Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Flott! Blir usikker, for det er flere som sier at det er for tidlig.

De sovna før sju i går kveld, og våkna først nå :) Så de ender jo opp med mer søvn totalt i døgnet når de ikke sover på dagen.

Stol på magefølelsen. Ingen barn er like. :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Dette redebyggingsinstinktet er seriøse saker :lol:

Jeg har fresa rundt hele dagen, nevermind at jeg egentlig ikke har energi og bekkenet er vrak fra det sekundet jeg står opp om morran. Nå er alt tøy vaska og lagt klart i kommoden. Vi har nok bodyer i størrelse 62 gitt :aww: Artig å se igjen H sine gamle klær, mange av dem husker jeg fra hun var blitt "stor" - og det er bittesmå bukser og bodyer i størrelse 62 liksom :ahappy:

1 måned til termin idag! :)

Flott! Blir usikker, for det er flere som sier at det er for tidlig.

De sovna før sju i går kveld, og våkna først nå :) Så de ender jo opp med mer søvn totalt i døgnet når de ikke sover på dagen.

Men om det ikke funker å slutte med dagsoving så merker du jo det, og da er det ikke verre enn å innføre duppen igjen.

Her styra vi litt hele høsten fra hun var litt over 2 til 2,5 og da slutta hun helt med dupp. Løsningen her ble å vekke henne seinest klokka 1330, senere enn det fikk hun ikke sove, uansett når hun la seg. Det fungerte veldig godt i overgangsfasen her. Duppen fikk ulik lengde alt ettersom hvordan dagen hennes var, og ettermiddagen ble lang nok til at hun la seg fint om kvelden :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette redebyggingsinstinktet er seriøse saker :lol: 

Jeg har fresa rundt hele dagen, nevermind at jeg egentlig ikke har energi og bekkenet er vrak fra det sekundet jeg står opp om morran. Nå er alt tøy vaska og lagt klart i kommoden. Vi har nok bodyer i størrelse 62 gitt :aww: Artig å se igjen H sine gamle klær, mange av dem husker jeg fra hun var blitt "stor" - og det er bittesmå bukser og bodyer i størrelse 62 liksom :ahappy: 

 

1 måned til termin idag! :)

Redebygging er rare greier :P

Nå venter jeg bare på babyrede i posten så er jeg 100% klar :)

Også vil jeg gjerne få gått appellen (lydighet i NRH) imorgen kveld, men tror det skal gå bra, merker ingen tegn til at fødsel starter i natt!

Etter det kan babyen bare komme egentlig :)

Imorgen er det bare 1 uke her, men da er du hakk i hel!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort vi tror hun har en rytme/system på mat og soving så snur hun på det :lol: nå er det nye å sove godt på dagen frem til 4-5 , litt mat innimellom og litt våkentid, så være våken stort sett frem til 9, spising jevnt hele tiden da og så er man stuptrøtt og skal helst sove oppe på rommet i mørket. Nå ligger hun ute i vogna mens den står stille, puttet smokken i og la hun ned og hun sovna med engang nesten :o

Spennende hvor lenge hun skal følge dette :) i hvertfall tydeligere for oss nå når hun blir trøtt enn det var tidliger.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere solbriller til å sitte på? Hun blir virkelig frk. vilikke! når de kommer frem. Virker som de de selger på apoteket med "strkkk" er for stramme og klemmer (hun får merker etter dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere solbriller til å sitte på? Hun blir virkelig frk. vilikke! når de kommer frem. Virker som de de selger på apoteket med "strkkk" er for stramme og klemmer (hun får merker etter dem). 

Da kjøper du en med strikk som er større ;) de på apoteket er for babyer, men brilleforetninger pleier å ha.. Hvis ikke sier du ifra, så skal jeg kjøpe og sende i posten.. Kostet vel 200-250kr her, og de har hun i mange år ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har babyredet kommet :) Det var siste tingen som "måtte" inn. Da kan bebis værsågod å komme når han måtte ønske!

