Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Unnskyld at jeg ikke får quotet alle,og sånn.. Men tusen takk for alle tips og råd så langt :)

Jeg skal prøve meg på bananlapper en dag :D Tenkte kanskje å bake brød også,men sliter litt med oppskrifter på hva som er godt og sunt samtidig :P

Nøttebrød / steinalderbrød :) Godt, enkelt og veldig sundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Er dette sunt? Så veldig enkelt ut :)

jeg tenker at det er sånn midt på treet sunnhetsmessig, da det er skikkelige råvarer som brukes (ikke masse e-stoffer og tull), men at det sikkert kunne vært sunnere om det var grovt/med frø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette sunt? Så veldig enkelt ut :)

Vanlig brød (av de fleste typer unntatt loff osv. ) med magert pålegg er sunt i normale mengder (f.eks. to brødskiver til frokost, to til lunsj, og så middag og 1-2 mellommåltider med frukt, yoghurt eller lignende). :)

Det slår meg at det kanskje kunne vært greit for deg å lese noen bøker om litt ernæring. :) Kanskje @IW har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk^^

Jeg fant en ganske ok oppskrift på steinalderbrød..men er ikke noe glad i alle typer frø,og nøtter som skal være i.. :o

Det er ikke noe problem å bytte ut en type nøtt/frø med annen. Evt kutte ut eet du ikke liker, og doble mengden av det du liker best. Jeg bruker dog å male opp nøttene for en finere konsistens på brødet ;) Ellers kan man sikkert lage dette av nesten hva som helst, også korn. Eggene binder jo det hele sammen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh!

Jeg tror jeg blir gal..kikket på mange forskjellige frokostblandinger.. og alle inneholder type 250-350ckal pr 100g..

endte med at jeg ikke kjøpte noensomhelst.. ikke fordi jeg spiser 100gr..men er ikke type 3-400 ckal til frokost mye? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh!

Jeg tror jeg blir gal..kikket på mange forskjellige frokostblandinger.. og alle inneholder type 250-350ckal pr 100g..

endte med at jeg ikke kjøpte noensomhelst.. ikke fordi jeg spiser 100gr..men er ikke type 3-400 ckal til frokost mye? :o

En porsjon er vel beregnet til ca 30g? Så en porsjon blir jo ikke mer enn 100-150kcal +melk. Personlig spiser jeg ca 200kcal til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh!

Jeg tror jeg blir gal..kikket på mange forskjellige frokostblandinger.. og alle inneholder type 250-350ckal pr 100g..

endte med at jeg ikke kjøpte noensomhelst.. ikke fordi jeg spiser 100gr..men er ikke type 3-400 ckal til frokost mye? :o

Nei, hvorfor skulle det være mye? Jeg spiser frokostblanding så og si hver dag, enten Vita hjertegod sin eller rett og slett bare havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh!

Jeg tror jeg blir gal..kikket på mange forskjellige frokostblandinger.. og alle inneholder type 250-350ckal pr 100g..

endte med at jeg ikke kjøpte noensomhelst.. ikke fordi jeg spiser 100gr..men er ikke type 3-400 ckal til frokost mye? :o

Sjekka min (AXA gold energi musli), 100g er 370 kcal. Men en porsjon er 45g/170kcal.

Samla tror jeg frokosten min er på rundt 3-400 kcal, mens jeg har en noe mindre lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk :)

På oppfordring :sleep:

:D 3 store brød:

1 kilo sammalt hvete fin

500 g hvetemel

200 g helkorn hvete

6 dl store havregryn (kan bruke lettkokte også, men de store gir best resultat)

3 dl hvetemel

2 poser tørrgjær

2 teskjeer salt

9 dl vann

Nei, det er ikke feilskriving med dl´erne, men en liten omskriving av en oppskrift der man måler ditten datten alt mulig annet i dl og som jeg har byttet ut med hvetemel.

Bland alt det tørre i en stor bakebolle, tilsett vann (jeg bruker ganske varmt vann) og bland godt. Sett bollen til heving på lun plass under plast/i en plastpose.

La deigen stå 1 time, slå ut lufta (bank på posen) og la den stå i en 1/2 time til. Slå ut lufta (bank på posen) og hell deigen (har konsistens som tykk risengrynsgrøt) over i tre brødformer.

For å bruke teskjeer: ovnen varmes til 220 grader. Brødene stekes nederst i ovnen på plate, 220 grader i 1 time. Ta brødene ut av formene og legg dem til kjøling på rist.

Ferdig.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææh!

Jeg tror jeg blir gal..kikket på mange forskjellige frokostblandinger.. og alle inneholder type 250-350ckal pr 100g..

endte med at jeg ikke kjøpte noensomhelst.. ikke fordi jeg spiser 100gr..men er ikke type 3-400 ckal til frokost mye? :o

En porsjon er 40 g. Men du må huske på det at det er ikke kaloriinnholdet som sier om noe er sunt eller ikke, det er hva du får igjen for kaloriene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partykillern Madam Mim. :ahappy: @laikamor, jeg vet at du er voksen og bestemmer over ditt eget liv, men nå er du så godt i gang og du sier selv at du ønsker å gå ned i vekt. Vær hard og dropp den utskeielsen i helga. :)

Hehe, neida blir nok ikke noe utskeielse enda. Skal uansett ikke spise noe snop på 8 uker (fra 5.januar). Den challengen skal jeg klare! :)

Men kommer ikke til å gi bort det vi fikk uansett. Det får vi ha til besøk osv,også kommer nok typen til å knaske litt, kjenner jeg han rett. Allerede begynt på skittles han...

Har satt torsdag til veiedag her, så jeg er lott spent :) Mulig jeg bare veier hver 2. eller 3. uke, for å ha større fremgang mellom hver gang. Men nå i starten blir det hver uke, så jeg kan endre på ting om det ikke går fremover. Vet mange sier bruk speilet, eller bruk målbånd. For min del, som skal ned så mye, så vil vekta være ganske viktig! Og speilet såklart, men jeg føler det tar lengre tid å se fremgang der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ta mål noen steder på kroppen uansett, det er også motiverende når du ser fremgang en uke hvor vekta kanskje ikke har flyttet seg så mye :) . Du får vurdere selv! Du trenger jo ikke å skrive det her akkurat :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...