Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Vi bor på 75 kvm med 2 soverom. Det første halvåret hadde det ikke gjort såå mye med kun ett soverom. Men så flyttet hun på eget rom for det trengte hun helt tydelig for å opprettholde god søvnkvalitet. Nå tenker vi egentlig at vi skal ha to barn i denne leiligheten og at de kan dele rom en stund. Tiden vil vise hvordan det går, men tror det blir for det meste koselig. Uten soverom til Tuva aner jet ikke hvor vi skulle hatt alle tingene hennes...

Tuva er to og et halvt nå og skal være med bestemoren og bestefaren sin på campingtur fra tirsdag til fredag. Skummelt for mor og far men jeg vet hun får det supert. Barnehagen her er stengt og vi jobber så da ble dette beste løsning. Men kjenner jeg er spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Det gjorde vi også i går. Etter mye overtalelse fikk jeg pakke vekk en IKEA-pose med babyleker. Har prøvd ca 100 ganger før, men det har ikke gått. Har prøvd mens hun er i bhg eller andre steder også, men pga null oppbevaringsplass så har det stått i leiligheten frem til vi fikk levert det hos foreldrene mine, så da har hun pakket det ut igjen :lol:

Vi har masse oppbevaringsplass, bare jeg får puttet det i eska og lukket lokket og satt den unna :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A har aldri hatt noen særlig interesse for duplo, og lego er noe jeg har bygd med hans "hjelp".

Plutselig, for et par måneder siden , kom interessen og nå bygger han lego for opp til 12 år alene uten problemer :|

Han kan holde på i timesvis med avanserte bygg. "Det er bare å følge bruksanvisningen, mamma".

Jeg elsker det! Lego er gull! Han får virkelig øvd konsentrasjonen sin , det er et hav av muligheter og vi kan faktisk være innendørs i flere timer uten å bli uvenner :lol:

Og jeg må le enda høyere av de som har mumlet noe om adhd bare fordi han er en over gjennomsnittet aktiv og energisk gutt. Når det først er noe han fascineres av kan han holde på mye lengre enn jeg noensinne har orket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder lille frøken powernap veldig fast på at hvis man skal sove på dagen, skal det jaggu være enten i ei vogn i bevegelse, eller allerhelst i noens armer. Jeg sliter bittelitt med det, men kun fordi jeg har skapt en greie i hodet mitt om at når jeg er hjemme med baby skal alt rundt oss være på stell, hele tida. Det er ganske teit, hadde en annen nybakt mamma sagt det til meg hadde jeg svart at "Drit i husarbeidet. Du er hjemme for å ta vare på ungen, har hun stort oppmerksomhetsbehov på dagtid er det det du skal konse på". Men for meg selv er liksom reglene annerledes :aww:

Vi har jobba litt med å bli venn med ergobabyen, men foreløpig funker det dårlig :hmm: Lillemor koker nesten over etter fem minutter, og jeg har ikke sjangs å få stramma den ryggstroppa sjøl. Laga for slangemennesker, den der tror jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder lille frøken powernap veldig fast på at hvis man skal sove på dagen, skal det jaggu være enten i ei vogn i bevegelse, eller allerhelst i noens armer. Jeg sliter bittelitt med det, men kun fordi jeg har skapt en greie i hodet mitt om at når jeg er hjemme med baby skal alt rundt oss være på stell, hele tida. Det er ganske teit, hadde en annen nybakt mamma sagt det til meg hadde jeg svart at "Drit i husarbeidet. Du er hjemme for å ta vare på ungen, har hun stort oppmerksomhetsbehov på dagtid er det det du skal konse på". Men for meg selv er liksom reglene annerledes :aww: 

 

Vi har jobba litt med å bli venn med ergobabyen, men foreløpig funker det dårlig :hmm: Lillemor koker nesten over etter fem minutter, og jeg har ikke sjangs å få stramma den ryggstroppa sjøl. Laga for slangemennesker, den der tror jeg :(

Har endelig fått teken på ergobabyen, men det innlegget er jo det varmeinnlegget da!

