Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

I natt drømte jeg om Raksha sin lille Ida. Jeg skulle ha henne med meg et eller annet sted, av en eller annen grunn. Vi måtte over en hengebru. Brua var solid og jeg følte at vi var helt trygge, men midt ute på brua tenkte jeg: veldig bra at Raksha ikke ser oss nå! Må legge til at alt gikk bra altså, for Raksha sin skyld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

I natt drømte jeg om Raksha sin lille Ida. Jeg skulle ha henne med meg et eller annet sted, av en eller annen grunn. Vi måtte over en hengebru. Brua var solid og jeg følte at vi var helt trygge, men midt ute på brua tenkte jeg: veldig bra at Raksha ikke ser oss nå! Må legge til at alt gikk bra altså, for Raksha sin skyld. :P

:lol: insinuerer du at jeg er overbeskyttende? :o:lol:

Jeg tar tilbake at hylingen er oppmerksomhetsgreie, hun synes det er fantastisk gøy! Løp ute i 20 min i stad og bare hylte så høyt hun kunne. Der var det ingen som ble forstyrret så hun fikk hyle og løpe fra seg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: insinuerer du at jeg er overbeskyttende? :o:lol:

Jeg tar tilbake at hylingen er oppmerksomhetsgreie, hun synes det er fantastisk gøy! Løp ute i 20 min i stad og bare hylte så høyt hun kunne. Der var det ingen som ble forstyrret så hun fikk hyle og løpe fra seg.

Guttene har også begynt å hyle :| Kanskje det er alderen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glemsk og husker ikke 4 måneder bakover i tid :lol:

Men står det ikke noe på dine sider på nav.no? Jeg tror det skal stå der altså. Selve vedtaket fikk jeg på papir, men på min side stod det at søknaden var behandlet og vedtak sendt i posten.

Jeg chattet med de og de sa at de ikke pleide å sende ut noe annet enn det ferdige vedtaket. Så da er det bare å vente litt til. SIden behandlingstiden var 7 uker da jeg søkte, så har det jo vært fellesferie og sikkert et rush av alle juli/august terminene som sender inn samtidig.

Står ingenting på min side på nav. Jeg søkte per post siden nav ikke tar i mot søknader fra mac...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner i barnehagen i morgen. Jeg begynner ikke på skolen før neste uke, så jeg kan være sammen med dem hele uka, pluss mandag. Det er vel ikke sånn at barnehagen helst vil ha meg borte etter tre dager? Redd for at de skal pushe på for å gå fra dem :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner i barnehagen i morgen. Jeg begynner ikke på skolen før neste uke, så jeg kan være sammen med dem hele uka, pluss mandag. Det er vel ikke sånn at barnehagen helst vil ha meg borte etter tre dager? Redd for at de skal pushe på for å gå fra dem :aww:

Her i bhg har de lagt opp til at dag 1 er vi der sammen, dag 2 kan vi gå ifra men være i bhg feks i en annen avd, dag 3 drar vi bort noen få timer..

Men tuppa mi er jo vant med at vi går sammen hele tiden, så den kan ikke vi følge det og var helt greit her :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bhg har de lagt opp til at dag 1 er vi der sammen, dag 2 kan vi gå ifra men være i bhg feks i en annen avd, dag 3 drar vi bort noen få timer..

Men tuppa mi er jo vant med at vi går sammen hele tiden, så den kan ikke vi følge det og var helt greit her :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Okei, så dere gjorde noe annet enn det barnehagen pleier å legge opp til? Hvis de sier at jeg må gå før jeg synes det er greit, kommer jeg til å nekte. Har ihvertfall én som trenger litt tid på å bli trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så dere gjorde noe annet enn det barnehagen pleier å legge opp til? Hvis de sier at jeg må gå før jeg synes det er greit, kommer jeg til å nekte. Har ihvertfall én som trenger litt tid på å bli trygg.

Vi begynner ikke før den 10., men jeg startet allerede til å hinte frem at jeg kom ikke til å la de slippe unna meg så lett allerede da vi var på "kom innom og si hei"-besøk :lol:

Hun jeg da snakket med var veldig forståelsesfull at noen trengte mer tid, og synes det var bra jeg hadde satt av så lang tid.. Det står i tillegg i brevet at de ser an ungene hvordan de går frem også :)

Dette blir veldig rart, merker jeg! :lol: Stakkars små.

