Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Ja jeg tror det må bli løsningen å prøve på. Tenker vi starter med bading og kveldstell kl 19 fremover og legger han kl 20. Hvis han begynner å bli trøtt etter 16-17 så får vi prøve å holda han våken litt og heller starte kveldsstellet litt tidligere og dra det ut litt. Så prøve vi det og ser om det kan hjelpe litt og hvis ikke må vi jo bare justerte tidspunktene for stell og legging etter hvert.

Nå er min mye mindre da, så vi har liksom ikke kommet så langt. Men han sovner ihvertfall hver gang vi legger han med denne rutinen, på dagtid er det verre, men den kan bare være som den vil for det er natta som er mest hellig for meg.

Det som er veldig greit er at han tydeligvis skjønner at det er natta, for selvom jeg ammet han bare en time før legging, så spiser han seg opp på siste ammingen. Men alt dette blir vel snudd på hode før eller siden, har inntrykk av at med engang man begynner å få rutiner, så endrer noe seg :P

Her soves det forresten også bare korte økter på dagen, 30-60min, og idag tror jeg det ble kun 4-5 stk a 30min. Men han er jo fornøyd, så da får vi bare kjøre på. Heldigvis kan jeg gjøre litt ting sammen med ham, som f.eks. legge han på senga og brette klær, samtidig som jeg tuller og "leker" litt med ham, og litt alene leketid syntes han også er fint så mor får laget seg frokost og spist den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Nå er min mye mindre da, så vi har liksom ikke kommet så langt. Men han sovner ihvertfall hver gang vi legger han med denne rutinen, på dagtid er det verre, men den kan bare være som den vil for det er natta som er mest hellig for meg.

Det som er veldig greit er at han tydeligvis skjønner at det er natta, for selvom jeg ammet han bare en time før legging, så spiser han seg opp på siste ammingen. Men alt dette blir vel snudd på hode før eller siden, har inntrykk av at med engang man begynner å få rutiner, så endrer noe seg :P

Her soves det forresten også bare korte økter på dagen, 30-60min, og idag tror jeg det ble kun 4-5 stk a 30min. Men han er jo fornøyd, så da får vi bare kjøre på. Heldigvis kan jeg gjøre litt ting sammen med ham, som f.eks. legge han på senga og brette klær, samtidig som jeg tuller og "leker" litt med ham, og litt alene leketid syntes han også er fint så mor får laget seg frokost og spist den :)

Ja dagen gjør meg ingenting for han er så snill at jeg kan ta han med over alt hvis jeg vil uten problemer. Han leker også veldig bra selv nå og storkoser seg på gulvet med å rulle så jeg får gjort ting på dagen uten problem. Spiser ikke like ofte heller lengre så føler meg ikke som en ammeku døgnet rundt. Men ja nettene er gode å ha. Vi har nettene for han sover godt når han sovnet men kveldene har blitt så styrete i det siste og jeg blir lei meg og gråter og han gråter og etterpå er jeg bare heeelt utslitt. Han har omtrent ikke felt en tåre siden han ble født så kjenne dette er tøft med en baby som gråter og ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg hos kiropraktoren og fikk komplimenter om at jeg så fresh og virkelig strålte. I dag fikk jeg beskjed om at jeg så stor, sliten og fødeklar ut.. Takk for den :lol:

Magen har virkelig eksplodert de siste dagene. Jeg er superspent på hva de mener på Ullevål i morgen. Lurer litt på hvor stor han har blitt nå og om neste lege også er bekymret over at han ikke er fødbar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg hos kiropraktoren og fikk komplimenter om at jeg så fresh og virkelig strålte. I dag fikk jeg beskjed om at jeg så stor, sliten og fødeklar ut.. Takk for den :lol:

Magen har virkelig eksplodert de siste dagene. Jeg er superspent på hva de mener på Ullevål i morgen. Lurer litt på hvor stor han har blitt nå og om neste lege også er bekymret over at han ikke er fødbar :P

Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg hos kiropraktoren og fikk komplimenter om at jeg så fresh og virkelig strålte. I dag fikk jeg beskjed om at jeg så stor, sliten og fødeklar ut.. Takk for den :lol:

 

Magen har virkelig eksplodert de siste dagene. Jeg er superspent på hva de mener på Ullevål i morgen. Lurer litt på hvor stor han har blitt nå og om neste lege også er bekymret over at han ikke er fødbar :P

Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg hos kiropraktoren og fikk komplimenter om at jeg så fresh og virkelig strålte. I dag fikk jeg beskjed om at jeg så stor, sliten og fødeklar ut.. Takk for den :lol:

 

Magen har virkelig eksplodert de siste dagene. Jeg er superspent på hva de mener på Ullevål i morgen. Lurer litt på hvor stor han har blitt nå og om neste lege også er bekymret over at han ikke er fødbar :P

Jeg trøstet meg med at både flodhester, elefanter og hvalrosser fødte de også, så da måtte jeg også klare det :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøstet meg med at både flodhester, elefanter og hvalrosser fødte de også, så da måtte jeg også klare det :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg følte meg større og verre sist :P Da gikk jeg jo opp veldig mye totalt også. Husker at jeg ikke fikk på meg sokkene selv på slutten :P Denne gangen har jeg gått opp minimalt og antagelig kommer til å veie mindre etter fødselen enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid, så den hvalross-følelsen jeg hadde sist har jeg ikke nå (jeg føler meg stor, men ikke SÅ stor og klumpete liksom).

Bekymringen min denne ganger er at de har sagt at babyen er så stor at det kan være et problem å få han ut om han blir værende der inne til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg større og verre sist :P Da gikk jeg jo opp veldig mye totalt også. Husker at jeg ikke fikk på meg sokkene selv på slutten :P Denne gangen har jeg gått opp minimalt og antagelig kommer til å veie mindre etter fødselen enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid, så den hvalross-følelsen jeg hadde sist har jeg ikke nå (jeg føler meg stor, men ikke SÅ stor og klumpete liksom).

 

Bekymringen min denne ganger er at de har sagt at babyen er så stor at det kan være et problem å få han ut om han blir værende der inne til termin...

Jeg husker du har fortalt dette, jeg var bare litt flåsete ;)

Jeg selv la bare på meg 3 kg totalt på svangerskapet, men husker jeg følte meg enorm allikevel :P

Men til sånn ordentlig trøst; jeg vet om flere som har fått estimert vekt på UL, og det skulle være stoooore babyer på 5kg+, og de kom ut som under 4 kg :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden var jeg hos kiropraktoren og fikk komplimenter om at jeg så fresh og virkelig strålte. I dag fikk jeg beskjed om at jeg så stor, sliten og fødeklar ut.. Takk for den :lol:

Magen har virkelig eksplodert de siste dagene. Jeg er superspent på hva de mener på Ullevål i morgen. Lurer litt på hvor stor han har blitt nå og om neste lege også er bekymret over at han ikke er fødbar :P

Hvilken lege? :) Lykke til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser herlig ut Krilo

Bærsele er gull verdt. Vi er på fjellet vi også. Ikke så varmt her og mye vind. Kjedelig. Men hundene får løpe på fjellet (friområde) så det er verdt det. Fredag reiser vi tilbake på hytta. Lillemor er så flink og grei :) Går sine første skritt på egenhånd og greier. Litt stolt mamma kan du si.

Lykke til Fillerya

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser herlig ut Krilo

Bærsele er gull verdt. Vi er på fjellet vi også. Ikke så varmt her og mye vind. Kjedelig. Men hundene får løpe på fjellet (friområde) så det er verdt det. Fredag reiser vi tilbake på hytta. Lillemor er så flink og grei :) Går sine første skritt på egenhånd og greier. Litt stolt mamma kan du si.