Tror Angelpack er bedre for den virker det ikke som har noe sånn innlegg.

Ellers kan du jo se på caboo, skal visst være et veldig enkelt bæresjal (aner ikke hva typen heter, blir jo helt sprø av bærejungelen).

Ellers har jeg lyst å si drit i husarbeidet, men jeg skjønner godt det med å ha hangups på noe.

Ellers er det halv pris på sånn sittestol på Jollyroom som automatisk vugger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har jobba litt med å bli venn med ergobabyen, men foreløpig funker det dårlig :hmm: Lillemor koker nesten over etter fem minutter, og jeg har ikke sjangs å få stramma den ryggstroppa sjøl. Laga for slangemennesker, den der tror jeg :(

Vi har en angelpack og en caboo. Enkle og lette å smette på. Kan på det varmeste anbefales!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går ting fremover, jeg er snart 27 fullgåtte uker :o hvor i heite xxxxx blir tia av? :lol:
Barnerommet begynner å bli ferdig, jeg vokser og vokser og vokser enda litt mer - hvor skal dette ende? :lol:

Har masse klær jeg må vaske, da jeg har arvet en god del, skal få plassert det i skuffer etc, så begynner ting å bli klart. mangler barnevogn og bilstol, så tror jeg vi har de mest nødvendige tingene :)

Og den FØRSTE skumle maskina er nå vasket og klærne hengt opp, gosj.. er de så små?!? ( nei de er SIKKERT ikke små å få ut...) :P

hepp :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder lille frøken powernap veldig fast på at hvis man skal sove på dagen, skal det jaggu være enten i ei vogn i bevegelse, eller allerhelst i noens armer. Jeg sliter bittelitt med det, men kun fordi jeg har skapt en greie i hodet mitt om at når jeg er hjemme med baby skal alt rundt oss være på stell, hele tida. Det er ganske teit, hadde en annen nybakt mamma sagt det til meg hadde jeg svart at "Drit i husarbeidet. Du er hjemme for å ta vare på ungen, har hun stort oppmerksomhetsbehov på dagtid er det det du skal konse på". Men for meg selv er liksom reglene annerledes :aww: 

 

Vi har jobba litt med å bli venn med ergobabyen, men foreløpig funker det dårlig :hmm: Lillemor koker nesten over etter fem minutter, og jeg har ikke sjangs å få stramma den ryggstroppa sjøl. Laga for slangemennesker, den der tror jeg :(

Kjenner den så veldig! Det var en merkedag her i huset da tuppa sov hele 20 min alene i vogna si, mens jeg vugget litt innimellom.. Da var hun 2,5-3mnd.. Ellers var det bare armene som dugde..

Men til meg gikk dette med husarbeidet over relativt fort.. Når man var alene i 6 uker med baby som kun skulle sove ved nærhet og 3 hunder, så fant man ut hva som var viktig :P så mine tre leveregler da jeg var alene var:

1- babyen må få sitt

2- hundene må få ut på do og mat

3- jeg må spise og på do..

:lol:

Ellers har jenta mi vært stor jente i dag.. Hun har sittet i bæremeisen (mens jeg klippa halve plena) uten protester.. Da hun nesten sovna da, satte jeg henne i vogna, og hun satte seg til der, uten protester, og bare sovna.. DET er en merkedag det :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud ikke at det har noe med Ask å gjøre, men det er en av hobedgreiene med ahdhd er jo nettopp det å fordype seg i ting man brenner for:p

Søskenbarnet hans hadde adhd og det var noe helt annet enn å være aktiv.

Han hadde mye frustrasjon, generell uro i kroppen og han måtte læres opp til å konsentrere seg i små doser med ting han intresserte seg for.

A har alltid hatt en rå konsentrasjonsevne når det er noe han liker, men som barn flest er han ikke veldig hypp på å bruke mye tid på noe som er kjedelig.

Det er derfor de avskrev adhd i barnehagen også, og konkluderte med at han bare er litt over gjennomsnittet aktiv og nysgjerrig.

Jeg lurer på hvor mange barn som han som har blitt medisinert når adhd - diagnosen var på sitt mest populære.

