Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Skrevet
Jeg skal ned 2-2.5 kg før 1 des![/quote

Det greier du på en knapp mnd uten alt for store anstrengelser! :) Så det er et realistisk mål!

- Maria

Skrevet

Jeg liker fitbit'en min altså. Jeg har hatt litt følelsen av at jeg har hatt en litt lat uke, men fitbit forteller meg at det faktisk ikke stemmer. I realiteten har dette vært den uken hvor jeg har hatt flest aktive minutter siden jeg begynte å bruke den i begynnelsen av august. Kjekt! :D

• Like 2
Skrevet

Det burde gå greit ja :D Bare jeg klarer å holde meg til null sukker ett par uker så avhengigheten slipper :P

Jeg har jo gått opp 3 kg siden ifjor høst, og jeg må ta tak i det nå for ellers bare baller det på seg.

• Like 1
Skrevet

Jeg liker fitbit'en min altså. Jeg har hatt litt følelsen av at jeg har hatt en litt lat uke, men fitbit forteller meg at det faktisk ikke stemmer. I realiteten har dette vært den uken hvor jeg har hatt flest aktive minutter siden jeg begynte å bruke den i begynnelsen av august. Kjekt! :D

Liker min jeg også

Skrevet

Har gått ut turskoene, så turene har blitt begrenset den siste uka. Ankelen gjør vondt etter ca time...

Måtte ha nye sko siden jeg har meldt meg inn på crossfit og kjøpe i samme slengen nye tursko! Jeg prøver hardt å kutte godis (helt umulig) og håper jeg blir litt mer fit før jul! :) Tror ikke jeg skal gå noe særlig mer ned i vekt så jeg må passe på å spise litt mer næring. Kan dessverre ikke leve på smågodt og is :bye:

Skrevet

Jeg er ikke glad i youghurt ol. Med bær eller sånt. Spiser glutenfritt så da er utvalget også mindre.

Prøvd meg på matmuffins, men de blir harde som stein. Desverre ikke glad i egg i det heletatt, så omelett og sånt utgår. Vurdere å lage glutefrie nanbrød og tandorikylling med salat og ris, eller noe sånt.

Disse er kjempegode og enkle å ha med seg og metter- kan ha i det man vil egentlig:

Pizza - Scones...

Oppskrift

ca. 10 - 12 stk

· 1 dl Solsikkerfrø - finmalt

· 1 dl Sesamfrø - finmalt

· 1 ss fiberhusk

· 1 ts bakepulver

· 0,5 ts salt

· 1 ts sukrin eller annet søtt

· 4 egg

· 75 g Cottage Cheese

· 100 g Skinke i biter (gjerne "smårett - skinke")

· 1/4 rød paprika i små biter

· 100 g revet ost (Jarlsberg eller Norvegia)

· 2 ts tørket oregano

Bland sammen alt det tørre.

Bland sammen egg og Cottage Cheese i en blender eller med stavmixer.

Rør sammen alle ingrediensene og la røren stå og svelle i ca. 10 min.

Bland inn ost, skinke, oregano og paprika.

Sett Sconesene på en bakepapirkledd plate med en spiseskje.

Stek ved 180 grader i 15 - 20 minutter.

Sconesene kan gjerne fryses.

Elsker yogurt- aller helst hjemmelaget med frossne bringebær og chia-frø + nøtter (noen som har forsøkt Chiafrø?)

Skrevet

Disse er kjempegode og enkle å ha med seg og metter- kan ha i det man vil egentlig: Pizza - Scones...

Oppskrift

ca. 10 - 12 stk

· 1 dl Solsikkerfrø - finmalt

· 1 dl Sesamfrø - finmalt

· 1 ss fiberhusk

· 1 ts bakepulver

· 0,5 ts salt

· 1 ts sukrin eller annet søtt

· 4 egg

· 75 g Cottage Cheese

· 100 g Skinke i biter (gjerne "smårett - skinke")

· 1/4 rød paprika i små biter

· 100 g revet ost (Jarlsberg eller Norvegia)

· 2 ts tørket oregano

Bland sammen alt det tørre.

Bland sammen egg og Cottage Cheese i en blender eller med stavmixer.

