Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Hva med å spise litt nøtter da?

Ja, f.eks pistasjenøtter i skall. Mettende og vi snakker visstnok om 3 kalorier pr nøtt. :ahappy:

Også tror jeg at man må sette opp/skrive en plan for man man skal spise og prøve å få fokus vekk fra bare mat, kalorier osv osv og være i aktivitet. Ellers ville ihvertfall jeg bare gått og tenkt på mat, hva jeg har lyst på å spise, hva jeg ikke får "lov til" å spise, følt meg sulten og til slutt hadde jeg flagga ut med hornmusikk og høye kneløft. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Jeg tar meg 10min på morgenen og tenker ut hva jeg skal spise iløpet av dagen. Fører dette inn i appen, også ser jeg hvordan jeg ligger an. Da ser jeg om jeg bør spise ekstra, eller bytte ut noe med mindre kalorier. For min del funker det best mtp sulten å spise litt mye til frokost, litt mindre til lunch, og en større middag. Så tar jeg en frukt eller noe imellom. Så får vi se hvordan det funker i forhold til vekta :)

Synes hvertfall det er greit å tenke gjennom maten på forhånd, for da slipper jeg gå å tenke på det resten av dagen :)

Idag har jeg med skiver til lunch. Men jeg er kresen på brød, og dette var ikke godt. Så dropper dem. Tidlig ferdig, så jeg spiser frukten jeg har med, også kjøper jeg meg en go morgen yoghurt tenker jeg :) Vil gjerne bli mer kreativ mtp lunch!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum å gikk på vekta idag, nedtur! Jeg veit at endel av det kun er vann og dritt som jeg har samlet opp iløpet av jula og det kommer til å forsvinne snart. Men noe er nok ordentlig fett som må bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke spise frukt.

Annet enn kiwi, litt pære, en sjelden gang.

Så jeg prøver å finne alternativer.

Lang historien ifht frukt og grønt,men d omhandler tvang som liten. Vil ikke diskutere det mer her inne :(

Cottage cheese, kesam og sånt liker jeg ikke..

Ifølge LifeSum-appen,lå jeg alikevel nesten 900kcal UNDER,hva jeg bør ha iløpet av en dag..

blæh,dette er vanskelig :o

Prøvd vaniljekesam? Smaker yoghurt syns jeg. Veldig godt å kose seg med det sammen med bær. F.eks vaniljekesam, kiwi og pære delt opp i en skål? :)

Takler ikke cottage cheese selv. Begynt å like kesam, rømme osv nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke engang finne middager jeg.. går i 2forskjellige ting,og avogtil ingen middag.. bare skive..

Fordi jeg er så lite oppfinnsom,og er desverre passert grensen til "ekstremt kresen".. mye av d henger ihop med barndommen,og jeg får d bare ikke til.. :(

Jeg trenger bare litt forslag til middager f.eks som ikke innholder fisk, eller mye forskjellig grønt..men samtidig som er sunt.. vanskelig vanskelig..

@laikamor Ja, vaniljekesam klarer jeg heller ikke.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke engang finne middager jeg.. går i 2forskjellige ting,og avogtil ingen middag.. bare skive..

Fordi jeg er så lite oppfinnsom,og er desverre passert grensen til "ekstremt kresen".. mye av d henger ihop med barndommen,og jeg får d bare ikke til.. :(

Jeg trenger bare litt forslag til middager f.eks som ikke innholder fisk, eller mye forskjellig grønt..men samtidig som er sunt.. vanskelig vanskelig..

Hva har du spist til middag tidligere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det så avansert. Tenk råvarer: Kyllingfilet/Fisk/Svin/Okse/Deig. Sett opp en plan med hvilken dag du skal ha hva iløpet av uken, så finner du tilbehør til det. Ris/poteter/grov pasta eller whatever du liker. Klarer du å spise proseserte grønnsaker? Tenk utenfor boksen, prøv feks å kikerter&Linser, med buljong av noe slag/krydder/urter så det gir litt ekstra smak. Prøv å koke blomkål, kjør det i stavmikseren og ha halvparten i mos så det skjuler smaken. Spinat kan man fint ha oppi alt mulig diverse av sauser osv, så smaker man heller ikke. Omelett er utrolig raskt og enkelt og gir masse muligheter. Jeg takler heller ikke grønnsaker av samme grunn som deg, men presser meg selv litt utenfor comfortsonen min ved å prøve å skjule smakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza? Ha grove pitabrød som bunn (skal teste søtpotetbunn også en gang), ha på karbonadedeig/svinekjøttdeig/kyllingkjøttdeig/magert kjøtt, noe saus og raspet lettost på toppen. Rasper man osten på minste størrelsen så trenger man ikke så mye ost. Ha en salat ved siden av av grønt som du liker :)

Jeg prøver denne gangen å spise det meste av det jeg vanligvis ville spist, men kutte ned på mengden, og heller ha mer grønt ved siden av. Og heller bruke grove/magre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist taco,fullkornslasagne, hjemmelaget pizza, kjøttkaker, kylling enchiladas osv..