Lykke til Fillerya

Første gang vi får brukt den ordentlig, hun blir så leo av å ligge i vogna så hun storkoste seg i sela og titta masse rundt seg og lagde sånne gledes hvinelyder :lol:

Så herlig med små skritt :) gleder meg til det selv, og skjønner godt du er stolt! Hvor gammel er hun nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vi får brukt den ordentlig, hun blir så leo av å ligge i vogna så hun storkoste seg i sela og titta masse rundt seg og lagde sånne gledes hvinelyder :lol:

Så herlig med små skritt :) gleder meg til det selv, og skjønner godt du er stolt! Hvor gammel er hun nå? :)

De koser seg som regel i bæresele ja, nærhet og det å kunne oppleve/se mer av verden. Frøkna her elsker det.

I dag var vi på 3 timers tur (inkl pause). Hun sov en drøy time og resten sitter hun og følger med og bare koser seg.

Hun er nettopp blitt ett år. Er en stund siden hun reiste seg og gått langs ting. Men først de siste dagene hun klarer å gå mer enn to skritt uten støtte. Utrolig hvor fort tiden går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spontan fjelltur i helgen. Vi skal til Gjendesbu og gå i fjellet, hva trenger vi?

Blir å ha med bæreselen, men om det blir kaldt og vind hva gjør vi? Har tenkt på kjøp av bærejakke uansett, kan de lønne seg å ordne det nå med engang? (Gjerne tips om jakker).

Forslag til hva vi kan ha med som han kan sove i i fellesområdet, som gjerne kan bæres og flyttes på om det trengs.

Og generelt klær til ham? Hva MÅ vi huske?

Kan jo bli kaldt i fjellet, man vet liksom aldri. Selvom det ikke er snakk om kjempelange turene da, men sikkert 3-4t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spontan fjelltur i helgen. Vi skal til Gjendesbu og gå i fjellet, hva trenger vi?

Blir å ha med bæreselen, men om det blir kaldt og vind hva gjør vi? Har tenkt på kjøp av bærejakke uansett, kan de lønne seg å ordne det nå med engang? (Gjerne tips om jakker).

Forslag til hva vi kan ha med som han kan sove i i fellesområdet, som gjerne kan bæres og flyttes på om det trengs.

Og generelt klær til ham? Hva MÅ vi huske?

Kan jo bli kaldt i fjellet, man vet liksom aldri. Selvom det ikke er snakk om kjempelange turene da, men sikkert 3-4t.

Vi har jo halve garderoben med av generelle klær :P

Vi har med både ull og sommertøy, og fleece jakke, votter og luer i litt forskjellige stoff. Har også med bamsedress om det skulle bli veldig kaldt.

I bæreselen sitter de nokså skjermet for vær og vind, når vi gikk i dag blåste det en del, hun hadde på body og bukse, hel tynn ulldress og fleece jakken over, votter og ullsokker. Hadde solhatt oppå tynn ulllue. Hun var god og varm hele turen.

Angående soving, kan vel sove i baggen til vogna? Den har jo bærehåndtak i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo halve garderoben med av generelle klær :P

Vi har med både ull og sommertøy, og fleece jakke, votter og luer i litt forskjellige stoff. Har også med bamsedress om det skulle bli veldig kaldt.

I bæreselen sitter de nokså skjermet for vær og vind, når vi gikk i dag blåste det en del, hun hadde på body og bukse, hel tynn ulldress og fleece jakken over, votter og ullsokker. Hadde solhatt oppå tynn ulllue. Hun var god og varm hele turen.

Angående soving, kan vel sove i baggen til vogna? Den har jo bærehåndtak i hvertfall :)

Vogna blir ikke med, er visst ikke veier dit vi skal :P

Men lurer på å drasse med bagen altså...litt styrete men da har han ihvertfall et trygt sovested også kan han sove der om natten også.

Av klær tar jeg med alt han har av ull som er tre bodyer i tynn og en i tykk, en tynn ullbukse, en strømpebukse og en tykk ullbukse samt noen ullsokker. Har en god fleecedress som skal være kjempeflott i polartec eller noe (aldri brukt og noe stor, men funker nok fint).