Har begynt å få litt mer smertefulle kynnere om natten, noe som går utover nattesøvnen, så jeg er spent på hvor mye vi nærmer oss. Men legetime imorgen, så kanskje man får enda litt mer pekepinn :) Bare 6 dager igjen til termin gitt! Men 17 dager igjen til datoen jeg tipper han kommer :P

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper du en med strikk som er større ;) de på apoteket er for babyer, men brilleforetninger pleier å ha.. Hvis ikke sier du ifra, så skal jeg kjøpe og sende i posten.. Kostet vel 200-250kr her, og de har hun i mange år ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flott! De på apoteket skal liksom være fra 0 til 2 år. Liksom. Innom optiker nestegang jeg er i sivilisasjonen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! De på apoteket skal liksom være fra 0 til 2 år. Liksom.  Innom optiker nestegang jeg er i sivilisasjonen da :D

Hehe de jeg kjøpte på apoteket var nesten for små til henne i fjor sommer liksom :P

Ellers vil jeg dele et bilde av to bestevenner som deler hemmeligheter:

Egentlig kunne M tenkt seg å ligge helt inntil, men det synes ikke Dixi noe særlig om :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har babyredet kommet :) Det var siste tingen som "måtte" inn. Da kan bebis værsågod å komme når han måtte ønske!

Har begynt å få litt mer smertefulle kynnere om natten, noe som går utover nattesøvnen, så jeg er spent på hvor mye vi nærmer oss. Men legetime imorgen, så kanskje man får enda litt mer pekepinn :) Bare 6 dager igjen til termin gitt! Men 17 dager igjen til datoen jeg tipper han kommer :P

Kroppen jobber frem mot målet!

Jeg har også fått masse kynnere i det siste, og menssmerter nesten.

Og med mannen bortesovende på rehab.senter de to neste ukene ha min hysteriske mamma påbudt meg å sove med mobilen på sengekanten. :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kroppen jobber frem mot målet!

Jeg har også fått masse kynnere i det siste, og menssmerter nesten. 

Og med mannen bortesovende på rehab.senter de to neste ukene ha min hysteriske mamma påbudt meg å sove med mobilen på sengekanten. :teehe:

Føles som menssmerter her også, stikker og murrer. Må nesten puste meg igjennom. Men i natt forplantet det seg også i ryggen. Skulle gjerne hatt badekar nå, men varm dusj funket det da :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har babyredet kommet :) Det var siste tingen som "måtte" inn. Da kan bebis værsågod å komme når han måtte ønske!

Har begynt å få litt mer smertefulle kynnere om natten, noe som går utover nattesøvnen, så jeg er spent på hvor mye vi nærmer oss. Men legetime imorgen, så kanskje man får enda litt mer pekepinn :) Bare 6 dager igjen til termin gitt! Men 17 dager igjen til datoen jeg tipper han kommer :P

Mari elsker redet sitt, og hun sover faktisk i det fortsatt :) Det ligger egentlig i senga hennes, men havner innimellom mellom oss i senga :ahappy:

Høres ut som du er sprek :D Jeg hadde også ganske mye energi på slutten, gikk masse tur og ryddet og ordna. Men fikk kynnere konstant, så ble ganske sliten av akkurat det, selv om det bare var at magen stramma seg. Tenk at det er SÅ kort tid til lille gutten skal bli født! Synes du nettopp var på OUL jeg. :ahappy: Han kan ikke bli inni der i 17 dager til, for du må jo rekke fellesutstillingen :P

@Irenen gratulerer med 6 mnd. Så herlig og blid da :)

(Litt morsomt, for frøkna her er nesten helt likt kledd i dag, samme body nen litt mørkere blå snekkerbukse :lol: )

Takk :) Ja, hun er veeeldig blid, men det kan være ganske så mye lyd i henne også. Men jeg var visst sånn da jeg var liten jeg også :P Hvor gammel er frøkna di blitt nå? :)

Hvordan får dere solbriller til å sitte på? Hun blir virkelig frk. vilikke! når de kommer frem. Virker som de de selger på apoteket med "strkkk" er for stramme og klemmer (hun får merker etter dem).

Jeg kjøpte de jeg har på babyshop, men de er bare beregnet fra 0-1 år. Er ihvertfall veldig fornøyd med dem :) De har feste på begge sider, ikke bare på en side sånn som apoteket sine har (tror jeg?).

