Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Nøtter er sunt, men som sagt veldig kaloririkt. 100g nøtter er ca 600 kalorier (litt pluss minus alt ettersom hva slags nøtt). Så da vill jeg i tilfelle funnet ut hvor mye som er f. eks 20 gram og så spist det :) . Mål opp hjemme hvor mye "en håndfull" er, eller den mengden du trenger å spise for å bli kvitt følelsen av å være litt fysen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiken altså, snikveide meg idag (skal egentlig veie meg første fredag i mnd) og den vekta viste mer enn det den skal! Jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle det siden jeg kom til å bli enda mer deppa av det, men hørte jeg på meg selv? Neida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 dager uten sjokolade. Jeg er syk og synes synd på meg selv. Jeg visste det var sjokolade på stua, men valgte å spise et knekkebrød i stedet. Dette er vanskeligere enn å slutte å røyke altså! Men jeg klarte det også, så selv om viljestyrken er lav, så er kjerringa sta nok.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittestillende kontorjobb og sliter med veldig med at jeg får lyst på noe (kjedespising).

Er nøtter et ok alternativ eller bør jeg styre unna? Spiser pastiller og drops, men en blir lei det også.
Å knaske gulrøtter/epler bråker, så da må jeg gå fra plassen (vi sitter i åpent landskap), så derfor frister ikke det alltid.

Biter med melon kunne kanskje vært noe? Ananas, druer og slikt.

Bær er super kjede seg-mat. Kalorifattig og bråker ikke. Eventuelt kan man spise sukkerfri lakris f.eks?

 

En obs angående lakris er at det påvirker blodtrykket (forhøyner det). Jeg fikk det nærmest på resept av legen når mitt var lavt, og har man høyt blodtrykk må man være litt forsiktig med det. Som alt annet må lakris tas i moderasjon.

Og @Gråtass er jeg superimponert over om dagen. Så flink du er :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittestillende kontorjobb og sliter med veldig med at jeg får lyst på noe (kjedespising).

Er nøtter et ok alternativ eller bør jeg styre unna? Spiser pastiller og drops, men en blir lei det også.

Å knaske gulrøtter/epler bråker, så da må jeg gå fra plassen (vi sitter i åpent landskap), så derfor frister ikke det alltid.

Jeg kjedespiser masse på jobb... Det går mye i drops med mentol som fishermans friend (da har jeg ikke så lyst på noe annet), tyggis og masse te. Jeg er fysen, men lager heller en kopp te, så har jeg noe å gjøre. Jeg må dermed også tisse mye og sa får jeg rørt meg extra av det. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og er glad! Begynte 19. august, og har på en mnd. gått ned ca. 4 kg. Trener ikke så mye som jeg kunne ha gjort pga litt for lite selvstendighet på treningssenteret (går bare på gruppetimer), og innbakt i denne mnd er en valgkamp med mye stress og to "sprekkinger" med blant annet masse kake. Jeg er glad og motivert for fortsettelsen [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter med melon kunne kanskje vært noe? Ananas, druer og slikt.En obs angående lakris er at det påvirker blodtrykket (forhøyner det). Jeg fikk det nærmest på resept av legen når mitt var lavt, og har man høyt blodtrykk må man være litt forsiktig med det. Som alt annet må lakris tas i moderasjon.

Og @Gråtass er jeg superimponert over om dagen. Så flink du er [emoji4] 

Det visste jeg ikke sliter også med ganske lavt trykk, så da skal jeg ihvertfall ikke være redd for lakris. Men sånn apropo, er det ikke veldig lakserende med mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke sliter også med ganske lavt trykk, så da skal jeg ihvertfall ikke være redd for lakris. Men sånn apropo, er det ikke veldig lakserende med mye?

