbar og tar minimalt med plass i bilen.

Hadde svært bur (kelpisene har danseplass inni der) + stol stroppet fast der på d4a i fjor. Utrolig deilig å få med seg alt uten å slite av seg armene. Vel verdt invisteringen :ahappy:

http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/bygg/hengere-og-palldragere/magasinhengere/bagasjetralle-325019/

• Like 1
Skrevet

Fant ikke på Meny. Vet bare om ei kinasjappe i nærheten, og der har jeg aldri sett noe sånt. Får vel bare fortsette å lete da, jeg har aldri smakt hummus, men elsker kikerter, så det må jo være godt!

jeg lager like enkelt hummus uten tahini ?
Skrevet

I kveld har jeg vært på musikkøving, og var ute med Lady før jeg dro men hun ville ikke gjøre noe fra seg. Da er det så festlig å få melding fra guttungen når jeg er nesten hjemme igjen at Lady har vært på do...... inne, med body på..... :x

Så nå er Lady dusjet, gulvet vasket, og bodyen nesten ferdig i vaskemaskinen. Takk gud for tørketrommel og så håper jeg at huseier ikke hører at den går ganske sent i dag :D Blir en stund til jeg får sove enda!

Skrevet

Innser at impuls kontrollen ikke er så god så vi flyttet hele butikken ikveld :blink:

Godt Anette kommer og masserer imorgen :ahappy:

Også lånte vi rugby fyr til å bære alt :P veldig kjekt!

Skrevet

Er det veldig dumt å sette på tørketrommelen nå når jeg legger meg? Har rett og slett ikke tid til det i morgen før jeg må dra på skolen og deretter på reise, og jeg trenger tørt undertøy :lol:

Skrevet

Er det veldig dumt å sette på tørketrommelen nå når jeg legger meg? Har rett og slett ikke tid til det i morgen før jeg må dra på skolen og deretter på reise, og jeg trenger tørt undertøy :lol:

Jeg hadde ikke gjort det mtp brannfare. Hadde heller hengt det opp til tørk :)

Skrevet

Jeg liker ikke å ha tørketrommelen på når jeg skal sove. Den bråker og så er det såpass varmt i den at jeg er redd for brann. Hvor farlig det er vet jeg ikke, men tror ikke det er anbefalt å sette på om natten

Skrevet

Får ikke sove fordi hodet verker. Og da blir det jo så mye bedre imorgen :lol:

Vært to tre innbrudd på dal så jeg bekymrer meg for butikken min også!

Skrevet

AN skulle jeg ønske det var like enkelt å oppdra unger som det fremstilles som. "Bare tro på deg selv, du kan bli hva du vil hvis du bare jobber for det", da burde vel ungen svare "ja, mamma!", og ikke "men jeg veit ikke hva jeg vil", eller enda verre "men jeg kan jo ingenting".

Lurer på hvor jeg bomma hen..

Jeg måtte faktisk lese litt i AN for å prøve å skjønne hva du snakket om, men jeg skjønner fortsatt ikke.

Jeg har ikke klart å finne et eneste innlegg som sier det du skriver her. Fint hvis du utdyper :)

Trøtt! Jeg aner ikke hvorfor.

Vi har vært oppe en eneste gang i natt , jeg burde vært uthvilt..

Må begynne å ta tran eller noe tror jeg.

Skrevet

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

• Like 22
Skrevet

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Hei Sara! Og velkommen tilbake! :ahappy:

Hvordan går det med deg og Selma?

Skrevet

Hei! Velkommen tilbake :ahappy:

Skrevet

Velkommen tilbake!! :D

Skrevet

Damir er ikke helt i form idag. Hater å dra på jobb når jeg føler han ikke er frisk. Men han er jo ikke sånn at jeg tar han med til dyrlegen heller..

Skrevet

Welcome back !!! Vi har savna deg :). Nå trenger vi en skikkelig oppdaterting faktisk :).

Har jeg vært på videomøte og feiret sjefen som ble 40 år... det var jo en pine, for der sjefen satt ble det servert Pavlova... den var litt vanskelig å sende gjennom videosystemet liksom *sikle*.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...