Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er det gode med jobben din?


Poter
 Share

Recommended Posts

Inspirert av tråden "Ting du skulle ønske at andre visste om jobben din" har jeg nå lyst å høre de gode tingene med jobben din eller studiet ditt! Og hjemmeværende, husmor, ufør, sykemeldt eller lignende anser jeg også som jobb og vil gjerne høre om det også. Fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det er en stilling hvor jeg har mulighet for å lære mer og utvikle meg, noe som er bra for min fremtidige karriere

- Jeg tjener godt

- Det er en perfekt jobb for introverte som meg da 80-90% av jobben gjøres alene foran PCen med musikk på ørene

Edit: Jeg jobber som innkjøper i oljebransjen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- fleksitid som gjør at jeg egentlig kan komme og gå som jeg ønsker.

- eget kontor så jeg kan sitte i min egen verden og jobbe

- midt i oslo sentrum så får gjort unna alt av shopping osv i pausen dersom det er behov for det

- null problem å ha med hundene

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i jobben min på tross av tidspress og stadig dårligere betingelser i bransjen.

Noen av godene:

  • Blitt kjent med mange hyggelige folk fra hele verden
  • Mye variasjon, og nye utfordringer/problemstillinger nesten hver eneste dag
  • Styrer min egen arbeidsdag, vil jeg ha fri en dag, så tar jeg fri
  • Slipper fast kontortid. Jeg er en av de som heller jobber 10+ timer i døgnet fremfor å jobbe fra 8 til 16
  • Kan ikke huske sist jeg måtte ha på vekkerklokke for å nå jobben (ja, jeg er B-menneske :D)
  • Trenger bare en PC og internettforbindelse, så kan jobbe fra nesten hvor som helst
  • Får betalt for å se nye storfilmer
  • Liker virkelig de gangene jeg får god tid på et prosjekt og har mulighet til å leke meg med språket

Jeg er egentlig veldig glad i jobben min :wub: og trives veldig godt med det selskapet jeg jobber mest for.

Edit: Jobber frilans med korrekturlesing og teksting av film :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og rådgiver for minoritetsspråklig ungdom mellom 16 og 20 år som skal ta grunnskoleeksamen.

  • Jobben føles meningsfull, jeg vet at jeg utgjør en forskjell for unge mennesker
  • Jeg føler at jeg får brukt mange sider av meg selv
  • Den er utviklende og lærerik. Jeg hadde vært en litt annen person uten denne jobben.
  • Lønna er til å leve med
  • Den er veldig variert, mange forskjellige arbeidsoppgaver og situasjoner som skal håndteres hver eneste dag
  • Jeg får input sånn at jeg føler at jeg utvikler meg som lærer
  • Den er sosial uten å være oversosial. Fin balanse mellom teamarbeid og individuelt arbeid.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke skrive hva dere jobber med også da? :P

Bensinstasjon, bitteliten stilling ved siden av studiene:

- stort sett alltid noe å gjøre, så tiden går fort.

- blir "kjent" med de faste kundene, kan slå av en prat. Det gjør vaktene mye koseligere :)

- jeg er veldig serviceinnstilt, så det er gøy å hjelpe folk med å f. eks fylle luft i dekkene. De blir som regel voldsomt imponert over at en jente klarer det, hehe..

- får gode vaner med å være effektiv med matlaging, ryddig, gode rutiner etc. som kan tas med hjem i hverdagen.

- ofte mange som vil bytte bort vaktene sine, så det er lett å tjene litt mer penger (om man orker/har lyst/trenger det).

- deilig følelse når stasjonen er ren, ryddig, og jeg har gjort en god jobb med å gjøre kundene fornøyde!

- ble månedens ansatt denne måneden, det hjelper jo alltids på :lol: .

