Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Ikke hvis du har oppi ting! Jeg spiser med rugsprø, eller frokostblanding, eller alt mulig rart av andre ting man kan putte oppi. Gresk yoghurt har mer proteiner og er dermed mer mettende - bland med syltetøy eller bær eller honning eller hva som helst hvis det blir for syrlig.

Det kan ikke være et alternativ å lage litt ekstra middag, og så sette bort lunsjporsjonen med én gang? Jeg spiser middagsrester til lunsj hver dag, hvis jeg har mulighet - og vi spiser som oftest sunne middager; hvis ikke så skjærer jeg opp agurk og tomat og hiver oppi sammen med det for å drøye det ut litt og samtidig gjøre det sunnere.

Vi pleier i grunnen ikke ha noe særlig middagsrester, hvertfall ikke som jeg kan tenke meg å ha til lunsj dagen etter. middagsrester går i bikkjer eller blir middag dagen etter om vi har nok. Tro om vi spiser feil middager :lol:

Kjøpte bananer og druer til i morgen. Det får duge. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Men jeg vet godt hvor vanskelig det er å bare "ta seg sammen". Mat er ofte knyttet til masse følelser, og jeg kan bare snakke for meg selv, men på de verste dagene mine, når jeg bare har lyst på sukker, kan dem som sier at frukt er godteri bare ta seg en bolle. Sånn føler jeg det da. Det er en evig kamp å få kontroll på slike følelser og tanker. Og det jeg tror mange vil føle, om de er som meg, er at selv noen få gode dager, der man tar riktige valg og utfordrer seg selv, er skikkelig motiverende. :) Så alt er en balansegang mellom fornuft og følelser, utfordringer og svakheter. For å si det litt poetisk :P

- Maria

Og det er nettopp derfor jeg skreiv det jeg gjorde i går (?) om det å ta tak i det mentale aspektet også, gjerne før en setter i gang med tidenes slankekur og livsstilsendring. :heart:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er nettopp derfor jeg skreiv det jeg gjorde i går (?) om det å ta tak i det mentale aspektet også, gjerne før en setter i gang med tidenes slankekur og livsstilsendring. :heart:

Jeg er syk for tiden, og jeg satt faktisk på jobben og tenkte "Jeg vil ha maaat. Men ikke lunsjen min... Og ikke de sunne barene jeg har... Og ikke frokostblanding... Men FLØTEGRATINERTE POTETER, ja, det vil jeg ha." :lol: :lol: Comfort food er et begrep av en grunn!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne greske youghurten er et fint alternativ til et godt og mettende mellom-måltid:

medium.png?_encoded=2f3078302f35372f2939

Den inneholder 90kcal, er lav på fett og sukker innhold, og høy på protein innhold. Smaken er også nydelig! Har dog lagt merke til at ikke alle butikker har den inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne greske youghurten er et fint alternativ til et godt og mettende mellom-måltid:

Postet bilde

 

Den inneholder 90kcal, er lav på fett og sukker innhold, og høy på protein innhold. Smaken er også nydelig! Har dog lagt merke til at ikke alle butikker har den inne.

Syns det blir dyrt å kjøpe de småpakkene ofte, mye greiere å gå for de store bøttene med 1 kg yoghurt. Holder seg godt gjør den også, så det er ikke et problem at den blir dårlig før man har fått jobba seg gjennom bøtta :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke denne gangen. Sist jeg gikk ned 8kg på 2 måneder fastet jeg mye!

Jeg kjenner også flere som har hatt suksess med 5:2 dietten, problemet kommer derimot når de slutter å faste :hmm:

Det er jo problemet med alle dietter som er kortvarige, at man legger på seg når man spiser "normalt" igjen...

