Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Hvordan gikk det Siri?

Ble jakke fra MaM, Two-way deluxe. Det er en vann og vindtett fleece :)

Kan brukes både på magen og på ryggen, samt som vanlig fleece uten baby.

Selvfølgelig satt han perfect i selen nå så nyfødtinnlegget varer nok en måned til :) (bare jeg som må ha knota sist). Da sitter han også med beina på innsiden av selen så tar bare tykke ullsokker over det han har på, så blir det Stonz når bena dingler utenfor.

Endte også opp med elefantlue og votter så da er han godt kledd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn i bgh:

Vi trenger regnklær.. Og da tenkte jeg automatisk bukse og jakke.. Men når jeg sto på butikken, så fant jeg jo parkdresser som er vann- og vindtett. Det må da være mer genialt for ei tuppe på 1,5 år med en dress istedenfor bukse og jakke som evt lager glipper osv?

Eller er jeg på bærtur...? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn i bgh:

Vi trenger regnklær.. Og da tenkte jeg automatisk bukse og jakke.. Men når jeg sto på butikken, så fant jeg jo parkdresser som er vann- og vindtett. Det må da være mer genialt for ei tuppe på 1,5 år med en dress istedenfor bukse og jakke som evt lager glipper osv?

Eller er jeg på bærtur...? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har akkurat samme dilemma! :lol: Lurer faktisk på å kjøpe en av hver, de trenger vel uansett ekstra skift i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme dilemma! :lol: Lurer faktisk på å kjøpe en av hver, de trenger vel uansett ekstra skift i barnehagen.

Jo, det er sant :)

Men for meg er det litt sånn om jeg skal legge penger i en god dress og ei bra jakke, eller om jeg skal kjøpe to regnsett :lol:

All denne tenkinga for et par Mnd, så kjem vinteren og jeg må sikkert kjøpe dress for hun har vokst ut den hun har :P

Det er et tips: didrikson-dressene har slik at man kan legge de ned osv for p få de en størrelse større..

Jeg skulle kjøpe en slik, så fikk mamma høre at jeg skulle kjøpe en dress, så da kjøpte hun bare en - i et annet merke.. Så nå har jeg sikkert en dress som var for stor i fjor og for liten i år :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tenker at man kan kjøpe en av hver nå, også se hva som funker best, så kjøper man heller det når ungen har vokst ut av disse. Om to måneder :lol:

Noterer meg didrikson, da! Skal på shopping veldig snart.

Hmm.. Kanskje det!

Jeg falt veldig for denne dressen på XXL i dag.. Men selvfølgelig hadde de ikke riktig størrelse inne.. Men veldig mykt og fint stoff.. Istedenfor stormberg sine som både lagde mye lyd og virket stivere..

post-6555-1437084687,4408_thumb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler regnsett + parkdress. :lol: Ser de bruker mye bare regnbuksa på lillemor, om det er fuktig på bakken men fint ellers. Eller i sandkassa er det greit å ha regnbukse på uten at man trenger jakka. Parkdressene blir litt mer allround, de blir aldri like tette som disse ordentlige regntøyene, men puster mye bedre og er mye mindre klamt å ha på enn rene regndresse.

Og dissa små klarer alltid å bli våte uansett, så skift må man ha. :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så festlig når hun blir hysterisk nårvi prøver å legge ho :-/ vært sånn et par dager nå... Ganske slitsomt gitt.. Har gitt opp akkurat nå, så nå ligger hun å er storfornøyd og snakker med føttene på pysjen sin, de har nemlig fårt pandaører og ansikt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn i bgh:

Vi trenger regnklær.. Og da tenkte jeg automatisk bukse og jakke.. Men når jeg sto på butikken, så fant jeg jo parkdresser som er vann- og vindtett. Det må da være mer genialt for ei tuppe på 1,5 år med en dress istedenfor bukse og jakke som evt lager glipper osv?

Eller er jeg på bærtur...? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skulle skrive akkurat det samme som under her! :)

I ordentlige regnværsdager holder ikke dressen. Mens den er genial å ha på alle andre grå dager, eller bare generelt utover høsten.

