Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Første månedene hadde vi det også slik.. Det ble værre for å si det sånn :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Akkurat det jeg regner med, har sagt til mannen at vi må nyte det nå ;)

Hvor gammel er han igjen nå?

(Her så synes jeg hun snur på rutinene så fort vi har vent oss til dem :P )

Han er akkurat blitt 3 måneder for noen dager siden :)

Så det går nok åt skogen snart :P

Herlig med utviklingen! Merker så smått at det begynner nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg trenger innspill! Min søte lille øyensten som jeg elsker over alt på jord, har funnet ut at å hvine høyt og skjærende og mange ganger er dødskult! Det er fysisk vondt å høre på, går gjennom marg og bein og har et volum som er helt utrolig! Alle i mils omkrets tar seg til øra og rømmer...

Hvordan i alle dager får jeg det bort? Helst før vi skal fly igjen... Ignorering funker kun når jeg er alene ned henne, og tilsnakk er lite effektivt. Anledning har jeg kun prøvd med liten effekt og jeg tenker at dette starta med en oppmerksomhetsgreie... Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger innspill! Min søte lille øyensten som jeg elsker over alt på jord, har funnet ut at å hvine høyt og skjærende og mange ganger er dødskult! Det er fysisk vondt å høre på, går gjennom marg og bein og har et volum som er helt utrolig! Alle i mils omkrets tar seg til øra og rømmer...

Hvordan i alle dager får jeg det bort? Helst før vi skal fly igjen... Ignorering funker kun når jeg er alene ned henne, og tilsnakk er lite effektivt. Anledning har jeg kun prøvd med liten effekt og jeg tenker at dette starta med en oppmerksomhetsgreie... Tips?

Ingen tips, bare en klem :console: Det går sikkert over en gang :P

Det er SÅ morsomt når de finner på slike ting... Jeg gleder meg til tilsnakk og bestikking kan brukes! Jeg tror jeg kommer til å bestikke mye og jeg tror at ungen kommer til å melke det for alt det er verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tips, bare en klem :console: Det går sikkert over en gang :P

Det er SÅ morsomt når de finner på slike ting... Jeg gleder meg til tilsnakk og bestikking kan brukes! Jeg tror jeg kommer til å bestikke mye og jeg tror at ungen kommer til å melke det for alt det er verdt!

Takk !! Det trengs ... Har eskalert helt utrolig den uken vi har vært her, hjemme har vi bare ignorert, men der er det ingen andre som skal tas hensyn til eller som reagerer .. Her er det "oioi ida, den lyden var vond. Synge heller?" lite hjelp hjelpsomt, men fullt forståelig reaksjon ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger innspill! Min søte lille øyensten som jeg elsker over alt på jord, har funnet ut at å hvine høyt og skjærende og mange ganger er dødskult! Det er fysisk vondt å høre på, går gjennom marg og bein og har et volum som er helt utrolig! Alle i mils omkrets tar seg til øra og rømmer...

Hvordan i alle dager får jeg det bort? Helst før vi skal fly igjen... Ignorering funker kun når jeg er alene ned henne, og tilsnakk er lite effektivt. Anledning har jeg kun prøvd med liten effekt og jeg tenker at dette starta med en oppmerksomhetsgreie... Tips?

Forsterke ønsket adferd med klikk og godbit? :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger innspill! Min søte lille øyensten som jeg elsker over alt på jord, har funnet ut at å hvine høyt og skjærende og mange ganger er dødskult! Det er fysisk vondt å høre på, går gjennom marg og bein og har et volum som er helt utrolig! Alle i mils omkrets tar seg til øra og rømmer...

Hvordan i alle dager får jeg det bort? Helst før vi skal fly igjen... Ignorering funker kun når jeg er alene ned henne, og tilsnakk er lite effektivt. Anledning har jeg kun prøvd med liten effekt og jeg tenker at dette starta med en oppmerksomhetsgreie... Tips?

Lær henne en ny ting som gir henne mye oppmerksomhet :aww: slengkyss er en sikker vinner for at damene skal dåne ;) eller så er å "hysje" med fingeren foran munnen veldig gøy.. Eller Å trykke på nesa mens vi sier "tut", evt forskjellige dyrelyder..

Vi går for meste om dagen og kvekker, rauter eller breker :lol: og så telle da, ikke minst det :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funker best nå er å bli streng og morsk og gå unna eller sette henne ned fra fang/avslutte lek ol. Avledning funker ikke, og hun er ikke interessert i å gjøre noe annet, hun synes rett og slett det er kjempegøy. Så sier at hun skal slutte først og fortsetter det vi driver med før jeg gjør noe mer. Men effekten er heller laber når hun er i "riktig humør ". Håper det går seg til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaad! A er blitt så guttegutt! Det er greit å være guttegutt, det er ikke greit å nekte å leke med jenter fordi de er jenter.

Jeg fatter ikke hvor det der plutselig kom fra???

Plutselig er alle jenter teite, selv de han var bestevenner med før.

Utrolig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på om vi burde kjøpe oss bæremeis. Junior er alt for stor og tung for bæresele (måtte slutte med det når han var 4-5 mnd for jeg ødela nakke og rygg av å drasse på 11 kg ambolt :P ) og jeg liker å gå i skog og mark.

