Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Herregud, jeg tåler virkelig ikke nyhetsartikler om krybbedød og slik :icon_cry:  :icon_cry: 

Sitter og stortuter fordi jeg var så uheldig å komme over en link på fb :icon_cry:  

*må ned og sjekke junior for ørtende gang*

Sånt har jeg også sluttet å lest.. Jeg får helt angst jeg og får ikke til å sove.. Selv om hun sover i samme seng som meg..

Men så er jeg nesten på tuppa bare fordi hun ikke våkner i løpet av kvelden også.. Kanskje jeg har godt av å komme meg ut i arbeid litt? :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt har jeg også sluttet å lest.. Jeg får helt angst jeg og får ikke til å sove.. Selv om hun sover i samme seng som meg..

Men så er jeg nesten på tuppa bare fordi hun ikke våkner i løpet av kvelden også.. Kanskje jeg har godt av å komme meg ut i arbeid litt? :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg leser ikke engang, holder med en overskrift :icon_cry:

Jeg er offisielt ødelagt :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg for første gang beskjed om å tenke godt over om vi vil ha et barn til, det var faktisk litt deilig siden det føles som alle andre maser om at man MÅ ha to.

Jeg storkoser meg nå jeg, og er i sterk tvil om jeg ønsker å endre det, samme er mannen. Jaja det er uansett vårt valg når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! Det er alltid mannfolka sin skyld, uansett hva :sleep: 

*daske gubben i huet med en avis* :teehe:

Selvfølgelig er det det! Det er jo de som har den derre snibelsnapelen som sniker og åler seg rundt, og setter oss i slike situasjoner :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg for første gang beskjed om å tenke godt over om vi vil ha et barn til, det var faktisk litt deilig siden det føles som alle andre maser om at man MÅ ha to.

Jeg storkoser meg nå jeg, og er i sterk tvil om jeg ønsker å endre det, samme er mannen. Jaja det er uansett vårt valg når den tid kommer.

Jeg vil ikke ha enebarn, men du verden det frister å stoppe når periodene står på som værst :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt! Det er alltid mannfolka sin skyld, uansett hva :sleep:

*daske gubben i huet med en avis* :teehe:

:lol:

Enig med dere, slikt holder jeg meg langt unna. Hun er jo over risikoslderen men jah. bekymrer meg nok uansett :)

@SiriEveline lurt å tenke godt gjennom ja. Klarer ikke bestemme meg jeg. Nå er det uansett ikke aktuelt på en stund , ting må planlegges skikkelig pga medisiner bonden går på (mot revmatisme) . Så her bør det ikke komme noe "oops"baby.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha enebarn, men du verden det frister å stoppe når periodene står på som værst :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her er han jo foreløpig ekstremt enkel, så om jeg plutselig får det kolikkbarnet eller noe vet jeg ikke hva jeg gjør. Skjer det med førstemann er det ille nok, men da vet man jo ikke helt hva man går til, nå vet jeg hvor enkelt det kan være...

Jeg er fortsatt veldig usikker, men jeg ser liksom ikke noe problem med enebarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han jo foreløpig ekstremt enkel, så om jeg plutselig får det kolikkbarnet eller noe vet jeg ikke hva jeg gjør. Skjer det med førstemann er det ille nok, men da vet man jo ikke helt hva man går til, nå vet jeg hvor enkelt det kan være...

Jeg er fortsatt veldig usikker, men jeg ser liksom ikke noe problem med enebarn :)

Ho vår er jo også veldig enkel, men det går jo litt opp og ned.. Når man da står litt vel mye alene i støytene pga jobben, så blir man litt mettet..

Men jeg kjenner jo egentlig at jeg gleder meg til å ta imot en nyfødt til, så det blir nok garantert flere her en dag :) kanskje, og forhåpentligvis, litt mer planlagt da :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det det! Det er jo de som har den derre snibelsnapelen som sniker og åler seg rundt, og setter oss i slike situasjoner :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er sant :lol:

Kanskje det egentlig er labteknikerne på St.Olavs som burde ha en avis i bakhodet da :lol:

Idag fikk jeg for første gang beskjed om å tenke godt over om vi vil ha et barn til, det var faktisk litt deilig siden det føles som alle andre maser om at man MÅ ha to.

Jeg storkoser meg nå jeg, og er i sterk tvil om jeg ønsker å endre det, samme er mannen. Jaja det er uansett vårt valg når den tid kommer.

