Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Dere som har barn 1-2 år, hvordan lager dere middag? Jeg kan ikke ta øynene vekk fra barna så mye som et sekund, og da er det veldig vanskelig å lage middag :P

Og den neste som sier at jeg må lære dem hva "Nei!" betyr, kommer til å få skambank :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn 1-2 år, hvordan lager dere middag? Jeg kan ikke ta øynene vekk fra barna så mye som et sekund, og da er det veldig vanskelig å lage middag :P

Og den neste som sier at jeg må lære dem hva "Nei!" betyr, kommer til å få skambank :aww:

Jeg hadde grind i kjøkkendøråpningen og lot Sara rote rundt i en skuff med ufarlig kjøkkenutstyr husker jeg. Den skuffen var sikkert ikke spennende så lenge da. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn 1-2 år, hvordan lager dere middag? Jeg kan ikke ta øynene vekk fra barna så mye som et sekund, og da er det veldig vanskelig å lage middag :P

Og den neste som sier at jeg må lære dem hva "Nei!" betyr, kommer til å få skambank :aww:

Kan du ikke bare binde dem fast i hvert sitt bordbein, evt. låse dem inne på badet? Det gjør jeg med Kuro :icon_confused:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dørstopper på kjøkkendøra fordi jeg var redd de skulle klemme fingrene. Men nå bare tar de vekk dørstopperen kjekt og greit - og klemmer fingrene... Så nå må jeg låse den. De er da sammen med meg på kjøkkenet mens jeg lager mat. De drar ut alt som finnes i fryseren, kaster det rundt seg. Hadde stengsel på den døra og, men de bare tar den av. De skrur på alle knotter på komfyren mens jeg står der, og bryr seg ikke i det hele tatt når jeg sier nei. De går også løs på veggen på kjøkkenet, har revet løs en plate med ledninger bak. Trygt...

Så! Middagsglass er genialt,men ganske kjedelig i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dørstopper på kjøkkendøra fordi jeg var redd de skulle klemme fingrene. Men nå bare tar de vekk dørstopperen kjekt og greit - og klemmer fingrene... Så nå må jeg låse den. De er da sammen med meg på kjøkkenet mens jeg lager mat. De drar ut alt som finnes i fryseren, kaster det rundt seg. Hadde stengsel på den døra og, men de bare tar den av. De skrur på alle knotter på komfyren mens jeg står der, og bryr seg ikke i det hele tatt når jeg sier nei. De går også løs på veggen på kjøkkenet, har revet løs en plate med ledninger bak. Trygt...

Så! Middagsglass er genialt,men ganske kjedelig i lengden :P

Gi de masse kjøkkenstæsj og la de leke med det?

Aner egentlig ikke, jeg hadde jo bare en og han elsket å være med å lage mat.

Noen ganger lot jeg han vaske opp med masse skum for å holde han opptatt. Eller støvsuge.

Ok, jeg begynner å høres ut som en skikkelig tvilsom mor, men han elsket det altså :lol: Han lekte jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn 1-2 år, hvordan lager dere middag? Jeg kan ikke ta øynene vekk fra barna så mye som et sekund, og da er det veldig vanskelig å lage middag :P

Og den neste som sier at jeg må lære dem hva "Nei!" betyr, kommer til å få skambank :aww:

Jeg har brukt kjøkkenutstyr på gulvet, egne kjeler, plassert ho i vogna, bestukket hun med smaksprøver, setter hun på benken osv

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på vasken funker her og, en stund. Og gi alt mulig å spise på, og la henne rote i gryteskapet så hun finner to like lokk og lager et øredøvende leven. Andre dager funker ingenting, er ikke pappan hjemme da så blir det brødskiver til middag :aww: Eller middagsglass om vi skulle ha det i hus. Men hun er ikke så destruktiv som gutta er da :lol:

Edit: "tømme" oppvaskmaskin funker også. :lol: Hun havner somregel inni oppvaskmaskina da. Men pisj.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de masse kjøkkenstæsj og la de leke med det?

Aner egentlig ikke, jeg hadde jo bare en og han elsket å være med å lage mat.

Noen ganger lot jeg han vaske opp med masse skum for å holde han opptatt. Eller støvsuge.

Ok, jeg begynner å høres ut som en skikkelig tvilsom mor, men han elsket det altså :lol: Han lekte jo ikke.

Kjøkkenstæsj kunne ikke vært mer uinteressant tror jeg :lol: De er i det hele tatt veldig lite interessert i noe jeg foreslår. De er så sykt destruktive :| Tv'en, f.eks, er blitt helt hakkete. Også den nevnte veggen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenstæsj kunne ikke vært mer uinteressant tror jeg :lol: De er i det hele tatt veldig lite interessert i noe jeg foreslår. De er så sykt destruktive :| Tv'en, f.eks, er blitt helt hakkete. Også den nevnte veggen da...

:|

Og de sier hunder trenger bur liksom :lol:

Jeg vet veldig godt at Nei ikke fungerer på alle barn ( i hvertfall ikke mitt ) , ei heller avledning, så hva med å prøve litt omvendt psykologi? *kremt *

Late som kjeleskapet ikke er helt lov ? *plystre *

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og resten av folka her i kommunen som har fått barn som blir 1 på feil side av bhg oppstart har alle fått plass når vi ønsket. Frøkna her begynner 04.04.16 sammrn med 2 andre. Flere begynner i januars, februar og mars også.

