Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..


BareLinn
 Share

Recommended Posts

Jeg kutter dem opp i biter, det tar da mye kortere tid med dem enn med poteter eller alle de andre rotfruktene?

Jeg har de i små biter og fet virker ikke som de noen gang blir ferdig! Kanskje de skal være hardere enn jeg tror? Hadde se seks timer i slowcookeren sist og de føltes ikke ferdig enda. Alt annet var veldig ferdig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

oooh, dette fikk jeg lyst å prøve :D Rasper man eple og?

Jupp :)

Det er ikke farlig å spise sukker, det er den overdrevne mengden som ikke er bra. Gjelder forøvrig det meste annet :)

Og det blir fort en overdreven mengde om man ikke passer på... meeen jeg tar heller en liten dæsj sukker i om jeg føler jeg må.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid laget råkost uten sukker, og har derfor aldri savnet sukkeret :P Ikke vet jeg.

Jeg bruker heller ikke sukker.

Tror det blir litt som at enkelte føler at man må ha sukker i tomatsauser, men om man ikke er vandt til det sukker der også er det ikke nødvendigvis noe godt/bare litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke sukker.

Tror det blir litt som at enkelte føler at man må ha sukker i tomatsauser, men om man ikke er vandt til det sukker der også er det ikke nødvendigvis noe godt/bare litt ekkelt.

Sukker i tomatsaus har stor forskjell spør du meg. Blir ikke så besk i smaken. Men det finnes jo alternativer.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist sjokolade på 10 dager!!!! Jeg har spist sukker i dessert eller is, men ikke sjokolade. Det er første gang på 15 år tror jeg. Siden jeg stumpet røyken i januar har jeg følt meg feit og pløsete. Nå skal jeg ikke slanke meg, men jeg skal holde meg unna sjokolade helt, bevege meg i raskere tempo og ikke stappe trynet helt fullt av mat hele tiden. Jeg spiser ganske sunt, men har dårlig forbrenning fordi jeg spiser så skjeldent, kjenner ikke sultfølelse. Når jeg først spiser så blir det alt for mye alt for fort.

5 kg skal strammes opp frem til jul.

Frokost en neve musli med gresk yoghurt og hjemmelaget syltetøy.

Lunsj tre knekkebrød eller to grovbrød skiver med ost eller leverpostei.

Middag blir det mannen lager, som regel poteter, pasta eller ris, kjøtt eller fisk, grønnsaker og saus. Kutte ned på mengde mat.

Fordi jeg alltid har søtsug på kvelden, får jeg prøve med kveldsmat i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at man bruker sukker på råkost, jeg :)

Aldri hørt om råkost i det hele tatt jeg da, fikk det bare i godtlevert-esken og da følger det med oppskrift og der sto det sukker.

Men jeg prøver uten neste gang for jeg gidder ikke ha sukker i noe med mindre det trengs.

Det er vel som med salt, som jeg kuttet drastisk (jeg hadde tonnevis av salt på omtrent all middag), nå syntes jeg ofte sånn halvfabrikat er altfor salt...

Men det sies vel at man ofte døyver smaksløkene med salt, så kanskje mine virker igjen etter saltredusering.

Poenget mitt er ihvertfall at jeg prøver å ha mindre av unødvendig usunt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spist sjokolade på 10 dager!! Jeg har spist sukker i dessert eller is, men ikke sjokolade. Det er første gang på 15 år tror jeg. Siden jeg stumpet røyken i januar har jeg følt meg feit og pløsete. Nå skal jeg ikke slanke meg, men jeg skal holde meg unna sjokolade helt, bevege meg i raskere tempo og ikke stappe trynet helt fullt av mat hele tiden. Jeg spiser ganske sunt, men har dårlig forbrenning fordi jeg spiser så skjeldent, kjenner ikke sultfølelse. Når jeg først spiser så blir det alt for mye alt for fort.

5 kg skal strammes opp frem til jul.

Frokost en neve musli med gresk yoghurt og hjemmelaget syltetøy.

Lunsj tre knekkebrød eller to grovbrød skiver med ost eller leverpostei.

Middag blir det mannen lager, som regel poteter, pasta eller ris, kjøtt eller fisk, grønnsaker og saus. Kutte ned på mengde mat.

Fordi jeg alltid har søtsug på kvelden, får jeg prøve med kveldsmat i stedet.

Flink!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om råkost i det hele tatt jeg da, fikk det bare i godtlevert-esken og da følger det med oppskrift og der sto det sukker.

Men jeg prøver uten neste gang for jeg gidder ikke ha sukker i noe med mindre det trengs.

Det er vel som med salt, som jeg kuttet drastisk (jeg hadde tonnevis av salt på omtrent all middag), nå syntes jeg ofte sånn halvfabrikat er altfor salt...

Men det sies vel at man ofte døyver smaksløkene med salt, så kanskje mine virker igjen etter saltredusering.

Poenget mitt er ihvertfall at jeg prøver å ha mindre av unødvendig usunt.

Kjempebra! Lurt med sånn kasse hvis man ikke er så inspirert i middagslagingen. :) Er du fornøyd? Blir alt brukt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Lurt med sånn kasse hvis man ikke er så inspirert i middagslagingen. :) Er du fornøyd? Blir alt brukt?

Var fornøyd en stund men jeg ammer jo og hadde en liten gutt som reagerte på endel typiske matretter som det var endel av så tok en pause. Glemte at den nå var over så det kom en pakke før jeg rakk og avbestille.

Det er greit for litt inspirasjon og hvis man har det litt hektisk en periode, men ikke noe jeg ser for meg å ha på fast basis.

Her hadde vi det de første to månedene med baby (litt vanskeligere å dra på butikken) og det gjorde at mannen klarte å lage mat og den mestringsfølelsen sitter han fortsatt igjen med :) Samt at man på en måte blir tvunget til å spise forholdsvis sunt og variert noe vi ofte sliter med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens middag:

Fennikel

Rødbete

Røde linser

Sellerirot

Rød og gul paprika

Litt snåpoteter

Rødløk

Hvitløk

Kyllingfilet

Persillerot

En dæsj lett matfløte

Krydder (malt stjerneanis, svart pepper, hvitløk, paprika osv)

Smakte fantastisk! Elsker hvordan det meste tok farge av rødbetene og vi åt ceriserosa middag. :teehe:

Du tisset ikke ceriserosa også, da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg prøve noe nytt til middag, søtpotet "spaghetti" med falafel kjøttboller og hjemmelagd tomatsaus, tror det kan bli godt :D

Fy flate det var godt! Og mettendes :) Lagde heldigvis nok så jeg har til kvelds også :ahappy:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...