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student ved by- og regionplanlegging, NMBU campus Ås:

- Utrolig inkluderende og aktivt studentmiljø. Det er lav terskel for å bli med på ting, det er lett å bli kjent med folk og man kan være aktiv på så utrolig mange forskjellige arenaer (i løpet av tre år på Ås har jeg hatt flere studentpolitiske verv, vært aktiv i linjeforeninga, er med i trønderforeninga, har trent med Studenthunden, er medlem på Samfunnet (det er en selvfølge) og hjelper til der, er funksjonær under UKA osv). Vi holder jo til ute på et jorde og alt vi gjør må vi organisere selv. Det gjør at vi har en veldig engasjert og skapende studentmasse.

- Små emnegrupper/kull og flere langsgående prosjektemner med veiledningstimer osv. Det skaper nærhet og dialog til foreleserne og gjør at det er lett å diskutere et tema, stille spørsmål eller komme med nye tanker. Som student føler man at man blir sett og hørt, man sitter ikke blant 500 andre studenter og er bortgjemt.

- Jeg studerer noe som det er få andre som utdannes innenfor i Norge, samtidig som det er et fagfelt som det etterspørres kompetanse etter. Det gjør at vi er attraktive og interessante for arbeidslivet, og vi har derfor ofte gjesteforelesere fra ulike etater, institutter og firmaer. Vi lærer dermed mye om praktisk erfaring og får allerede som studenter god innsikt i hvordan vårt framtidige arbeidsliv faktisk er.

- Generelt med å være student liker jeg at jeg i stor grad kan legge opp hverdagen min selv. Det er mitt ansvar at jeg får gjort det jeg bør gjøre. Nå har jeg en del gruppearbeid, så jeg har forpliktelser overfor mine medstudenter. Men hvis jeg vil ta meg fri et par dager og heller lese i helga eller på kveldene, er ikke det noe problem i det hele tatt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobbet jeg trives godt med :)

Naturveileder for Oslofjordens friluftsråd:

- Jobber kun ute i friluft

- Reiser rundt hele oslofjorden fra Ytre Hvaler til Larvik og får oppleve naturperler hver dag på jobb

- Møter utrolig mange flotte mennesker, ikke minst er det givende og gøy og jobbe med barn og unge

- Jeg får være med på å gi mennesker gode naturopplevelser og får bidratt til bedre forståelse om natur og miljø (spesielt hos lærere og elever)

Turinformasjon og selger i DNT-butikk

- Møter mange spennende mennesker

- Får høre om turer hver dag

- Bidrar til at folk får oppleve fjellet på en positiv måte, og bidrar til at folk finner de riktige turområdene for sine turer

- Får turutstyr til bra pris!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som vernepleier på bofellesskap for psykisk syke.

- Jeg hjelper andre mennesker å fungere i hverdagen, noe som gir meg mye.

- Jeg får mye tilbake fra brukerene. Alt fra smil til takk og en klem. Det å få en klem og at de sier at de setter pris på det jeg gjør er så utrolig fint! :wub:

- Arbeidsdagen er ganske fri, og jeg kan bruke kreativiteten min.

- Jeg får lov å ha med min kommende hund.

- Jeg får være med flotte mennesker hele dagen, både kollegaer og brukere.

- Jeg lærer å sette pris på hvor utrolig bra jeg selv har det i forhold til mange andre.

- Det går ikke en dag på jobb uten at jeg ler så jeg rister. Humor er viktig der jeg jobber :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- fleksitid som gjør at jeg egentlig kan komme og gå som jeg ønsker.

- eget kontor så jeg kan sitte i min egen verden og jobbe

- midt i oslo sentrum så får gjort unna alt av shopping osv i pausen dersom det er behov for det

- null problem å ha med hundene

Men hva gjør du? :-D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miljøarbeider i kommunen

- ekstremt godt arbeidsmiljø, jobber i byens største kultursenter

- variasjon i hverdagen

- får tilldels jobbet med noe jeg utdanner meg som (ped.)