Det er bra at det blir oppdaget hos de som faktisk har det, men jeg mistenker at det er en del som har fått diagnosen bare fordi de er litt slitsomme når de ikke får utfoldet seg...

Nevøen min ble "reddet" av tidlig diagnose og god hjelp ( med minimal medisinering ), men han var mer enn bare veldig aktiv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå? Tenker på deg fra tid til annen :)

Takk for tanker :)

Jeg venter fortsatt. Bekkenet mitt et nå så vondt at jeg knapt klarer å gå. Har vært hos kiropraktor to ganger mens vi har vært på ferie og han vil ikke behandle meg mer fordi alt er så lealaust og det har skjedd store forandringer på bare noen dager.

I dag har vi omsider kommet oss hjem og det er jeg veldig glad for. Veldig hyggelig å være på besøk hos svigers, men jeg merker at når jeg nå har en del plager så er lunta mi kortere og jeg har lyst til å være alene :P Mannen sa vi skulle være der 7 dager, vi ble i 12, sånn er det alltid..

Ellers er det fryktelig upraktisk at Isa bare blir mer og mer mamma og pappa dalt. Hun leker mindre og mindre selvstendig og løper til oss for ingenting! Skjønner ikke helt hvorfor det har blitt sånn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder lille frøken powernap veldig fast på at hvis man skal sove på dagen, skal det jaggu være enten i ei vogn i bevegelse, eller allerhelst i noens armer. Jeg sliter bittelitt med det, men kun fordi jeg har skapt en greie i hodet mitt om at når jeg er hjemme med baby skal alt rundt oss være på stell, hele tida. Det er ganske teit, hadde en annen nybakt mamma sagt det til meg hadde jeg svart at "Drit i husarbeidet. Du er hjemme for å ta vare på ungen, har hun stort oppmerksomhetsbehov på dagtid er det det du skal konse på". Men for meg selv er liksom reglene annerledes :aww: 

 

Vi har jobba litt med å bli venn med ergobabyen, men foreløpig funker det dårlig :hmm: Lillemor koker nesten over etter fem minutter, og jeg har ikke sjangs å få stramma den ryggstroppa sjøl. Laga for slangemennesker, den der tror jeg :(

Her er det litt av det samme. Mathias sover ganske mye da, men helst oppå en av oss :P Legger vi han i kurva våkner han ganske kjapt. Litt upraktisk mtp husarbeid ja, hehe. Nå fikk jeg akkurat lurt han til å sove litt for seg selv etter å ha sovnet skikkelig dypt på magen min. Så da rakk jeg å sette middagen i ovnen og brette sammen endel klær. Blir forbausende effektiv av dette her da :D

Og der våknet han hører jeg :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nøden spiser fanden fluer og Raksha svelger kameler. Vi er bortreist, og få med seg bilstol på en 15 kg pluss alt annet på tog og fly alene med barn var rett og slett ikke gjennomførbart. Så vi låner bilstol (kamel nr 1), og den er fremoverovendt (kamel nr 2). Men det er sånn med pute over mage og bryst og jeg kjøper heller en slik enn å snu kombistolene for tidlig, imponert over hvor stødig og godt hun sitter. Og hun liker den mye bedre enn sin egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått teken på ergobabyen, men det innlegget er jo det varmeinnlegget da!

Tror Angelpack er bedre for den virker det ikke som har noe sånn innlegg.

Ellers kan du jo se på caboo, skal visst være et veldig enkelt bæresjal (aner ikke hva typen heter, blir jo helt sprø av bærejungelen).

Ellers har jeg lyst å si drit i husarbeidet, men jeg skjønner godt det med å ha hangups på noe.

Ellers er det halv pris på sånn sittestol på Jollyroom som automatisk vugger ;)

Ja vippet mellom angelpack og ergobaby, og samboeren syntes ergobabyen virket best, så da ble det den. Skal nok øve litt mer, men kikker litt på annet også. Takk for tips :)

Vi har en angelpack og en caboo. Enkle og lette å smette på. Kan på det varmeste anbefales!

