Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Er det veldig dumt å sette på tørketrommelen nå når jeg legger meg? Har rett og slett ikke tid til det i morgen før jeg må dra på skolen og deretter på reise, og jeg trenger tørt undertøy :lol: 

Jeg gjør det, sover lett så jeg liker å tro at jeg merker evt brann like lett som om jeg hadde vært i en annen del av huset våken.

Vi har da badet (med tørketrommelen) rett utenfor soverommet, i gangen er det også montert brannvarsler så jeg er som regel nærmere tørketrommelen om natta.

Hadde sannsynligvis ikke gjort det om tørketrommel befant seg feks nede i en kjeller.

De gangene jeg ikke setter på tørketrommel er når jeg skal vekk fra huset.

Nå er klesvask satt på, oppvaskmaskinen står og går og lillegutt sover :)

Jeg nyter en kaffekopp og litt mobiltitting før vi skal videre på skogstur med Teserere og tenker at dette småbarnslivet ikke er så verst :P

Og så er jo lillegutt blitt 4 måneder idag, kjennes som jeg fødte i forrige uke, samtidig som jeg føler jeg har kjent guttungen i årevis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh det krydrer liksom litt opp morgenluftingen når Linni Meister finner seg ei rømt høne :aww:

Dixi synes det var litt ekkelt når hun flakset i det hun skulle ta høna, så da var det i alle fall best å høre på mamman sin.. Linni derimot måtte virkelig føle litt på mors sinne før hun lot høna være og vi gikk inn :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @SaraS :ahappy:

Det var godt å sove til åtte i dag, og hadde nok lett sovet enda lenger om ikke alarmen satte i... Men nå sitter jeg på jobb, har gjort klart det som skulle ordnes, og har en halvtime slingringsmonn før første undervisningstime. I de to siste timene i dag skal jeg sitte og se Sherlock da, det hjelper :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh det krydrer liksom litt opp morgenluftingen når Linni Meister finner seg ei rømt høne :aww:

Dixi synes det var litt ekkelt når hun flakset i det hun skulle ta høna, så da var det i alle fall best å høre på mamman sin.. Linni derimot måtte virkelig føle litt på mors sinne før hun lot høna være og vi gikk inn :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du har så hærlige "bondske" oppdateringer om dagen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med at jeg ikke turte la tørketrommelen gå om natta, så måtte opp før fuglene i dag for å få tørt tøy. Men det gikk jo det og, nå befinner jeg meg på universitetet og skal snart ha en forelesning, så drar jeg hjem til Telemark for helgen. Gleder meg så til å se lille pelsdyret mitt igjen, og når jeg drar tilbake til sørlandet på mandag skal hun endelig få være med på lasset hun og :ahappy:

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så hærlige "bondske" oppdateringer om dagen  :D

:lol: ja, nei, er sånn det går når man er arbeidsledig og alt man gjør om dagene er å leke småbruk-bonde :lol:

Jeg fikk forresten fanget høna, etter alle hundene mine og mamma sine var luftet :P hun er litt fjærløs her og der, men ellers i grei stand :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN er jeg drittlei kroppen. Jada kropp, du har litt hormonforstyrrelser, men NEI KROPPEN - du trenger ikke gi meg fysiske plager HELE TIDEN.. :x:x

Og jeg så klonen til @MegaMarie igår igjen haha :fear: Var nesten litt skummelt hvor like dere er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er lett i AN..

Det er godt det er lett ett sted da :)

Jeg måtte faktisk lese litt i AN for å prøve å skjønne hva du snakket om, men jeg skjønner fortsatt ikke.

Jeg har ikke klart å finne et eneste innlegg som sier det du skriver her. Fint hvis du utdyper :)

Nei, jeg vil ikke utdype, det handler ikke om meg. Bare et lite frustrasjonsutbrudd fra min side :)

--

AN er jeg glad det regner, så jeg slipper å gå ut og støvsuge bilen som skal på EU-kontroll i morra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med innleveringoppgaven! :D Mangler en del om fysiologi, også bør jeg vel ha en avslutning. Liten pause før.jeg gjør den ferdig, må pønske ut hvordan jeg skal avslutte den.

Så tenker jeg å legge den bort til lørdag, for så å lese gjennom og evt redigere da. Tror det er en grei plan :)

Fortalte jeg forresten at jeg gikk meg vill på skolen igår? Stresset litt fordi jeg skulle rekke bussen, og jeg gikk i siste liten (måtte spørre om jeg kunne få gå for å rekke bussen, for vi skulle egentlig være ferdige da). Jeg bare fulgte trappa helt til bunns, som jeg trodde jeg skulle. Men plutselig var det bare vegger rundt meg, og en dør foran meg som.jeg ikke fikk åpne. Gikk opp en etasje, og inn ei dør der. Der var det helt mørkt, og masse rotete rom. Prøvde meg på et.par dører der som trodde.ledet ut, men det gjorde de ikke. Så gikk jeg tilbake et stykke, over en "bro", og da kom jeg også bort til et mørkt område med rom. Der fikk jeg endelig åpnet ei dør så jeg kom.meg videre. Plutselig bar jeg nede ved baren, og der funket studentkortet mitt så jeg endelig kom ut! Skikkelig forvirrende og stressende!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola

Jeg kjøpte en sånn trallesak før d4a I fjor, helt super til bur og stol!

