Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Unger tar absurd mye plass :|

De har så mye ting! Har brukt en uke på å få kontroll på rommene til A nå ( han har et lekerom og et soverom , allikevel for liten plass), og skal bli enda strengere på at han ikke skal få leker og drit av familien.

2 bilbaner! Han leker ikke med de en gang! Han trenger Lego, bøker, tegnesaker og vikingtingene sine. Og tidvis verktøy.

Resten er skrot i mine øyne :aww:

Men selvfølgelig dyrbare eiendeler selv om de ikke brukes i hans øyne. ..

Du må ikke snakk!

Halve lekerommet her i huset, siden hun fortsatt sover i vår seng, er telt! Hun har en bestemor som har kjøpt stort telt.. Og M (og ene whippeten) synes jo at teltet er så festlig at jeg har ikke hjerte til å pakke det ned..

Huset vårt kommer aldri til å være ryddig det :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Du må ikke snakk!

Halve lekerommet her i huset, siden hun fortsatt sover i vår seng, er telt! Hun har en bestemor som har kjøpt stort telt.. Og M (og ene whippeten) synes jo at teltet er så festlig at jeg har ikke hjerte til å pakke det ned..

Huset vårt kommer aldri til å være ryddig det :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenkte det skulle bli så fint da vi flytta til denne leiligheten, for da kunne de ha lekene sine inne på rommet sitt, i stedetfor slengt rundt i hele stua! Tenkte jeg... :P Det er Duplo -overalt-. Og de har en leketunnel, og bamser, puter, biler, baller. Alt må lekes med i stua :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenkte det skulle bli så fint da vi flytta til denne leiligheten, for da kunne de ha lekene sine inne på rommet sitt, i stedetfor slengt rundt i hele stua! Tenkte jeg... :P Det er Duplo -overalt-. Og de har en leketunnel, og bamser, puter, biler, baller. Alt må lekes med i stua :P

Selvfølgelig :aww: helst rett bak der du står eller oppi sofan der du sitter :P

Derfor har vi bare resignert.. Så store deler av skapplassen i stua, er til leker.. Da kan vi i alle fall leke vi har et ryddig hjem etter hun har lagt seg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :aww: helst rett bak der du står eller oppi sofan der du sitter :P

Derfor har vi bare resignert.. Så store deler av skapplassen i stua, er til leker.. Da kan vi i alle fall leke vi har et ryddig hjem etter hun har lagt seg :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå begynner de å bli så store at de kan bli med på å rydde før de skal legge seg :) Så her hos meg er det ryddig fra de har lagt seg og til de har stått opp igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå begynner de å bli så store at de kan bli med på å rydde før de skal legge seg :) Så her hos meg er det ryddig fra de har lagt seg og til de har stått opp igjen :P

Ho mi er også med å rydde, men når man rydder, så oppdager som oftest nye skatter.. Så da er det raskest å bare rydde selv de kveldene man er sliten :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stue i andre etasje, og soverom i første. Så er endel leker i stua. Men synes ikke det gjør noe. Litt rot må en regne med ;)

Hehe det er sagt litt humoristisk fra min side altså ;) jeg kunne fint ha levd med et hus der barneleker var bombet ned, så lenge frøkna hadde det artig.. Så det gjør meg virkelig ingenting ;)

Og så etter 1,5 år har jeg plutselig fått brystbetennelse.. Fra å være helt fin da jeg la meg i går, og til fryktelig dårlig i dag.. Kulen i brystet var 3,5cm stor :-| så nå er det antibiotika, og se om det går over.. Festlig!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er sagt litt humoristisk fra min side altså ;) jeg kunne fint ha levd med et hus der barneleker var bombet ned, så lenge frøkna hadde det artig.. Så det gjør meg virkelig ingenting ;)