Rør sammen alle ingrediensene og la røren stå og svelle i ca. 10 min.

Bland inn ost, skinke, oregano og paprika.

Sett Sconesene på en bakepapirkledd plate med en spiseskje.

Stek ved 180 grader i 15 - 20 minutter.

Sconesene kan gjerne fryses.

Elsker yogurt- aller helst hjemmelaget med frossne bringebær og chia-frø + nøtter (noen som har forsøkt Chiafrø?)

Takk! Disse må testes!
  • Like 1
Skrevet

Det er faktisk en "befrielse" å ha bestemt seg for null sukker, det har liksom vært litt tvangstanker om å ligge lavt i kalorier i ukedagene for å fråtse i helgene. Nå kjennes det så digg at jeg faktisk kan spise nok hele uken og ikke ødelegge kcal budsjettet på snop :) Kun dag 1 idag da, så vi får se hva jeg tenker når det begynner å nærme seg helg :P Tenkte å kanskje ta krom tabletter, men det er liksom ikke det fysiske søtsuget som er værst, det er det psykiske. Så kan hende at bare fordi jeg har bestemt meg for det så kommer det til å gå helt fint :) ( det gjorde det med røyken, tenkte nei nå slutter jeg og det var null problem)

• Like 3
Skrevet

Jeg kjøpte både cola, melkesjokolade og nonstop i dag, siden jeg skulle være flink studine. Vel, colaen har jeg tatt 5 slurker av, melkesjokoladen tok jeg en stripe av, og nonstoppen er uåpnet i sekken. :lol:

Jeg har funnet nøkkelen til å ikke spise godis på kveldstid. Skikkelig god kveldmat! :o Den er sikkert ikke så sunn eller kalorifattig, men tenker at det er bedre enn godteri ansett. Så da blir det 5-6kyllingvinger eller klubber, litt kokt ris og mager kesam med gresk dressingmix. :D

Skrevet

Siden det er valgvake har jeg kjøpt en boks Ben&Jerrys is!!! wæææææ!!! 1000 kcal på én boks..... og den forsvinner sikkert i løpet av natta. Flaks jeg har lagt inn plass til det i kalloritellingen min, havner bare LITT over dagsbehovet. :fear:

Skrevet

Kjempekræsj på kaloriene i går og i dag. Valginnspurt fucket med hele greia. Ny giv i morgen – så flink som jeg har klart å være skal ikke to dager få ødelegge noe! :)

Skrevet

Gårsdagens middag:

Fennikel

Rødbete

Røde linser

Sellerirot

Rød og gul paprika

Litt snåpoteter

Rødløk

Hvitløk

Kyllingfilet

Persillerot

En dæsj lett matfløte

Krydder (malt stjerneanis, svart pepper, hvitløk, paprika osv)

Smakte fantastisk! Elsker hvordan det meste tok farge av rødbetene og vi åt ceriserosa middag. :teehe:

• Like 1
Skrevet

Det vil jeg tro, grønnkål og spinat har jo litt likheter, har det ikke?

Jeg tenker på de som lik-ish, men at det ikke alltid funker å bytte de ut med hverandre.

Tror jeg har middag i morgen planlagt da. I dag er det fiskeboller i hvit saus med raspa gulerøtter :heart:

Skrevet

Jeg kutter dem opp i biter, det tar da mye kortere tid med dem enn med poteter eller alle de andre rotfruktene?

Jeg har de i små biter og fet virker ikke som de noen gang blir ferdig! Kanskje de skal være hardere enn jeg tror? Hadde se seks timer i slowcookeren sist og de føltes ikke ferdig enda. Alt annet var veldig ferdig.
Skrevet

Rødbete er godt, men gulbete er kanskje enda bedre :ahappy: Totalt ot, men fikk det med matkassa fra kolonihagen forrige uke, har aldri smakt det før, med det var nyydelig!!

• Like 1
Skrevet

At jeg ikke har oppdaget råkost før! Raspet gulrot og grønt eple, bittelitt sukker og en dæsj saft fra sitron. Supert til hvit fisk og potet :)

Veldig godt :) jeg bruker ikke sukker da.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...