Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte skifter dere vannet til hunden/e?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Hver dag. Fordi de drikker mye etter aktivitet. Og hvis jeg syns vannet ser ekkelt ut. Har 7-liters vannskål stående på kjøkkengulvet, rett ved vasken, så fort gjort å skifte okke som. Jeg fyller den ganske full, for jeg har en ide om at mye vann gir bedre smak enn om der bare er en skvett oppi som raskt blir "tam og ekkel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mange ganger i løpet av dagen. Har bartehunder! Hvis vannet ikke er rent og friskt blir Pippin stående ved siden av skåla og småknurre!

Bytter vann veldig ofte her i huset. Guttene slever mye når de drikker, og frøkna synes det er veeeeldig ekkelt Så sikker 5-6-7 ganger om dagen

Da ser det ikke ut som jeg er helt på jordet med skiftingen min da, det er jo viktig at de får friskt og godt vann så det er innbydende å drikke. Nå er Chicka veldig flink til å drikke, hun drikker v

Jeg gir nytt vann når jeg går om morran, og utover det trenger jeg ikke bytte så mye. Fyller selvsagt opp om det blir litt skrantent, men det er så sjelden. Mine, spesielt Aiko, elsker også sølepytter og vanndammer og kan stå uti en sånn lenge og kose seg. :wub: I tillegg er de flinke til å drikke av bekker når vi er på tur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy og pus drikker av vannfontene, der fylles det på ved behov, som er ca hver dag, og alt vannet skiftes 1 gang pr. uke.

Timmy har en liten skål med vann på soverommet, der bytter jeg vannet når det er tomt.

Erica har en stor skål i stua, og en på soverommet, og der byttes vannet ut 1-2 ganger pr. dag. De har ikke rukket å bli i nærheten av tomme enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg gir de mat. Dvs to ganger om dagen.

Samme her. Da blir gammelt vann hellt ut, skålen skylt/vasket og det fylles på nytt. Jeg bytter også ut hvis jeg ser det begynner å bli tomt.. men ser jo tydelig på vannskåla at jeg er mer fiksert på innsiden enn utsiden - den er støvete utenpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-5 ganger daglig. Som et minimum gir jeg henne rent vann før jeg går om morgenen, skifter ut vannet når jeg kommer hjem fra jobb og igjen til kveldsmaten. Skifter oftere ved behov - dvs. når det er tomt, rusk/slev oppi vannet eller at det har stått så lenge at det er bobler på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når den er tom.

Og den vaskes når den ser ekkel ut og jeg husker det :aww:

Hund og kanin byttelåner vann hele tiden , så det varierer hvor fort den blir tom etter hva de har "dilla" på. Mono sin er mindre. Vanligvis foretrekker de skåla som er mest skitten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...