- at det er en fast deltidsstilling med relativt mye frihet

hundeinstruktør

- møter mange forskjellige hunder og eiere

- det å se at ekvipasjene jobber fram et ekstremt godt samspill seg i mellom

- å se at mennesker og hunder opplever mestring i situasjoner de tidligere har mistet all tro på at er mulig

- jeg kan ha min egen hund med på jobb

- ekstremt flotte arbeidskolleger, som også har blitt gode venner. Mennesker man kan snakke med om alt og ingting, og spesielt nerde hund!

:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk

  • Jeg er i kontakt med mange forskjellige mennesker hver dag, alle like spesielle på sin måte
  • Jeg får hjelpe folk med å finne smarte løsninger eller får smarte ideer selv, etter som kunder ofte forklarer veldig detaljert hva de skal, hvordan de gjør det og hvordan det fungerer
  • Jeg lærer masse om alt mulig, etter som vi tross alt selger alt mulig i butikken
  • Jeg har blitt mye mer praktisk anlagt selv etter å ha jobbet i butikk i flere år
  • Jeg har verdens beste kolleger :heart:

Barnehage

  • Jeg får være med å forme barns framtid og hverdag, og håper noe av det jeg gjør er ting som påvirker de på en positiv måte senere i livet
  • Jeg er en trygghetsperson for barna, og det er utrolig givende
  • Det er fryktelig koselig å bli nedløpt av et av barna på fritiden, fordi de husker meg fra barnehagen. Selv om jeg bare er vikar og ikke ser de så ofte, så husker de meg veldig godt

Kursleder for HEF

  • Igjen får jeg være med å forme barns(eller ungdom, kanskje) framtid og hverdag, og håper på noe av det jeg gjør er ting som påvirker de på en positiv måte senere i livet. Jeg ønsker å være der og stille opp for de, så de kan bare komme til meg om de skulle lure på noe
  • Jeg får ha mange diskusjoner med ungdommene, så jeg får et mye større innblikk i mange diskusjoner. Nettopp fordi jeg får se mange fler vinklinger og argument. Både på godt og vondt
  • Konfirmasjonstiden er noe de fleste husker på og tenker tilbake på i livet, og jeg er glad jeg er en av de personene som får være med å gjøre det til noe positivt
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentterapeut (psykolog) i rushelsetjenesten ( Er ferdig utdannet i desember, og jobber ved siden av studier)

- Hverdagen er ekstremt spennende og variert

- Nye utfordringer hver dag, ingen dag er lik

- Utrolig gode kolleger

- Jeg jobber for det meste med unge rusmisbrukere og de fleste har også andre psykiske problemer. Det å hjelpe en person til å holde seg rusfri, eller på veien dit, er utrolig givende. Når jeg også kan hjelpe dem med problemer som gjerne har bidratt til rusproblemet og som de har slitt med i mange år - ja det finnes ikke noe bedre :)

Jeg elsker jobben min, selv om den til tider er litt skummel og kanskje litt vel utfordrende! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som servitør ved siden av studiene.

* Jeg jobber bare med hyggelige mennesker. Det er utrolig gøy å gå på jobb.

* Jeg får hjelpe til under store hendelser i livet til folk. (Dåp, konfirmasjon, bryllup, bursdager osv.) Det er utrolig kjekt å se slik glede.

* Jeg får jobbe med mat og drikke, som er en stor interesse. Veldig gøy å dele litt matglede med gjestene.

* Det er alltid noe å gjøre. Jeg sitter aldri på rumpa og kjeder meg på jobb. Er det få gjester er det alltid noe som kan vaskes.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Computer games artist:
(Eg lagar 3D modellar eller teikningar som er i dataspel)
-Veldig kreativt
-Eg får skape noke som andre kan ha glede av
-Utfordrande, både i henhold til det å halde tidsfrister, lage modellar som står til standard med resten og det å jobbe i team. Eg syns dette er ein positiv ting, sia ein veks ganske mykje på det. :)
-Får jobbe med mange interessante folk
-Eg kan spele spel og skulde på at det er research. :)
(ellers er eg også "arbeidsledig" sia eg treng ein jobb i Norge og... Det er det ingenting kjekt med for å sei det sånn. :P)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg bare to dager i uka, ut september. Men har jobbet med det på heltid i nesten 5 år.

