Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Så ekkelt Mud! :hug:

Var ikke det feil av legevakten å la dere vente så lenge da? (Det er vel sykepleiere som vurderer det, men da han først kom til lege skjedde ting raskt? Da tenker jeg at det kanskje var en feilvurdering å la dere vente.)

Vanskelig å si.

Når vi kom virket det jo ikke så dramatisk og jeg var ikke den flinkeste til å mase.

En far med en ca 12 år gammel jente som hadde slått fingeren og hylte konstant lagde nok drama. De sneik seg tilmed inn før oss når A sitt kølapp nr kom opp :|

Jeg er ikke sikker på om damen fikk med seg at han var bevisstløs når han kastet opp heller, pga dramaet den faren lagde.

Må innrømme at jeg tenkte mitt om far og datter :P

Jepp, jeg brakk fingeren i den alderen selv, det ville aldri falt meg inn å oppføre meg som om jeg var i ferd med å pines til døde og helt ærlig hadde jeg ikke fått lov heller, med såpass mange yngre barn som var tydelig dårligere. Blandt annet en liten gutt med astmatiske anfall som var maks 3 ..

Han ble prioritert før A noe som var rett og rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Takk for tips! Jeg skal sjekke de ut! Det spiller egentlig ingen rolle om de ikke varer så lenge, for jeg regner med at dette kommer til å bli en skikkelig forbruksvare siden ungen hater å ha noe i håret og kommer til å dra det ut så fort hun kan i begynnelsen uansett! Vil heller prøve med strikker og spenner før jeg gir opp og må klippe henne.

Tenker også at det kan være verdt å sjekke ut sånne strikker som man bruker til hester kanskje. De skal holde godt i glatt hår vil jeg tro ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Barnehagen ringte - A har klagd over hodepine.

Jeg fortalte han at han måtte prate med en voksen hvis han ble kvalm, fikk vondt i hodet etc for da skulle jeg hente han.

Når barnehagen ringte var han i full lek ute og jeg fikk prate med han. Da hadde han plutselig ikke vondt i hodet lengre.

Så sitter jeg her og lurer da : løy han fordi han kjedet seg ? ( ikke usannsynlig desverre )

Eller har han hodepine som kommer og går? Eller fortrenger han hodepinen når han har det gøy?

Bør jeg hente han eller ikke?

Barnehagen mener han bare kjedet seg og ville hjem, for hodepinen kom sånn plutselig under aktivitet han synes er lite givende og forsvant mirakuløst når det ble gøy igjen, men de turde ikke ta noen avgjørelse *sukk*

Det hadde vært lettere om jeg ble bedt om å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinkig situasjon det der. Men tanken som slo meg er jo at han blir passet godt på i barnehagen så det er umulig noe farlig med hodepinen vil jeg tro. Regner også med at leger og slikt har sagt at han kan være i barnehage siden du har tatt han dit :)

Ja, han skal være helt ute av faresonen nå og han kunne leve som normalt.

Det eneste var at jeg skulle være ekstra oppmerksom ved slag mot hodet.

Jeg er nok litt hysterisk, men jeg så jo hvor fort han gikk fra å være i finfin form til å ligge å spy i bevisstløs tilstand på lørdag så jeg klarer ikke å puste med magen helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han skal være helt ute av faresonen nå og han kunne leve som normalt.

Det eneste var at jeg skulle være ekstra oppmerksom ved slag mot hodet.

Jeg er nok litt hysterisk, men jeg så jo hvor fort han gikk fra å være i finfin form til å ligge å spy i bevisstløs tilstand på lørdag så jeg klarer ikke å puste med magen helt enda.

Det forstår jeg veldig godt! Unner ingen en slik opplevelse, og jeg vet ikke enda hvordan det er å ha sitt eget barn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg veldig godt! Unner ingen en slik opplevelse, og jeg vet ikke enda hvordan det er å ha sitt eget barn.

Det var ikke udelt negativt, jeg fikk oppleve hvor utrolig flinke de er på sykehuset. Både på akuttmottaket og i barneavdelingen.

Ingen pratet over hodet på Ask, alt ble nøye og respektfullt forklart på en måte han forsto, de fikk han til å le og slappe av og de fikk meg til å føle meg trygg.