Hvilken synes du er best? Synes cabooen ser kjempefin ut, men er man nødt å ha på det "trekket" utenpå?

Kjenner den så veldig! Det var en merkedag her i huset da tuppa sov hele 20 min alene i vogna si, mens jeg vugget litt innimellom.. Da var hun 2,5-3mnd.. Ellers var det bare armene som dugde..

Men til meg gikk dette med husarbeidet over relativt fort.. Når man var alene i 6 uker med baby som kun skulle sove ved nærhet og 3 hunder, så fant man ut hva som var viktig :P så mine tre leveregler da jeg var alene var:

1- babyen må få sitt

2- hundene må få ut på do og mat

3- jeg må spise og på do..

:lol:

Ellers har jenta mi vært stor jente i dag.. Hun har sittet i bæremeisen (mens jeg klippa halve plena) uten protester.. Da hun nesten sovna da, satte jeg henne i vogna, og hun satte seg til der, uten protester, og bare sovna.. DET er en merkedag det :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå fikk jeg rent dårlig samvittighet, for så ille er det ikke her altså. Da hun var nyfødt var det litt sånn annenhver dag, ene dagen var hun trøtt og sov mye, andre dagen skulle hun bæres absolutt hele tida. Det har jevna seg litt ut altså, men hun har stort sett ganske lite søvnbehov på dagtid. Men så sover hun jo hele natta og har gjort det ei stund, så egentlig er jeg bare skikkelig bortskjemt :innocent:

Takk for tanker :)

Jeg venter fortsatt. Bekkenet mitt et nå så vondt at jeg knapt klarer å gå. Har vært hos kiropraktor to ganger mens vi har vært på ferie og han vil ikke behandle meg mer fordi alt er så lealaust og det har skjedd store forandringer på bare noen dager.

Blir godt å få svangerskapet overstått tenker jeg :hug: Har det skjedd noe mer ift tidspunkt for evt. igangsetting?

Her er det litt av det samme. Mathias sover ganske mye da, men helst oppå en av oss :P Legger vi han i kurva våkner han ganske kjapt. Litt upraktisk mtp husarbeid ja, hehe. Nå fikk jeg akkurat lurt han til å sove litt for seg selv etter å ha sovnet skikkelig dypt på magen min. Så da rakk jeg å sette middagen i ovnen og brette sammen endel klær. Blir forbausende effektiv av dette her da :D

Og der våknet han hører jeg :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Men han er jo bitte liiiiten ennå :wub:

Egentlig skal man vel ikke forvente noe skikkelig rutine før de runder 3 måneder, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Det er kanskje uforutsigbarheten som er litt teit, for det er vanskelig å planlegge noe som helst. Men sånn får det heller bare være ei stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvilken synes du er best? Synes cabooen ser kjempefin ut, men er man nødt å ha på det "trekket" utenpå?

 

 

Jeg liker cabooen best her hjemme og angelpacken ute. Man MÅ ikke bruke trekket utenpå men nå som hun begynner å bli rundt fem kilo hjelper det sånn at hun ikke siger i selen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir godt å få svangerskapet overstått tenker jeg :hug: Har det skjedd noe mer ift tidspunkt for evt. igangsetting?

Nei, den legen jeg var hos sist mente at jeg fint klarte å føde et stort barn uavhengig hvor stor han ble. Så den første legen mente jeg absolutt ikke burde gå mer enn en uke før termin mens den andre mente det ikke ville gjøre noen forskjell og jeg kunne gå 11 dager over hvis det var sånn det ble...