Mest bekymret for bena som henger utenfor da, de bør enten være inni en bærejakke eller få på seg noe mot vinden.

Ser ut som det er meldt ned mot 6 grader og tidvis regn.

Blir heldigvis bare over helgen da og mulighet for å reise hjem om det er helt krise, men den som intet våger, intet vinner :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna blir ikke med, er visst ikke veier dit vi skal :P

Men lurer på å drasse med bagen altså...litt styrete men da har han ihvertfall et trygt sovested også kan han sove der om natten også.

Av klær tar jeg med alt han har av ull som er tre bodyer i tynn og en i tykk, en tynn ullbukse, en strømpebukse og en tykk ullbukse samt noen ullsokker. Har en god fleecedress som skal være kjempeflott i polartec eller noe (aldri brukt og noe stor, men funker nok fint).

Mest bekymret for bena som henger utenfor da, de bør enten være inni en bærejakke eller få på seg noe mot vinden.

Ser ut som det er meldt ned mot 6 grader og tidvis regn.

Blir heldigvis bare over helgen da og mulighet for å reise hjem om det er helt krise, men den som intet våger, intet vinner :P

I 6 grader og regn hadde vi nok droppet fjellturer i bæresele tror jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 6 grader og regn hadde vi nok droppet fjellturer i bæresele tror jeg :P

Orker ikke sitte inne, og straks er høsten her og normalen hjemme blir 6 grader og regn så hopper heller i det :P

Så stikker og ser på bærejakke imorgen og håper jeg finner noe som passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke sitte inne, og straks er høsten her og normalen hjemme blir 6 grader og regn så hopper heller i det :P

Så stikker og ser på bærejakke imorgen og håper jeg finner noe som passer bra.

Ser jo den, blir jo akkurat sånn vær hos oss også på høst og vinter, men regnvær på fjellturer er jeg ikke så fan av, blir ekstra surt og kaldt :lol: men ville nok hatt en bærejakke om jeg skulle ut på tur i slikt vær med selen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: kjøp stonz sko. De er geniale.

Det bruker jeg selv med bærejakke. Bæreglede i Oslo har utvalg av jakker. Ville dratt dit. Der jeg kjøpte min jakke.

Husk votter og lue. Når det regner bruker jeg paraply sånn at vi ikke blir våte. Her er det 10 grader og kler henne i ull, ulldress, stonz sko, lue og votter. Inn i jakka. Har gått fint her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: kjøp stonz sko. De er geniale.

Det bruker jeg selv med bærejakke. Bæreglede i Oslo har utvalg av jakker. Ville dratt dit. Der jeg kjøpte min jakke.

Husk votter og lue. Når det regner bruker jeg paraply sånn at vi ikke blir våte. Her er det 10 grader og kler henne i ull, ulldress, stonz sko, lue og votter. Inn i jakka. Har gått fint her.

Er Bæreglede jeg skal på faktisk ;) så godt den kan anbefales. Så på de skoene, men var litt usikker, men da blir det nok et par sånne ;)

Også trenger vi lue og votter, har bare en supertynn ullue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg kjøpte først et par Reima sko men mye mer fornøyd med Stonz. Kan kjøpe innlegg å ha inni til vinteren.

Min jakke er softshell fra Lenny Lamb. Veldig fornøyd. Ei venninne har MAM jakke i fleece og veldig fornøyd.

God tur og kos dere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg kjøpte først et par Reima sko men mye mer fornøyd med Stonz. Kan kjøpe innlegg å ha inni til vinteren.

Min jakke er softshell fra Lenny Lamb. Veldig fornøyd. Ei venninne har MAM jakke i fleece og veldig fornøyd.

God tur og kos dere :)

Å takk for så mye tips :)

Har sett på Mam jakke, men tenker det er best å ta med guttungen, sele og prøve meg frem.

Syntes også han er litt for stor til spedbarnsinnlegget men han trenger egentlig fortsaty støtten så kanskje jeg kan få noen råd i forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...