Noen tips til gode bæremeiser, og hva bør jeg se etter/unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på om vi burde kjøpe oss bæremeis. Junior er alt for stor og tung for bæresele (måtte slutte med det når han var 4-5 mnd for jeg ødela nakke og rygg av å drasse på 11 kg ambolt :P ) og jeg liker å gå i skog og mark.

Noen tips til gode bæremeiser, og hva bør jeg se etter/unngå?

Jeg har bergans sin og er veldig fornøyd.. Det er ikke meisen sin skyld at den ikke blir brukt mer..

Hilsen hun med tøtta som skal gå selv :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaad! A er blitt så guttegutt! Det er greit å være guttegutt, det er ikke greit å nekte å leke med jenter fordi de er jenter.

Jeg fatter ikke hvor det der plutselig kom fra???

Plutselig er alle jenter teite, selv de han var bestevenner med før.

Utrolig frustrerende.

Det kommer ikke fra noe. Det er bare sånn det er. Bare vent til han blir 15.........?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bergans sin og er veldig fornøyd.. Det er ikke meisen sin skyld at den ikke blir brukt mer..

Hilsen hun med tøtta som skal gå selv :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvordan er justeringsmulighetene på den?

Ser det er litt både og med erfaringer fra bergansmeisene.

Og hvor tungt er det å gå med den på tur? Gubben bare fnyser og mener jeg kommer til å krepere på tur :P

Lille alven min er jo bare 13-14 kg eller noe sånt :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og funderer på om vi burde kjøpe oss bæremeis. Junior er alt for stor og tung for bæresele (måtte slutte med det når han var 4-5 mnd for jeg ødela nakke og rygg av å drasse på 11 kg ambolt :P ) og jeg liker å gå i skog og mark.

Noen tips til gode bæremeiser, og hva bør jeg se etter/unngå?

Vi har osprey poco plus :) veldig fornøyd post-636-1438577412,401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er justeringsmulighetene på den?

Ser det er litt både og med erfaringer fra bergansmeisene.

Og hvor tungt er det å gå med den på tur? Gubben bare fnyser og mener jeg kommer til å krepere på tur :P 

Lille alven min er jo bare 13-14 kg eller noe sånt :teehe:

Det er gode justeringsmuligheter for både barnet og oss på den vår. Vi er helt avhengig av det siden det er ca 30 cm høydeforskjell på meg og gubben. Jeg mener å huske at det er litt forskjell på den dyre og billige meisen fra bergans, mtp testresultat..

Vi har denne: http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/baremeis/bergans-kids-trekking-baremeis-blue-grey/p/1088478_1_style?gclid=CL_gi8majMcCFeXPcgod4C4Nlw

Tøtta mi er vel ca 10-11kg, of jeg synes ikke det er noe tungt å gå med den. Men nå er jeg vant med å gå med stor tursekk og kan å justere den skikkelig.. Men jeg bruker meisen når vi klipper plena, til og med i bakkene her, og det ekke noe problem.. Det er jo selvfølgelig tyngre å gå enn uten, men mye bedre enn sele.. Den måtte jeg slutte å bruke for lenge siden..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har osprey poco plus :) veldig fornøyd

Vi også, har null problem med å anbefale den. Ikke minst er det kjempekjekt å kunne justere på rygglengde på et blunk hvis vi skal bytte på hvem som bærer. Er under 20 cm forskjell på høyde her, men det er mer enn nok til at justeringa trengs.

Hvor lenge er det naturlig å bruke meis?

Til ungen vokser ut av den, eventuelt mener at nå får det være nok meis-sitting :aww: Sistnevnte var det som skjedde her, mener det var i fjor vår, altså rett før hun fylte 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det naturlig å bruke meis?

Så lenge ungen vil sitte oppi der :P M sitter aldri oppi der, unntatt noen få ganger.. samme gjelder vogn.. Hun skal bli bært i armene hvis hun skal bli bært..

Blir lite tur her for å si det sånn :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glemsk og husker ikke to år tilbake i tid, men får man bekreftelse fra NAV om at de har fått søknaden om foreldrepenger?. Kom på at det begynner å bli veldig mange uker siden jeg søkte, men har ikke hørt noe fra dem. Ser på nettsidene at behandlingstiden er på 7 uker og det har det nok gått snart. Men jeg mener vagt å huske at jeg fikk et brev sist om at det var mottatt og sendt til behandling eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glemsk og husker ikke to år tilbake i tid, men får man bekreftelse fra NAV om at de har fått søknaden om foreldrepenger?. Kom på at det begynner å bli veldig mange uker siden jeg søkte, men har ikke hørt noe fra dem. Ser på nettsidene at behandlingstiden er på 7 uker og det har det nok gått snart. Men jeg mener vagt å huske at jeg fikk et brev sist om at det var mottatt og sendt til behandling eller noe..

Jeg er glemsk og husker ikke 4 måneder bakover i tid :lol:

Men står det ikke noe på dine sider på nav.no? Jeg tror det skal stå der altså. Selve vedtaket fikk jeg på papir, men på min side stod det at søknaden var behandlet og vedtak sendt i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...