Nå har jeg så ekstreme smerter i bekkenet. Det kjennes ut som det ikke henger sammen i det heletatt, det er vel naturens måte å forberede kroppen min på at det kommer en kjempe ut der :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skal man vel ikke forvente noe skikkelig rutine før de runder 3 måneder, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Det er kanskje uforutsigbarheten som er litt teit, for det er vanskelig å planlegge noe som helst. Men sånn får det heller bare være ei stund :)

Og når rutinene kommer så tar det ikke lange tida før bebis endrer på det igjen :P i hvertfall her :lol: rundt 4-5 mnd begynte hun å sove så og si rundt til 8-9 og ganske tydelig fast mønster på soving og spising (dog kun soving på oss) i mens nå har hun endret masse, står opp i 6-7 tiden, drikker 2-3 ganger etter hun har lagt seg (prøver innimellom å starte dagen da også :lol: ) sover kortere strekk på dagen, men må ha 3 dupper istedet for 2 lange, og matinga har ogdå blitt flyttet frem 1-2 timer ved hvert måltid :P

Ho mor har ikke helt fått det meg seg og skjønt at ho burde legge seg tidligere :P

MEN, hun kan nå stort sett legges i senga si og er ikke avhengig av å sove på oss lengere, og hun legger seg stort sett fast kl19. Det er ganske deilig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja vippet mellom angelpack og ergobaby, og samboeren syntes ergobabyen virket best, så da ble det den. Skal nok øve litt mer, men kikker litt på annet også. Takk for tips :) 

 

 

Hvilken synes du er best? Synes cabooen ser kjempefin ut, men er man nødt å ha på det "trekket" utenpå?

 

 

 

Nå fikk jeg rent dårlig samvittighet, for så ille er det ikke her altså. Da hun var nyfødt var det litt sånn annenhver dag, ene dagen var hun trøtt og sov mye, andre dagen skulle hun bæres absolutt hele tida. Det har jevna seg litt ut altså, men hun har stort sett ganske lite søvnbehov på dagtid. Men så sover hun jo hele natta og har gjort det ei stund, så egentlig er jeg bare skikkelig bortskjemt  :innocent:

 

 

 

Blir godt å få svangerskapet overstått tenker jeg :hug: Har det skjedd noe mer ift tidspunkt for evt. igangsetting? 

 

 

 

Men han er jo bitte liiiiten ennå :wub: 

Egentlig skal man vel ikke forvente noe skikkelig rutine før de runder 3 måneder, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Det er kanskje uforutsigbarheten som er litt teit, for det er vanskelig å planlegge noe som helst. Men sånn får det heller bare være ei stund :) 

Det var jo ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet :P Du har jo like full rett til å klage over ting som andre.. For strengt tatt: det er jo bagateller det vi alle sutrer om her.. Barnet vårt er frisk, vi bor i Norge, har en fin familie osv..

Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å lufte ut litt frustrasjon for det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker rutinen vi har hatt her, og fatter ikke egentlig at det har vært mulig... vet ikke om jeg tørr tenke på en nummer to jeg!

Jeg har ALDRI hatt gråting eller våken baby etter kl 12 annet for å spise, og stått opp tidligst kl 6, vanligvis får jeg sove til ihvertfall ll 8. Eller digger dager som nå, til 9.40!!

Men denne rutinen blir vel helt sikkert snudd helt på hodet om en måned eller to... sikkert uken før dåpen så jeg går rundt som et spøkelse der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker rutinen vi har hatt her, og fatter ikke egentlig at det har vært mulig... vet ikke om jeg tørr tenke på en nummer to jeg!

Jeg har ALDRI hatt gråting eller våken baby etter kl 12 annet for å spise, og stått opp tidligst kl 6, vanligvis får jeg sove til ihvertfall ll 8. Eller digger dager som nå, til 9.40!

Men denne rutinen blir vel helt sikkert snudd helt på hodet om en måned eller to... sikkert uken før dåpen så jeg går rundt som et spøkelse der :P

Første månedene hadde vi det også slik.. Det ble værre for å si det sånn :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker rutinen vi har hatt her, og fatter ikke egentlig at det har vært mulig... vet ikke om jeg tørr tenke på en nummer to jeg!

Jeg har ALDRI hatt gråting eller våken baby etter kl 12 annet for å spise, og stått opp tidligst kl 6, vanligvis får jeg sove til ihvertfall ll 8. Eller digger dager som nå, til 9.40!

Men denne rutinen blir vel helt sikkert snudd helt på hodet om en måned eller to... sikkert uken før dåpen så jeg går rundt som et spøkelse der :P

Hvor gammel er han igjen nå?