Og ja, veldig rart! Jeg er nesten på gråten fordi jeg føler jeg forlater henne :lol: jeg har jo ikke jobb, så pr nå er det jo ingen grunn til at hun måååå i bhg.. Så jeg føler meg skikkelig egoistisk og får dårlig samvittighet :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med barnehagestarten til dere som har det! :)

Her har det vært et lykkelig gjensyn med barnehagen. De fikk henne ikke til å sove, jeg tror den tiden er forbi. Men da burde hun søren meg være trøtt nå og ikke være hyper og fjase så mye som hun gjør. Jeg orker ikke mer av sånt tull :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, og etter at dere har vært der noen dager sammen er det supert om dere kan la barna gå kortere dager i starten. Ser mange barn som etter 2-3 innkjøringsdager overlates til seg selv i 8-9 timer, når de blir slitne av alle inntrykk og nye ting blir det fort vanskelig og mye savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi brukte tre uker med etter planen tre dager i uka, men mistet noen dager pga sykdom. Hos oss var de veldig i mot bare tre dager med innkjøring, så de som kunne bruke lenger tid ble oppfordret til det, så tok de heller litt mer fokus på de som kun hadde mulighet til tre dager. De barn krevde jo mer. Husker jeg satt i to timer med en liten gutt på fanget mens lillemor sov. Han trengte noen som kunne sitte og bare være der, og jeg var jo der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chattet med de og de sa at de ikke pleide å sende ut noe annet enn det ferdige vedtaket. Så da er det bare å vente litt til. SIden behandlingstiden var 7 uker da jeg søkte, så har det jo vært fellesferie og sikkert et rush av alle juli/august terminene som sender inn samtidig.

Står ingenting på min side på nav. Jeg søkte per post siden nav ikke tar i mot søknader fra mac...

Aha :) Søker man via nettsidene kan man lagre underveis og fortsette seinere. Var sikkert bare en bekreftelse på at hele søknaden var sendt inn og til behandling jeg så, som sagt er det vanskelig å huske nøyaktig så langt tilbake i tid :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha :) Søker man via nettsidene kan man lagre underveis og fortsette seinere. Var sikkert bare en bekreftelse på at hele søknaden var sendt inn og til behandling jeg så, som sagt er det vanskelig å huske nøyaktig så langt tilbake i tid :aww:

Jeg søkte via nettsidene, og anbefaler ikke andre å gjøre det... Etter noen uker fikk jeg brev fra de hvor det stod at skjemaet jeg hadde levert var blankt. Det var det ikke da jeg sendte det til de, det sjekket jeg nemlig selv omtrent ti ganger. Sendte inn nytt skjema, og fikk beskjed om at det var blankt den gangen også. Ringte de, og de sa at det visstnok skjedde ganske ofte. Da er det på tide å gjøre noe med det systemet syns jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte via nettsidene, og anbefaler ikke andre å gjøre det... Etter noen uker fikk jeg brev fra de hvor det stod at skjemaet jeg hadde levert var blankt. Det var det ikke da jeg sendte det til de, det sjekket jeg nemlig selv omtrent ti ganger. Sendte inn nytt skjema, og fikk beskjed om at det var blankt den gangen også. Ringte de, og de sa at det visstnok skjedde ganske ofte. Da er det på tide å gjøre noe med det systemet syns jeg.

Opplevde også at skjema tømte deg, men oppdaget det heldigvis før jeg sendte inn da. Det skjedde faktisk flere ganger mens man skrev inn info, og den hang seg opp i personnummer for det var feil antall siffer (hadde skrevet korrekt altså).

Men det gikk nå greit tilslutt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, og etter at dere har vært der noen dager sammen er det supert om dere kan la barna gå kortere dager i starten. Ser mange barn som etter 2-3 innkjøringsdager overlates til seg selv i 8-9 timer, når de blir slitne av alle inntrykk og nye ting blir det fort vanskelig og mye savn.

Jeg skal forhåpentligvis ut i arbeid, men har uansett ikke tenkt ut før tidligst 1. september.. Da har hun 3 uker med tilvenning.. Frem til jeg får meg jobb, skal hun få kortere dager tenkte jeg :) Og jeg er dessuten på let etter en jobb som gjør at hun slipper å måtte være 9-10 timer i barnehagen..

Da tror jeg tøtta mi blir veldig sliten, og det gjør vondt i mammahjertet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...