Må endres permanent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir dyrt å kjøpe de småpakkene ofte, mye greiere å gå for de store bøttene med 1 kg yoghurt. Holder seg godt gjør den også, så det er ikke et problem at den blir dårlig før man har fått jobba seg gjennom bøtta :)

Jeg har ikke sett youghurten på 1kg bøtter, men hørtes mer lønnsomt ut ja! Synes det er greit viss jeg er på butikken i løpet av skoledagen og kjøpe en av småpakkene som et sunt mellom-måltid, som kan spises med god samvittighet. Men er veldig enig med at den er drøy i prisen.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo problemet med alle dietter som er kortvarige, at man legger på seg når man spiser "normalt" igjen...

Må endres permanent...

Ja, jeg endret kostholdet da, og holdt meg på min vekt i 2 år. Det var om høsten 2014 jeg plutselig begynte å legge på meg igjen pga litt mye "trøstemat"... tyngste året på studiene :icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg endret kostholdet da, og holdt meg på min vekt i 2 år. Det var om høsten 2014 jeg plutselig begynte å legge på meg igjen pga litt mye "trøstemat"... tyngste året på studiene :icon_redface: .

Funker om man endrer ja, helt til... ja :lol: :lol:

Sulta meg ned i vekt (ufrivillig, pga sykdommer og svangerskap) flere ganger, funker supert. Helt til jeg begynner å ta inn normale mengder mat igjen, da kommer det tilbake, med renter og renters renter. Og for å ikke snakke om hvor absurde mengder med muskler man mister på slikt. Regner med 5:2 er betraktelig mer kontrollert og balansert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett youghurten på 1kg bøtter, men hørtes mer lønnsomt ut ja! Synes det er greit viss jeg er på butikken i løpet av skoledagen og kjøpe en av småpakkene som et sunt mellom-måltid, som kan spises med god samvittighet. Men er veldig enig med at den er drøy i prisen.. :hmm:

Vet de selger 1kg bøtter med gresk og tyrkisk yoghurt på meny og rema 1000.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker om man endrer ja, helt til... ja :lol: :lol:

Sulta meg ned i vekt (ufrivillig, pga sykdommer og svangerskap) flere ganger, funker supert. Helt til jeg begynner å ta inn normale mengder mat igjen, da kommer det tilbake, med renter og renters renter. Og for å ikke snakke om hvor absurde mengder med muskler man mister på slikt. Regner med 5:2 er betraktelig mer kontrollert og balansert da.

Ja, jeg vil understreke at jeg aldri ville valgt en sultemetode igjen! Uansett om det er 5:2 eller kontrollert fasting, jeg trives best slik jeg har det nå. Jeg går gjevnt og trutt ned uten å ta drastiske tiltak (bare spiser LITT mindre porsjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett youghurten på 1kg bøtter, men hørtes mer lønnsomt ut ja! Synes det er greit viss jeg er på butikken i løpet av skoledagen og kjøpe en av småpakkene som et sunt mellom-måltid, som kan spises med god samvittighet. Men er veldig enig med at den er drøy i prisen.. :hmm:

De selger det på de aller fleste matbutikker, heter gresk eller tyrkisk yoghurt (den jeg vanligvis kjøper har en fyr i "etnisk" plagg på bildet på bøtta).

Slenger man sammen noen frosne bær og yoghurten i et glass, og kanskje noe gryn i en annen boks på siden blir det fort en del kroner spart + helt kurrant lite måltid. Litt mer å dra med seg rundt bare.

Ikke at det er helt relatert til vektnedgang tråd, men... noen ganger har jeg regna på hvor mye ekstra jeg bruker på "lettvinte" løsninger når det kommer til mat/drikke utenfor hjemmet. Når man innser at man spare mange tusenlapper i året + spise sunnere er det lettere å tvinge seg selv til å planlegge lunsj/mellommåltider.

Noe skal man selvsagt unne seg, men å legge om sånne vaner kan fort bli veldig bra for både kropp og bankkonto.

Er det noen av dere som faster regelmessig?

Jeg har tidligere. Vil ikke anbefale det.

Ikke egentlig fordi det er dårlig for kroppen, men man får fort et ganske negativt mønster når det kommer til mat, hvor man bryr seg for mye om det.