(Her så synes jeg hun snur på rutinene så fort vi har vent oss til dem :P )

Var på Ikea igjen i går, akkurat en uke etter siste turen, venninna mi som var med sist måtte inn igjen hun å så det passer bra :lol:

Måtte kjøpe trappegrind til å ha i døråpninga til gangen, snakket om å kjøpe det forrige uke men vi slo det fra oss da vi regnet med at det ikke ville være nødvending på en god stund til, så feil kan man ta, her kyper hun absolutt overalt, hun er å finne på de merkeligste steder :lol:

Og må kjøpe grind til å sette opp rundt ovnen også, hun er borte å peller på veden som ligger der og snart er det fyringstid igjen og frøken klåfingra kommer garantert til å skulle pelle borti der også :P

Må bare si at jeg digger denne tida her, når hun begynner å være mobil og virkelog driver å utvikler seg, utrolig morsomt å få ta del i det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den legen jeg var hos sist mente at jeg fint klarte å føde et stort barn uavhengig hvor stor han ble. Så den første legen mente jeg absolutt ikke burde gå mer enn en uke før termin mens den andre mente det ikke ville gjøre noen forskjell og jeg kunne gå 11 dager over hvis det var sånn det ble...

Nå har jeg så ekstreme smerter i bekkenet. Det kjennes ut som det ikke henger sammen i det heletatt, det er vel naturens måte å forberede kroppen min på at det kommer en kjempe ut der :aww:

Jeg holder på det jeg sa til deg sist, om dette bekymrer deg, ta det opp med dem! Håper bekkenet ditt blir magisk bra når babyen er ute! Her er det mye bedre denne gangen enn da jeg fikk H. Sliter litt om natta, og det kjennes veldig lealaust og knekker hele tida, men lite smerter. Trodde ikke det gikk an, med tanke på hvordan det var med H!

Og når rutinene kommer så tar det ikke lange tida før bebis endrer på det igjen :P i hvertfall her :lol: rundt 4-5 mnd begynte hun å sove så og si rundt til 8-9 og ganske tydelig fast mønster på soving og spising (dog kun soving på oss) i mens nå har hun endret masse, står opp i 6-7 tiden, drikker 2-3 ganger etter hun har lagt seg (prøver innimellom å starte dagen da også :lol: ) sover kortere strekk på dagen, men må ha 3 dupper istedet for 2 lange, og matinga har ogdå blitt flyttet frem 1-2 timer ved hvert måltid :P

Ho mor har ikke helt fått det meg seg og skjønt at ho burde legge seg tidligere :P

MEN, hun kan nå stort sett legges i senga si og er ikke avhengig av å sove på oss lengere, og hun legger seg stort sett fast kl19. Det er ganske deilig :ahappy:

Hihi joda, jeg husker det godt. Men H hadde iallefall den samme rutinen ei stund av gangen :)

Det var jo ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet :P Du har jo like full rett til å klage over ting som andre.. For strengt tatt: det er jo bagateller det vi alle sutrer om her.. Barnet vårt er frisk, vi bor i Norge, har en fin familie osv..

Men det betyr jo ikke at det ikke er lov å lufte ut litt frustrasjon for det :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo det er veldig sant! Det tar jeg meg i å være litt forbløffa over rett som det er. Vi har vunnet i lotto på både den ene og den andre måten gitt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite rutiner her enda, annet enn at han stort sett alltid er våken en stund etter at E har lagt seg. Veldig koselig med litt tid med bare han også, så får begge ungene tid med oss "alene" ila dagen. Har han stort sett sammen med oss til vi legger oss, så han legges sjeldent i sengen sin før rundt midnatt. Er ikke alltid han har planer om å sove da, men det løser vi med å se på serier mens han holder på å sovne. I går natt sovnet han rundt kl 01, og våknet igjen 0630 for å spise, og så sov vi noen timer til. I natt sovnet han også rundt kl 01, fikk mat kl 0330, og sov til 0830. Helt greit :)

Han får jo både jern og folsyre i tillegg til D-vitaminer så han har nok litt vondt i magen sin til tider stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...