Jeg er fast bestemt på at om junior en dag ønsker seg søsken, så kommer han til å få et hårete firbeint "søsken" som sier voff :whistle:

Vi har et halvt fotballag på frys, men de får ligge der en stund til :aww:

Om gubben ønsker seg flere så får han finne noen andre til å ruge dem frem og fostre dem til de i det minste sover om natta :aww::lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er sant :lol: 

Kanskje det egentlig er labteknikerne på St.Olavs som burde ha en avis i bakhodet da :lol:

 

Jeg er fast bestemt på at om junior en dag ønsker seg søsken, så kommer han til å få et hårete firbeint "søsken" som sier voff :whistle: 

 

Vi har et halvt fotballag på frys, men de får ligge der en stund til :aww: 

Om gubben ønsker seg flere så får han finne noen andre til å ruge dem frem og fostre dem til de i det minste sover om natta :aww:  :lol:

Nå skal vel ikke jeg oute potensielle fremtidskolleager, men shit au: de trenger nok en avis de også :P

Mulig det er derfor døgnrytmen er feil. Han ble laget i vanlig arbeidstid.. Andre barn lages jo ikke da, som regel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vel ikke jeg oute potensielle fremtidskolleager, men shit au: de trenger nok en avis de også :P

Mulig det er derfor døgnrytmen er feil. Han ble laget i vanlig arbeidstid.. Andre barn lages jo ikke da, som regel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

:lol::lol::lol::lol::lol:

Mysteriet er løst :lol::lol:

Du får be dem om å sitte i mørket og lage dem på nattestid heretter :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han jo foreløpig ekstremt enkel, så om jeg plutselig får det kolikkbarnet eller noe vet jeg ikke hva jeg gjør. Skjer det med førstemann er det ille nok, men da vet man jo ikke helt hva man går til, nå vet jeg hvor enkelt det kan være...

Jeg er fortsatt veldig usikker, men jeg ser liksom ikke noe problem med enebarn :)

Altfor tidlig å vurdere det spør du meg ;) ting endrer seg fort. Jeg var ikke klar da han var baby. Nå som han er 3 ser jeg jeg annerledes på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig å vurdere det spør du meg ;) ting endrer seg fort. Jeg var ikke klar da han var baby. Nå som han er 3 ser jeg jeg annerledes på det. :)

For meg er det overhodet ikke for tidlig å vurdere, men et endelig valg er det nok en stund til blir tatt.

Jeg er klar for nummer to nå liksom, men jeg er veldig usikker på om jeg ønsker to barn så derfor avventer vi og planen er skole på meg og helst finne en jobb før vi tar valget for godt. Da er vel Christoffer 3-4år :)

Men det er allikevel utrolig fascinerende hvor uakseptabelt det er å vurdere å kun ha et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det overhodet ikke for tidlig å vurdere, men et endelig valg er det nok en stund til blir tatt.

Jeg er klar for nummer to nå liksom, men jeg er veldig usikker på om jeg ønsker to barn så derfor avventer vi og planen er skole på meg og helst finne en jobb før vi tar valget for godt. Da er vel Christoffer 3-4år :)

Men det er allikevel utrolig fascinerende hvor uakseptabelt det er å vurdere å kun ha et barn.

Mente bare at mye endrer seg på noen år :)

Personlig håper jeg på flere, men mulig han blir enebarn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er allikevel utrolig fascinerende hvor uakseptabelt det er å vurdere å kun ha et barn.

Jepp :aww: Det er det.

Lillesøster hadde pratet med et familiemedlem som faktisk var ganske opprørt over at jeg har skaffet meg en hund til og ikke gir A småsøsken *ler*

Hun hadde blitt helt satt ut, hun visste ikke at presset var såpass stort.

At sambo har en sterkt pleietrengende datter og at A ville blitt et slags sekundærbarn om vi fikk et felles faller ikke folk inn en gang. Man kan ikke bare ha ett barn, det er faktisk enda verre enn å velge å ikke få noen.

For når jeg velger å bare ha ett går det visst kraftig utover A. Han kommer aldri til å bli normal stakkars, og han blir ensom som voksen *himle*

Nå nærmer jeg meg heldigvis alderen hvor det blir uglesett hvis jeg faktisk får barn, så da får man håpe maset roer seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her ønsker seg i hvert fall 3, gjerne fler barn, men jeg har sagt at om jeg føler 1 er nok så blir vårt barn enebarn ;)

Men for meg går det også mye på at jeg er mye syk og har en følelse på at jeg vil være dårlig store deler av svangerskapet. Om det er riktig, så føler jeg ikke for å gå gjennom det en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mannen her ønsker seg i hvert fall 3, gjerne fler barn, men jeg har sagt at om jeg føler 1 er nok så blir vårt barn enebarn ;)

Men for meg går det også mye på at jeg er mye syk og har en følelse på at jeg vil være dårlig store deler av svangerskapet. Om det er riktig, så føler jeg ikke for å gå gjennom det en gang til.

Kanskje greit å ikke ta sorgene på forskudd eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...