Dessuten er det å spise sammen en sosial greier, så faster man/spiser en rar kur blir det fort veldig mye sosialt stress og press rundt det.

Så jeg råder mot det av mentale og sosiale årsaker, så får eventuelt andre forklare hvorfor det er en dårlig løsning fysisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger det på de aller fleste matbutikker, heter gresk eller tyrkisk yoghurt (den jeg vanligvis kjøper har en fyr i "etnisk" plagg på bildet på bøtta).

Slenger man sammen noen frosne bær og yoghurten i et glass, og kanskje noe gryn i en annen boks på siden blir det fort en del kroner spart + helt kurrant lite måltid. Litt mer å dra med seg rundt bare.

Ikke at det er helt relatert til vektnedgang tråd, men... noen ganger har jeg regna på hvor mye ekstra jeg bruker på "lettvinte" løsninger når det kommer til mat/drikke utenfor hjemmet. Når man innser at man spare mange tusenlapper i året + spise sunnere er det lettere å tvinge seg selv til å planlegge lunsj/mellommåltider.

Noe skal man selvsagt unne seg, men å legge om sånne vaner kan fort bli veldig bra for både kropp og bankkonto.

Jeg har tidligere. Vil ikke anbefale det.

Ikke egentlig fordi det er dårlig for kroppen, men man får fort et ganske negativt mønster når det kommer til mat, hvor man bryr seg for mye om det.

Dessuten er det å spise sammen en sosial greier, så faster man/spiser en rar kur blir det fort veldig mye sosialt stress og press rundt det.

Så jeg råder mot det av mentale og sosiale årsaker, så får eventuelt andre forklare hvorfor det er en dårlig løsning fysisk.

Jeg merker det veldig godt på økonomien at jeg ikke kjøper meg en sjokolade, boller og pølse sånn her og der!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp @HeleneFS : Takk for svar! :) Hvordan gjorde dere det? Jeg kom over en artikkelserie om fasting, nemlig, så ble litt interessert. https://intensivedietarymanagement.com/fasting-a-history-part-i/Han skriver litt, eh.. corny? kanskje, men mye av det høres ikke så dumt ut. Spesielt dette med at fasting skal øke insulinsensitiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ufattelig mye lyst på noe godt for tiden, men er sterk å kjemper i mot! Har vært mye syk i det siste, og er alltid da jeg skeier ut, men nå har jeg klart å la være!

Gikk ned tre kg på C9! Nå har jeg tre kg igjen før jeg er på mitt første delmål, så det håper jeg at jeg klarer snart :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive arbeidsdager er nå bytta ut med stillesittende eksamenslesing og vektnedgangen har stoppet :(

Flotte forslag på gode lunsjer her da, her blir det fort bare enkelt og kjedelig rundstykke med syltetøy. I morgen er det tur til butikken for å kjøpe cottage cheese, gresk yogurt og frosne bær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg på meg favorittturbuksa igjen!!

Ja jeg får muffintop, men det gjør ingenting.

Vekten har også flyttet seg 1 kg nedover :)

En annen rar ting er at etter å ha prøvd å spise lite godteri, så har jeg plutselig blitt skikkelig dårlig etter masse godis og sukker. Veldig greit egentlig for nå har jeg virkelig prøvd å bruke grønnsaker og frukt istedenfor og det er jo egentlig kjempegodt!! Sånne små tomater, nam!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å spise middag, også på kino etterpå idag. Det blir peppes-middag, så jeg får teste ut greenlightserien :) Kino pleier vi alltid å ha popcorn, brus og hver sin sjokolade til. Her må jeg nok holde meg i ørene! Brus er vel greit nok, jeg drikker pepsi max, så kalorimessig gjør det ikke noe. Så får vi se om jeg unner meg en liten sjokolade, eller klarer å holde meg helt borte.

Ser ikke for meg å aldri kunne unne meg noe på kino f.eks, men nå når jeg skal ned i vekt er vel det beste å holde seg helt borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...