Føles som menssmerter her også, stikker og murrer. Må nesten puste meg igjennom. Men i natt forplantet det seg også i ryggen. Skulle gjerne hatt badekar nå, men varm dusj funket det da :)

Synes nesten det høres ut han kommer snart jeg da ;) Men noen har jo sånne symptomer lenge uten at fødselen egentlig starter. Hos meg hadde jeg litt sånn mensmurringer i korsryggen et par dager bare før vannet gikk.

Endret av IreneN
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det sies jo så ;) og disse er ikke særlige behagelige. Hatt noen på dagtid idag også, men tørr ikke glede meg for tidlig.

Nei, hvis de uansett bare kommer og går med ujevne mellomrom er det nok ikke noe på gang heelt enda. Er kanskje bare det man kaller modningsrier? Så klart lurt å være forberedt på at han kommer over tiden så du slipper den skuffelsen hvis du skulle gå på overtid, men det kan jo likevel høres ut som det kanskje er lurt å ha fødebaggen klar i det minste :D

Jeg hadde ingenting som var vondt, som gjorde at jeg måtte puste eller lindre med varmt vann osv før ting faktisk var igang. Nå starta jo fødselen med vannavgang da, så da måtte den jo bare starte innen litt over et døgn - hvis ikke hadde det blitt igangsettelse. I de tilfellene er det liksom ikke noe tvil, men det er jo ikke på alle at vannet går først.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen hun blir 3 mnd 1. Mai :)

Lyd skal de vist ha har jeg lært :P hun her er fryktelig bestemt og sier tydelig i fra når det er noe, utenom de gangene er hun blid og skravler masse :)

---

Hos meg starta riene bare plutselig, ikke noe varsel eller tegn i forkant. Og vannet tok de på føden når jeg endelig var 7-8 cm, men skjedde ikke stort etter de hadde gjort det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det sies jo så ;) og disse er ikke særlige behagelige. Hatt noen på dagtid idag også, men tørr ikke glede meg for tidlig.

Mens jeg på min side hadde maserier og kraftige modningssmerter i 3 uker før det faktisk starta. Ikke for å helle kaldt vann i årene dine, men det kan drøye selv om det er vondt, og det er greit å være klar over i det minste :) Jeg våkna minst en gang hver eneste natt og tenkte at "kanskje nå?" og holdt på å gå fra vettet til slutt. For nettopp som det sies, det "gjør ikke vondt før det er i gang". Mjo, går an det og ;) Og selv om jeg hadde vonde kynnere/maserier var de skikkelige riene helt annerledes, og jeg fikk mistanke om hva det var tvert de kom. Hos meg kom de veldig mye mer definert, det var som om noen skrudde av og på en bryter. Kynnere/maserier er mer vage i start og slutt, om du skjønner?

Men okke som er han jo snart ute, så fødebagen håper jeg du har pakka :ahappy:

Her er det masse kynnere og noen modningssmerter, men ikke en eneste celle i kroppen min tror det vil bli før termin iallefall :P Akkurat nå håper jeg at jeg ikke føder før termin, ikke lenge før iallefall. Masse stress på jobb, så jeg kjenner at jeg trenger litt tid til å slappe av før det blir tobarnsmor-tilværelse :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg mentalt forberedt på 1.mai, for det er fort gjort å tro det skjer noe også gjør det ikke det :P

Men fødebag og slikt er klart, Tetris har pass klart så alt det praktiske er i orden :)

Men godt med litt historier andre veien også, og innen ca 3 uker er han jo ute uansett hva ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen Siri og så ses vi kanskje i morgen kveld? Tar med selen (og spedbarnsinnlegget).

Her sover frøkna i babynestet enda. Hun er 9 mnd.

Veldig praktisk, for da sover hun godt andre steder også (hytta, reiseseng etc)

Babynest er trygt og godt.

Tips til gode krabbestrømpebukser? Hun har strømpebukse og sokker. På parketten ser jeg at det fort blir glatt for henne når hun prøver å reise seg. Er det noe jeg kan bruke? Sokker med skli under? Myke sko/tøfler?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...