A vil jo gjerne tilbake :lol:

Det var en betryggende opplevelse.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg vært våken i flere timer fordi babyen sparker meg i blæra. Generelt er det mye spark innover og ikke så mye utover. Stor forskjell fra sist! Denne graviditeten har virkelig flydd avgårde. Jeg går stadig i surr på hvilken uke jeg er i, sist hadde jeg full kontroll og sjekket appen hver dag :P

Lykke til med siste innspurt @SiriEveline :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg vært våken i flere timer fordi babyen sparker meg i blæra. Generelt er det mye spark innover og ikke så mye utover. Stor forskjell fra sist! Denne graviditeten har virkelig flydd avgårde. Jeg går stadig i surr på hvilken uke jeg er i, sist hadde jeg full kontroll og sjekket appen hver dag :P

 

Lykke til med siste innspurt @SiriEveline :D 

Takk! Ingen store nyheter da, han lar vente på seg... jaja det er nok verdt det tilslutt ;)

Sikkert ikke bare bare med graviditet og barn fra før, ser for meg at det fort kan fly litt mer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville dere forventet å få i dåpspresang? Vi tenker å gi penger. Men, vi har jo ikke så god råd. Vi er tante/onkel til barnet. Er det veldig kjipt å gi 300kr? Leser rundt på nett, og det ser ut som de fleste mener man ikke bør gi mindre enn 500kr. Og jeg skulle gjerne gitt det om vi hadde så mye... litt redd for å virke veldig kjip, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville dere forventet å få i dåpspresang? Vi tenker å gi penger. Men, vi har jo ikke så god råd. Vi er tante/onkel til barnet. Er det veldig kjipt å gi 300kr? Leser rundt på nett, og det ser ut som de fleste mener man ikke bør gi mindre enn 500kr. Og jeg skulle gjerne gitt det om vi hadde så mye... litt redd for å virke veldig kjip, kjenner jeg.

Tenker at det er tanken som teller. Og om dere er så tett på barnet så vet de vel godt at dere ikke har så god råd?

Selv har jeg tenkt å opprette en BSU-konto som junior kan få gaver på om noen vil gi penger (til det formålet da, folk skal få velge selv), og da har jo ikke beløp noe å si, alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ingen store nyheter da, han lar vente på seg... jaja det er nok verdt det tilslutt ;)

Sikkert ikke bare bare med graviditet og barn fra før, ser for meg at det fort kan fly litt mer da ;)

Husker hvordan det var å legge seg om kvelden og si til mannen at, tenk om dette er den siste natta vi bare er oss to, kanskje er vi en familie i morgen :):heart:

Ja, tiden flyr jo avgårde når det er så mye som skjer med barnet man har fra før. Dessuten trenger vi jo ikke noe utstyr, vi har jo alt. Ikke behov for å lese seg opp på bilstoler eller vogner. Har gått gjennom babyklærne og vi arvet så mye da vi fikk førstemann at vi trenger ikke noe nytt :o Jeg har kjøpt litt nye gravidklær og skal kjøpe cozyfix ammepute og babynest og det er det liksom. Var veldig mye mer spennende sist :P

Siden det ikke er noe nytt babyutstyr som har kommet i hus, så glemmer jeg litt at det kommer en baby tror jeg. Barnet vi har bruker jo fortsatt stellebord og sprinkelseng liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville dere forventet å få i dåpspresang? Vi tenker å gi penger. Men, vi har jo ikke så god råd. Vi er tante/onkel til barnet. Er det veldig kjipt å gi 300kr? Leser rundt på nett, og det ser ut som de fleste mener man ikke bør gi mindre enn 500kr. Og jeg skulle gjerne gitt det om vi hadde så mye... litt redd for å virke veldig kjip, kjenner jeg.

Da min nevø ble døpt fikk han en sånn stor eventyrbok av oss, tror den kostet 300 og noe. Her er både vi og foreldrene til nevøen (og andre i familien) i etableringsfasen, så alle skjønner at man ikke har råd til superdyre gaver. Det får besteforeldrene ta seg av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvordan det var å legge seg om kvelden og si til mannen at, tenk om dette er den siste natta vi bare er oss to, kanskje er vi en familie i morgen :):heart:

Ja, tiden flyr jo avgårde når det er så mye som skjer med barnet man har fra før. Dessuten trenger vi jo ikke noe utstyr, vi har jo alt. Ikke behov for å lese seg opp på bilstoler eller vogner. Har gått gjennom babyklærne og vi arvet så mye da vi fikk førstemann at vi trenger ikke noe nytt :o Jeg har kjøpt litt nye gravidklær og skal kjøpe cozyfix ammepute og babynest og det er det liksom. Var veldig mye mer spennende sist :P

Siden det ikke er noe nytt babyutstyr som har kommet i hus, så glemmer jeg litt at det kommer en baby tror jeg. Barnet vi har bruker jo fortsatt stellebord og sprinkelseng liksom.