Jeg er vant med folk som er superkresen, så hvis du ønsker, kan du sende meg en pm med hva du ikke liker og liker, så kan jeg prøve å hjelpe deg med middagsforslag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke spise frukt. Annet enn kiwi, litt pære, en sjelden gang. Så jeg prøver å finne alternativer. Lang historien ifht frukt og grønt,men d omhandler tvang som liten. Vil ikke diskutere det mer her inne :( Cottage cheese, kesam og sånt liker jeg ikke.. Ifølge LifeSum-appen,lå jeg alikevel nesten 900kcal UNDER,hva jeg bør ha iløpet av en dag.. blæh,dette er vanskelig :o
Men det er egentlig ikke så rart at du havnet såpass under det du burde ha i løpet av en dag, for tomatsuppe er det veldig lite kalorier i. Spiser du noe annet til middag skal du se kaloriregnskapet ditt endrer seg :) Edit: Hadde visst kommet en del svar i mellomtida jeg ikke så. Håper du får noen nyttige middagstips som kan hjelpe deg på vei :) Eller så vil jeg anbefale å søke rundt på nettet, som feks matprat, godt.no, trines matblogg ol. Massevis av oppskrifter å velge i, og selv om du kanskje sliter med å finne noe du liker, prøv deg fram ved å kutte ut noen ingredienser feks :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant med folk som er superkresen, så hvis du ønsker, kan du sende meg en pm med hva du ikke liker og liker, så kan jeg prøve å hjelpe deg med middagsforslag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja gjerne, tusen takk, skal sende deg en PM :D

Og takk til alle andre også,for gode råd :D

Er vel mest sauser og sånt som jeg sliter litt med.. syns kjøtt blir så tørt,om man f.eks ikke har en saus til..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist taco,fullkornslasagne, hjemmelaget pizza, kjøttkaker, kylling enchiladas osv..

Veldig mye av dette kan du raskt gjøre sunt da (og litt mer kalorifattig), og likevel få noe du er vant med og som er godt. :)

Det er spennende og motiverende å følge noen som skal gjennomføre en forandring, så håper du fortsetter å holde oss oppdatert om hvordan det går etterhvert - selvfølgelig bare om du selv ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye av dette kan du raskt gjøre sunt da (og litt mer kalorifattig), og likevel få noe du er vant med og som er godt. :)

Det er spennende og motiverende å følge noen som skal gjennomføre en forandring, så håper du fortsetter å holde oss oppdatert om hvordan det går etterhvert - selvfølgelig bare om du selv ønsker :)

Er det jeg også håper å få til :)

Jeg tenker at med speltlompe,evt fullkornslefse til taco,med en mager kjøttdeig uten salt og vann..så kan man fint spise taco :)

Fullkornslasagne er kjempegodt og ikke så ille med salat til, men så er spm.. hvor gjøre av restene.. det kan fryses,men ingen av oss her syns d er godt etter d er fryst..

Men jeg håper å få til noe^^

Og oppdaterer selvfølgelig videre.

@laikamor er jo godt igang også,så :D

Nå tok jeg 2 ryvita knekkebrød, som snacks.. skal snart igang med middagen som idag blir strimlet svinekjøtt med fulkornsris. Godt krydret og litt mer mat en f.eks tomatsuppe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på ned-i-vekttråden, heier på BareLinn og prøver å minske noen kilo selv. Jeg går for Ryvita, havregryn og å minske middagsporsjonene. Samt kutte ned på snop. Med en familie som også skal mettes så er ikke bare å begynne med avanserte slankemiddager.

Er glad i tomater og sukkererter, det blir mine snacs. Mager smøreost med skinke eller kylling på Ryvita.

Jeg burde gå ned 20 kg men vet ikke om jeg greier det. Er 97,5 og 160cm. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner både lasagne og pizza som relativt sunt, men det forutsetter jo at man bruker grovt mel i pizzadeigen og resuserer mengden fett. Og så er det det med størrelsen på personene da. Der sliter jeg, som hund hadde jeg nok vært labrador.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ser på lasagne som relativt sunt? Bruker svinekjøttdeig, en halv rødløk og en halv brokkoli, krydder, tomatbokser, tomatpuré, en boks CC og to lag plater. Litt ost på toppen.

Nope, jeg ser egentlig på alle de tingene som nevnes som eksempelmat som relativt sunn og bra mat - i alle fall slik vi lager det her hjemme. Men det er jo også retter som kan lages på utallige måter, så hvor sunt/usunn retten er kommer jo an på hvordan man lager retten og hva ens personlige mål er. Man styrer gjerne unna retter med mye fetende ost om man ønsker å redusere vekt, mens samme rett kan være ideell for en som ønsker å gå opp i vekt :)

Nå har jeg en veldig avslappet hodning til hva som er sunt, i alle fall i forhold til mange andre. Jeg mener man kan spise det aller meste, så lenge det er med måte og så lenge man har variasjon i kostholdet (dette har vært min utfordring).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ser på lasagne som relativt sunt? Bruker svinekjøttdeig, en halv rødløk og en halv brokkoli, krydder, tomatbokser, tomatpuré, en boks CC og to lag plater. Litt ost på toppen.

Jeg mener også at lasagne i utgangspunktet er ganske sunt, men kjører du på med en kraftig bechamel-saus og masse ost som det originalt er i lasagne, så er det jo ikke akkurat slankekost allikevel :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne, tusen takk, skal sende deg en PM :D

Og takk til alle andre også,for gode råd :D

Er vel mest sauser og sånt som jeg sliter litt med.. syns kjøtt blir så tørt,om man f.eks ikke har en saus til..

Jeg digger saus selv, og bruker å lage de selv fra scatch, det er egentlig ganske enkelt, og en dæsj av det er ikke så ille.

Hjemmelagd brunsaus lagd på litt olje, mel, buljong og krydra med diverse krydder (en sjallotløk, lauberblad, einebær).

Vinegarette eller soyasaus er også godt :)

Jeg bruker å koke ett egg eller to, og ha i tomatsuppa forøvrig (kokt, deles i store biter og has i suppa når den er ferdig). Supergodt, og øker kalorimengde + metthetsfølelsen helt passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...