Anbefaler regnsett + parkdress. :lol: Ser de bruker mye bare regnbuksa på lillemor, om det er fuktig på bakken men fint ellers. Eller i sandkassa er det greit å ha regnbukse på uten at man trenger jakka. Parkdressene blir litt mer allround, de blir aldri like tette som disse ordentlige regntøyene, men puster mye bedre og er mye mindre klamt å ha på enn rene regndresse.

Og dissa små klarer alltid å bli våte uansett, så skift må man ha. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempeflott i fjellet!

Ble ca 5 timers tur med storstett opphold, bare noe yr på start og slutt.

Christoffer sov mesteparten av gåinga, og var våken og blid i pausen.

Jakken funket knall :)

Så bra :)

I dag skal vi prøve bæremeis på tur da sambo vil bære. Pakker med selen i reserve

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser herlig ut Siri

Og jakka ser deilig ut, nesten så jeg fikk lyst på en ny selv ;-)

Vi har prøvd bæremeisen i dag. Brukte den den første timen og Ergobaby etterpå. Der sovnet hun.

Fin fjelltur

Nå sover hun ettermiddagsluren i vogna, lurer litt på når hun sovner i kveld :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser herlig ut Siri

Og jakka ser deilig ut, nesten så jeg fikk lyst på en ny selv ;-)

Vi har prøvd bæremeisen i dag. Brukte den den første timen og Ergobaby etterpå. Der sovnet hun.

Fin fjelltur

Nå sover hun ettermiddagsluren i vogna, lurer litt på når hun sovner i kveld :P

Eneste er at den er en smule klam siden den er vind og vanntett. Så ønsker meg litt en lett enkel gensersak å bruke når det er opphold, men får først se hvor mye bæring det blir og sånn, og hvor høy intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dresser. Nå bor jo vi på et vått sted, men her er barnehagen kjempeglade for de som kommet med reima tec-dresden. Vanntett, vindtett og varm. Så har vi hatt en tynnere dress fra bergans som også er vann og vindtett. Da har regnkkær vært helt overflødig. Også har hun hadde ullsett i tillegg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er veldig behagelig at frøkna stort sett får smokken tilbake i munn når hun sover nå. Sitter nede i stua og ser hun på babycallen, morsomt å se når hun kaver seg bort inntil smokken og du ser hun får tak i den og sutter i vei i søvne :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er veldig behagelig at frøkna stort sett får smokken tilbake i munn når hun sover nå. Sitter nede i stua og ser hun på babycallen, morsomt å se når hun kaver seg bort inntil smokken og du ser hun får tak i den og sutter i vei i søvne :lol:

Ååå så digg :)

Her klarer han det om den såvidt har ramlet litt ut, og er festet i kosen, og da er det flaks når han treffer :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så digg :)

Her klarer han det om den såvidt har ramlet litt ut, og er festet i kosen, og da er det flaks når han treffer :P

Her både kaver hun bort til den med hodet og kan bruke hendene til å sette den inn igjen :) (kan også bruke hendene til å leke med den da, ta den inn og ut av munn, studere den, skifte hender som holder den, sette den inn feil vei og kaste den bort :lol: )

Men veldig deilig å ikke måtte løpe opp så ofte for å få den på plass før hun våkner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte vi oss for å bytte til sportsdelen nå, hun er snart like lang som baggen unsett og turner rundt oppi der og synes det er drit kjedelig å være der om hun ikke sover :P

Kan legge ryggen nesten helt flatt på sportsdelen og allikevel vil hun kunne få sett litt rundt seg, tror det blir bra :)

960D1EFB-6657-40D0-ABC5-23BA2FEA4021_zps

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestemte vi oss for å bytte til sportsdelen nå, hun er snart like lang som baggen unsett og turner rundt oppi der og synes det er drit kjedelig å være der om hun ikke sover :P

Kan legge ryggen nesten helt flatt på sportsdelen og allikevel vil hun kunne få sett litt rundt seg, tror det blir bra :)

Postet bilde

Hvor lang er snuppa di?

Har nemlig selv innsett hvor liten Citybagen er (vi har dog litt mer å gå på).

Og det rosainnlegget var kjempestilig! Lurer på om jeg kanskje må se på noe sånt for å freshe opp den sorte sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...