Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Bror og kjæresten ville ha besøk allerede i dag, og siden mine foreldre ikke får kommet oppover før fredag ble vi smuglet inn på barsel i dag, tok "besteforelderbesøket" :wub: Bitteliten frøken, 17 timer gammel :wub:

Gratulerer, så kos! :ahappy:

Ligger de på st. olavs? Var de strenge med å slippe folk inn?

Da vi fikk H hadde vi to besøk på fødestua og.. 4-5 på barselhotellet. Det bestemte vi helt selv, og vi ville gjerne ha besøk. Denne gangen blir jeg jo høyst sannsynlig liggende alene på barselhotellet når H og pappaen drar hjem for kvelden, og jeg vil gjerne ha besøk... Men gidder ikke å smugle inn venninner altså. :huh:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så kos! :ahappy:

Ligger de på st. olavs? Var de strenge med å slippe folk inn?

Da vi fikk H hadde vi to besøk på fødestua og.. 4-5 på barselhotellet. Det bestemte vi helt selv, og vi ville gjerne ha besøk. Denne gangen blir jeg jo høyst sannsynlig liggende alene på barselhotellet når H og pappaen drar hjem for kvelden, og jeg vil gjerne ha besøk... Men gidder ikke å smugle inn venninner altså. :huh:

Takk :aww: I dag har vi vært og kjøpt barselgave på nøstebarn, rakk ikke det i går, gleder meg til å gi det i helga :heart: Vi hadde jo alle "planlagt" at de kom til å gå på overtid, særlig siden huset de driver og pusser opp ikke er helt ferdig (blir det til uka da), men frøkna ville ut hun :)

Ja, St. Olav :) Dette var på avdelinga, så er nok litt strengere der enn på barselhotellet? I går var det ihvertfall skilt med at far+søsken har fritt frem, besteforeldre kan komme en gang, resten må møtes utenfor avdelinga, er jo både pga smittefare og ro. Men siden de hadde rom heeelt i enden av gangen nærmest døra og det uansett ikke kom til å bli noe besteforelderbesøk fant de ut at de heller ville ta sjansen på å ha inn oss, siden de så veldig ville ha besøk. Og vi så ingen som kunne nektet oss adgang :P Den nyblivne mammaen hadde ikke sovet på ca 30 timer og orket ikke ut og vandre så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, skilt @Aslan, pffft! :innocent: Var på besøk på fødeavdelinga selv forrige uke, tror jeg var besøk nr 4 på det rommet den dagen bare :lol:

Om man går stilt og rolig inn og ut, så går jo det helt fint :) Det er vel ingen med smittsomme sykdommer/infeksjoner som finner på å gå på barselbesøk vel?

Lovlydig jeg vøtt :innocent: Nei, var det vi fant ut og, ikke bråkte vi og er friske (samboer skulle jo på jobb i nabobygget etter besøket liksom :P ), så det var heeelt uten dårlig samvittighet. Bare babykos :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de var strengere der jeg lå, for jeg var egentlig ikke i form til besteforeldrebesøk nesten hver dag, men det var det ingen som hørte på selvsagt. :aww::lol:

Jeg trooodde jeg hadde funnet en løsning på hvordan få mini til å sovne på kvelden, gå ut en tur mellom kveldsmat og legging. Vel, major fail i kveld hvertfall, hun sovnet og sov hele 10 min. Akkurat fått henne i seng igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, skilt @Aslan, pffft!  :innocent:  Var på besøk på fødeavdelinga selv forrige uke, tror jeg var besøk nr 4 på det rommet den dagen bare :lol: 

Om man går stilt og rolig inn og ut, så går jo det helt fint :) Det er vel ingen med smittsomme sykdommer/infeksjoner som finner på å gå på barselbesøk vel? 

Man aner jo ikke selv hva man er bærer av. Masse bakterier som ikke er farlig for friske bærere, men som kan være fatalt for immunsupprimerte. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekket litt denne uken, har trodd det bare var trykket som gjorde at jeg har svettet på meg, men syntes det er rart jeg ikke har merket noe.

Nå lurer jeg på om det er fostervann som lekker... noen som har vært borti det?

Ta på bind/truseinnlegg også kontakter du føden og sier st du tror du lekker fostervann. Da kan de ta prøve av binder og se om det er fostervann. Er ikke bra å lekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på bind/truseinnlegg også kontakter du føden og sier st du tror du lekker fostervann. Da kan de ta prøve av binder og se om det er fostervann. Er ikke bra å lekke det.

Det er gjort faktisk, tenkte bare høre her inne også. Ute og farter nå men har hstt truseinnlegg på og tenkte å kontakte føden når jeg hjemme igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjort faktisk, tenkte bare høre her inne også. Ute og farter nå men har hstt truseinnlegg på og tenkte å kontakte føden når jeg hjemme igjen.

Heia Siri og baby :D

---

Jeg søkte om barnehageplass fra 01.01.16, men likevel har jeg fått brev fra kommunen om at jeg har fått plass fra 15.08.15. Skjønner ikke helt dette jeg, så får ta en telefon på mandag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Siri og baby :D

---

Jeg søkte om barnehageplass fra 01.01.16, men likevel har jeg fått brev fra kommunen om at jeg har fått plass fra 15.08.15. Skjønner ikke helt dette jeg, så får ta en telefon på mandag.

Man blir som regel alltid tilbudt plassene fra det er oppstart i august, da det er ikke opptakstart i januar. Noen steder får man lov til å betale for plassen de mnd man ikke benytter seg av den (yaiks!) mens andre steder må plassen benyttes. Har noe med at de kan ikke reservere en plass halv bhg året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir som regel alltid tilbudt plassene fra det er oppstart i august, da det er ikke opptakstart i januar. Noen steder får man lov til å betale for plassen de mnd man ikke benytter seg av den (yaiks!) mens andre steder må plassen benyttes. Har noe med at de kan ikke reservere en plass halv bhg året.

Så jeg har valget mellom å betale for plassen fra august for så å vente med å ha henne der til jeg ønsker det, og dermed kaste bort 12 000 på ingenting, ta sjansen på at noen takker nei sånn at det blir en åpning over nyttår eller vente til høsten 2016.. Ysj, hva gjør jeg da? Vil ikke ha henne i barnehage før hun er 15 måneder kjenner jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg har valget mellom å betale for plassen fra august for så å vente med å ha henne der til jeg ønsker det, og dermed kaste bort 12 000 på ingenting, ta sjansen på at noen takker nei sånn at det blir en åpning over nyttår eller vente til høsten 2016.. Ysj, hva gjør jeg da? Vil ikke ha henne i barnehage før hun er 15 måneder kjenner jeg.

Skjønner frustrasjonen din veldig godt :( Jeg har forståelse for at man ikke kan ha rullerende opptak hele året på bhg, men 2 opptak i året hadde hjulpet enormt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og resten av folka her i kommunen som har fått barn som blir 1 på feil side av bhg oppstart har alle fått plass når vi ønsket. Frøkna her begynner 04.04.16 sammrn med 2 andre. Flere begynner i januars, februar og mars også.

Vi må heller ikke betale noe før hun begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...