Kundeservicemedarbeider hos telefonileverandør:

  • Fantastiske kollegaer og flott miljø
  • Goder som å kunne delta i Terrengkarusellen i arbeidstida, jobben dekker halvparten av månedsavgiften dersom en trener på treningssenter, gratis treningstøy, får delta i løp med mer
  • Artige personalfester
  • Arbeidsoppgaver jeg trives med, og muligheter for å kunne bytte avdeling hvis en ønsker det
  • Stort sett alltid mulighet for å jobbe overtid dersom en trenger mer cash
  • Lønna
  • Kantineordning. Trekkes 300,- i måneden fra lønna. Hver dag er det salat med mye godt, f.eks pasta ved siden av. Brød og pålegg. Yoghurt. Frokostblanding. Varmmat en dag i uka.
  • Brus! 10 kroner flaska. Billigere enn i butikken det.
  • Fredagskos hver fredag. Kan være is, kake, chips, smågodt, sjokolade med mer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb som barnehageassistent:

- Jeg får en eller flere klemmer og "Hurra!" hver morgen

- Jeg får være sammen med barn fra de er veldig unge og kan være med de å lære, oppleve og se ting for første gang

- Får være mye ute

- Varierte arbeidsdager

- Jeg ler hver eneste dag og har alltid morsomme samtaler med barna i løpet av en dag

- Barna :heart:

Barnehagelærer student:

- Får brukt teorien i jobben min

- Flinke og motiverende lærere

- Alle de andre elevene

Jobb som hundemassør:

- Jeg kan få en hund som har hatt vondt til å oppføre seg som en valp igjen

- Møter mange forskjellige hunder og eiere

- Lærer noe nytt av hver hund og hver eneste behandling

Det er nok veldig mye mer, men akkurat nå kom jeg ikke på mer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhetskontrollen på flyplass:

- Jeg har maaaaange (200-300) hyggelige kolleger som er i forskjellige faser i livet, noen unge, noen gamle, noen midt på treet. Alle har ulike syn på det ene og det andre, alle har ulike erfaringer. Jeg er et meget nysgjerrig menneske, og jeg tenker på alt og ingenting. Jeg elsker å prate med mine kolleger om de merkeligste ting. Som feks: "Finnes det liv på andre planeter?" "Er det meningen at mennesker skal være monogame?" "Hvis du kunne velge, ville du valgt følelsen av å være forelsket, eller følelsen av det å være en foreldre?" og mye mye mer. Det er så fantastisk gøy :D Vi har et par vakter hvor vi sitter 2-5 personer på et meget lite område og gjør nesten ingenting. Det, pluss ekstreme arbeidstider som ofte resulterer i lite søvn, gjør at vi ofte snakker om veldig syke ting :lol:

- Jeg har møtt to av mine beste venner gjennom den jobben :ahappy: (okei, hun ene møtte jeg for første gang gjennom sonen, men jobben gjorde nok at vi ble meget gode venner :) )

- Jeg møter mange mennesker som skal ut å reise, og heldigvis er ikke alle uhyggelige. Mange hyggelige mennesker også :) I tillegg til ekstremt mange andre som jobber andre steder på flyplassen, flyplassen er stor og har mange ansatte, eller crew som skal jobbe på flyet. Av og til har de tid til å slå av en prat med meg også, og igjen, jeg lurer på så mye rart :P

- Jeg kan jobbe søndager. Jeg syns søndager generelt er kjedelige dager. Enten er folk fyllasjuke, ellers sover de lenge, masse er stengt, ellers er skogen/fjellene fulle av folk, spesielt om det er fint vær, så da vil jeg heller ikke gå tur. Jeg kan også jobbe i ferier og tjene ekstra penger! Flott for en student.

- Ganske greit betalt, perfekt jobb ved siden av studiene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...