Kjenner meg veldig igjen i den. Eller, hun rakk å flytte ut av sprinkelsenga for ei stund sida, men stellebordet har bare blitt stående der. Og fordi det er så lite som behøves å handles inn, så blir hele forberedelses-prosessen så veldig tona ned, og jeg er ekstremt mye mer avslappa på ting denne gangen. Nå føles det heeelt merkelig å være i permisjon, for da er jo babyen like rundt hjørnet liksom. Når skjedde det? :lol:

Jeg har henta et par sånne babybokser, for de husker jeg at jeg syntes var stas sist. Noen fikk man ikke bestille for andre gang, men denne gangen må jeg si det var mest ræl. Eller, iallefall i Vitusapotek sin, to sorter halspastiller liksom? Kjeeempenyttig. Apotek1 sin var bedre da. Like greit at jeg ikke bestilte så mange denne gangen, sist hamstra jeg jo alt som var :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i den. Eller, hun rakk å flytte ut av sprinkelsenga for ei stund sida, men stellebordet har bare blitt stående der. Og fordi det er så lite som behøves å handles inn, så blir hele forberedelses-prosessen så veldig tona ned, og jeg er ekstremt mye mer avslappa på ting denne gangen. Nå føles det heeelt merkelig å være i permisjon, for da er jo babyen like rundt hjørnet liksom. Når skjedde det? :lol:

Jeg har henta et par sånne babybokser, for de husker jeg at jeg syntes var stas sist. Noen fikk man ikke bestille for andre gang, men denne gangen må jeg si det var mest ræl. Eller, iallefall i Vitusapotek sin, to sorter halspastiller liksom? Kjeeempenyttig. Apotek1 sin var bedre da. Like greit at jeg ikke bestilte så mange denne gangen, sist hamstra jeg jo alt som var :P

Har du også gått ut i permisjon!? Herlighet som tiden flyr da! Lykke til med de siste dagene til deg også! :D

Ja, de boksene ja, det skal jeg huske på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll hos legen. Hun er ikke fornøyd med at jeg fortsatt ikke har tatt igjen vekta fra da jeg ble gravid. Jeg forteller henne at jeg spiser normalt. Hun ber meg spise sjokolade og andre ting med mye kalorier og sukker! Hva slags råd er det å gi en gravid?! (eller noen i det heletatt) Skulle tro det var bedre å spise sunn og næringsrik mat og ikke bare stappe i seg masse drit bare for å få vekta til å gå opp!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll hos legen. Hun er ikke fornøyd med at jeg fortsatt ikke har tatt igjen vekta fra da jeg ble gravid. Jeg forteller henne at jeg spiser normalt. Hun ber meg spise sjokolade og andre ting med mye kalorier og sukker! Hva slags råd er det å gi en gravid?! (eller noen i det heletatt) Skulle tro det var bedre å spise sunn og næringsrik mat og ikke bare stappe i seg masse drit bare for å få vekta til å gå opp! 

Veldig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll hos legen. Hun er ikke fornøyd med at jeg fortsatt ikke har tatt igjen vekta fra da jeg ble gravid. Jeg forteller henne at jeg spiser normalt. Hun ber meg spise sjokolade og andre ting med mye kalorier og sukker! Hva slags råd er det å gi en gravid?! (eller noen i det heletatt) Skulle tro det var bedre å spise sunn og næringsrik mat og ikke bare stappe i seg masse drit bare for å få vekta til å gå opp!

Jøss. Merkelig råd å gi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ville dere forventet å få i dåpspresang? Vi tenker å gi penger. Men, vi har jo ikke så god råd. Vi er tante/onkel til barnet. Er det veldig kjipt å gi 300kr? Leser rundt på nett, og det ser ut som de fleste mener man ikke bør gi mindre enn 500kr. Og jeg skulle gjerne gitt det om vi hadde så mye... litt redd for å virke veldig kjip, kjenner jeg.

Vi forventet ikke gave i det hele tatt.. Vi ønsket bare at de skulle dele dagen med oss :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...