Og så etter 1,5 år har jeg plutselig fått brystbetennelse.. Fra å være helt fin da jeg la meg i går, og til fryktelig dårlig i dag.. Kulen i brystet var 3,5cm stor :-| så nå er det antibiotika, og se om det går over.. Festlig!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var ikke ment mot deg altså :)

en må jo ha det slik en ønsker det selv. Skulle gjerne hatt mer leker på rommet hans, men med planløsningen her er det ikke så lett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm tenkte å begynne å innrede barnerom og leke der inne og sånn.. kanskje ikke noe vits det da :P

Jaja gjør meg ingenting med barnehus :P

Det er veldig fint med barnerom! Da kan man sende barn og mann inn dit når man trenger en liten pust :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig forskjell på å bli fortalt at han burde ut en uke før termin, mens den andre mener det ikke er så farlig å bli satt i gang 11 dager på overtid. Jeg fikk heldigvis insistert på ny kontroll ved termin! Håper jeg får overlegen igjen da! 19 dager igjen til termin.

Det er like mange meninger som leger og jeg forstår det. Men at de har så forskjellig mening er veldig rart og føles ganske utrygt.

Hvordan går det med deg nå? Tenker på deg fra tid til annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg litt som James bond og ninja på samme tid når man får til å skifte bleie på et sovende barn uten at barnet våkner :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Imponerende :bow:

Det er ikke kloroform inne i bildet, vel? :innocent::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hatt det huset jeg har nå da jeg hadde små barn. I stedet bodde vi i en 50 kvm stor studentleilighet i flere år. Jeg rev ned hyller i et kott og fylte hele rommet med en seng til meg selv, og så hadde ungene et stort soverom på deling. Det funket egentlig veldig bra, det var fine år. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint og flott med besteforeldre, men de har en skrudd formening om at barnet har en muteknapp. Sorry, barnet har sovet dårlig og gråter, jeg får faktisk ikke gjort så mye annet enn å trøste og roe. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er TV-stua kombinert tv-stue og lekerom, og 3-åringen har per dags dato lekt inne på rommet sitt en eneste gang :aww:

Forøvrig er det første dag etter ferien idag, og første dag på storbarn. H har vært godt forberedt på det, og barnehagen har også et fint opplegg med tilvenning for de som skal over på stor. H var litt spent og nervøs imorges, men det gikk helt fint da de først kom frem. Samboeren ble nok litt tatt på senga, for han syntes det var litt skummelt han og, til slutt ble han sendt avgårde til jobb med et velmenende "Det går bra!" fra hun som tok imot H :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er TV-stua kombinert tv-stue og lekerom, og 3-åringen har per dags dato lekt inne på rommet sitt en eneste gang :aww:

Forøvrig er det første dag etter ferien idag, og første dag på storbarn. H har vært godt forberedt på det, og barnehagen har også et fint opplegg med tilvenning for de som skal over på stor. H var litt spent og nervøs imorges, men det gikk helt fint da de først kom frem. Samboeren ble nok litt tatt på senga, for han syntes det var litt skummelt han og, til slutt ble han sendt avgårde til jobb med et velmenende "Det går bra!" fra hun som tok imot H :teehe:

Er jo litt av sjarmen med fedre dette da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle rydde unna litt leker som hun har vokst ifra.. Hun trenger liksom ikke stirrespeilet sitt lengre..

Noen er merkelig nok ikke enig, og den kassa jeg putter ting i blir stadig tømt..

Jeg har resignert, og nå har vi bare enda flere leker på gulvet enn vanlig :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle rydde unna litt leker som hun har vokst ifra.. Hun trenger liksom ikke stirrespeilet sitt lengre..

Noen er merkelig nok ikke enig, og den kassa jeg putter ting i blir stadig tømt..

Jeg har resignert, og nå har vi bare enda flere leker på gulvet enn vanlig :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det gjorde vi også i går. Etter mye overtalelse fikk jeg pakke vekk en IKEA-pose med babyleker. Har prøvd ca 100 ganger før, men det har ikke gått. Har prøvd mens hun er i bhg eller andre steder også, men pga null oppbevaringsplass så har det stått i leiligheten frem til vi fikk levert det hos foreldrene mine, så da har hun pakket det ut igjen :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...