Skal finne link, et øyeblikk :)

Edit:

Denne har vi, elsker at den er sammenleggbar og tar minimalt med plass i bilen.

Hadde svært bur (kelpisene har danseplass inni der) + stol stroppet fast der på d4a i fjor. Utrolig deilig å få med seg alt uten å slite av seg armene. Vel verdt invisteringen :ahappy:

http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/bygg/hengere-og-palldragere/magasinhengere/bagasjetralle-325019/

Ah takk for tips! Litt i dyreste laget for "engangsbruk" da, tror jeg går for den fra ikea til 99kr da isåfall :) (med mindre buret veier mer enn 30 kg... men det trooor jeg ikke det gjør). Casper blir nok ikke stilt igjen, så har ikke så ofte behov for å dra med meg bur rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Koselig å se deg her igjen :D Pax må få en presentasjon ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med innleveringoppgaven! :D Mangler en del om fysiologi, også bør jeg vel ha en avslutning. Liten pause før.jeg gjør den ferdig, må pønske ut hvordan jeg skal avslutte den.

Så tenker jeg å legge den bort til lørdag, for så å lese gjennom og evt redigere da. Tror det er en grei plan :)

Det er så herlig å høre at du er godt i gang med studiet ditt - og at du er aktivt med på ulike aktiviteter!!! :):flowers:

Det var liksom bare det jeg ville si :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, melding i innboksen her fra mai 2013! :shocked: SÅ lenge siden jeg var her sist?

Jeg er klar for sonen-COMEBACK! :D Har jo endel av dere på fb, men det er jo en egen stemning her inne som jeg savner litt da. Kanskje jeg burde ha en presentasjon av jrt Pax etter hvert, for han var vel ikke en del av flokken sist jeg var her inne.

Har savna dere søtiser! :P

Endelig er du tibake :D Du har vært savna :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 t er litt lite søvn sånn egentlig :P "Mistet" mobilen min inatt og, etter å ha leitet hotellet rundt fant jeg den tilslutt nedi kjelleren hvor jeg hadde lagt den fra meg på er bord.... Også var det noe mer jeg hadde på hjertet, hmm...

Jo! Jeg synes det var litt rart at det nesten er dobbelt så mange hanner påmeldt enn tisper på NTK utstillungen i forbindelse med EDS, det er oppklart idag og det er selvfølgelig flere tisper.... Endel tisper (deriblandt mine to) har blitt registrert som hannhunder og fått hannhund nr.... Så da er det over 50 påmeldte istede for 30 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veksler mellom å tenke at dette går bra, og Casper kommer til å holde seg stabil i årevis, til å tenke at det er en dødsdom og at jeg mister ham når som helst... men veterinæren ville vel sagt det om det var så ille? Forberedt meg på det liksom? Jeg har alltid tenkt at Casper skal bli dritgammel, og at vi har mange mange mange år igjen sammen. Men så er han jo faktisk 7 år gammel, og jeg tar meg i å telle år oftere og oftere... at dalmatinere gjerne ikke blir mer enn 11-12 år gamle. Det er helt forferdelig å tenke på, jeg er alt for glad i den hunden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veksler mellom å tenke at dette går bra, og Casper kommer til å holde seg stabil i årevis, til å tenke at det er en dødsdom og at jeg mister ham når som helst... men veterinæren ville vel sagt det om det var så ille? Forberedt meg på det liksom? Jeg har alltid tenkt at Casper skal bli dritgammel, og at vi har mange mange mange år igjen sammen. Men så er han jo faktisk 7 år gammel, og jeg tar meg i å telle år oftere og oftere... at dalmatinere gjerne ikke blir mer enn 11-12 år gamle. Det er helt forferdelig å tenke på, jeg er alt for glad i den hunden :(

Casper kommer til å leve bra, han. Han dør ikke av prolaps i ryggen, det gjør "bare" vondt :). Mange lever med masse vondter helt uten at man dør av det - man kan bli sliten av det, og sur, men ofte tilpasser man seg vondtene sine også. Så lenge han får smertestillende og det fungerer, så går det nok helt fint. Det er de færreste raser som blir særlig eldre enn 11-12 år - mange liker nok å TRO at hunder blir både 15 og 16 år gamle, men sånn er det ikke. Det er unntakene som blir så gamle - også kan man spørre seg hvor god livskvalitet hunder som når den alderen har :). Og nå skravler jeg meg langt ut på jordet... :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg det skal bli godt med helg, og at jeg ikke skal snakke i telefonen på hele helga med mindre det er mamma som ringer. :aww: I går f.eks så snakket jeg 4 timer i telefonen på jobb, og total samtaletid denne mnd er 2 dager. Hjelpes meg ... Jeg er god til å prate i telefon altså, men. :P

Bra jeg skal ha noen dager på skolebenken om ei uke, da skal jeg ikke si noen ting da. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sliten idag. Blir trøtt av å være trist også...
Skal skrive om det senere, men Turbo ble avlivet på tirsdag - han fikk cushings og med tollersyke så er det umulig å gjøre noe med. Kom som et lite sjokk på meg, på tross av at han ble merkbart dårligere så trodde jeg faktisk ikke at det skulle være så ille.

Pigg takler enetilværelsen bra, får se hvordan alenetiden går på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...