Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Chako skrev:

eg sliter med å se at de var Bran som forårsaket Wyllis til å bli Hodor?? Bran var jo ikke født engang når Hodor ble til den han var. Hodor har jo alltid vært Hodor mens Bran har kjent ham. For min del gir det mer mening om det var den three-eyed raven som i sin tid gjorde Wyllis til Hodor, fordi han så at det kom til å ende som det gjorde. Han har jo ventet på Bran inni treet i gud vet hvor lenge.. 

http://comicbook.com/2016/05/23/how-hodor-got-his-name-revealed-on-game-of-thrones/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

4 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke. Betyr det da at Wylis har reist i tiden, og fikk et glimt av fremtiden? At det var slik han bare begynte å si Hodor, og så fikk han som voksen oppleve det han så som ung? Betyr det da at han er noe helt spesielt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chako skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke. Betyr det da at Wylis har reist i tiden, og fikk et glimt av fremtiden? At det var slik han bare begynte å si Hodor, og så fikk han som voksen oppleve det han så som ung? Betyr det da at han er noe helt spesielt? 

Wylis har ikke reist i tiden. Bran gikk inn i hodet til Hodor for å få ham til å dra Brans kropp i sikkerhet. Meera gir da Hodor beskjed om å "hold the door", og Hodor gjør det. Fordi Bran da er tilstede både i det øyeblikket gjennom Hodors kropp og hode og samtidig er tilstede i fortiden med ung Wylis, skaper han en "bro" så unge  Wylis hode blir linket til nåværende Hodor. Unge Wylis kollapser og blir liggende og gjenta "Hold the door" til hjernen hans overbelaster og "hold the door" blir til Hodor og det eneste han kommer til å si igjen. Det er bare Bran som "reiser i tid", og Bran som er linken mellom ung Wylis og voksen Hodor. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pixie skrev:

Wylis har ikke reist i tiden. Bran gikk inn i hodet til Hodor for å få ham til å dra Brans kropp i sikkerhet. Meera gir da Hodor beskjed om å "hold the door", og Hodor gjør det. Fordi Bran da er tilstede både i det øyeblikket gjennom Hodors kropp og hode og samtidig er tilstede i fortiden med ung Wylis, skaper han en "bro" så unge  Wylis hode blir linket til nåværende Hodor. Unge Wylis kollapser og blir liggende og gjenta "Hold the door" til hjernen hans overbelaster og "hold the door" blir til Hodor og det eneste han kommer til å si igjen. Det er bare Bran som "reiser i tid", og Bran som er linken mellom ung Wylis og voksen Hodor. 

Men det er jo ikke logisk! Hvordan kan han endre fortiden, når Hodor allerede har levd med konsekvensene av denne hendelsen så lenge som han har gjort?? Det er jo ulogisk at Hodor sa kun Hodor i sesong 1 da, når det som gjorde ham til Hodor nettopp skjedde?! Jeg er totalt forvirra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

game of thrones maraton på oss de siste ukene, og har nå endelig  (not) tatt igjen sendeskjemaet til HBO. Skal se nyeste episode i dag så har ikke lest det siste dere skriver!! :) Må jo si det gikk opp et lys for meg for en stund siden. Grunnen til at veldig mange hunder heter Stark. Arya, Ghost, Nymeria, Sansa osv... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chako skrev:

Men det er jo ikke logisk! Hvordan kan han endre fortiden, når Hodor allerede har levd med konsekvensene av denne hendelsen så lenge som han har gjort?? Det er jo ulogisk at Hodor sa kun Hodor i sesong 1 da, når det som gjorde ham til Hodor nettopp skjedde?! Jeg er totalt forvirra...