Jeg reagerer ikke sånn på lakris, men det er jo individuelt. Jeg liker rålakrisen man får kjøpt på helsekost, sånne harde stenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke sliter også med ganske lavt trykk, så da skal jeg ihvertfall ikke være redd for lakris. Men sånn apropo, er det ikke veldig lakserende med mye?

Jeg syns ikke vanlig lakris er spesielt lakserende. Sukkerfri lakris kan være det, men der skylder jeg på de unaturlige søtningsstoffene. Sukkerfrie drops f.eks kommer med advarsel om hvor lakserende de er ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke vanlig lakris er spesielt lakserende. Sukkerfri lakris kan være det, men der skylder jeg på de unaturlige søtningsstoffene. Sukkerfrie drops f.eks kommer med advarsel om hvor lakserende de er ;) 

Ja nå er det nok streng tatt sukkerfri lakris Lakerol jeg har hørt det om, så du har nok ganske rett :)

 

Og takk for tips @Line , rålakris skal testes, det er jo nammis med lakris og ikke orker jeg så mye av det heller så win/win!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må slenge meg med her :/ Vekta viste alt for mye idag... 
Trenger litt motivasjon til skjerpings...

Jeg liker virkelig ikke å lage mat. Hater det som pesten og da blir det mye ferdigmat, det vises på vekta gitt... 

Idag blir det kyllingsalat til middag og det får det bli imorgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett døgn sengeliggende med feber er ikke å anbefale, men virker som rene svettekuren. Har gått ned merkbart.. Ikke helt slik jeg planla å bli litt mindre Gråtass, men det funker tydeligvis det også.

I går spiste jeg to rugsprø med gulost. Til middag hadde jeg 200g svinekjøtt i biter, stekt i litt margarin sammen med to vårløk (vanligvis ville jeg stekt sopp til, men fordi det er så tungt fordøyelig droppet jeg det når jeg er syk) og kokt ris. Jeg spiste ett halvt eple uten skall til dessert.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker ang sterk mat og forbrenning?

Leser jo noen steder at sterk mat øker forbrenningen (man får jo også kjøpt chillitabletter osv), mens andre steder står det at det kun er en gammel myte. 

Jeg er veldig glad i sterk mat, så om mulig, og om det passer, så bruker jeg gjerne mye cayennepepper og andre sterke krydder. Hadde jo bare vært greit om det øker forbrenningen også, men jeg kjenner jeg er litt skeptisk til om det stemmer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker ang sterk mat og forbrenning?

Leser jo noen steder at sterk mat øker forbrenningen (man får jo også kjøpt chillitabletter osv), mens andre steder står det at det kun er en gammel myte. 

Jeg er veldig glad i sterk mat, så om mulig, og om det passer, så bruker jeg gjerne mye cayennepepper og andre sterke krydder. Hadde jo bare vært greit om det øker forbrenningen også, men jeg kjenner jeg er litt skeptisk til om det stemmer :P

Uansett om det er en myte eller ei vil det neppe ha noen merkbar effekt på vekta, dessverre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør et forsøk på å trappe ned pepsi maxen, nå er jeg vel nede i 2-3 liter i uka... Hjelpes. Finner trøst i en svær kopp kaffe med en skvett melk i hver morgen [emoji14]

Begynt såvidt med styrketrening også nå, herregud så svak jeg er. Kettlebells i dag, to ganger ble jeg "låst fast" i posisjonen jeg stod i fordi jeg hadde for tung kule. Endte opp med å kun bruke de letteste på 4 kg og likevel ristet hele meg da vi var ferdige. Gøy, da!

Sliter litt med selvbildet just nu, tar meg selv i å studere meg mye å speilet og fundere på hvorfor jeg fremdeles ser tjukk ut... Trenger å bli klasket i trynet der, for her er det ikke snakk om å få flat mage *sånn*, det er ingen slankekur, det er en endring i hvordan jeg behandler meg selv. Så jeg må finne ut hvordan jeg skal få hodet med på laget igjen... [emoji14]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...