Vi må heller ikke betale noe før hun begynner.

Jeg må ha dette inn med teskje jeg, men det står da i brevet du har fått at du har plass fra 04.04.16? For i mitt står det "Tildeling av plassen gjelder fra 15.08.2015 og til 14.08 det året barnet begynner på skolen". Da jeg søkte valgte jeg ønsket oppstartsdato som 01.01.2016, så jeg trodde ikke min søknad telte for hovedopptaket engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SiriEveline Veldig spennende tid du er i nå - masse lykke til!

Det er fryktelig moro, og frursterende, å være 20 mnd gammel. Hilsen Lillemor. Er såååååååååååå mye gøy ute nå, og med relativt fint vær og lysere kvelder så vi får gått ut en tur før leggetid så hun får brent litt energi. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle dere som er møkk lei Gogo og peppa gris.

Plutselig leser dere Harry Potter for den unge håpefulle og forklarer om Gomper og Onde Trollmenn :ahappy:

Da har dere igjen for all tiden dere har lagt ned i totalt meningsløse bøker. De samme bøkene om og om igjen...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha dette inn med teskje jeg, men det står da i brevet du har fått at du har plass fra 04.04.16? For i mitt står det "Tildeling av plassen gjelder fra 15.08.2015 og til 14.08 det året barnet begynner på skolen". Da jeg søkte valgte jeg ønsket oppstartsdato som 01.01.2016, så jeg trodde ikke min søknad telte for hovedopptaket engang.

Ja i brevet står det at vi har plass fra 04.04.16. Søkte til og med 1 mnd for sent.

Men som sagt her har alle som har søkt fått plass når de har øsnker fra 2016. Her er det skikkelig babyboom da, og veldig mange førdt hver mnd til nå. Så tror muligens bhg her har tengt å åpne ene avdelinga de ikke har hatt bruk for til nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud Jeg gleder meg allerede til å lese Harry Potter for mine barn. Og jeg har ikke egentlig bestemt meg for at jeg vil ha barn engang. :lol:

:lol:

Jeg var lutt spent når vi begynte, selv om vi har lest en del av Roald Dahl så er det jo i det minste et par tegninger i ny og ne i de bøkene. Men han er superengasjert og synes boka er spennende :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:|

Og de sier hunder trenger bur liksom :lol:

Jeg vet veldig godt at Nei ikke fungerer på alle barn ( i hvertfall ikke mitt ) , ei heller avledning, så hva med å prøve litt omvendt psykologi? *kremt *

Late som kjeleskapet ikke er helt lov ? *plystre *

Ja, har vurdert bur :aww: Har jo et, men.... :aww: Skal prøve omvendt psykologi :lol: Men det er også et problem at de bare er interessert i en ting i veldig kort tid av gangen. I dag brukte jeg druer som bestikkelse, og det funka en stund. Men så ble det kjedelig, og de begynte på fryseren i stedet. Seriøst, de henda er OVERALT :| Når jeg lager frokost på morgenen, må jeg stå ved benken nærmest kjøleskap/fryseren, fordi jeg må ha benet mitt på døra så de ikke får den opp. Samtidig må jeg løpe litt fram og tilbake for å skru av komfyren :aww:

På det mest ekstreme har jeg èn unge som balanserer på tv-benken mens han holder seg fast i tv'en, samtidig som den andre er i ferd med å rive ned (det digre) speilet som henger på veggen. Har måttet fjerne alle stoler rundt spisebordet, og må låse dørene til kjøkkenet, mitt soverom og badet. Er det flere som har det sånn? Please, SI JA! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wed: Jeg hadde det sånn med en. Eldstemann var overalt. Heldigvis hadde jeg faren hans her hjemme, da nr. 2 kom (som skrek døgnet rundt omtrent) så diltet eldstemann i farens heler. Da kunne han få JOBBE. (Pseudotvillinger med knapp margin).

Jeg synes du er en helt. Jeg hadde eldstemann i Tripptrappstol med sele hvis jeg måtte ha ham en safe plass mens jeg skulle lage mat f. eks.

Forresten så husker jeg at en eldre dame fortalte meg at hun hadde gitt sin overaktive 2-åring et TORSKEHODE å leke med for at hun skulle få fred til å lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å få besøk etter fødsel, så må jeg jo fortelle om da broren min og datteren hans på tre år plutselig kom på besøk under fødselen min! Personalet trodde det var mannen og datteren min, og tenkte det var ok at treåringen fikk hilse på mamma siden det fortsatt var rolig mht fødsel. Jeg ble litt overrasket. Broren min hadde bare tenkt å spørre noen om hvordan det gikk. :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av gangene jeg lå på barsel så delte jeg rom med en dame fra et asiatisk land. Hun hadde hatt en hard fødsel og babyen lå på nyfødtintensiv. Litt etter at hun hadde blitt trillet inn på rommet kom faren og en jentunge på 4-5 år på besøk. Så gikk faren. Jentungen ble igjen og pratet og pratet til moren som var totalt utslitt. Til slutt la hun seg oppi senga med moren. Husker ennå jordmorens ansiktsuttrykk da hun kom inn for å sjekke hvordan det gikk med kvinnen og oppdaget en stor unge bak ryggen hennes. :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...