Hodor har levd med konsekvensene siden den hendelsen, det var der han ble "skadet". Så Hodor har vært Hodor gjennom hele sitt voksne liv og mye av ungdommen. Men ja, det kan være forvirrende at Bran kan påvirke nåtiden når han endrer ting i fortiden! For om ikke Bran hadde blitt ført tilbake til unge Wylis ville ikke linken blitt opprettet og Wylis ville ikke blitt skadet, ergo ville ikke Hodor vært som vi har sett ham om ikke the Three-Eyed Raven hadde vist Bran Hodors fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det var Bran som gjorde The mad king gal?


From S6E3, Bran realizes that others can hear him during the visions from the past, but doesn't understand that they cannot fully understand him.
He attempts to reason with King Aerys when shown a vision of him.
The King only hears whispers, and is driven mad by it.
Bran tries to fix this, however makes it worse.
Mad King Aerys burns Bran's grandfather alive while Bran frantically tries to stop him.
All he hears is whispers.
Bran sets the events of the show in motion.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Taz skrev:

Whut? Syns du slutten var kjempegøy? Den var jo trist jo!

  Skjul innhold

 

Hehe ja, gøy i som at det endelig skjedde noe skikkelig spennende, jeg har lurt leeenge på hva som var greien med Hodor! Satt som klistret til skjermen de siste 10 minuttene

 

Tror dere det var Bran som gjorde The mad king gal?


From S6E3, Bran realizes that others can hear him during the visions from the past, but doesn't understand that they cannot fully understand him.
He attempts to reason with King Aerys when shown a vision of him.
The King only hears whispers, and is driven mad by it.
Bran tries to fix this, however makes it worse.
Mad King Aerys burns Bran's grandfather alive while Bran frantically tries to stop him.
All he hears is whispers.
Bran sets the events of the show in motion.

@Lola Pagola

Hvor finner du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett sesong en og to tidligere, men jeg syntes ikke det var noe for meg. Men nå ser vi de opp igjen, har begynt på sesong fire, og det er jo faktisk veldig spennende! :)

Syntes det var ekstremt mye nakenhet og sex i spesielt de to første sesongene, men det har heldigvis roet seg litt.

Hvor mange sesonger er tilgjengelige nå egentlig? Vi låner på blueray, til og med sesong fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, laikamor skrev:

Har sett sesong en og to tidligere, men jeg syntes ikke det var noe for meg. Men nå ser vi de opp igjen, har begynt på sesong fire, og det er jo faktisk veldig spennende! :)

Syntes det var ekstremt mye nakenhet og sex i spesielt de to første sesongene, men det har heldigvis roet seg litt.

Hvor mange sesonger er tilgjengelige nå egentlig? Vi låner på blueray, til og med sesong fire.

Vi er nå på sesong seks, episode fem. Alt ligger på HBO Nordic. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Taz skrev: Whut? Syns du slutten var kjempegøy? Den var jo trist jo!

  Skjul innhold  

Hehe ja, gøy i som at det endelig skjedde noe skikkelig spennende, jeg har lurt leeenge på hva som var greien med Hodor! Satt som klistret til skjermen de siste 10 minuttene

 

Tror dere det var Bran som gjorde The mad king gal?

From S6E3, Bran realizes that others can hear him during the visions from the past, but doesn't understand that they cannot fully understand him.

He attempts to reason with King Aerys when shown a vision of him.

The King only hears whispers, and is driven mad by it.

Bran tries to fix this, however makes it worse.

Mad King Aerys burns Bran's grandfather alive while Bran frantically tries to stop him.

All he hears is whispers.

Bran sets the events of the show in motion.

@Lola Pagola

Hvor finner du dette?

Dette var fra buzzfeed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars Hodor :icon_cry:Hjerteskjærende er ordet, står der så trofast og blir langsomt drept.

Liker ikke Bran jeg.. (syntes alt om han var dørgende kjedelig i bøkene også)

Og dagens beste: Hivju som kjører flørtesmilet til Brienne!

Synes denne sesongen så langt faktisk er langt bedre enn de forrige? 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...